***Huhtikuun helmet 2009 lokakuuhun***
Kommentit (251)
Kiva kuulla et Aamulla kaikki hyvin! Vähän ihmettelin et tuommoisesta passitetaan fysioterapiaan, varmasti laittaa huolettamaan jos neuvolan täti epäilee jotain. Mutta hyvä että asiaan tuli selvyyttä.
Kiitos sille joka lähetti Sylville löysempää kakkaa, lähetys tuli perille!
Äitini mies tapetoi huomenna ja totta, neiti viimeistelee sit myöhemmin hienot paperitapetit. Yritän olla sillä meiningillä et jos on lapsi talossa, niin se saa näkyä. Tumma parketti on jo täynnä kaikenlaista valkoista läikkää, jotka lähtis kyllä rätillä jos joku jaksaisi hinkata.
Totta, se nenä-nielunäytteen otto näytti ihan hirveältä! Meidän neiti inahti vaan kerran ja unohti sit koko homman, joten tuskin sattui pahasti.
Mulla olo kuin olisin eilen riekkunut kolmeen asti kaljalla ja vetänyt siinä sivussa puoli askia tupakkaa. Muskarissa ajattelin et toivottavasti noi ei huomaa et oon krapulassa, kunnes tajusin etten mä ole krapulassa! Edellisestä röökistäkin on yli 5 vuotta ja jos toissapäivänä join hitaasti yhden pienen drinksun, ei se kahden päivän päästä vaikuta. Jäi nyt sit siivoamatta huomisia vieraita varten, en vaan kykene, oksettaa, väsyttää ja sattuu päähän. Eilenkin oli hirveä hedari. Tuli mieleen et jos tää nyt sit johtuu tosta kierukasta ja just kaikki nää oireet on mainittu haittavaikutuksina, kiva. Lähtee muuten aika nopeasti koko vehje jos paska olo jatkuu. Hyvin ehkäisee: ihan kaikkea. Paitsi vauvan kitinää tietty.
Muskarissa heiluteltiin vaahteranlehteä vauvojen yllä, Sylvi diggas niin et piti käydä poimimassa omat. Suosittelen!
Puuron soseutuksesta: en jaksa mitään soseutella, käytetään valmista. Tosin mun hienon teharin ohjeissa mainittiin myös kaurahiutaleiden hienontaminen vauvaa varten, mut kun valmiissa on maitojauhettakin mukana eikä tarvi keitellä, niin sillä mennään ja hyvin maistuu. Sylvi on muutenkin tosi kärsimätön ruuan suhteen, pitäisi lapioida sosettakin ilmeisesti tuplanopeudella.
Alkoi muuten tekemään mieli kotipizzaa tässä "krapulassa"!
Kamalan pimeätä on, kuvitteleekohan vauvelit et on yö jo?
t.Tsili &Sylvi
Oonkohan jemmannu vähän liian monta tuttia sänkyyn? Yks on suussa ja yhet molemmissa käsissä, millä voi sitten rummuttaa. En jaksa öisin aina metsästellä niitä tutteja niin oon laitellu niitä jemmaan sinne et varmasti käteen osuu yksi. Täytyy vissiin siis haravoida tytön sänky, kun muut haravoi pihoja.
Satuilija ja rumpali-Aamu
On meidän tutit kun niitä yöllä etsiskelen. Ja 2 on yleensä sängyssä.
Mä alan kohta harkitsee tuolle jotain unikoulua. Nukahtaminen onnistuu ihan bueno mutta kun herää koko ajan vähän väliä. Nytkin on jo kertaallen pidetty yksi tutittamis sessio. Mä en ole kyllä kohta enää täyspäinen jos se kauan viel jatkuu tätä rataa.
Voi että kun sais sen isomman kämpän niin sais ton omaan huoneeseen nukkumaan. Meidän narina sänky häiritsee sakuakin yöllä. Siis ihan vaan kun kylkeä kääntää, sitä vaan meinaan. Asunto on nyt tietysti itestänsä kiinni.
Jotain muutakin piti sanomani mutta ei ollut näemmä tärkeää.
Kauniita unia kaikille!
Päkkänä ja unihäiriöinen pikku poitsu
Meillä nukutaan myös huonosti, mutta tällä hetkellä riesaa aiheuttaa se typerä hammas, joka ei tajua tulla kokonaan ikenen läpi. Eli viikonloppuna odotettavissa helpotusta.
Jesper Junioriin menoossa viimeistään huomenna, löytyisköhän haalareita puoleen hintaan. Sellaisille olis kysyntää meidän putiikissa.
Jupe on jo päikkäreillä, että pieleen menee meidän aamun puistokeikka. Huoh. Toivottavasti tuossa tunnin päästä ei kamalasti sada, kun koitetaan jupen kanssa aikaamme puistossa kuluttaa. Eilen en ulkoiluttanut isoveliduoa tarpeeksi ja illalla oli sellainen juoksurumba että oksat pois.
Meillä jupe vetää aamumaidon sängyssä kuuden nurkilla, mutta nälkä on silti valtava tuossa kasin aikaan, kun itse lipittelen kahvia. Siinä ohessa lusikoin sosetta naamaan. En ole vielä puurokokeiluihin päässyt ja vellitkin loppui kaapista, mutta väliäkö sillä jos ottaa välipalaa aamupalaksi. Olen koittanut muutenkin antaa ruoat samaan aikaan kun muu poppoo syö, kun silloin on kovasti kiinnostusta päästä joukkoon. Eli klo 11 ja klo 17, jos on hereillä. Yleensä klo 11 kyllä nukutaan, joten ruoka tulee heräämisen jälkeen...
Miltä muuten tuntuu reikä hampaassa? Mulla ei ole koskaan ollut ja nyt yks hammas tuntuu kieleen karhealta. Ihmettelen vain..
tuuti
Tuutin tekstin jälkeen meinasin laittaa, että hyvästi, mutta jännää tää suomenkieli...
Meillä nukuttiin hyvästi, esikoinenkin nukkui omassa sängyssään melkein viiteen, miehen herätyskello soi 4.45 silloinhan sänkyyn mahtuu yksi pienempi mies. Tomppa nukkuu vieläkin yöunia, kävin laittamassa välillä jo tutin suuhun. Tuteista miten ne voikaan aina olla hukassa? Tompallakin on käytössä se kuusi tuttia, kaksi tai kolme on sängyssä. Yöllä tutti tosiaan löytyy leuan alta.
Vuodenaika, lumesta ei täälläkään ole nyt tietoa. Vettä on satanut ja se pikkuinen lumiukko talon nurkalta on sulanut jo pari päivää sitten. Vuodenajan tietää lähinnä postilaatikkoon tulevista lelukuvastoista, jotka ainakin meidän 3veen (tai siis melkein 4veen) aarteita ovat. Mä olen miettinyt onko väärin antaa lapsen katsella mitä kaikkia leluja on olemassa, mutta mun pitäisi kieltää itseltänikin sitten kaikki anttilat, hm:t, ellokset ja mitä näitä on. Lelukuvastoistakin lähinnä ihmetellään mitä kaikkea meillä jo on...
Tuutille reiästä hampaassa. Mulla on kaikissa takahampaissa reikä (tai pari). Reiän huomaa ihan silmälläkin katsoen peiliä avuksi käyttäen. Näkyy reikä. Ja hammasta yleensä särkee, särky voi säteillä johonkin toiseenkin hampaaseen vieressä tai ylhäällä. Karheus kuulostaisi siltä, että oisko lähtenyt palanen hampaasta? Mulla lähti raskausaikana kun menin haukkaamaan luumunkiveä, siinä hampaassa on myös reikä. Hammaslääkärissä päivittelin sitä miten voi olla niin paljon reikiä, että jokaisessa takahampaassa ja edessä ei yhtään. Olen pessyt hampaita eniten vain edestä. Ja mä pesen hampaat sentäs kaksi kertaa päivässä! Siis vähintään ja syön xylitolia.
Mutta nyt tarvii mennä katsomaan sitä unikekoa. Olisihan jo aamupuuroaikakin mennyt...
Aamu-unisen Tompan pikkuäiti
Moi taas pitkästä aikaa!
Ei ole kerennyt/jaksanut käydä vauva-sivuilla. Tuntuu ettei aika riitä mihinkään. Ollaan kyllä välillä oltu taas reissussa.
Poitsu kasvaa ja ruokahalu sen mukana - vai liekö toisin päin. Innolla odotan seuraavaa neuvolaa josko se käyrä olisi lähtenyt nousuun.
En vielä kerennyt lukea teidän tekstejä. Enkä kyllä ole varma kerkeänkö lukeakaan kaikkia vaikka tahtoisikin.
Unikoulusta.. unikoulu lähti hyvin käyntiin ja saatiin nukahtamiset maidottomiksi sekä heräilyt n.1/yö. Toisinaan hieman valittaa ja itkeskelee herättyään yöllä, mutta toisinaan ähisee unissaa kun kääntyy mahalleen. Kun kääntää takas selälleen niin sitten jatkaa taas tyytyväisenä unia. MUTTA melkein pilasin meidän unikoulun väsymykselläni - ainakin eilen illalla tuntui siltä. Aamuisin noin klo 7 otan pojan herätessään syömään ja nyt muutamia aamuja on ollut etten ole jaksanut itse herätä silloin niin poika on nukahtanut maitoon. Eilis iltana nukahti viimein pitkän ja itkuisen illan jälkeen rinnalle. Siis kuvitella rinnalle!! Ei ole iltaisin välttänyt sitten ensimmäisen kuukauden. Muutenkin päivisin hakeutuu noin suunnilleen kerran rinnalle. Liekö hellyydenkipeä ja läheisyydenkaipuinen.
Äsken kävin kävelemässä parin muun mamman kanssa rattailla. Miksi ihmeessä olen syyllistyväinen??? Poika hieman kitisi ennen untaan, niin toinen äideistä (häntä olen nähnyt vain pari kertaa ohimennen ennen tätä) sano että tuohon olisi hyvä laittaa tutti niin johan hiljenisi. Kipakka kun luonteeltani olen niin mulla kiehui sisällä. Jos hän itse haluaa että lapsensa on hiljaa eïkä kestä pientä kitinää niin olkoonsa tuttineen!!! Anteeksi vuodatus, enkä tarkoita pahalla tutteja käyttäville. Tuo äiti vain otti päähän kun jotenkin syyllityin siinä.
Täytyy vähän vilkaista mistä olette puhelleet täällä. Mukavaa päivän jatkoa ja viikonloppua!!
Terkuin Prinsessa65
Korvikkeiden hinnasta- itse olen huomannut mistä olen korvikkeita ostanut, että Nan on kalleinta, sitten tutteli ja viimeisenä semper.
Puuroista- koitin elovenaa pelkästään niin en jotenkin itse tykännyt siitä olomuodosta. Minusta siitä tuli jotenkin ”limaista” puuroa vaikka luulisi kyllä ettei sitä pysty väärin valmistaa. Nyt oon käyttäny meillä nallen 4viljan puuroa. Se on minusta olomuodoltaa mukavampaa ja uppoaa hyvin poitsuun soseuttamattomanakin. Aloitin silloin kaupan valmispuuroilla, mutta aamulla kun tekee ”oikean” puuron pojalle niin syö siitä itekin sitten.
Itkari- meillä on jotkut halpis leikkiradiopuhelimet, joissa on vox-ominaisuus eli ns. itkuhälýtin ominaisuus, mutta täytyy olla kova huuto että toimiin. Nyt oonkin miettyny josko hommais jostain toimivat itkarit, käytetytkin välttää. Kuka puhuikaan josko myisi omansa vai muistanko väärin???
Ei enää niin huonosti, mutta ei kovin hyvästikään, sentään paremmin. Meidän uniasiat siis. Siirryttiin nimittäin miehen kanssa sohvalle. Tai siis mies oli mennyt sinne jo muutamaa yötä aiemmin, kun totes, että on töissäkin jaksettava käydä. Minä sitten perässä joku kaunis yö, kun yskimiselläni jatkuvasti tyttöä herättelin. Sitten kävikin niin, että laps heräs enää kerran sinä yönä. Sen jälkeen sohva on ollut nukkumapaikka vanhemmilla.
Nyt odottelen jaksamista ja inspiraatiota, että saisi tuon lapsen huoneen siihen malliin, että voisi siirtää tytön sinne nukkumaan. Tosin en ehkä just vielä jaksa, kun eiköhän sekin yöt sotke, kun huonetta vaihdetaan.
Meillä siis heräämisiä öisin nyt ehkä kolme. Hurraa!
Olisikos Päkkänänkin mahdollista vallata sohva?
Mulla on vähän nää nettihommat jääny hiljaisemmiksi. Oon jotenkin niin väsy, että ei jaksa edes avata konetta. Mutta kyllä tää tästä.
Tuuti kyseli joskus kauan aikaa sitten niitä sosetahteja. Meillä syödään edelleen vain iltapuuro ja lounassose ekojen päikkäreiden jälkeen. Muut ruuat tissillä. Oon kyllä miettinyt, että pitäs varmaan joku ruoka tässä piakkoin lisätä. Vai pitääkö? Mites sen tissin sitten saa lisättyä ruokavalioon? Pitääkö lapselle muuten antaa pullomaitoa? Siis tarkoitan, että miten paljon tuon pitäisi juoda ihan nestettä päivässä? Kyllähän nuo soseet on aika vetisiä, mutta..
Meillä syödään ihan Muksun riisipuuroa. Korviketta mikrotan desin ja siihen sekaan jauheet. Ja luumua. Mulla ei tissimaito heru pumpulle ja haluan yöksi tukevampaa kun vesipuuroa, niin sitten pistetään Tuttelia. Hyvää on, itsekin oon maistanut monta kertaa! Ja tuohon Bonankos se on se luumusose, niin vähän oon jopa koukkuun jäänyt. Minä en edes ole suuri luumun ystävä, mutta tuo on jotenkin ihanaa, kun se ei ole niin makeaa vaan vähän jopa kirpeää. Herkkua!
Viljoja en oo vielä lapsella testannut. Mennään riisipuurolla vielä hetki.
Ai ni. Meidän tenava on erikoistunut hoitopöytäkakkoihin. Ensin sitä odotetaan 3 päivää ja sitten kun toivo on jo mennyt, niin ähelletään juuri kun on saatu illalla vaatteet ja vaipat pois. Mikäs siinä. Enpä ole ennen noin lähietäisyydeltä ihmisen kakkaamista todistanutkaan.
Voimia koitoksiin, mamat.
Lyyti
Krapulaolo jatkuu, huoh. En edes jaksa lähteä tytön kanssa ulos, heikottaa niin paljon. En saanut taaskaan nukuttua yhtään kun oksetti. Täytyy soittaa ehkäisyneuvolaan puoliltapäivin kun on puhelinaika. Hitto jos tää johtuu siitä kierukasta!
Lyyti, mä olen antanut tissiä aina aterioiden välissä. Kai sitä voi antaa heti soseen jälkeenkin, mut Sylvillä on tapana vetää överit ja pulauttaa paljon jos ruokaa tulee paljon kerralla.
Mielenkiintoista lukea Prinsessa65:n unikoulusta. Mä kans välillä torkahdan kun tyttö rinnalla, mut Sylvi herää yleensä kun sen siirtää omaan sänkyyn. Jos ei, niin röyhtäytän ja siihen ainakin herää. Ideana siis laittaa hereillä sinne pinnikseen, jossa pitää nukahtaa itse. Pieniä huutoja meilläkin ollut välillä, joskus rauhoittuu ihan rauhallisella juttelulla, joskus pitää ottaa syliin. Ei toi unikoulu ole täysin vienyt yöheräilyjä, mut nukahtaminen sujuu hyvin ja se meillä olikin suurin ongelma aikaisemmin.
Iloinen tuo meidän neiti tänään, kovasti höpöttelee ja naureskelee. Paitsi kun kiepsahtaa mahalleen, niin tulee itku. Koittaa jo nostaa pyllyä ylös varpaiden varaan, mutta kädet ei vielä kanna minkäänlaiseen konttausasentoon.
Jaksuja harmaaseen päivään!
t. Väsytsili & Naurusylvi
Esikoisella on tänään kaverinsa luona halloween pippalot ja se on kuin kissa pistoksissa. Ja haluaa muuten pukeutua myös kissaksi. Eilen muistutti varmaan 10 kertaa mua että ne kissan korvat on pakko saada tänään valmiiksi.
Mulla on joka paikka täynnä likapyykkiä joten ei ole vaikea miettiä mitä tänään tekisi. Saku kuolaa on puklaa vaatteitaan siihen tahtiin että vaatteet ei kohta riitä. Housuista on jo pulaa sillä kaari oksun tullessa on housutkin on siinä mössössä.
Kiitos juliaanalle kaulan hoito vinkistä. Pitänee kokeilla sitä. Korva onkin jo parantunut.
Kiva kuulla että Aamun fysioterapia meni hyvin. Meillä pojat oli siellä kahdelleen ja terveen paperit meillekin tuli. Sanoi että on jämäkkä ja vahva poika. Paino vähän vaan haittaa liikkumista. Ja sen tädin mukaan kaikki ei edes mitenkään aktiivisesti koskaan edes kääntyile selältä masulle. Ohjeita tuli paljon miten voi aktivoida ja yksi tsekkauskäynti vielä marraskuulle. Seisottaa ei kuulemma kauheasti saa. Ja sitähän meidän poika haluaa tehdä. Ja istuttaakin saa kuulemma vaan ruokailun ajan. No ei meillä ole tuossa tuolissa sen enempää vielä istutettukaaan.
Viime yö meni aika ihmeen hyvin. Meillä Saku yleensä yöllä sammuu tissille, josta se sitten havahtuu kun laitan sen sänkyyn ja sammuu sinne samantein uudestaan. Se mikä oli omituista niin yöllä kun se söi, niin se haluskin aika nopeasti pois tissiltä syönnnin jälkeen ja laitoin sen hereillä olevana sänkyyn. Ja näin kävi molemmilla kerroilla. Meille sis aivan vierasta. Ajattelin, että maito alkaa varmaan tekemään loppumistaan. Tällä viikolla en ole pumpannut töissä kertaakaan. On ollut niin kova kiire.
Mulla on aika braavuri ollut tuo yöllä istualtaan nukahtaminen kun toinen on ollut tissillä. Joskus heräsin tunnin päästä kun vedettiin hirsiä siinä molemmat. Usein herään siihen kun pää kolahtaa takaseinään. Sen kun tekee tarpeeksi monta kertaa yhdellä syötöllä niin on jo kuuppa kipee. Nykyään saku on sen verran nopee syömäri etten ehdi nukahtaa.
Tsillillä on kyllä huono mäihä. Kärsiä nyt krapulasta kun ei ole edes ryypäänyt. Soititko sinne ehkäisyneuvolaan? Mun pitäisi käydä ensin siinä papa kokeessa mutta tuntuu ettei ole koskaan aikaa. Mäkin suunnittelen ekaa kertaa kierukkaa ja tuo ei kyllä kuulosa hyvältä.
Mä nukuin silloin joskus sohvalla sakun kanssa kun se oli about 2 kk. Se oli ainut paikka missä sain sen yöt nukkumaan kun nukkui mun kainalossa. Silloin päätin etten koskaa nuku enään sohvalla kun meidän sohva koostuu vielä irtotyynyistä. No, eilen taas huomasin, että Sakun heräily yltyy kun itse menin sänkyyn. Sitä ennen se nukkui hyvin. Täytyy kyllä harkita ehkä tota sohvajuttua jos muu ei auta. Tosin, se että mahduttaisiin miehen kanssa siihen kahdelleen on aika toivotonta. Meillä on sänkykin 180 cm leveä.
Ihanaa kun on nyt leudompi ilma. Tälläisestä syksyisestä ilmasta mä tykkään. Ja Saku kanssa tykkää katsoa puiden lehtiä ihan hirveesti.
Jaa tuo yksi pistoksissa oleva kissa mouruaa tuossa kokoajan ja esittelee halloween asusteitaan. Se on kun grammarin neulalla rokotettu välillä, puhuu ja puhuu ja puhuu. No, toisaalta, lapsen iloa on niin kiva katsoa. Pitäisi itsekin muistaa iloita pienistä jutuista.
Mukavaa syksyistä lauantaita!
Päkkänä
Meillä on kaikki lapset sammuneet aina tissille, niin että kakkosen imetyksen lopetin oikeestaan sen takia vuoden iässä, ei suostunut nukkumaan kuin tissille. Ja jupe jatkaa samaa linjaa. Se vaan on niin taakuuvarma nuijanukutus, että voi pojat. Myönnän kaikki varjopuolet ja olen ne itse kokenut, mutta en siis opi edes kantapään kautta. En vaan raski kutitella nukkuvaa lasta hereille väkisin. Pitäis ajoittaa imetykset heräämiseen, jos meinais että ei nukahda tissille. Muuta keinoa en ole keksinyt ja tätä en saa aikaiseksi toteuttaa. :-)
Imetyksen kanssa tuskailen myös siinä suhteessa, että maitoa on taas ihan liikaa. Lypsin just kipeimpiä pois, kun eilen huitastiin sinne jesper juniorin 1/2 hintapäiville ja reissussa ei tietty tissi kelvannut niin tuli iltapäivällä syötyä 2 purkkia ruokaa. Eli mulla on tavallaan purkillinen maitoa liikaa, ja ai niin kipeät rinnat. Hassua kun toiset tuskailee maidon rittämisen kanssa, mä voisin lähettää desin pari päivässä. Jospas toimis samalla tavalla kuin ne unien lähetykset. Kuka ottais?
Nyt raivaamaan keittiö, äiti (siis minun) on tulossa käymään
tuuti
Kuulostipas ällöltä toi mun ajatus lähettää maitoa. Ajattelin niinkuin kuvannollisesti, mutta luettuna kuulosti, että lähettäisin ihan oikeesti. Hassua muuten tuo maito, maailman luonnollisin asia, mutta jotenkin kuitenkin kamalan intiimiä.
tuuti
Älä huoli tuuti, ainakin täällä tajusin että et oo postitse lähettämässä...
Meillä on hiukka kireetä ilmapiiriä vanhempien kesken, mutta eiköhän sopu ala olla lähellä.
Tyttö on nukkunu aika hyvin nyt pari yötä, toissa yönä en noussu kun vasta 7 pintaan laittaa tuttia, kunnes vilasin kelloa että jaa, turha vissiin enää kauheesti tutittaa. Ja viime yönä sit jouduin 01 aikaan laittaa ja sit vasta aamulla. Eli siis kannatti pitää pintani eikä hätkähtää aina. Mutta toki hammas pukkaa, joten varmaan ei joka yö mee ihan niin hyvin.
Jaa, mies rupes kokkailemaan ja huhuilee apuun. Täytyis kai mennä...
Hauskaa lauantaita kaikille!
Satuilija ja Aamu
Kivaa tällainen leuto syysilma on. Eilen esikoisen kanssa haravoitiin. Itse on lunta kaipaa, mutta lapsen takia sitä hiukan toivon, voi sitä onnea kun lunta sataa. Sukset kököttää jo oven suussa ja rattikelkkaakin mielii esille. Nyt ei siis sada lunta eikä taida tulla vettäkään.
Olikos se ensiyönä kellojen kääntäminen? Ajattelin tässä itseäni muistuttaa samalla. Tompan aamu-unet kostautui taas eilen illalla. Valvottiin kaksin kun toiset jo nukkui yksi vaan riemusta hihkui. Eli talviaikaa kaivataan, Tomppa jo siihen itsensä siirtänyt mitä aamu-uneen tulee.
Postitse lähettämisestä, melkein voisin itkarin prinsessalle (siis nro.65) lähettää. Se on ihan käyttämättömänä. Mutta täytyisi jaksaa tsekata toimiiko se ollenkaan ja sitten siinä on sellainenkin jännä juttu tai oikeastaan kaksi, että sitä on esikoinen aikonaan järsinyt hampaillaan antennista eli myydä sitä ei kait enää voisi vaan jos tulisin siihen tulokseen varmuudella, että se on meille täysin turha kapistus voisin sen postikuluja vastaan lähettääkin. Paljonkohan lähetys maksaisi? No ei se varmaan yli kymmentä euroa ole... Täytyy vielä vähän keskustella isännänkin kanssa, että tarviiko se sitä.. Mutta palaan asiaan jos kiinnostusta vielä prinsessa65:llä itkariin on.
Tompan kakka yhä taas aika löysää, määnpä poistamaan nyt löysät..
Etukäteen jo vähän huolestuin, että mitähän tuo kellonajankääntö vaikuttaa meidän rytmeihin. No, junttasin aamulla pojan kainalooni ja sain sen nukkumaan kasiin mikä on meillä normaali aika herätä. Oikeasti sehän ois ollut jo ysi, mutta kun yöllä taas vähän venkslattiin niin hyvinhän tuo onnistui. Päikkäireillekin siis päästiin aikataulussa eli kympiltä.
Fysiosta innostuneena (tai jostain muusta) Saku yrittää nyt toden teolla kääntyä vatsalleen. Ei ole vieläkään onnistunut, mutta harjoituksia piti tehdä myös yöllä.
Eilen pistettiin elämä risaseksi. Esikoisen kummitäti, mun lapsuuden kaveri on nyt viimeistä viikkoa Suomessa ennekuin häviää taas ulkomaille. Käytiin syömässä kiinalaisessa ja Saku oli mukana. Hyvin meni keikka vaikka poitsu oli jo vähän väsy. Iskä katsoi illan sakua ja me saatiin juoda muutama siideri. Tuli vaan huomattua, että kun iskä ei ole koskaan laittanut vielä sakua yöunille kotona niin ei se meinannut nytkään onnistua. Menin sitten apuun ja suoritin "rutiinit" niinkuin pitää ja noin 5 minsaa ja poika oli unessa. Tapojensa orja, siis tuo poitsu. No, kokonaista kahden siiderin jälkeen päädyin nukkumaan puoli yksitoista. Mutta kivaa oli.
Meidän poika on nyt ihan mahoton nauramaan. Se nauraa höröttää kaikille ja tykkää kun sille ruvetaan juttelemaan. Perjantaina oltiin kylässä ja harvoin nähdyille tai täysin tuntemattomille meidän poika jutteli, hihkui ja nauraa hörötti ääneen. Ihan sama mun kaverille. Äänen käyttö on vaan aika kohtuutonta, kun se örisee ja kiljahtelee tosi kovaa. Ja höröttää päälle. Mukavaahan tuo on kun on iloinen veikko. Onhan sen elämään tuota itkua alkuaikoina mahtunut niin paljon, että kiva näin päin.
Mitään ihmeellistä asiaa ei siis taaskaan ollut. Kunhan joutavia höpöttelen. Nyt pitää mennä juomaan lisää kahvia. Meille ei tahdo kahteen pekkaan 10 kuppia kahvia riittää viikonloppuaamuisin.
Päkkänä ja höröttäjä poitsu
Kotiuduttiin iltapäivällä, oltiin mun kotopuoles äitini juhlissa täytti pyöreitä!!
Juhlat meni hienosti, keskimmäinen meinas vaan olla aika lailla vauhdissa!!
Pienin oli tosi kiltisti ja matkatkin meni rattoisasti.
Huomenna arki taas alkaa...Tuntuu et viik.loppua ei oo ollutkaan kun ei sitä kotosalla ole viettänyt.
Just kylvetin Luukaksen, kohta isompien kans saunaan ja sit tv: n pariin ja unten maille.
6kk neuvolan mitat 8290g ja 69cm ja pää 45cm
palaillaan taas...
Mulla pääkin sumussa. Eilinen talviaikaan muutos sekoitti pään niin etten muistanut antaa iltapuuroa Tompalle. Kun meni eiliset päiväunet pipariksi ja sitten nukahtikin poika jo yöunille.
Kamalaa karjumista vierestä kuuluu kun ankka-auto ei mahdu suuhun, no eihän se mahdu. Huutaa ensin äitinsyy äitinsyy..pieni ihana Tomitraktori.
En pysty nyt enempää kirjoittamaan. Hienosti muuten on Luukas kasvanut, ei ole infektiot kasvua isommin haitanneet!
ei ehi ny paljoa kirjottelee kaik viikonloput hommat rästis ku mentiiki äkkilähtön laival ja eilen tultii kotiin ja pitäs kakkuaki täs suunnitel ja kaikkee..
Mut siis näin tuossa joku kerta unen, yöllä, missä meillä huhtikuisilla oli vauvamiitti Jyväskylässä. Ja oliko tästä hei joskus muinoin puhetta?? Vai mistä tää niin todentuntuinen juttu tuli mun uneeni..
Mutta riittääkö kellään kiinnostusta koko huhtikuisen porukat vauvamiittiin? Jossain mihin kaikkien olisi suht hyvä tulla eli tarttis kai olla just jossai Jyväskylässä.. Joskus tammi-, helmikuussa?
Pitää liitää taas.
Verticia
Ai nii lista on päivitetty.
Vähänkö nyt hävettää kun kirjautuneena av:llä kävin pulverikeskusteluani... ei kai se mitään. Hyviä ideoita sieltä tuli. Pyykkiä siis pesen jatkuvasti. Av:n otsikotkin yleensä aika ahdistavia, että sellaisen iloisen keskustelun päätin sinne eilen aloittaa.
Verticiakin nähnyt unta huhtikuisten tapaamisesta. Minäkin näin kerran oltiin jossain auditoriossa nimimerkkilaput rinnassa.. (jotain luentoa kuuntelemassa?). Jos Jyväskylään miittiä järjestettäisiin niin minunhan siellä täytyisi olla kun lähinnä Jyväskylää varmasti asun. Mutta mites sinne muut pääsisi? Tammikuussa taitaa lopulta kaikkien äitiyslomatkin melkein päättyä.
Tomppa nukkuu ulkona vaunuissa lähdemme hakemaan postin ja viemään roskat. Kivaa ulkoilua sis luvassa. Esikoinen on vielä mummolassa on nyt melkein joka viikko ollut su-ma välisen yön, että saa isi nukkua ennen työviikon alkua.
Tuosta Satuilijan jutusta tuli mieleen, että anoppi meillä kertoi että minun mieheni on vauvana vetänyt jalat alleen aina kippuraan, eikä ollut oikei ole ollut innokas niille varaamaan. No nykyisin omistaakin sitten aika "levottomat" jalat, menossa ja tulossa on koko ajan :)
No Martti ei ole isäänsä tullut :) Kovasti tykkää pomppia ja sylissä yrittää vääntäytyä väkisin seisomaan. Mutta äitiinsä on tullut siinä että vatsallaan nukkuu mieluusti pylly pystyssä :D
Meillä on hirveä touhuaminen lattialla :) Koiran alumiininen ruokakuppi olis tosi kiva lelu... Siitä lähtee niin kiva ääni kun sitä hakkaa lattiaan ja se olis niin mukavan viileää pureskeltavaa kutiaville ikenille... Muutaman päivän sisällä ryömimis vauhti on kiihtynyt nollasta sataan ja kaikki kielletty kiinnostaa taatusti eniten, esim. äidin kukat lattialla ja olkkarin pöydän liinan reunaan on niin kiva yrittää päästä roikkumaan... Utelias miehen alku ja voin vain kuvitella että kohta otetaan osumia.
Niin kaikkihan me ollaan erilaisia, niin nämä meidän kullannuppummekin kehittyvät jokainen aivan omaan tahtiinsa :) Toisilla on hieman kiireempi, kuin toisilla ja onneksi osalla on sitten hieman enemmän tuota harkintakykyä ;)
Jaksuja kaikille
Kristiina75+Martti, niinkuin startti, mutta M.llä