**SYYSkeijut tiistaina**
Kommentit (35)
...siivosin nimittäin eilen ihan hulluna ja puoli kahden maissa yöllä alkoi tulla lapsivettä enemmän tai vähemmän kerrallaan. Kahden jälkeen alkoi supistukset, jotka on olleet suht kipeitä ja säännöllisiä. Pari kertaa on tullut soiteltua Kättärille ja pian olisi tarkoitus lähteä näyttäytymään siellä. Toivottavasti eivät laita sieltä enää kotiin. Jännät paikat siis täällä!
Tsemppiä ja supistuksia kaikille meille vielä toistaiseksi jakautumattomille!
Riina rv 39+4
Onnea pienistä prinsseistä ja prinsessoista, vauvauutisia tuoneille!!
Tsemppiä Riinalle, nyytin hakuun!!
Tyttö on ottanut tavakseen nousta klo 6.00 ja aamut on sitten sen mukaiset. Pienetkin vastoinkäymiset on hirveetä riekkumista.
Varmaan on uhmaakin mukana.
Mut ei sitä nukkumaankaan enää silloin saa, kun se huomaa että isi on jo noussut.
Jos menis vielä lukeen tytölle jonkun kirjan ennen koiralenkkiä ja neuvolaa.
Päivänjatkoja kaikille!
-kirsikka-
Ja kirsikka: sulla tosiaankin on jo pian se oma nyytti viekussa, voih..:)
täällä hieman paremmin alkanut aamu, vaikkakin meni yö vähän kukkuessa..sain onneksi tässä aamusta vielä nukuttua vähäsen, ja kuumekin tuntuu laskeneen..nyt vaan ilmennyt uusi kiva vaiva,kurkkukipu!
Ollaan miehen kans sitä mieltä, että tääl meitin uudessa asunnossa vetää..tääl o sellaset tuuletusluukut ikkunoitten päällä ja niitä ei saa ollenkaan kiinni...kiva vaan sitten vauvaa nukutella tuolla makkarissa, jos kerran on koko ajan pieni veto päällä:(
pikkasen vaan supisteleepi täällä, ei siis mitään suurta, nippailuja vaan..
no vielä olenkin asennoitunut, että jospas tää viikko paranneltas kuntoa ja sit vasta syyskuun vikaviikonloppu syntyisi :) 1.10 olisi ihan kiva päivä ;)
Onni on kovasti liikuskellut ja punkee peppuaan usein vatsanahkan läpi. Ihanaa oli eilen illasta nähdä miehen kirkas ilme, kun kuunteli onskin sydänääniä vatsan läpi!! oli se ihana näky :)
jospas menis aamupalan tekoon ja minäkin alan jo olla todella huolissani siitä kertusta! ai että..
tulisipa pian vaan kertomaan, että kone on ollut vaikkapa rikki ja on saanut oman käärön jo kotiin tmv..kertullahan taisi olla la huomenna!
Manta ja Onni 38+4
hirveesti jo kaikille nyyttinsä saaneille. =)
Manta: mä kans mietin alussa et toi 1.10 olis hyvä päivä syntyy, kun silloin on meijän 1vuotis hääpäivä, mut nyt kyl tuntuu siltä et vois tulla jo, sen verran tukala olo on. Tietysti olishan se kiva 1vuotishääpäivä lahja jos se masussa niin kauan viihtyy.
oma pötsi: ei erikoista, aina silloin tällöin supistelee, eniten ehkä iltasin, aina ku alan puuskuttaan ni mies kysyy; synnytäksä jo? se kun kovasti toivoo että toukka syntyis jo. (no niin mäkin)
perjantaina olis taas neuvola, neuvola täti kyllä sano että ei me varmaan enään silloin nähdä, et seuraavan kerran ku vauva on syntynyt mutta en kyllä usko siihen, itellä ihan sellaisen fiilis että ei tule vielä vähään aikaan. yötkin alkaa oleen aikas tukalia, vessassa pitää käydä ainakin pari kertaa ja sen jälkeen ei meinaa saada millää unta.
eilen näin vanhan kaverin joka oli saanut poikansa viis päivää sitten, sen oli tarkotus mennä kättärille synnyttään mutta siellä oli ollut sulku päällä ja olivat joutuneet naikkarille, että ilmeisesti ruuhkaa riittää, toivoisin kovasti että kun se lähtö tulee niin kätilöopistolle pääsee, ettei tarvis naikkaria rupee ettiin hesasta. (kerran se vahingossa sieltä löydettiin)
mutta nyt hommiin..
rottahilarius 38+4
En vielä eilistä pinoa kerennyt lukemaan, oiskohan vauva-uutisia...
Kirsikkakos se pääsee ehkä torstaina käynnistykseen? Onnea matkaan =D
Täällä myös lapset nousevat varhain, mutta antavat äidin välillä lepäillä pitempään sängyssä.
( . ) : Tänään on laskettu päivä, jee! Vaikkakin olen asennoitunut että vielä menee päiviä ennenkuin syntyy. Tosin eilen illalla alkoi supistella ikävästi noin vartin-20min. välein. Nyt aamulla on jo tullut useammin ja tuntuu kuin vauva puskisi itseään alemmas. Mies lähti kuitenkin töihin, saa nähdä saanko hälyyttää sen jossain vaihees takaisin kotiin. Istuminen on nyt parasta, ei tunnu tuo paine niin kovasti, mutta heti kun nousee ylös, sattuu alapäähän vietävästi.
uh....taas supistaa. Taitaa tulla nyt 5-10 min. välein.
*tiitiäinen tasan 40*
Pitäisiköhän sitä itsekin (taas kerran...) kokeilla tuota siivoamista. Alkaa vaan paikat täällä kotona olla jo aika siistejä ja minä aika puhdas ahkeran saunomisen jäljiltä, mutta eipä tunnu mitään tapahtuvan. Voi, miten sitä kärsivällisyyttä saisi kehitettyä itselleen...? Kun ei tässä tosiaan mitään hätää vielä ole, olo on aivan hyvä. No, kohta lähden taas kävelylle mieltä piristämään. Illaksikin on onneksi ohjelmaa suunniteltuna.
Tällaista siis tänne. Kovin tosiaan tämä porukkaa pienenee :)
Hansuli, 40+5
P.S. Onko muilla sellaista oloa, että ei se lapsi itsestään ala millään syntymään? Minä olen ihan toivoni menettänyt ja epäilen, että tässä vaan odotellaan käynnistystä, joka on sitten vasta joskus ensi viikon lopulla...
mutta onnea matkaan myös kirsikalle, kun käynnistysaikaa lähestyy...
ja tiitiäiselläkin jo noin hyvältä kuulostaa, ihan kateellinen olen. Onnea matkaan sinnekin!
Mullakin on ihan selkeesti alkanu oleen sellanen olo että ei tämä vauva ilman käynnistystä synny...vaikka kaikki 4 lasta on syntyneet ihan itsestään,jotenkin vaan tuntuu että tämä viides ei tule pois millään!!!
Supistuksia on iltaisin jonkun verran ja viime yönä montakin...mutta se säännöllisyys puuttuu...
Aamusta aloitin siivoukset taas kerran,ja kohtapuoliin lähden katsomaan kun esikoinen urheilee koulujen välisissä kisoissa!Illalla voisikin sitten saunoa...hassua miten en ikinä ole ollut mikään kovin innokas saunoja...ja nyt sauna lämpenee jokatoinen päivä!Lapsetkin hämmästelee kun äiti ottaa niin tujuja löylyjä,kun ennen ovat saaneet heittää vaan ihan vähän vettä kiukaalle!!Vauva vaan ei tunnu löylyistä piittaavan,eikä suostu lähtemään liikkeelle millään...
Nyt postia hakemaan tuolta mäen alta,hyvää liikuntaa,varsinkin jos posti ei ole vielä tullut ja joutuu tuon mäen kiipeämään ylös useamman kerran :)
Ihania onnenhetkiä kaikille jotka tänään vauvelin saa syliinsä!Ehkä me loputkin joskus...???
Unelias rv 40+4
Kylläpä on ulkon niin syksyistä kuin vain olla voi... ei vissiin tuo sumu helpota tänään ollenkaan, täällä ainakin on vielä...
Kaupungilta juuri esikon kanssa palauduttiin ja nyt nautin kahvia ja kermaviineriä :D Tosi terveellistä... mutta hyvää!
Esikoiselle ostin toppapuvun, kun vielä kaupoissa valikoimaa riittää. Muita talvivaatteita ei kai tarvitsekaan tänä vuonna hankkia. Toivottavasti! Onneksi kyllä isovanhemmat lupasivat maksaa tuon puvun synttärilahjaksi...
Vauvalle olisi ollut ihana ostaa myös uusi toppapuku, mutta kaupoissa kun on vain sinisiä ja punaisia... eipä osaa ostaa, kun pikkuinen ei suostunut viime viikolla ultrassa sukupuoltaan paljastamaan :( No, täytyy ostaa sitten kun vauva on syntynyt tai sitten pitää tuota esikoisen vanhaa beigeä pukua...
Äsken tuossa juuri tajusin, että tänään olisi täynnä 39 viikkoa! Eli jos ja kun tämä ei itsestään synny, niin parin viikon päästä kai sitten pääsee käynnistykseen... Tosin kyllä en tiedä, miten tuo käynnistys uudelleensynnyttäjälle annetaan. Kun jostakin luin, että saisi mennä enemmän yli kuin ensisynyttäjällä... Esikoinen meillä käynnistettiin 41+3. No, täytyy tätä asiaa kysellä neuvolassa torstaina! Vai tietääkö kanssasisarista joku asiasta jotakin?!??
Minä kyllä olen huomannut, että meillä ei ainakaan nuo 3 ässää tehoa! Koko viime viikonloppu meni siivotessa ja päälle kokeiltiin sauna ja sänkyhommat ja täällä edelleen... Tosin tämä siivousurakka jatkuu edelleen! On se kumma, että tässä vaiheessa on " pakko" ommella uusia verhojakin :D Mies kyllä sanoi, että taitaa synnytys lähestyä kun eukko noin touhuaa... Voi kun olisikin niin!
Me saatiin tietää pari päivää sitten, että isi pääsee vuorotöihin... työpaikka pysyy samana, mutta päivätyö vaihtuu kolmivuoroon. Helpottaa kyllä arkea kotona, kun isi on hetkittäin siis kotona päivälläkin... tosin onhan se varmaan alkuun opettelemista, että tottuu tuohon uuteen rytmiin.
Tulipas taas omaa napaa kauheasti :D
Tsemppiä niille, jotka nyytinhakuun ovat lähteneet!
Eilen oli sitten se tytön ensimmäinen koulun vanhempainilta. Naureskeltiin siinä sitten isommallakin porukalla, että pitihän minun pihdata vauvan syntymää, että pääsen tänne. Vanhempainillan piti siis olla jo viime maanantaina, laskettuna päivänä, mutta opettaja sairastui ja ilta olikin eilen. Illalla annoinkin sitten vauvalle " virallisen" luvan tulla, mutta eipä tuo ole minun luvistani moksiskaan. Oli vähän hölmö olo itselläkin aamulla, että eikö se nyt tullutkaan. Opettajakin naureskeli, että täälläkös sinä vielä...
Tänään on viimeinen neuvola. Toivottavasti kaikki on edelleen kunnossa. Olo on jotenkin ainakin tilapäisesti helpompi, missä lienee syy. Paikat eivät puudu yöllä niin paljon ja istuakin jaksaa vähän paremmin. Kävely nyt on mitä on, mutta vielä pääsee liikkeelle alaselän jumista huolimatta. Turvotuskin on ainakin tänään hiven vähäisempää. Jos tämä olo edes tällaisena pysyisi, niin jaksaisihan sitä synnytystä vielä vähän odotella.
Onnitteluja uusista keijulapsosista ainakin heannille, stenvalille ja takiaiselle!
fullmoon 41+1
Kaikki oli hyvin.
painonmuutos/viikko oli huikeat 1575g!! On tainnut ruoka ja suklaa maistua (tosin suklaa maistuu aina), kun ei turvotustakaan oo.
Kokonaisuudessaan painoa tullut 12,5kg. Eli saman verran suunnilleen ku esikoisenkin kanssa, silloin kaikki jäi laitokselle, toivottavasti nytkin.
sf-mittakin vaan kasvaa oli nyt jo 36cm.
Kyllä se nyytti taitaa sitten torstaina sylissä jo olla :)
Olivat neuvolalle kirjoittaneet että kun viikot on täynnä niin mitään estettä ei käynnistykselle ole. Jess!!!
Nyt on muutamana iltana ollut tuntuvampiakin suppareita eli kai ne on paikatkin entisetään kypsyneet torstaihin mennessä.
Nyt pitäis sitten se sairaalakassi pakata ja tytölle hoitokassi.
Se lähtö tulee ylihuomenna.
Jaksuja ja tsemppiä meille kaikille!
-kirsikka rv39+5-
että voihan se lähtö tulla aikaisemminkin.
Oli meinaan aika tuntuva supistus äsken.
No oli miten oli niin ei enää pitkään mee.
Ja syksyistä tiistaita kaikille!
Hyvältä kuulostaa riinan oltila ja kiva kun kirsikkakin sait jo vihreätä valoa käynnistykselle. Niin se vaan tämä meidän pinoilu tällä puolella alkaa vedellä viimeisiään. No, itse varmaan täällä pian yksin turisen..
Minullakin eilen illalla supisteli ihan lupaavasti, mutta kummia ovat kyllä kun sänkyyn käy, katoavat samantien. Pitäisi varmaan valvoa koko yö, jospa se olisi uusi keino käynnistää synnytys. Tosin valvomiseksi viime yö menikin. Joskus kolmen aikaan esikoinen kävi pissalla ja minä tietenkin heräsin siihen. Nousin itsekin vessaan, kun siinä jonkin verran supisteli. Sen jälkeen en enää saanutkaan unta ja pyörimiseksihän se meni. Mies heräsi puoli seiskan aikaan ja vasta sitten olin nukahtanut uudestaan. Mies vei onneksi pojan hoitoon, minä sain nukuttua aamusta ihan hyvin. Heräsinkin vasta tuossa 11:sta maissa.
Matot meinasin minäkin nakata pihalle ja imuroida sekä mopata. Kummastihan tuo on siivotuttanut ja saunotuttanut täälläkin. Kolmattakin S:ää on tullut harjoitettua jonkin verran, mutta ei näyttäis kyllä oikein mistään apua olevan. Pihallekin pitäisi mennä möyrimään, jospa se toisi tulosta. Taidan tänään kammeta sinnekin.
Mutta jälleen supistusrikasta päivää kaikille ja tsemppiä nyyttiänsä noutamaan lähteneille. Onnittelut vielä uusille vauvautuneillekin! :)
T: Anmari rv 39+3
Taidankin kuulua näihin syysmammoihin. Alunperin prinsessan oli tarkoitus syntyä lokakuussa mutta päättikin sitten 8.9 putkahtaa luoksemme..
Joten terve kaikille tasapuolisesti ja onnittelut tuleville synnyttäjille ja jotka ovat jo synnyttäneet! 8)
aamulla klo 8 äitipolille,sunnuntaina kävin jo siellä ja lääkäri lupas että tänään pääsisin synnytyksen käynnistykseen.no tämä aamuinen lääkäri totesi ultran ja sisätutkimuksen jälkeen että kotiin lähretään.
kohdunsuu pehmeä,auki kolmelle sormelle ja vauva on tosi alhaalla,lääkäri sanoi että tuntuu ihan selvästi kun tutki tilannetta.omilla supistuksilla varmaan ollaan jo illalla sairaalassa.jotenkin en vaan jaksa uskoa,tämä neljäs vauva ja yksikään ei ole ruvennut syntymään itekseen,joten ei tämäkään.
torstaina on sitten käynnistämispäivä,saliin kuulemma laitetaan heti aamusta ja kalvojen puhkaisu.mutta kyllä rupee jo tympii.tänään tasan 42 viikkoa täynnä,itku pääsi kun soitin miehelle että tuu hakee ja olo on siitä asti ollu surkea.kun ootti jo että tänään pääsee omaa kullannuppua halimaa.ja siskot ja veikka odottaa jo ihan kybällä.
no täytyy koittaa rohkaista mieltä torstai aamuun asti.
tää on ihan pyllystä kun ei edes synnyttämään huolita.....
aamulla näin tosi ikävän tapahtuman polilla,kun makasin käyrillä pikkuhuoneessa niin kuulu tosi kova huuto yhdestä huoneesta,luulin että jolleki oli tullu kiire synnyttämään.sitten kun pääsin käyriltä pois ja istuin odottamaan lääkäriä.sieltä huoneesta tulee itkeneen näköinen nainen ison mahan kanssa,tippa kädessä,hoitaja istutti hänet pyörätuoliin ja lähti viemään häntä johonkin,poispäin synnytyssaleista.en ihan takuuvarmasti voi sanoa mikä hänellä oli,mutta hoitajat ja kätilö ja ennen kaikkea äiti oli tosi surullisen näkösiä.varmaan jotain tapahtunut vauvalle.
itselläni ollut joskus pelkona että menetän vauvan,mutta eim osaa kuvitellakaan kuinka kauhealta tuntuu jos niin kävisi.
ilosempia jatkoa muille syyskeijuille!
äityliini-81 epätoivoisena ja nyytti masussa(vieläkin......)
Täytyy ny oikeen tarkistaa neuvolakortista että oliko mun laskettu aika torstaina vai ens juhannuksena.
Eilen tyhjeni suoli, itkua väänsin ku otti niin kipeetä. Pyyhkiin en pystyny vaan piti mennä suihkuun joka vessareissun jälkeen. Illalla taisin käydä 4 kertaa ja sitte yöllä viä kerran, sillon otti jo niin kipeetä että en pystyny käveleen!! Piristäkää joku mua ja sanokaa että nyt ollaan todella lähellä!!!
Mä en pääse varmaan torstaina polille, haluan ehdottomasti isännän mukaan ja se ei pääse, lisäksi taitaa olla hiiva tuloillaan. En kyllä anna tehdä mitään tutkimuksia jos on hiiva.
Blääääääh. Mä en jaksa.
Miisa84 & Pirkko, rv 39+5
Itekin laitoin pinon aamulla, mutta Kirsikan laatima pinkka on saanu kannatusta ;)
ONNEA kaikille eilen vauvauutisensa kertoneille, en enää nikkejä muista!!!
Täälläkin siis yksi, jolla saattaa huomenna olla edessä käynnistyksen uhka/siunaus. Tai sitten ei, jonka kannalla mie oon, niin monelta tosiaan lukenu tuon kotiinlaiton. Itse voin kyllä jäädä, jos siis alapäässä yhtään edistystä tapahtunut. Kuopushan käynnistettiin rv 41+3, syynä lapsiveden vähyys. Muistaakseni paikat ei ollu auki kuin ehkä sormelle, mutta tippa tehosi noin viidessä tunnissa ja tyttö syntyi. Onneksi -F- on tainnut saada nyyttinsä, sieltä se toinen PKKS-Keiju tulee ja enää mie ja ANMARI kilpailemassa ;)
Tuntuu, et huominen on kauheen kaukana ja tässähän kerkee vaikka mitä, mut ei kuitenkaan. Toisaalta toivon sitä käynnistämispäätöstä, tässähän alkaa jo liikaa tottua tähän, ettei vauva synny :D Siivoilla en sen kummemmin aio, yleistä järjestystä ehkä, lenkillä käyn tänään ja saunon, sekstailla tuskin jaksan..
Onnenpotku takapuoleen synnyttämään lähtijöille ja kaikenlaisia avustussäteitä meille oottajille isolla O:lla :)
-piias- rv 41+1
Tosiaan edelleen supistaa ja kamala paineen tunne alapäässä, mutta se säännöllisyys on vähän niin ja näin, joten kotona lymyän vieläkin. Aamulla tuli kyllä ihan säännöllisesti. Mitään kivuttomia nämä eivät kyllä ole, mutta pärjään vielä kotona.
Ja itseasiassa taidan ruveta siivoomaan ;D Jos sais jotain jytyä näihin.
Ipanatkin katselee piirrettyjä ja tuli oltua niitten kanssa pihallakin pari tuntia seisaallaan, joten luulisi että vauva on ainakin laskeutunut hyvin ;) no joo...
Onnea paljon vauvautuneille ja nyytin haku matkaan lähteneille tai lähteville!!! Ehkä minäkin jo tänään tai sitten yöllä. (on niin vahva tunne että syntyy joku yö)
*tiitiäinen 40+0 kovasti toiveita ilmassa*
Eihän se auttanut kuin aamulla neuvolaan suunnistaa...Sen jälkeen tuli jotenkin sellanen olo,et tämä ei varmaan tule itekseen ulos... :( Tekis mieli vaik vähän itkeä pirauttaa nyt...
Neuvolas ei mitään uutta.Pissa puhdas,sykkeet edeleen 150+ sf-mitta tosin oli pudonnut kahella sentillä,ja kyllä sen huomaakin mahan mallista.Supistele ei,onneks?!? Välillä tuntuu just sen takia epätoivoselta,vaik toisaalta toivon et alkais vasta kun synnytyskin käynnistys,ne kunnon supparit.
Viikon päästä viimenen neuvola,ja sit varataan aika äitipolille viikolle 42...Sehän on jo sitten lokakuu...Aiemmin olen aatellu et kyllä tää syyskuun puolella syntyy,mut nyt tuntuu et eipä taida...Ja minähän en käynnistystä haluaisi...
Myötätunnon halaus sulle äityliini... Itse olisin varmaan kans reagoinut ihan samoin sun tilanteessa.Olen kauhean itkuherkkä aina lopussa,jos jotain tuollasta tulee.Viime kerralla kun jouduin vuodon takia osastolle,pillitin vaan...Toisaalta nolotti,mutta kun ei sille voinu mitään.Kyllä kaikki varmasti vielä iloksi kääntyy!
Onnea matkaan riinalle! :)
Nyt minä kyllä ryhdistäydyn...ja lopetan tään melankolisuuteni.Unohdan tai ainakin yritän unohtaa koko synnytyksen odotuksen,ja alan elämään normaalia elämää.Synnytetään sitten joskus....
Supistuksi teille!
syksynmarjatar 39+6
Täytyy yrittää nopeesti ennen ku netti taas sanoo ittensä irti..
Saamarin Elisa! Eilen taas puol seittemän jälkeen ei netti toiminut.
Nyt sitten sain jo laskut maksettua, katotaan kerkeenkö tän lähettää.
Mayella:
Meijän kipsi saa nyt alkuun ainakin olla ihan sellasenaan. Katotaan jos tulee joku hieno visio mieleen, ni sitte. Mutta mä tykkään että se on hieno vaikkei sille tekis juur mitään.
Tänään neuvola. Ja torstaina luultavasti käynnistys. Hurjaa.. ei mee montaa päivää kun on oma nyytti sylissä :D
En oo vielä kerinny eilistä pinoo lukee, joten palailen myöhemmin (jos yhteys toimii)
-kirsikka rv39+5-