Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain äitiyspakkauksen tänään postista

18.04.2006 |

ja vanhaa mallia oli vielä. Postiin pakkaus oli saapunut torstaina.

Ihania vaatteita siellä oli.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuleeko ensin kotiin ilmoitus, että on myönnetty äitiyspakkaus? Ja sitten jonkun ajan kuluttua itse pakkaus? Kuinka kauan ilmoituksesta yleensä menee pakkauksen saamiseen?

Vierailija
2/26 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta lappu päätöksestä ja postista tulee se sama saapumisilmoituslappu kuin muistakin ihan tavallisista paketeista, jolla saa lähetyksen postista noutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen verran että ainakin minulla luki Kelan päätöksessä että pakkaus toimitetaan postiin kahden viikon kuluessa päätöksen antamisesta. Oman päätökseni sain perjantaina. Ja muistelen että edellisen kerran pari vuotta sitten tuo pakkaus tuli noin viikon sisällä siitä kun olin päätöksen saanut.

Ja päätös pakkauksen saamisesta tulee todellakin erikseen kuin päätös ä-päivärahasta.

Vierailija
4/26 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette hakeneet 06 pakkauksia?

Vierailija
5/26 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hain postista ja vanhaa mallia oli pakkaus vielä, mutta ihan pidettäviä ja sieviä vaatteita kaikki....Ehkä värimaailma ei" ominta" mutta eivät jää käyttämättä...

Vierailija
6/26 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vanhan pakkauksen, mikä on oikeastaan ihan kiva juttu. Kestovaipalle olis kyllä ollut käyttöä, mutta yhdellä ei pitkälle pärjää, joten niitä on muutenkin hankittuna.

Pääkaupunkiseudulla saa myös odotella kauan. Jätin hakemuksen jo maaliskuun alussa ja toukokuun alkupuolella soitin Kelaan, kun mitään ei ollut kuulunut. Sanoivat kiirehtivänsä asiaa, ja nyt vihdoin sain pakkauksen.

Äitiyspäivärahan määrästä ei ole edelleenkään mitään tietoa, olen toimittanut hakemuksen ja palkkatodistukset niin ikään maaliskuun alussa, koska haluaisin, että äitiyspäiväraha maksetaan 6 kk tulojen perusteella eikä vuoden 2004 verotuksen mukaan. Äitiysloman aloitin 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, joten olen ollut jo jonkin aikaa lomalla. Ois kiva, jos olisi jotain tulojakin tai että edes tietäisi minkä verran äitiyspäivärahaa on arviolta tulossa.

Odotellessa...

-kukka rv 34+2

Vierailija
7/26 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin huhtikuun alkupuolella soitin kelaan ja kyselin hakemuksten perään.

- kukka

Vierailija
8/26 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten vein hakemuksen, ja tänään tuli postissa kelalta kaksi kirjettä, eli päätökset niin äitiysavustuksesta, kuin äitiys- ja vanhempainrahasta. Parin viikon sisällä pitäis pakkauksen tulla, luki kirjeessä. Länsisuomenläänistä olen.

Vierailija
9/26 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni sanonu hakeneensa äippäkorvausta 6kk tulojen mukaan, niin kysyisin, voiko sen 6kk jakson ottaa mistä vaan yhtenäisestä työjaksosta, jos ei ole koko ajan ollut töissä (siis riippuen siitä milloin ottaa sen 6kk pätkän, tulot vaihtelee paljonkin)? Työttömyysjaksothan saa laskea pois, mutta miten ne käytännössä lasketaan pois?

Vierailija
10/26 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ne lasketaan siks ½ vuoden ajalta et oon vaihtanut työpaikkaa ja tulot mahdollisesti 20% nousseet. 6kk jakso lasketaan siis puol vuotta ennen äippäloman alkua, itse ei voi vaikuttaa....

Mullakin se on nippanappa et saanko ½ v. tulojen mukaan vai en, toivotaan et saan :)

Nää on kyl ihan hirmuvaikeita asioita, kun tuntuu ettei kukaan oikein neuvo edes Kelasta et miten kantsii toimia. Tsemppiä!

Niin ja aiheeseen palatakseni, mitäs pakkauksia on viime aikoina tullut?

Vierailija
11/26 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin Kelassa sanottiin, että se pitää olla nimenomaan välittömästi äitiysrahakautta edeltävä 6 kk. Eli kun mulla alkaa äitiysrahakausi 14.6., niin palkkasaatavat katsotaan 14.12.2005-13.6.2006. Työttömyysjaksoista en kyllä osaa sanoa, siis että kuinka niiden poislaskeminen tapahtuu. Kelassa toivottavasti asiasi selviää!

Vierailija
12/26 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kerry työtuloa ja työtulot vain lasketaan mukaan noihin äippärahoihin eli valtio kyllä nappaa työttömyyskorvauksista veron pois, mutta tällaisiin etuisuuksiin niitä ei lasketa mukaan työtulona..kyllä valtio on oveluudesaan ottanut kaiken huomioon..

Vierailija
13/26 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnow ja Suippo: Sain Kelasta juuri samanlaista tietoa kuin Suippo, eli tulot huomioidaan äitiyspäivärahaa edeltävältä 6 kk:n jaksolta, ei siis miltä tahansa 6 kk jaksolta. Minä olen esimerkiksi töissä vielä kesäkuun puoleen väliin asti (la heinäkuussa), joten voin vasta sitten toimittaa palkkatiedot Kelalle, kun kaikki tammikuun ja kesäkuun väliset palkat on minulle maksettu. Tai käytännössähän minä en edes itse pysty/saa toimittaa tietoja Kelalle, vaan työnantaja täyttää muistaakseni lomakkeen SY17 (?) ja vakuuttaa siinä antamansa palkkatiedot oikeiksi, minkä pohjalta mulle sitten lasketaan äitiyspäiväraha. Terveisin, pazzepartout

Vierailija
14/26 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiiä vastaako ihan kysymykseesi, mutta jos ennen äippälomaa työttömänä niin äippärahan voi hakee 6 EDELLISEN työssä olo kk:n perusteella, kunhan ne on kuluvan tai edellisen vuoden ajalta. Ei siis voi valkata sellasia kuukausia, joilta saanu hyvän liksan... En tiiä tarkoititko, että voiko valkata, mutta ei siis voi kuitenkaan :)

Vierailija
15/26 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.

Mullakin alkaa olla äitiysavustusten jättöpäivä lähellä, joten olen yrittänyt kovasti ottaa selville tätä 6 kk:n työtulojen perusteella laskettavaa määrää. Kelan sivuilta kopioitua:

" Jos hakija on ollut ilman työtuloja esimerkiksi työttömyyden, sairauden, asevelvollisuuden tai äitiys-, vanhempain- tai hoitovapaan takia, hän voi esittää Kelaan työtulonsa niiltä kuudelta kuukaudelta, jolloin hän viimeksi oli työssä. Tulot voi kuitenkin esittää vain äitiys- ja vanhempainrahan alkamisvuodelta ja sitä edeltävältä vuodelta."

Minulla siis työsuhde loppuu kesäkuun lopussa, ja olen työttömänä vähän yli kuukauden (1.7.-4.8.), äitiyslomani alkaa 5.8. Aion siis esittää Kelaan palkkatodistuksen ajalta 1.1.2006-30.6.2006. Eiköhän sen pitäisi onnistua. Eli esitän työtulot niiltä kuudelta kuukaudelta, jolloin viimeksi olin työssä.

Tsemppiä hakuun, muistakaa pitää puolenne!

Terkuin Rizzu rv 20+4

Vierailija
16/26 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottelin ensin että saisin varmuudella uuden pakkauksen, mutta nyt jo kovasti toivon, että tulisi tuo vanha ;) Pari viikkoa sitten jätin hakemuksen, nyt jännittää :D Kiitos tuoreesta tiedosta!

Vierailija
17/26 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse sitten vielä hiukan odotella tuon hakemuksen kanssa, jotta saisin sen uuden " poikapakkauksen" .

Meille kun on poika tulossa, ei muuten.

Vierailija
18/26 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

meille tulee tyttö ja minusta tuo meillä jo oleva " vanha" pakkaus on niin poikien värinen ja tylsä !!!

harmittelin kun en voinut odottaa uutta pakkausta... no joo ei pitäisi kyllä kitistä :)

vaatteet kyllä löytyy joka mussukalle... tulis vain jo pihalle ...

Vierailija
19/26 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstaina tuli postiin paketti, tietty kiireellä hakemaan et kumpikohan on. Noh, vanha oli vielä, mut eipä siinäkään harmittelemista.

Vierailija
20/26 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän kelan sivuillakin sanotaan että hintatason kohoamisen takia ja kestovaippojen lisäämisen takia on uudesta pakkauksesta vähennetty muutama vaate. en tarkalleen muista mitä, mutta olikohan puolipotkuhousuja ja potkuhousuja.