Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IHANAT KESÄHELMET LOKAKUUSSA;)

01.10.2009 |

huomenta kaikki!

nyt päästiin sitten ihan ekaan kunnolliseen kesäkuisten kuukausipinoon, aika jännittävää;)

täällä aikainen aamu kun on kauheasti touhua tälle päivälle ja esikko menee kasiin kouluun. eipä paljon muuta.

iloista loppuviikkoa kaikille!!!

bleeder rv5+1

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tervetuloa vaan jälleen kaikki uudet plussanneet. Minäkin plussasin "taas"tänään eli oli pakko tehdä vielä se yksi testi ja vahvistaa vielä ittelle että onhan se totta :D . On se :) . Olo on oikeesti välillä niin epäileväinen, mutta kyllä se tästä näin. Kuulostaa oikein mukavalle noi teidän päiväkahvi suunnittelut kyllä - itse vähän toisaalla Suomessa asustelee niin ei ihan kahville teidän kanssa jouda täältä tulemaa. Sää on ollu kyllä aika ankea tässä näin ja talven tulo ei motivoi kyllä yhtään :( . Kynttiöitä saa kovasti poltella, jotta pimeyteen valoa saa. Arvatkaas tänään uskalsin jo käydä vähän vauvahömppä -juttuja käydä selailemassa netissä, mutta ihan varovasti ja ihan vähän vain ... :) t. Inna4 rv 6+2

Vierailija
42/67 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin mukaan odottelemaan odotettua kesähelmeä:) Alkuviikosta tein haalean testin ja tänään sitten jo ihan kunnon viivat.

Tuttuja nikkejä täältä pongasinkin.

Kolmatta lapsosta meille odotellaan ja laskettu aika olisi 14.6. , nyt siis viikkoja 4+3. Huonoa olo alkanut tulla, mutta otan sen mielelläni vastaan tässä tilassa:) Aivan hurmiossa plussauksesta edelleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho kävitkö siellä alkuraskauden ultrassa ? Mitäs siellä sanottiin ?

Vierailija
44/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan kaikki, aikainen kana löytää sen madon, mut täs tapaukses ollaan löydetty vauvat masuun, jee;)

meitahän tuntuu olevan ihan mukavasti tampereelta, täytyy vaan koettaa keksiä joku kaikille sopiva aika ja mennään sit kaffelle. hieno juttu. harmi ettei kaikki voi osallistua, mut tulis varmaan kahville aika kova hinta jos lähtis vaikka joensuusta tänne ajelee;)

tänään taas pitäis jaksaa reissata ja reissu jatkuukin sitten tiistaihin asti ku viedään lapset syyslomaristeilylle kaveriperheen kans. hohhoijaa, että riittää taas touhua.

no eipä sen ihmeellisempää. oholla tais olla ultrakuulumisia, odotan niitä innolla, toivottavasti kaikki on hyvin!

bleeder 6+3

Vierailija
45/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on perjantai! Aivan mahtavaa, en olis enää jaksanutkaan yhtään aamua. Josko muutenkin tuo meno väsyttää, niin nyt vielä enemmän, vaikka kuin syö vitamiineja. Kai se tuo pikku-kippura tuo oman osansa tähän väsymykseen ;-)

annamaaria: ymmärrettävää kyllä tuo väsymys, älä siitä huonoa omaatunota ota. Jos ei jaksa, niin ei jaksa. Toki lapsihan ei sitä ymmärrä, mutta luulen, että hänelle menee pieni "teatterikin" läpi. Ja eihän hän itsekseen joudu leikkimään, joten ei huolta. Eiköhän sitä energiaa hänellekin riitä sitten jossain vaihessa. :)

Bleeder: tottakai kahvitreffit Koskarissa kiinnostaa, jos vaan ehtii. Tällä hetkellä kun se tilanne on se, että päivät menee töissä ja illat koulussa, mutta aina on viikonloput :D Ilmoitelkaa ajankohtaa, niin tulen toki jos ehdin!

Tuosta tulikin mieleeni, että iski pieni paniikki eilen. Jotenkin vaan tuntuu, että miten tässä ehtii mitään valmistautumista tehdä, kun on "vaan" 9 kk aikaa ;-) Pitää tehdä vähän kylppäri- ja apukeittiöremppaa, vaihtaa pakastinta ja jääkaappia, rempata huone, ostaa niitä tavaroita....apua! Mistä aikaa ja rahaa?? Ok, ehkä hieman aikaista panikoida, mutta tällä mun aikataululla pitää jo nyt lyödä tietyt päivämäärät lukkoon, ettei sitten tule yhtäkkiä yllätyksenä se kesäkuu...

Mutta tässäpä tämä tällä kertaa! Jaksamista ja hyvää viikonloppua, jos en enää tänään täällä roiku :)

Vierailija
46/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruin sen sit kuitenkin sen alkuraskauden ultran kun tulin google-tutkimusten perusteella siihen tulokseen et on liian aikaista. Tänään on viikkoja tasan kuus ja siirsin alkuraskauden ultran ens viikon perjantaille, kun on tasan seiska. eli viikon päästä sit vasta kokemuksia ;o)

Oon menossa koskariin, joka lienee Tamperelaisille ainaskin tuttu paikka...

NO sitten mun napaan; jehna sentään mikä pahoinvointi. Tähän mennessä se on ajoittunut iltapäivään, oon käyny töistä lähtiessä oksentamassa ja sit laulanut kovaa koko automatkan ettei tulis autossa oksu ja sit kotio vessaan, tosin ei enää oo tullu oksennusta... No nyt sit tänään saan näköjään juosta heti aamusta asti. Että hienoa jos tää on taas koko päivän juttuja. "Positiivista" tässä on se, että kun on toi haponestolääkitys (refluksiin) niin koska maha on hapoton, niin oksennus maistuu ylös tullessaan samalta kun alas mennessään (sori et teen piti lukea tää...) Mutta täytyy myöntää et aika oli kyllä kullannut muistot tän suhteen ihan totaalisesti.

Ja sit kun oli tarkotus olla kertomatta töissä ja sukulaisille mahd. pitkään (ees siihen alkuraskauden ultraan asti), niin ei oikeen hyvältä näytä jos kyökkii koko ajan. Varsinkin kun viikon päästä on tulossa jotakuinkin kaikki sukulaiset kylään...

Ja kertokaa nyt sitten samalla et mikä siinäkin on, että sit juuri kun tää uutinen on tässä tapetilla, niin siinä samassa esimies tarjoaa mulle hommaa jota oon odottanut viimeiset 1,5 vuotta ja että se vaatis sitoutumista koko vuoden 2010...! AAAAARGH. Lupasin kirkkain silmin ottaa homman vastaan ja mietin että parempaakaan ne ei tähän hätään löydä, joten murehditaan mahdollisia sijaisia myöhemmin ;o)

Kiitos että saa vuodattaa.

Vierailija
47/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pinolaisille! Ilmoittautuisin mukaan, lisäsin jo itseni tuonne esittelyynkin.

Eli siis plussattu on jo pariin otteeseen myös täällä ;)... Ti herkällä testillä haamu, ke samanlaisella testillä selvä, mutta vaalea plussa ja tänään sitten Apteekin raskaustestillä vahva plussa puolessa minuutissa, jeejee :)!

Olen ihan täpinöissäni, työmotivaatio on aika lähellä nollaa nyt just, heh, kun haluaisin vaan heti jäädä kotiin kasvattelemaan masua... Lapset ja mieskin on saanut oikein ekstrana haleja ja hoivaa viime päivinä, mun pesänrakennusvietti jyllää jo niin kovana, että mihin tässä vielä joudutaankaan?! No, ehkäpä se tästä vielä tasoittuu :). Eli siis meillä ennestään kaksi poikaa, syntyneet 11/05 ja 02/04 ja Helsingissä asustellaan.

Joku kyseli käytännön jutuista (milloin neuvolaan, ultraan jne.), yksi hyvä linkkivinkki on www.tekay.fi , sieltä löytyy tosi paljon tietoa ja tarkat laskurit (raskauskiekko). Aydin Tekay on siis alan "guruja", OYS:n synnytys- ja naistentautien osastonylilääkäri yms. jos en väärin muista.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jaja78 rv 4+2 (surkean pienet viikot vielä :D)

Vierailija
48/67 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jups..elikkäs,tässä nyt jännitellään kovasti kestääkö tämä loppuun saakka...

6.6 olis alustavasti LA.

elieli..viikkoja 5+5 ;)

Vierailija
49/67 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupahoinvointi on mulla näköjään päivä/iltapahoinvointia. Kaikki hajut tekee tosi pahaa. Muistin kyllä tämään olon aiemmista raskauksista, mutta silti niin ihmeellistä:)

Ajattelin käydä alkuraskaudenultrassa mielenrauhan vuoksi. Millä viikolla sinne kannattaa mennä että sykekkin näkyisi? Esikoisesta kävin liian aikaisin ja kokematon lääkäri sai säikäytettyä kunnolla.

Mukavaa viikonloppua!

Mammatus 4+5

Vierailija
50/67 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Kaksi pinoa näyttää olevan kesäkuun vauvaa odottelevia joten kopioinpa tuon kirjoitukseni myös tänne.=

Varovaisin mutta superiloisin mielin siirryn kesäkuun kuumeilijoista tänne. Plussasin todella selkeän plussan tänään. Yllätysplussa siinä mielessä etten olisi uskonut vielä plussaavani edellisen kierron kemiallisen raskauden takia. Mutta täällä ollaan, mutta kyllä tuo edellinen kierto veti nöyräksi. Haluisin iloita ja pomppia, mutta pieni pelko kuitenkin hiipii takaraivoon.

En osaa siis laskettua aikaa laskea kun kierto meni sekaisin, mutta jos laskisin normaalin kierron mukaan niin se olis 19.6. Selviää varmaan tarkemmin sitten ensimmäisessä ultrassa. Aion kyllä (jos kaveri vaan jaksaa kulkea mukana..hitsi tätä skeptisyyttä)käydä varhaisraskauden ultrassa.

Ennestään meillä poika joka on melkein kolme kun tämä kaveri syntyy (jos kaikki taivaan kappaleet ovat kohdallaan)=)

Onnea kaikille plussasta. On se kumma miten yksi viiva ( tai oikeastaan kaksi) voi tehdä ihmisen niin onnelliseksi, mutta myös haavoittuvaksi.

Yritän muuttua positiivisempaan suuntaan, lupaan=)

T.Rosa

Vierailija
51/67 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiirettäpitänyt, etten täälläkään ole muutamaan päivään kerennyt käymään. Mutta hengissä ollaan. Ja viikkoja jo 6+1. Pahoinvointi alkanut jo toden teolla, mutta asiaan kuuluva ;)

Onnea uusille tulijoille!!!!

Vierailija
52/67 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt taitaa käydä niin, että meidän kesähelmi "tippuu kyydistä pois "..... kaikille oikein hyvää odotusta... t. Inna4

Vierailija
53/67 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot pahoittelut Innalle4, jos joudut jäämään pois :(

Mä en ole pahemmin kerennyt kirjotella kun on ollut niin kiireinen viikko. Oireetkin on ollut niin vähäisiä että oon ollu vähän huolissani. No tänään on ollut oireita, massa tuntuu koko ajan jännältä, selkää juilii välillä ja välillä on huono olo.

Ootteko aatellu pitää päiväkirjaa odotusajalta? Mä oon aikasemmin pitänyt jonkinlaista oirekirjaa, nyt pitäs kans ettiä joku vihkonen johon vois kirjotella kaikkee muistettavaa. Oon myös mittaillut massun ympärystä, sekin pitäs alottaa. Kiva sitten verrata miten on maha kasvanut eri kerroilla.

Tänään juttelin naapurin kanssa jolla n. 1kk ikäinen tyttö. Yrittävät päättää hänen nimeään. Oli vähän vaikea puhua niin ettei paljasta itseään liikaa :)

nyt pitää lähteä telkkarin ääreen..

nirppa rv 6+1

Vierailija
54/67 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö huomisesta eteenpäin avata VIIKKOPINOT?

Ei oo tullut kirjoiteltua, kun tällä viikolla on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. En oo jaksanu keskittyä =/

VALKOSIPULI, mulla ei tissit reagoi mihinkään. Jotenkin se on yllättänytkin vähän, kun kuitenkin olen IMETTÄNYT kumpaakin lasta aika pitkään. Nytkin odotan kovasti imetystä ja toivon, että se onnistuu tälläkin kertaa.

Mulla on muuten tämä raskaus siitä ihana, että ensimmäistä kertaa mun kavereita on samaan aikaan raskaana tai niillä on omia lapsia. Netin kautta olen onneksi saanut äitiystäviä aiemmin :)

INNA, teillä ilmeisesti ULTRAtaan neuvolassa? Musta suurimmasa osassa kunnista on vaan nuo niskapoimu- ja rakenneultrat, joten mäkin sitten menen yksityiselle ensi viikon keskiviikkona. Vähänkö odotan hieman pelonsekaisella innolla.

Mites ADOREn häät menivät?

Onnea OHOlle uudesta hommasta.

JAJA, itekin käytän tuota Tekay.fi:tä. Ja siellä, kun käy niin kuudennen viikon (5+) lopulla pitäisi sykkeen jo näkyä (samalla tuli vastaus MAMMATUKSEN kysymykseen.)

Onnittelut tosiaan kaikille uusille plussanneille

Vierailija
55/67 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut viestiäsi kirjoittaessani tuota "romaania", kun en tajunnut, että on siirrytty jo toiselle sivulle.

Josko kaikki kuitenkin olisi hyvin.

Vierailija
56/67 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innalle pahoittelut!

Ehkäpä mäkin uskaltaudun tänne odottajien puolelle. Perjantaina tein haalean plussan Apteekin raskaustestillä (vai mikä sen nimi onkaan) ja tänään sit Clear bluella selvä plussa. Viikoista en nyt osaa sanoa, kun en tiedä, miten ne mun kohdalla menee. 6 viikkoa sitten lopetin minipillerien syömisen, mitään vuotoja ei pilleireiden lopettamisen jälkeen tullut ja nyt sit olen raskaana. Ei siis voi laskea edellisten kuukautisten alkamispäivästä.

Meillä on toivottu esikoinen tulossa ja kaikki tietty kovasti jännnittää. Muutaman päivän on ollut 24 h/vrk ällö olo, yölläkin kun heräsin vessaaan, oli kuvottava tunne. Ja sit närästää jokaisen ruokailun jälkeen enemmän tai vähemmän. Saas nähdä, millaiseksi olo menee.

Vierailija
57/67 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innalle heti alkuun pahoittelut... ja valtavat halit!

Ja tervetuloa kaikille uusille, meitähän on jo monta!

Lyhyesti kirjoittelen lomalta, sain kuin sainkin järkättyä itseni pois töistä reiluksi viikoksi ja samointein otin äkkilähdön lämpimään. Täällä on meidän (minun ja pikku-pöpön) hyvä olla ja nauttia lämmöstä (ja kerätä D-vitamiinit talvea varten auringosta) :)

Raskaus etenee, toivottavasti, nimittäin oireita on vähän, kovasti odotettua/pelättyä pahoinvointia ei edelleenkään ole tullut. Lääkäri suositteli minulle B-vitamiinikuuria heti IVF:n jälkeen pahoinvointia helpottaakseen ja foolihapon tärkeyttä painottaessa, joten kiltisti aloitin ja ottamaan napin päivässä. Josko se olisi pitänyt pahan olon pois? Veljelle oli pakko kertoa, kun tuli niin sanottu "patti tilanne" eteen ja hänen vaimonsa sanoi heti että "poika tulossa kun ei oo pahoinvointia" ;) Saas nyt sitten nähdä!

Lähettelen lämpöä ja aurinkoa kaikille tasapuolisesti! Nautitaan olostamme ja elostamme!

Loma-Pöpö, 6+4 (viikot on ok, mutta en edelleenkään pysy mukana noissa päivissä, joten voi olla jotakin muuta kuin 4)

Vierailija
58/67 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea toisten juttuja ja kertoa edes jollekin plussasta, kun päätettiin miehen kanssa olla suut supussa ainakin neuvolan sydänäänien kuunteluun asti. Eka kuului viikalla 10, mutta toisesta saatiin varmistus vasta ekassa seulontaultrassa, kun oli istukka edessä eikä doblerilla kuulunu. Siksi en siis nyt meinaa pitää kiirettä ja varailen ajan neuvolaan vasta marraskuussa. Eipä se terkkari voi oikein muuta tehdä kuin punnita ja ottaa kokeita, mutta mihinkään ei näin aikaisin voi kuitenkaan vaikuttaa.

Joku mietti millasia vaunuja 2,5 vuoden ikäerolla. Meillä tulee nyt sama ikäero ja laudalla ajattelin selvitä. Edellisten välissä oli tasan 2 vuotta ja sillon oli tuplat, mutta vain puolisen vuotta. Kannattaa hankkia vasta lähempänä, sillä esikoisen kanssa on hyvä kokeilla sellaiset tuplat joihin esikoinen mahtuu hyvin istumaan eikä pää ota kuomuun.

Asun Vantaalla ja tällä hetkellä työtön, huomenna on työhaastattelu, joka vähän jännittää. Oireita on ollut tosi vähän, lähinnä vessassa saa ravata ja kokoajan olen varma että menkat alkaa. Pahaa oloa ei ole vielä lainkaan, mutta kaipa sekin tulee kuvioihin. Rinnat ovat ajoittain arat. Ja mies valittaa, että mun mielialat vaihtelee :)

Nyt nukkumaan

Rontsukka

Vierailija
59/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaihuomenta vaan kaikille!

Innalle suuren suuret pahoittelut ja jaksuhalit :(

Tervetuloa uusille! Kivaa, kun kesäkuiset lisääntyy - kirjaimellisesti. :D

Pöpöllä kivan kuuloinen loma. Ihan kateelliseksi tulee, kun täällä vaan kylmyys ja pimeys jatkuu.

Viikonloppu oli ja meni, ihan kivaa oli. Vietettiin miehen kans semmoinen minihääloma, joskin puoli vuotta myöhässä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Ja oli oikein mukavaa, kun saatiin keskustella tulevasta ja muutenkin. Pari vauvakirjaa myös on jemmassa jo :)

Oireita on välillä vähemmän, välillä enemmän. Eniten sellaista nippailua, jonka oletan olevan kohdun kasvua. Etovaa oloa ajoittain, joskin aika vähäisesti. Oikeastaan oireiden puutteessa piti testata uudestaan, jotta ihan vaan näkis taas ne viivat. Ja tulihan ne siihen testiin, oikein vahvat ja hyvät. Viikon kun vielä kärvistelis, pääsis siihen ekaan ultraan. Meinaa vaan kärsimättömyys iskeä ennen sitä ;-) Teki niin mieli isällekin paljastaa eilen puhelimessa, mutta sain vielä hillittyä kieleni. Yritän koko ajan miettiä, että miten sen silloin isänpäivänä sitten hänelle ja hänen vaimolleen kertoisin... :)

Nyt takaisin töiden pariin! Jaksamista ja tsemppiä kaikille!

Vierailija
60/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten toi "Multiply" nettiryhmä toimii? Rekisteröidyin ja nyt mietin, että tuleeko sinne tulevat viestit suoraan antamaani sähköpostiin vai pitääkö ne käydä tuolla lukemassa? Kaikenlaista uutta pitää opetella :)

Vähän rusehtavaa vuotoa, mutta niin tuli esikoisestakin, joten en jaksa hermoilla tuosta sen kummemmin ellei vereksi muutu.

Rontsukka (7+5, esikoisesta olin jo tässä vaiheessa ultrassa :) )