Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUUN HELMET vk 40

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan sanoa sen verran tuosta sukupuoli asiasta et tuttava perheelle oli sanottu että on tyttö ja sit he osteli kaikkea tytön juttuja ja sit yllätys oli aikamoinen kun syntyi poika.Itse en sen takia halua kysyä sukupuolta ku sit odotan vain jotain tiettyä ja sit voi syntyä toista sukupuolta oleva pienokainen..Mut jokainen tekee miten parhaaksi näkee=) Toivottavasti saatte tytön jos edelliset on kerta poikia.

Oltiin viikn verra reissussa kierrettiin mummoloita yms ja nyt sit ollaan flunssassa ku kotia päästiin.Kaikista ikävintä ku esikoinen kohta 7 kk on kipeä.

Ystävät ja sukulaiset tuli sit tietää raskaudesta ja osalle se oli varmasti aika yllätys.

Masu on kyllä kivasti kasvanut ja liikkeetkin tuntuu jo tosi selvästi=)

Ihania raskauspäiviä kaikille!!!

Hande rv 18+2

Vierailija
22/50 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvin. Kysyimme sukupuolta mutta hän "pihtasi" sitä pitämällä kintut ristissä paikojen edessä. Samoin oli viime kerralla joten jäämme odottelemaan synnytykseen kumpikos tulee...

Pituutta noin reilut 20-25cm ja paino 360g. Kaikki jäsenet löyty ja pää, jalat ja kädet joten nyt vaan keskitytään kasvamiseen. Me saimme myös ihanaksi yllätykseksi noita 4D kuvia ja olihan ne ihana nähdä kun viime kerralla ihan normi kuvia vaan =) vaikka kylläpä nekin on ihania muistoja esikoisesta!

Sairaslomalla olen tämän viikon kun loukkasin selkäni töistä joten nyt levätään. Ultran jälkeen en meinannut päätä ultraus pöydältä ylös selkäni vuoksi... ensi viikolla neuvola lääkäri tarkistaa kohdun kun selkä kipu on aiheuttanut supistuksia. Muutoin normi neuvola onkin sitten maanantaina =)

Nyt päätin luvata pienen herkuttelun juhlan kunniaksi ja mies meni hakemaan pizzaa.. Nam nam... ehkä olen tämän ansainnut =)

Ihanaa odottelua kaikille ja palataan taasen.

Nemotus rv 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kanssasisarille pitkästä aikaa!

Viimeksi kävin neuvolassa toissa viikolla, kaikki ok. Hb ei kovin korkea, muistaakseni hieman yli 120. Varmaan joudun aloittamaan rautatablettien syömisen lähiaikoina.

Päänsärkyongelma on lähes kadonnut. Tilalle on tullut supistelut. Välillä on parempia päiviä ettei tule kuin pari supistusta, välillä taas enempi. Täytyy kai tilata lääkäri, ja käydä tarkistuttamassa paikat... Minkä verran teitä muita supistelee? Ootteko käyneet lääkärissä, saikkuako määräsivät vai ihan vuodelepoon?

Liikkeitä olen tuntenut muutaman viikon ajan, välillä masussa on kai jotkin sambakarnevaalit kun myllätään oikein urakalla...

Lauris: uteliaisuuttani kyselen pojistasi, minkälaista ongelmaa heillä on? Molemmat meidän pojat käyvät myös puheterapiassa ja fysioterapiassa. Lisäksi loppuvuodesta pitäisi vielä alkaa fysioterapian tilalle toimintaterapia. Kauhistuttaa jo valmiiksi ensi talvi; miten selviän, kun kuskaan poikia terapioihin... vauva mukana?!?!?

Hyviä vointeja kaikille!!! T.Tuplailojen äiti 18+6

Vierailija
24/50 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tuosta sukupuolesta täyden varmuuden, menkää 4D-ultraan. Itse en ole ainakaan koskaan kuullut siitä tulevan virhearvioita. (toki, jos vauva ei 'paljasta' itseään siinäkään, niin eihän sille mitään voi:)

Minulla on kokemusta enempi niin päin, että on luultu pojaksi ja tyttö on tullut- jopa serkkuni,lääkäri ja jonka mieskin lääkäri, ultrasivat 10 kertaa vauvaansa ja aina näytti pojalta kunnes syntyikin sitten yllätystyttö:)

Itse tulin juuri uimasta ja veijuoksemasta, meitä oli yllättävän monta pullomassua samoissa hommissa:) Onkin hyvä laji ison mahan kanssa!

Mulla on motivaatio-ongelmia opintojen kanssa, ei jaksaisi keskittyä millään....vaikka just nyt pitäisi painaa täysillä ja höllätä sitten keväällä.

Ihanaa, kun masussa tuntuu pientä eloa, tänäänkin aamulla tentissä istuessa hymyilin typerän näköisenä koko ajan, kun nyytti möyrysi minkä kerkesi ja häiritsi mamman suoritusta:D

ihmetys rv 18+6

Vierailija
25/50 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie luulin että se sokerirasitus tehään kaikille, mut kyselly tuossa niin itse säästyn siitä :)

En enää maanantaina kirjoitellut sen enempää..

Illalla mies sitten tuli oikein puku päällä ja oli ruusua, pehmolelua ja vaikka sun mitä, mutta siellä pehmolelun hupparin taskussa oli sitten muutama sormus :)

Että kihloihin tuli mentyä :)

Niin mulle sanottiin ultrasta ettei tästä voi erehtyä etteikö poika olisi ja näkyi ihan selvästi paikat niin ei kai se voi enää muuttua loppuraskaudesta että huomaisivat tytöksi :D

Vierailija
26/50 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis meillä alunperin lähdettiin yrittämään uutta perheenjäsentä ja siis terve vauva oli toiveissa.

ettei nyt kyse ollutkaan siitä, että mitään pettymyksen tunteita tulee missään vaiheessa sukupuoleen liittyen ;) eli sitä vauvaa ihan edelleenkin odotetaan.

eiliseen ultraankin lähdettiin katsomaan niitä rakenteita. Mun suvun taustoilla kun se terve vauva ei ihan itsestään selvyys ole.

me käytiin maksusitoumuksella ns. "yksityisellä puolella" ja on katsottu niin tavallisella kuin 4d:lläkin.

enkä kyllä ite lähtisi maksamaan yksityisestä ultrasta vain sen takia, että sukupuoli saadaan tietoon.

viime yö meni kyllä mielenkiintoisia unia nähden ja aamulla vauvakin herätteli jumpallaan. Oikein arvelin, että tyyppi on perätilassa tai siis seisoo tuolla mahassa kun potkut tuntuu ihan suoraan "alakerrassa" :)

Hallitukselle muuten onnittelut kihloista!

Jiina ja "Rasmus" rv20+5

Vierailija
27/50 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ehkä-tyttöä", ultrassa ei siis näkynyt selviä pojan vehkeitä mutta ei uskaltanut varmaksi tyttöäkään luvata kun ei kunnolla näkynyt. Mieshän taas on alusta asti veikannut (ts. ollut "ihan varma" asiasta:) tyttöä ja pojasta sukupuoli selvisi heti joten kyllä niitä vaaleanpunaisia vaatteita on jo tullut osteltua.. ;D

Jos sieltä sitten poika tuleekin niin saahan noi tytön vaatteet myytyä eteenpäin ja pojalta on kaikki säilössä, "väärää" lasta sieltä ei voi tulla jos se vaan on valkoinen :D

Kävin tänään varaamassa kirpparipöydän ja ostin sitten samalla reissulla monta kassillista tavaraa tilalle.. mitenhän noi kaapit siis saisi tyhjenemään.. =D

Viikko vaihtui taas tänään ja potkua ja nyrkkiä tulee vähän väliä :)

evian, rv 22+0

Vierailija
28/50 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan huomista ultraa, vihdoin viimein se on näin lähellä! Saa nähdä näkyykö tai kerrotaanko sukupuoli. Olis kiva tietää :)

Nyt on tainnut tulla painoakin jo vähän, kilon verran, lähtöpainon päälle. Viime neuvola oli jo 7.9. ja silloin ei vielä ollut painonlisäystä.

Olen mietiskellut tuota, että pitäisinkö tuon tytön, helmikuussa 5v, kotona äitiysloman alettua vai voisiko mahdollisesti olla päiväkodissa parina päivänä viikossa. On aika hitaastilämpenevä ja ujo tapaus, joten voisi toisaalta olla hyvä pitää jotain kontaktia lapsiryhmään. Eskarilainen jatkaa toki eskarissa kevätkaudenkin, ja samassa talossa olisi tytön hoitopaikkakin. Pitänee kysellä päiväkodista, mikä on heidän linjansa. On täällä kyllä avoin päiväkotikin olemassa.

Marttapantteri 21+1

Vierailija
29/50 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi köpelösti tänään, illalla klo 17 alkoi tentti. En ollut syönyt kunnolla kuin lounaan ja olin ollut aamu seitsemästä asti liikkeellä. No, tentti alkoi, meni noin vartti-20min ja mua alkoi huimata..tunsin, kuinka kylmä hiki valtasi kasvot ja selän, sitten tuli tulikuuma. Kädet ja koko kroppa alkoi vapista, silmissä sumeni ja alkoi oksettaa. Olin ihan paniikissa, isossa auditoriossa, kellekään en voinut sanoa mitään:( Yritin syödä omenaa ja juoda vettä, heikotus vaan jatkui. Sinnittelin kuitenkin kuuteen asti enkä muista yhtään, mitä olen tenttiin kirjoittanut. Ajatus sinkoili sinne tänne ja aina kun virkosin, jatkoin kirjoittamista:/ Mitä lie olen sinne rustaillut!

Soitin itku kurkussa miehelleni, että tulee hakemaan mut kotiin, en olisi jaksanut enää kävellä 2km junalle ja ajaa autolla kotiin saakka.

Kannattaa siis syödä ja juoda kunnolla ja välillä vähän venytellä...mulle se etunoja asento tenttipöytää vasten luultavasti teki sen, että veri ei kiertänyt enää kun kohtu painoi reisilaskimoita.

Nyt onneksi olo jo parempi, mutta väsyttää kamalasti.

Tässä taas omaa napaa, mutta pää on niin hutera nyt, etten muista, mitä olette kirjoitelleet...sukupuoliasia ainakin puhuttaa...meille on aivan sama, tuleeko tyttö vai poika..en edes sano sitä kliseetä tähän, että 'kuhan on terve'- meille lapsi on rakas varmasti, vaikkei terve olisikaan. Mutta katsotaan nyt, näyttääkö nyytti itsensä perjantain ultrassa niin, että selviää, kumman värisiä vaatteita sitä voi taas alkaa ostelemaan:) Eilen tuli 2 kestovaippaa postissa- vaaleanpunaisia:) Olisiko joku enne, kun en väreistä etukäteen tiennyt?:D

Jaksuja kaikille ja toivottavasti opin tästä tän päiväisestä jotakin!

ihmetys rv 19+0

Vierailija
30/50 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun odotin ensimmäistä lasta. Istuin yo-kirjoituksissa ja yhtäkkiä alkoi huimata ja tehdä niiiin huonoa että jouduin lähteä vessaan!tuntui että pyörryn just, yritin syödä viinirypäleitä ja ruisleipää mutta ei auttanut!sitten meni itsekseen ohi, mutta jälkeen päin oli kans sellanen tunne että mitähän tuli kirjotettua. Maantietoa kai oli ja ihan hyvin meni lopulta...mut hirveä tunne ja paniikki että mitä jos nyt pyörryn:)

Raskauteen kuuluu melko hyvää, painoa on tullut HIRVEÄSTI, jonkin verran supistelee ja päänsäryn tilalle on tullut jo aikasemmista raskauksista tuttu iskiassärky...ei mitään niin inhottavaa kun se ettei pysty kävellä kunnolla tms.

Viikon päästä on rakenneultra, saapa nähdä,ei oo oikeen mitään tuntemuksia sukupuolen suhteen. Molempia löytyy jo perheestä että eipä sillä oo väliä...eikä muutenkaa oo:) Töissä on jaksanu hyvin ja lapset alottaneet ryhmiksessä. Viikonloppuna oltiin reissussa ja sellasta...työpaikalla tiedetään jo vaikka en ite koskaan ehtinyt sitä kertomaan. Työntekijäpalaverissa pari viikkoa sitten joku möläytti jotain siihen suuntaan ja siitähän riemu repesi:) eipähän tarvinnut ite kertoa, olin jo miettinyt että miten muotoilen asian!

Terkuin maurel 20+5

Vierailija
31/50 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan tuonne yahoon puolelle kirjoitellutkin tästä. Vanhemmalla pojalla autistisia piirteitä ja puheenviivästymistä.Tuntuu, että poika on Asperger lapsi, mutta se varmistuu vasta myöhemmin. Nuoremmalla pojalla oli jo vauvana toisen silmän nykinää ja ei alkanut kääntymään, kun olis pitänyt jne. Istumaan oppi vasta 1 vuotiaana ja kävelemään ilman tukea 2 vuotiaana. Fyrioterapia alkoi jo 8 kk iässä. Syytä ei ole löytynyt. 1-vuotiaana kuvattiin pää, mutta mitään ei löytynyt. Voi olla, että nuoremmalla on puheeseen vaikuttanut myös se, että on joutunut olemaan päivähoidossa ruotsinkielisessä ryhmässä ja me ollaan suomenkielisiä. Sai tuossa ennen kesälomaa puheterapiaa ja nyt pääsi elokuussa suomenkieliseen ryhmään. Puhe on kyllä petraanutnut, mutta tasapainohiriötä ja vartalon hallinnan heikkoutta on edelleen. Nyt on seurattu sellaista nse- arvoa verestä, joka on ollut koholla. Ens viikolla mennään taas verikokeille. Jos arvo on kohollaan edelleen, niin tulee varmaan koko vartalon magneettikuvaus *huokaus*. Me ollaan siis sovittu niin, että tuo päiväkoti on toimintaterapiaa, kun muuten tulis liikaa pojalle, kun kerran viikossa on fysioterpia ja puheterapia. Taksilla joutuu menenääm Turkuun sinne puheterpiaan, kun täällä ei ole. Fysioterapeutti on käynyt pk:ssa ja nyt tämä uusi p on terveyskeskuksen vieressä, niin avustaja vie sinne.Eli muuten olis aika hankalaa kuskata noihin terapioihin. Vanhempi poika on siis aloittanut eskarin nyt jo 5-vuotiaana ja käy avustajan kanssa puheterapiassa päiväkodista. Muuten saisinkin joka päivä kuskata jonnekin terpiaan lapsia.

Nyt mulla itsellä on tuo vasenjalka pettänyt alta ja kipeä. Lonkkanivel löystynyt pahasti. Menen huomenna työterveyslääkärille, melkein tartten kepit, kävely on vaikeaa :(

Poika/ tyttö asiaa: meillä esikoinen on tyttö ja ultrassa ei näkynyt mitään. Pojista on näkynyt jo rv 14 sukupuoli.Tietty niitä virhejuttuja voi tulla, jos esim. kivekset ei ole laskeutuneet, mutta kyllä poika melko varmasti näkyy, jos lapsi sellaisessa asennossa on, että pääsee kunnolla ultraamaan.

T:Lauris rv 22+2

Vierailija
32/50 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, maanantaina 20 vkoa täynnä! Syyslomalla 2 viikonpäästä on rakenne ultra kätilön tekemänä...Toivottavasti kaikki ok...

Tänään aloitin äitiysjoogan ja ihan kivaa oli, vaikkakaan en tykkää maata ihan kovalla lattialla, pelkän jooga / jumppa maton päällä...Onneksi ihjaaja oli kokenut jooga ohjaaja ja huomioi kaikkien olot hyvin ja antoi ohjeita, jos tulee huono olo tai huono asento...yhteensä 10 kertaa sitä olis...saas nähdä onko siitä sitten apua synnytyksessä! Kuopuksen synnytys meni niin nopealla aikataululla ja ihan luomuna (ilman mitään puudutteita - ei ehditty antaa), että toiveena /pelkona on että tämäkin menee vauhdilla...onneksi asutaan lähempänä sairaalaa nyt!

Joku kysyi noista nuha jutuista, että mitä saa käyttää...Mulle työpaikka lääkäri sanoi, että esim. Nasolinia saa käyttää, kun kerta 1. kolmannes on jo takana ja samoin nämä vicsit ym. apukeinot ovat sallittuja...Panadol Hot mun mielestä on kans sallittu, koska siinähän on se särkylääke just sitä panadolia...

Joo, mutta pitänee alkaa esikoisen kanssa värkkään sormi skeitti ramppia!!!

sangom 19+4

Vierailija
33/50 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen palasin Suomesta. Normi kotiapaluu: minä ja tytöt flunssassa, tytöt jopa kuumeessa. Eli ei kestetty Suomen ilmastoa, ollaan jo sen verta totuttu tähän leudompaan ilmastoon?

Mutta kivaa oli, käytiin likkojen kaa puolukkametsässä, ratsastettiin mun siskon ponilla, ongittiin ja oltiin paljon pihalla mummilassa (mun lapsuudenkodissani). Ja tytöille oli suuri juttu myös hoitaa mun siskoni 6 viikon ikäistä vauvaa. Ihan rupesi hirvittämään kun olivat niin kovia hoivaamaan ja auttamaan, että mitenkähän tästä vielä selvitään ensi helmikuussa...No, jospa sitte suurimmat auttamisvimmat karisisi kun arki koittaa ja uutuudenviehätys katoaa!

Mulle ei oo kans pystytty varmaksi sukupuolta sanomaan, mutta enempi tyttöä on epäilty. Oishan se ylläri jos poika tulisi, mutten oikein ole vieläkään uskaltanut ostaa mitään. Nyt Suomesta ostin Lindexiltä aivan ihana tyttö-bodyn ja siihen sopivat sukat. Annetaan jollekin sitten lahjaksi jos menikin pieleen...Joku sanoi tässä viestiketjussa mainiosti että tuli kumpi vaan, niin hyvä on kunhan on valkoinen...Samoin itsekin ajattelen, tummaihoisesta voisi joutua jo miehelle selittämään....En oikein siis vielä osaa ajatella tulevaa vauvaa muuna kuin vauvana. Ärsyttävä kun kaikki vauvanvaatteet on totta tosiaan niin selvästi jommalle kummalle sukupuolelle tarkoitettua ja valkoiset sekä beiget vaatteet on vähän tylsiä, varsinkin valkoihoisen vauvan päällä ;) Joten odottelen seuraavaa ultraa, jos silloin lääkäri jo uskaltaa sanoa varmaksi...Omaan tulkintaani en luota;)

Isompien lasten hoidosta: meillä jatketaan samanlailla eli esikoinen on kindergarenissa noin 8.30-12.30 joka arkipäivä ja kuopus kaksi kertaa viikossa klo 8.45-11.45. Esikoisella on lisäksi ke ja to harrastukset, jotka alkaa 14.30 ja perjantaisin käymme Suomikoulua , molemmat tytöt ovat lastentarharyhmässä siellä. Joten siinä mulla riittää kuskaamista Kiga-koti-harrastukset ja joskus kavereiden luokse leikkimään vauvan kera. Saa siinä totuttaa vauvan heti oikeeseen rytmiin....Tuleva kevät jo alkaa ihan hirvittämään, miten saan kolmen kanssa kaiken sitte sujumaan kun se välillä on aivan kaoottista noiden kahdenkin kanssa?

Pippuri 19+1

Vierailija
34/50 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja kasassa 21+2 ja rak.ultrassa tuli käytyä. Kaikki on suht.koht ok, joudun tai saan vielä kuitenkin mennä tarkempaan ultraukseen sikiön sydämmen vuoksi. Huolta ei pitäisi olla, mutta tottakai se pyörii kokoajan mielessä !

Painoakin sikiöllä oli 410 g ja se vähän hirvittää suoraan sanoen, kuinka suureksi mahtaakaan kasvaa.. ja mikä päällimäisenä huolena siitäjohtuen on tuo pelko raskausajan diabeteksestä, menen kyllä kuun lopussa sokerirasitukseen. Olen makean ja hyvän ruuan perään, mutta yrittänyt jo nyt parantaa tapojani ja vähentää makeaa. Aikaisemmin en ole joutunut edes rasitus kokeeseen.

En ole vieläkään uskaltanut ostella vauvalle mitään, mutta suuri houkutus olisi jo ;)

Olipas tänään kylmä aamu, ja kylmempää on vaan tiedossa kun talvi tulossa, hui ! Viluttaa vaikka on sisällä, siitäkin huolimatta hyvää viikonloppua kaikille !

Vierailija
35/50 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin rakenneultrassa, kaikki oli vallan mainiosti. Istukan paikkakin selvisi tällä kertaa, on etuseinässä, kuten aiemmillakin kerroilla. Oli kuitenkin kaukana kohdunsuulta, hyvä niin. Meillä ei mitään painoarviota saanut, mutta reisiluun mitta oli 38mm. Sikiö oli noin viikon isompi, mutta laskettua aikaa ei ruvettu muuttamaan. Hyvä niin, ettei mene äitiysrahat väärän vuoden puolelle. Olin laskeskellut, että 2008 olis paremmat tulot kuin 2007. Seuraavaan neuvolaan on vähän yli viikko, sieltä ne paperitkin sitten pitäis saada matkaan!

Meillä on tehty jo suurimpia hankintoja. Ostimme Teutonia Sprit S3:t ja niihin sopivan turvakaukalon autojalustoineen. Pinnasänkykin löytyy jo. Myös joitain vaatteita on tullut ostettua. Harmi vaan, kun ovat tosiaan niin tyttömäisiä tai poikamaisia, kivaa unisex-vaatetta on vaikea löytää. Toppahaalarinkin ostin, mutta aion kyllä ostaa vielä Eisbärchen-pussin. Sellaista ei kyllä ollut esikolla ja tosikolla käytössä, mutta kuulostaa pätevältä ratkaisulta. Kaukalossa meinasin lähinnä käyttää, kun tuo Teutonian pehmeä kantokassi itsessäänkin on jo todella lämpöinen, ettei varmaan vaunuilleissa tarvitse. Pinnasänkyyn pitäisi patja investoida ja varmaankin kakkosella hyväksi todettu unipussi.

Hyvää viikonloppua!

Marttapantteri 21+3 ja papu joka vastasi viikkoja 22+3

Vierailija
36/50 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun tässä näkee aina vaan tuon viimeisimmän viestin niin ei muista että mitä piti kommentoida ja varsinkin että kenelle kun on lukenut pitkät pätkät viestejä..!?

Joku kuitenkin kirjoitti, että sydämen takia ultrataan uudestaan. Mitä siellä epäillään? Toivottavasti kaikki on lopulta hyvin!

Mä olen kanssa miettinyt tota lämpöpussia kaukaloon (ja tulikin sellainen ostettua pojan jo ylittäessä kaukaloiän kun osui kirppiksellä kohdalle hyvään hintaan "vastaisen varalle" :), mutta nyt onkin alkanut mietityttämään että jos sinne ei pue vaatetta kunnolla alle (ettei vauva hikoile ja mahtuu kaukaloon) niin mitäs sitten jos/kun vauvaa tarvitseekin nostella pois kaukalosta välillä.. pitääkö sitä varten roudata mukana kuitenkin haalaria tms.. ja siis lähinnä mietin tulevan talven takia, kun vauva on syntymässä siihen kylmimpään aikaan.

Eilen oli neuvola, kaikki ok paitsit että nyt paino oli sitten humpsahtanut kerralla vähän reilu 2 kiloa ylöspäin. Ei kiva =/ Sydänäänet pomppi tällä kertaa 130-140 välillä ja kohdun korkeus oli 16 (mitattiin nyt ekaa kertaa ja meni pikkasen "normiviivan" alapuolella).

Sokerirasitusajan sain 4.11 ja 6. päivä on sitten toka lääkäri + seuraava terkkaneuvola 2.12. Sen jälkeen käynnit alkaakin kuulemma olemaan jo kahden viikon välein :O Huimaa vauhtia nää viikot menee :D

Mitenkäs noi äitiyspäivärahat, eikös se ollut niin että jos edellinen lapsi on alle 3-vuotias toisen syntyessä niin saa samat rahat??! Eli että ei laskettaisi uudestaan ellei itse pyydä???? Mietin vaan, että jos ei menekään noin niin kotonaolovuoden jälkeenhän mun tulot tippuis aika julmetun paljon jos siis lasketaan seuraavan vuoden verotuksen mukaan =(

Pitääkin nyt muistaa täyttää ja viedä kelaan toi lappu ettei vaan unohdu. Ja kai töihinkin pitää mennä jotain lippulappusia taas täyttelemään.. Miten nää voikin unohtua niin lyhyessä ajassa :)

evian, rv 22+2

Vierailija
37/50 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin kaikki oli:) ja tyttö veikkasi, ihan satavarmaksi ei uskaltanut sanoa, mutta ei siellä jalkovälissä mitään ulkokkeita näkynyt...ihan kiva, jos on tyttö, edellise kun on tyttö ja poika- toisaalta, mulle oli aivan sama ja eihän se vieläkään täysin varmaa ole. Mennään 4D-ultraan joka tapauksesa joskus rv 25, kuten ollaan kahdelta edelliseltäkin oltu. siinä se selviää sitten ainakin.

Kaikki sii hyvin, sikiö vastasi viikkoja (no, 19+3). Painoarviota ei Kätilöopistolla anna.

ihmetys rv 19+2

Vierailija
38/50 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin taas epäillä itsellä seuraavaa vaivaa nimittäin rintatulehdusta..

oikea rinta on hieman turvonneempi nännipihan kohdalta ja sen ympäriltä punainen!

Nukkuessa hieman sattu ku vaihdoin asentoa ja kun painaa tuosta niin silleen polttelee/tikustelee...

Itsellä ikinä ollut niin tiedä pitääkö tästä nyt soitella jonneki lääkärille vai meneekö ohi itestään.. kellään kokemusta tästä?

Viikon päästä torstaina olisi neuvola käynti.

Sieltä antavat sen ajan pelkopolille.

Vierailija
39/50 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä rintai nyt lämpiminä, suojaa kylmältä- käy vaikka saunassa ja laita lämpöpussit lämmikkeeksi. ota Tuhti annos Pandolia (esim. 800mg kerralla kahdesti vuorokaudessa) ja lepää. Jos ei ole maanantaihin mennessä ohi/vaiva pahenee, käy lekurissa.

Vierailija
40/50 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma sain pomolle kerrottua viime viikolla, vihdoinkin. Ihan hyvinhan tuo sujui, eika siina pomokaan voi kuin onnitella. Mutta mika ihme siina on, olenkohan niin kusi sukassa oloisen nakoinen, kun pomo kysyi etta 'oliko tama suunniteltu...?' Ja samoin kysyi edellinenkin pomo 6 vuotta sitten kuopuksesta?!!

Minulla on tuntunut supistuksia ainostaan yovuorossa kun olen joutunut raatamaan kovasti, mutta muuten ei niita tunnu.

Joku kyseli miten varmoja tyttojen sukupuolesta oltiin ultrissa raskausaikoina. Me ei esikoisesta haluttu kysya kumpaa sukupuolta han oli, mutta toisen lapsen aikaan halusin ehdottomasti tietaa, mutta paikallisessa sairaalassa oli saanto etteivat saaneet paljastaa sukupuolta ollenkaan. kavimme siis yksityisella, ja jopa loppuraskaudessa kun ultrattiin sairaalassa ja mainitsin etta tiedan etta vauva on tytto niin silti katilo intti "well, he OR she" vauvaa ultratessaan...

Yksityisella taidettin kayda joskus rv26 kieppeilla, en muista tarkkaan mutta hyvin varma oli laakari tytosta. Ja oikeassa sitten olikin.

Sama myos meille kumpi sielta syntyy, terve vauva kylla on toiveissa, sukupuolella ei valia. Nyt alkaa osata asennoitumaan poikaan ja minusta ainakin on mukava tietaa etukateen etta on helpompi tehda vauvalle hankintoja ja suuri haave on etta paasisin eroon noista tyttojen suurista vaatevuorista!!! Heilla on alyttomasti vaatteita ja joka ikakaudelta olen saastanyt parhaimmat vaatteet saastoon. Nyt sitten pahkailenkin etta pistanko menemaan ennen vai jalkeen vauvan syntyman. Ja pojankin vaatteet sitten heti kun jaavat pieneksi saavat kyytia koska meille ei tule enempaa lapsia! odotan kylla nyt viela rakenneultran uutiset ja katsotaan josko sukupuoli nakyy siellakin ja sitten ehka...

Viela kommentoin tuota "kumpi vaan, kunhan on valkoinen". Mun miehella on mustat hiukset ja ruskeat silmat. Joten jos meille sinisilmainen blondi syntyy niin olisi aika ihme, kun miehen suvussa ei sinisilmaisyysgeeneja ole ainakaan suvulla tiedossa ja niitahan taytyy loytya kummankin meidan vanhemman geeneista, jotta ne lapselle voi tulla. Joten odottelemme siis suklaanappisilmaa...

Minakin olen nahnyt paljon enemman unia kuin normaalisti. Nain muutama viikkoa sitten sellaisen unen etta kannoin noin 7-8kk ikaista vauvaa sylissani ja samalla silittelin hanen hiuksiaan, kasvoja en nahnyt kun ne olivat kainalooni pain. Uni oli todella todentuntuinen.

Muutama aamu sitten herasin ja olin kaynyt selvannakijalla joka sanoi etta vauva syntyy aikaisin, ja taisi sanoa jotain rv26 tms ja olin aamun ihan pelosta sekaisin!

Kaikki on kuitenkin ihan hyvin. Vointi on erinomainen, joskus paansarky vaivaa mutta muuten ei ole valittamista. Vatsa alkaa tuntumaan koko ajan esim. kavellessa ja tuntuu etta pitaa kavella jo vahan eri lailla kuin 'ei-raskaana'.

Mutta ei onneksi viela hidasta vauhti millaan lailla.

Muutaman vaatteen ostin tanaan. Suloiset pipot ja niihin tumput, samettifarkut ja pakkauksen bodyja.

Nyt telkkua tollottamaan!

Kolmaskerta rv19+0 (jee 20.raskausviikko!!)