Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään abortti

Vierailija
01.10.2009 |

Niin, mulla oli tänään raskaudenkeskeytys aamulla, miten te muut aborttiin päätyneet olette jälkeenpäin voineet?

Olin rv 11-3 jos sillä nyt toipumisen kannalta niin on merkitystä, en tiedä.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin että naisella on oikeus laillisesti päättää lapsen murhasta. se on järkyttävää! se pitäisi olla lailla kielletty! ja minä en hyväksy kenenkään tappamista ja sitä tietoa en pidä sisälläni. jos jollain on oikesu tappaa vauvansa, on sitten mullakin oikeus tappaa ketä vaan kadulla tulee vastaan. lain mukaan ei ole mutta inhimillisyyden mukaan on yhtä väärin tappaa masuvauva kuin kuka tahansa ihminen. ap on kylmä, tunteeton ihminen!

todella pahoja ongelmia! Juttelet tuollaisia, että sulla on oikeus käydä tappamaan ketä vain! Ethän sinä silloin mikään humaani ihmisystävä voi olla!

Sinä Se Olet Tässä se kylmä ja tunteeton ihminen! Jos istuisit ihan paikallesi ja miettisit hetken sen abortintekijänkin näkökulmasta. Minua ainakin loukkaa tuollainen puhe, abortin olen tehnyt ja ihan riittävän suuret syyt oli siihenkin.

Vierailija
2/153 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

armahtaa ihmisen taimen kärsimyksiltä.

Ajatelkaapa esim. niitä venäläisiä ei toivottuja lapsia jotka elävät kaduilla ja kaatopaikoilla. Ei heistä kukaan välitä. Vähiten abortin vastustajat.

Adoptio traumatisoi myöskin lasta. Ei kukaan halua sellaista helvettiä kenellekkään. Niin paitsi abortin vastustajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin katsomassa ton pro lifen nettisivut. Ihan kauheata kuraa! Siis ei minkäänlaisia argumentteja, vaan jotain sentimentaalista paskaa!

Ja ne kyselyt, mitä ne oli lähettäneet ehdokkaille vaaleissa! Ihan hirveitä, siis just tolleen et esitetään kysymys johon on yksi oikea vastaus ja muuten olet "murhaaja"

Vierailija
4/153 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin katsomassa ton pro lifen nettisivut. Ihan kauheata kuraa! Siis ei minkäänlaisia argumentteja, vaan jotain sentimentaalista paskaa! Ja ne kyselyt, mitä ne oli lähettäneet ehdokkaille vaaleissa! Ihan hirveitä, siis just tolleen et esitetään kysymys johon on yksi oikea vastaus ja muuten olet "murhaaja"

se hihhuli viime joulukuussa julisti sitä viattomien lasten (abortoitujen sikiöiden muistelutilaisuutta) Pro Life-tapahtumaa.

Kuvotti ne sivut ja se paska!

Vierailija
5/153 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jenkeissä nämä kiihkeimmät abortinvastustajat ovat samalla kiihkeästi kuolemanrangaistuksen kannattajia. Suomessahan ko.rangaistusta ei ole, mutta näistä muutamista abortinvastustajien kommenteista päätellen noudattavat samaa omituista kaksinaismoralismia.

Olen aina kannattanut naisen oikeutta omaan ruumiiseensa. Lapsen saamisen jälkeen ajatus abortista on kuitenkin jostain syystä alkanut karmia. Mutta VAIN omalla kohdalla. Abortteja on aina tehty ja tullaan tekemään. Jokaisella luonnonkansalla on myös konstinsa. Sitä tosiasiaa eivät "pro-life"- kiihkoilijoiden tyhjät kannaotot muuta.

Vierailija
6/153 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttiin tullut nainen oli itkenyt kasvot kyynelistä märkinä ja sängyllä vielä sanonut melkein pyytävällä äänellä "onko kukaan perunut enää tässä vaiheessa?" Lääkäri oli vastannut kylmästi että "kun olet tänne tullut niin hoidetaan homma".

Ujona ja arkana opiskelijatyttönä äitini ei sanonut mitään. Hän ei koskaan unohda tuon naisen lohdutonta itkua ja lääkärin kylmää kieltoa ettei nainen voi enää perua. Äidille jäi siitä traumat ja hirveän huono omatunto. Mitenköhän tuo nainen mahtoi selvitä?

Vierailija
7/153 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttiin tullut nainen oli itkenyt kasvot kyynelistä märkinä ja sängyllä vielä sanonut melkein pyytävällä äänellä "onko kukaan perunut enää tässä vaiheessa?" Lääkäri oli vastannut kylmästi että "kun olet tänne tullut niin hoidetaan homma". Ujona ja arkana opiskelijatyttönä äitini ei sanonut mitään. Hän ei koskaan unohda tuon naisen lohdutonta itkua ja lääkärin kylmää kieltoa ettei nainen voi enää perua. Äidille jäi siitä traumat ja hirveän huono omatunto. Mitenköhän tuo nainen mahtoi selvitä?

hohhoijaa.

Vierailija
8/153 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttiin tullut nainen oli itkenyt kasvot kyynelistä märkinä ja sängyllä vielä sanonut melkein pyytävällä äänellä "onko kukaan perunut enää tässä vaiheessa?" Lääkäri oli vastannut kylmästi että "kun olet tänne tullut niin hoidetaan homma". Ujona ja arkana opiskelijatyttönä äitini ei sanonut mitään. Hän ei koskaan unohda tuon naisen lohdutonta itkua ja lääkärin kylmää kieltoa ettei nainen voi enää perua. Äidille jäi siitä traumat ja hirveän huono omatunto. Mitenköhän tuo nainen mahtoi selvitä?

hohhoijaa.

Eihän siellä abortissa tarvitse itkeä jos on varma päätöksestään.

Äitini potilas ei selkeästi ollut ja hän tuskin myöskään toipui kovin helpolla. Tuo voisi olla propagandaa hoitotyön epäinhimillistä tuloskeskeisyyttä vastaan kun ei saanut perua sovittua hoitoa enää tuossa vaiheessa. Mutta en ymmärrä miten se aborttia vastaan asiana sotisi. Oli vain yksi tietämäni tarina.

Vierailija
9/153 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle, itse sh-opiskelijana voisin vain kuvitella milta se on sun äidistä tuntunut. Puhumatta siitä, miten potilas on kokenut koko tilannen.

Hyvää joulua vaa nyt kaikille!

Vierailija
10/153 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i mielestäni vaan toisen ihmisen (tai ihmisenalun) tappajalla ei ole sen enempää oikeutta elää.

[/quote]

täällä vauhkoaa, jos suojellaan elämää, sitä suojellaan ilman ehtoja, kuka sanoo että sinulla olisi oikeus elää?

Vierailija
11/153 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti toivut nopeasti niin henkisesti kuin fyysisestikin. Abortinvastustajien haluaisin miettivän yhtä kertakaikkisen olellista asiaa: meidän naisten oikeutta omaan elämäämme ja kehoomme. Oletteko ikinä ollut raskaana? Minä olen kolmesti, joista yksi päätyi keskenmenoon. Kaksi lasta olen synnyttänyt. Kaikki on mennyt hyvin, MUTTA jokainen raskaus on naisen keholle todella rankka juttu ja jokainen synnytys sisältää sellaisia riskitekijöitä, että niihin ei pitäisi kenenkään altistua ilman 100 % omaa tahtoa. Väännän vielä rautalangast: siitä hetkestä, kun maailmaan on syntynyt vauva, sen elämää pitää varjella kaikin tavoin, vauva ei ole mikään "loinen", koska kuka tahansa ihminen voi pitää hänestä huolta ja tarjota hänelle hyvän elämän. Tässä on se ero jo syntyneen vauvan ja vielä kehittymässä olevan lakion/sikiön välillä. Niin kauan, kun alkio/sikiö voi jatkaa kehittymistään vain naisen kohdussa, sitä kantavan naisen täytyy saada päättää asiasta, koska kukaan toinen ei voi kantaa hänen taakkaansa tai ottaa hänen puolestaan raskauteen liittyviä riskejä, terveyshaittoja ja taloudellisia ongelmia. Tämä on minusta vesiselvä asia, enkä henk. koht. ymmärrä, mitä muita interressejä vastaanväittävillä voi olla kuin naisten alistaminen. Noilla pro life -argumentaatioilla kaikki maailman naiset ovat vain jonkinlaisia miesukupuolen kasvualustoja, joilla ei ole mitään muuta arvoa, kun kantaa ja synnyttää tänne maailmaan uusia lapsia. Jos ette välitä omasta naiseudestanne, niin ajatelkaa tyttäriänne ja heidän oikeuksia!

Vierailija
12/153 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielettömän kylmiä ihmisiä. miten voi noin monen mielestä abortti olla hyväksyttävä asia. mielestäni abortin tehneet voisi tappaa, ihan niinkuin muutkin jotka ovat toisen ihmisen tappaneet. ei sellaisella ole oikeutta elää joka on vienyt toiselta elämän.

Abortti on laillinen murha. Eli laki ei tunne käsitettä murha abortin kohdalla mutta sitähän se on. Jos sikiön saa tappaa niin mielestäni kenet vaan saa tappaa ilman seurauksia. Sikiöllä on yhtäläinen oikeus elää kuin kellä tahansa.

Ja ihminen on raskaana vasta kun munasolu siittiöineen on kiinnittynyt kohtuun.

Jos tapat raskaana olevan naisen, oli se raskaus miten pitkällä tahansa, saat syytteen tai tuomion ainoastaan yhdestä murhasta / taposta / kuolemantuotamuksesta. Syntymätöntä lasta ei huomioida eikä lasketa mihinkään, sen saa siis ihan vapaasti tappaa ilman rangaistusta, jos se menee äidin mukana. Näin on meillä laki kirjoitettu, joten sitä murhaa on ihan turha täällä huudella.

Vierailija
13/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta oisi voinut tulla ihmninen, lapsi jota kuitenkin rakastaa! kyllä kun ite olen miettinyt että jos olisin tehnyt abortin ja poikani olisi ollut sillon vain solumöykky jonka minä halusin pois, en varmaan olisi voinut ikinä antaa anteeksi itselleni jos sen virheen olisin mennyt tekemään, ja ikää sillon oli 16. nyt poika 1 vee ja minä 18 :)

monta kertaa miettinyt sitäkin että mitä jos oisin tappanut oman poikani silloin? periaatteessa olisi ollut sama kuin olisin synnyttänyt hänet ja tappanut heti syntymän jälkeen. koska sama henkilö se kuitenkin on oli se mahassa tai sylissä :(

Jos päättää jatkaa raskautta, ja synnyttää lapsen, tottakai tuntuu pahalta ajatukselta että jos olis tehnyt abortin.

Mutta se, ei tee toisin päättäjistä murhaajia tai tappajia. Ainahan voi jossitella ja liittää asioita yhteen " periaatteessa " mitä mielikuvituksellisimmin keinoin, mut mitähän järkeä siinä on? Ketäs tuo jossittelu ja toisten ratkaisujen tuomitseminen hyödyttää?

Hienoa, että susta on tullut onnellinen äiti. Biologialla ja psykologialla on osuutensa asiassa: Kehosi valmisti sinut äitiyteen ja äidinrakkaus heräsi kun sait lapsesi. Se on luonnollista.

Mutta et voi mitenkään tietää, ettet olisi voinut antaa anteeksi itsellesi jos olisit päättänyt toisin, koska se on jo kokonaan toinen elämäntarina. Ikinä ei voi etukäteen tietää, mikä polku elämässä tuo mitäkin tunteita. Olisit siinä tapauksessa myös luopunut raskaushormoneista jotka tuo kaikenlaisia tunteita nekin.

Solumöykky voi kehittyä henkilöksi tai ei. Henkilö voi vaikka jäädä auton alle, tai ei.

Ikinä ei tiedä, ja ehkä parempi kuitenkin elää nykyhetkessä eikä spekuloida liikaa. Myöskään toisten elämästä ei voi tietää vain oman kokemuksen perusteella riittävästi tuomitakseen tai tietääkseen että joku asia on aina, varmasti, näin.

Vierailija
14/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin abortti kun olin rv 12 vuonna 2000.siitä toipuminen vei monta vuotta ja syytin itseäni.kävin terapiassa yms. olin silloin 16-vuotias,mutta niin vastuuton vielä,etten olisi vauvasta pystynyt huolehtimaan.

nyt olen 2 lapsen onnellinen äiti,mutta ajattelen siltikin syntymätöntä lastani..mutten enää syytä itseänä niin raskaasti.

Vierailija
15/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 8 vaikka eli heti kun saa tietää. Siis 11 rv vauva on jo vauvan näköinen ja liikkuu.Olen vahvasti aborttia vastaan vaikka tiedän että joissain tilanteissa se tuntuu ainoalta vaihtoehdoilta. Ei ole helppoa varmasti olla raskaana vaikka raiskauksesta ja kantaa 9kk semmoista lasta vaikka jos luovuttaisi lapsen syntymän jälkeen pois. Kaikki kyselee ja ihmettelee ja on synnytys ja raskausaika. Silti parempi olisi antaa lapsi pois kun tehdä abortti. Jokainen raskaus on ihme. Semmoiset ihmiset jotka tietää että raskaaksi ei aina tulla helposti ja välttämättä ei koskaan ja että keskenmenoihin kaatuu noin joka kolmas raskaus niin tajuaa että raskaus on ihme ja jokaisella niistä on oma tarkoitus.Joten varjelkaa niitä pieniä elämän alkuja. Ne ovat tulleet teille ja juuri tuohon elämän tilanteeseen. Kannat sisälläsi elämänalkua. Se on iso asia ja sitä ei pidä tappaa.

Eiköhän lähes jokainen tee raskautensa suhteen päätöksen mahdollisimman pian. Siihen voi sitten mennä valitettavasti aikaa, että saa ajan lääkäriin. Itse pääsin heti seuraavana päivänä kun soitin lääkäriin, mutta Kätilöopiston aikaa jouduin odottamaan lähes kaksi viikkoa. Itse keskeytykseen pääsin parin päivän päästä siitä, koska sattui olemaan vapaita aikoja sille päivälle. Muuten olisin joutunut odottamaan vielä ainakin viikonlopun yli.

Millä perusteella on parempi antaa lapsi pois ja kenelle se on parempi? Kaikki ei vain kykene siihen henkisesti. Kyllä mä tiedän, että raskaus ei tule tilauksesta mutta ihme se ei mielestäni ole vaan aivan luonnollinen asia. Enkä ole niin itsekäs, että jatkaisin raskautta ja synnyttäisin lapsen josta en kykenisi huolehtia, vain siksi, että " jos en sit myöhemmin saakaan lasta ". Se on sitten mun ongelma ja suru, ei lapsen.

Tällä raskaudella oli kyllä tarkoitus: Sen tarkoitus oli saada mut miettimään monia tärkeitä asioita ja opetti mulle paljon. Esimerkiksi sen, että pystyin tekemään tässä tilanteessa oikean ratkaisun vaikka se oli vaikeaa ja selviän kyllä.

Muut ihmiset ei voi tietää mikä on toisten elämässä parasta.

Vierailija
16/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti toivut nopeasti niin henkisesti kuin fyysisestikin. Abortinvastustajien haluaisin miettivän yhtä kertakaikkisen olellista asiaa: meidän naisten oikeutta omaan elämäämme ja kehoomme. Oletteko ikinä ollut raskaana? Minä olen kolmesti, joista yksi päätyi keskenmenoon. Kaksi lasta olen synnyttänyt. Kaikki on mennyt hyvin, MUTTA jokainen raskaus on naisen keholle todella rankka juttu ja jokainen synnytys sisältää sellaisia riskitekijöitä, että niihin ei pitäisi kenenkään altistua ilman 100 % omaa tahtoa. Väännän vielä rautalangast: siitä hetkestä, kun maailmaan on syntynyt vauva, sen elämää pitää varjella kaikin tavoin, vauva ei ole mikään "loinen", koska kuka tahansa ihminen voi pitää hänestä huolta ja tarjota hänelle hyvän elämän. Tässä on se ero jo syntyneen vauvan ja vielä kehittymässä olevan lakion/sikiön välillä. Niin kauan, kun alkio/sikiö voi jatkaa kehittymistään vain naisen kohdussa, sitä kantavan naisen täytyy saada päättää asiasta, koska kukaan toinen ei voi kantaa hänen taakkaansa tai ottaa hänen puolestaan raskauteen liittyviä riskejä, terveyshaittoja ja taloudellisia ongelmia. Tämä on minusta vesiselvä asia, enkä henk. koht. ymmärrä, mitä muita interressejä vastaanväittävillä voi olla kuin naisten alistaminen. Noilla pro life -argumentaatioilla kaikki maailman naiset ovat vain jonkinlaisia miesukupuolen kasvualustoja, joilla ei ole mitään muuta arvoa, kun kantaa ja synnyttää tänne maailmaan uusia lapsia. Jos ette välitä omasta naiseudestanne, niin ajatelkaa tyttäriänne ja heidän oikeuksia!

Eikä minulle kuulu kenenkän abortit ynnä muut. Kunhan kukin hoitaisi jo tällä maailmassa olevat ihmiset kunnialla.

Vierailija
17/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kahlata kaikkia kirjotuksia läpi, tämä sama abortti kiistely tulee säännöllisin väliajoin eikä pääty mihinkään...

Sellaista asian suhteen olen kyllä miettinyt että miksi abortin tilalle ei ikinä edes harkita adoptiota. Jos niin muutama vuodessa korkeintaan suomessa. Sillä tiedossa on että aika moni kokee henkistä pahoinvointia tekemästään ratkaisusta ja siihen ei saa mitään "valmennusta" vaan eletään loppuikä asian kanssa. Eli ihmiset jotka päätyy aborttiin tarttis jotain psykologista tukea ja selkeän mhadollisuuden valita myös adoptio.

Eli vaikka tuettaisi taloudellisesti se rapiat 9 kk että lapsi saadaan adoptioon ja nainen jatkaa elämäänsä paremmilla mielin. Vai onko abortin tekijä kertakaikkiaan niin itsekäs ettei suostu olemaan raskaana ja antamaan tällätavalla lapselle elämää perheessä joka oikeasti lapsen haluaa eikä itse voi lasta saada.. Enemmän puhetta adoptiosta vaan jotta ihmiset pysähtyisi miettimään!!!

Vierailija
18/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on oikein, jos nainen on raiskattu, muuten ei.

Ehkäisy pettänyt - Yeah right! kaikki, jotka väittävät, että pillerit ovat pettäneet ja olette muka muistaneet syödä kaikki ajallaan - te valehtelette! Jos ne unohtaa, sen unohduksen myös muistaa.. Se on vääristelyä, jos väittää, että on ottanut kaiken ajallaan; unohduksen "muistaa" helposti.

Kondomi puhkes: riskit on tiedossa! Käyttäkää muutakin ehkäisyä kondomin lisäksi!

- Mikä sä olet päättämään, että ainoastaan raiskaus on pätevä syy abortoida alkio? Ei se alkio sitä syytä tiedä, eikä tule kärsimään yhtään sen enempää oli syy mikä hyvänsä.

- Dramatisoidaan, romantisoidaan, väritetään uskonnollisella kiihkolla tai mielikuvituksella asiaa miten tahansa, alkiolla ei ole esim. tuntoaistia ennen rv10:ntä ja se että on vaikkapa sydän tai aivot, ei tee alkiosta ajattelevaa olentoa joka tietäisi eläneensä tai kuolleensa.

- Ne jotka ei ole olleet raskaana, ei tiedä oikeasti mistä puhuu. Hormonit ja huoli tekee siitä aikamoista mylläkkää ihmisen mielessä.

- Epärealistista ajatella, ettei olisi ihmisiä jotka unohtaa ehkäisyä. On olemassa esimerkiksi mielenterveysongelmia ja neurologisia muistiin vaikuttavia asioita. Jo tavallinen voimakas stressi vaikuttaa muistiin, humalatilasta puhumattakaan. Ja mitä sitten? Ei elämässä voi toimia niin, että ajatellaan esim. että " kyllä sinun olisi pitänyt muistaa, kyllähän nyt tässä tilanteessa muistetaan " tai " jos on valmis seksiin, pitää olla valmis vanhemmaksi ". Se on sellaista fantasiamaailma-ajattelua. Emme elä missään satumaailmassa, jossa moralisointi vie kovinkaan pitkälle. Kyllä näissä tapauksissa täytyy ajatella hiukan vastuullisemmin eikä saivarrella että olishan sun nyt täytynyt toimia toisin tms.

- Mikään ehkäisykeino ei ole 100%. Kaverini käytti teininä sekä kumia että jälkiehkäisyä ja tuli raskaaksi. Itselleni ei sovi hormonaalinen ehkäisy, kumi meni rikki ja jälkiehkäisy ei toiminut ( otin aivan ajallaan sen ). Kierukkaa ei saa, ennen kuin on joko synnyttänyt tai täyttänyt 25v. Kuparikierukan ehkäisyteho on 1 raskaus/200 naista vuodessa, eli raskauden mahdollisuus siinäkin!

Joillakin on myös kumiallergia.

Vääristelyä tässä ei ole mikään muu kuin sinun viestisi joka viestii kokemattomuudesta.

Vierailija
19/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa 2-vuotiaan lapsensa, niin huudettaisiko täällä jeesustelijoiksi niitä, jotka eivät ihan tajua...??? Ja puolustettaisko tyyliin "teit varmaan itsesi kannalta oikean ratkaisun"? Toisen ihmisen elämää ei todellakaan saa ottaa omiin käsiin olipa tilanne mikä hyvänsä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihme selittelyjä täynnä koko tämä keskustelu. Murha mikä murha. Ei siinä mitkään selittelyt auta. Paska ei kuulkaas pöyhimällä parane.

Toisen ihmisen elämä nimenomaan otetaan omiin käsiin kun lapsi syntyy: Hänestä on pidettävä huolta, hän on täysin aikuisten huolenpidon armoilla. Jos sulla viiraa päässä niin pahasti, että pidät 2-vuotiasta lasta ja ihmisen alkiota samana asiana, niin luepas vähän biologiaa ja psykologiaa ja mieti uudestaan. Kehitystasolla ON tässä asiassa merkitystä. Vähän realismia ja järkeä peliin.

Syötkö lihaa? Jokainen eläin jonka syöt on kehittyneempi kuin ihmisen alkio. Esimerkiksi sika on erittäin älykäs eläin. Silti emme koe murhaavamme näitä eläimiä, vaikka esimerkiksi broilerien kohdalla saattaa nahka repeytyä irti ennen kuin henki lähtee ( jos lintu heilauttaa päätään ja välttää kaulan katkeamisen liukuhihnassa ).

Voi kuulostaa kaukaa haetulta, mutta abortin vastustajathan RAKASTAVAT suorastaan kaukaa haettuja epäolennaisia kuvitelmiin ja tunteisiin perustuvia argumentteja!

Paska ei todellakaan parane pöyhimällä: Joten pidäpä se suusi kiinni niin säästymme kaikki hajulta.

Vierailija
20/153 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa tilanteessa lääkärit saavat päättää hoidetaanko potilasta, onko rahaa ja kannattaako tuhlata johonkin hoitoon vaikka kunnan rahapulan takia ja se on mukamas ok. Miksei nyt kun on äidistä kyse ja siitä mitä tapahtuu hänelle ja hänen keholleen päätöksentekoa voida antaa äidille? Miksi lääkäri saa olla ukko ylivaltias ja kukaan ei kyseenalaista sitä?