Miksi osan ihmisten mielestä pettäminen (syrjähyppy) on pahempi kuin
muuten petetyksi tuleminen, siis puoliso pettää luottamuksen muuten kun syrjähypyllä? Molemmissahan se luottamus menee ja sitä on vaikea (ei mahdoton) saada takaisin. Tätä olen välillä pohtinut kun eräät ystäväni ovat tätä mieltä. Tai lähinnä erään yhteisen ystävämme tapauksessa, jossa hänen puoliso ei tehnyt syrjähyppyä, mutta petti kuitenkin tämän luottamuksen ja kyse ei ollut mistään pikkujutusta. Kaksi näistä tätä mieltä olevista on kokenut sen kun puoliso on pettänyt, nyt ovat onnellisia taas, mutta jaksavat sanoa, ettei tätä ystäväämme sentään petetty ja siksi vähempiarvoista hänen luottamuksensa pettäminen. En ymmärrä, miksi näin. Minunkin mieheni hairahtui kerran vieraisiin, mutten silti osaa ajatella noin kun ystäväni. Minun miehen pettämisestä on vielä sen verran vähän aikaa, että täysin ei olla siitä toivuttu, mutta parempaan päin ollaan menossa.
Kommentit (51)
kokenut sen enempi pelkästään minun pettämisenä. Mutta kun käytti koko perheen yhteiset säästöt salaa omiin tarkoituksiinsa, pitkän ajan aikana ja asiaa piillotellen, kunnes pakka levisi käsiin, niin se oli koko perheen pettämistä ja paljon pahempi. Se koskee lapsia pitkän aikaa, jää tarpeellisia hankintoja tekemättä ja lomia pitämättä :(.
se on jotenkin intiimimpi petos ja niinhän se onkin jos syrjähypyn tekee ja sen takia on pahempaa
juu ja ne miehethän sitä viattomia ovat :DDD
Aina av.mamman mies väkisin raahataan jonnekin ja raiskataan ja paha nainen viettelee.
Kuule, asia on niin, että halusin niinä vuosina todella nähdä, onko miehet niin sikoja, kuin oletin heidän olevan. Ja kyllä ne ovat. Ne ovat juuri niin sikoja, että ovat valmiita panemaan vaimojensa parasta kaveria tai vähän etäämpääkin kaveria, kun mahdollisuus on.
Mutta syyhän on todella minun :)
Juu, väkisin panin sitä miestä siellä töissäkin, vaikka mies itse isketti ja isketti ja itki, että haluaa minusta tyttöystävän.
Se, joka ei niin ylpeä ole niistä vuosista, mutta ei ikinä mene sanomaan, että mun mies ei pettäisi. Jokainen mies on mahdollinen pettäjä. Jopa ne kiltit miehet ja selvin päin,.
Sellaista se elämä nyt vain on. Ja vaikka kuinka syyttäisitte muita naisia, niin kyllä se kaikesta huolimatta niin on, että minä en pettänyt ketään, kun olin sinkku, mutta ne miehet kaikki oli parisuhteessa tai naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 12:22"]
Aika heikolla pohjalla on suhde jos pitää tehdä tuollaista, oli sitten kännissä tai selvinpäin. Toivottavasti sinunkin kaksinaamaisuus tulee vielä joskus julki, vaikutat kovin ylimieliseltä asian suhteen, kai se on vähän pakkokin että voi elää itsensä kanssa tuon jälkeen. Mutta minkä taakseen jättää sen eestään löytää, vai miten se meni?
Luulenpa että suurin osa ihmisistä ei voi käsittää miten joku voi käydä panemassa kavereidensa miehiä(/vaimoja) ja sen jälkeen vielä esittää ystävää, oli sitten mies tai nainen. Eivät nuo rouvat välttämättä olisi miehiään jättäneet vaikka kovasti uhoavat, mutta sinä olisit ollut se joka olisi ensimmäiseksi lempattu. Ei kukaan tarvi tuollaista "ystävää".
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 07:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 07:52"]
Mä en vain edelleenkään ymmärrä, miten naiset pystyy huijaamaan itseään, että eihän se mies nyt enää petä, kun lupas. Kertaluontoinen juttu, kaikki muuttuu parempaan. Huh heijaa, niin minäkin väitin itselleni hetken aikaa, kunnes erosin, koska se luottamus ei tosiaan takaisin tullut. Hyvä, että tajusin lähteä, mitä eksästä olen kuullut, niin sanonta "Kerran pettää, aina pettää" Pitää todella hyvin paikkaansa!
[/quote]
Pakko sanoa, että olet aika naivi. Usko tai älä, mutta pitkissä suhteissa on melkein kaikissa ainakin yksi pettäminen, vaikka puoliso ei sitä tiedä. Jos olet yhdessä päälle 50 vuotta, et kai kuvittele, että ihmiselle ei voisi sattua jotain mokaa.
Hyvinpä näkyy tuttuni elelevän puolisoidensa kanssa, vaikka heidän puolisonsa ovat hässineet minun kanssani joskus aikoinaan. Naivisti vain väittävät, että jos mies kerran pettäisi, jättäisivät heti,. koska pettäisi se uudestaan ja blaa blaa. Elämä nyt vain on sellaista, että kaikkea sattuu. Se ei todellakaan ole mustavalkoista.
Eli sinusta kaikki menisi hukkaan, jos menisin tutuilleni sanomaan, että hei sun miehes on pettänyt sua parikymmentä vuotta sitten yhtenä yönä.
Ihan oikeasti, ne on aika pieniä juttuja oikeasti isojen asioiden rinnalla. Ei ne vehkeet käytössä kulu, eikä niitä voi puoliso omistaa.
[/quote]
Minusta kaikki menisi hukkaan, koska silloin minua olisi kusetettu 20 vuotta. Kumpikaan ei saisi anteeksi.
[/quote]
Aika heikolla pohjalla on sitten suhteenne, jos kaikki kaatuisi (perhe, koti, yhteiset muistot, elämä yms) siihen, että olisin joskus riitanne jälkeen iskenyt miehesi ja pannut hänen kanssaan hätäisesti kännissä.
En ihan oikeasti voi ymmärtää tuollaista. Elämässä sattuu vaikka mitä mokia ja aina ette vain voi hallita kaikkea.
Jos tuolle linjalle lähdet, on parempi, että et edes perusta liittoa ajatukselle kuolema meidät erottaa. Sillä panet toiselle aika rankkoja ehtoja. Miehesi voisi tehdä ihan mitä vain, mutta kaikki menisi jakoon, jos paljastuisi, että joku on iskenyt kännisen miehesi joskus parikymmentä vuotta sitten ja sählännyt jotain typerää kännipanoa hänen kanssaan.
Ja kuten sanoin aiemmin. En ole ylpeä niistä vuosista. Elin suurinpiirtein itsemurhan partaalla ja millään ei ollut mitään väliä. Olin hyvännäköinen ja miehiin vetosi surumielisyys. Juuri sellaista typerää kännistä hörinää, missä puhutaan niin syvällisiä ja on helppo pyörittää kännistä miestä, kun perheessä riidellään ja on pieniä lapsia. Äkkiäkös sitä nappasi perususkollisen miehen matkaansa kännipanolle.
Ja ei ole tullut mieleenkään kertoa kavereille, että olen joskus hulluina vuosina pannut heidän miehiensä kanssa. Ei vain ole sen arvoista.
Mutta toki jos joku on niin hullu, että vetäisi vessanpöntöstä alas koko yhteisen elämän sen takia, että hänen miehensä kännissä sortui yrittämään panoa (ihan oikeasti, kännisellä miehellä ei edes seiso kunnolla) minun kanssa, niin ehkä se olisikin parempi, että ette olisi yhdessä.
Kuinka monella ns, uskollisella miehellä on kännihairadus tai kaksi. Sen verran paljon naimisissa olevia miehiä aikoinaan liikkui kapakoissa, että taatusti ei kovin moni uskollinen ollut.
[/quote]
Känni sitä känni tätä känni känni. Mun mieheni ei käy kännäämässä. Ikinä. Me vietetään vapaa-aika yhdessä perheen kanssa. Joten pidän epätodennäköisenä että olisit tuossa onnistunut. Kyllä hän toki alkoholia käyttää, mutta olen ollut itse paikalla varmaan joka ikinen kerta.
Katsos kun monet valitsevat sen puolison sen mukaan, millaista elämää haluaa viettää. Silloin ottaa mieluiten aellaisen, joka on mahdollisimman samankaltainen ja jolla on samat arvot. Sillä vähentää riskiä joutua pettymään.
[/quote]
Ei millään pahalla, mutta olen myös hässinyt työpaikalla miespuolisen työkaverin kans selvin päin. Ja vaimolle ei ole ollut mitään tarvetta kertoa. Mies olisi halunnut lisää ja suhteessa enemmänkin, mutta ei kiinnostanut niinä vuosina.
Se,joka ei ole ylpeä teoistaan niinä vuosina.
ps. vaikka kuinka vahtisitte miehiänne, tilaisuuksia aina tulee ja ihmisliha on heikko. Kiltit perheenisät sortuu ihan samalla tavalla kuin ne känniääliöt. Sen totesin niinä vuosina, kun elämä meni lujaa ja oli ehkä hiukan tarvetta kostaakin miehille. Tämän kokemuksen jälkeen en ole naivisti enää koskaan väittänyt, että minun tai jonkun muun mies ei ikinä pettäisi.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:18"]
Kun olin ensimmäistä kertaa raskaana, mies lupasi, että työnteko vähenee heti, kun lapsi syntyy ja että hän antaa perheelle aikaa. Mies on aina ollut jonkinasteinen työnarkomaani. Lapsi syntyi, vuoden päästä toinen, joka osoittautui erityislapseksi. Miehen työnteko vain lisääntyi, vaikka firmassa olisi ollut mahdollisuus antaa osa vastuista väliaikaisesti toisille. Huomasin vastaavani lapsista ja kodista käytännössä yksin. Minun hoidettavakseni jäivät kaikki yhteiset asiat. Keskustelu ei auttanut. Selvisin raskaista vuosista yksin ja kunnialla. En enää kuitenkaan usko, että tiukan paikan tullen mies on tukenani ja auttaa minua aina. Kakkoseksi jääminen työlle ja uralle tuntuu todella masentavalta ja loukkaavalta. Jos voisi valita, valitsisin ennemmin osallistuvan ja perheestään vastuunsa kantavan miehen, joka joskus hairahtuu vieraaseen petiin kuin uskollisen (sitä mieheni nimittäin on!) miehen, joka ei koskaan ole läsnä.
[/quote]
No mitäs siihen sanot, että minä valitsin vastuunsa kantavan, osallistuvan JA uskollisen? Eivät ne sulje toisiaan pois. On olemassa paljon kunnon miehiä. Itse en juuri muita tunnekaan.
[/quote]
On olemassa paljon kunnon miehiä, jotka ovat käyneet vieraissa ja vaimo ei tiedä. Yksi voi olla juuri sinunkin miehesi.
Täälläkin joka päivä on aloituksia, että on oltu naimisissa 20 vuotta ja ei olisi ikinä uskonut ja sitten miehellä kävi käry........
Kyllä ystävyydellekin on tietyt kriteerit. Varmaan suurin osa on kanssani samaa mieltä siitä, että kavereiden miesten kanssa ei hässitä, vaikka mies kuinka vonkaisi. Mies tietysti vastaa parisuhteestaan, nainen ystävyyssUhteestaan. Jotain kammottavaa täytyy olla ihmisessä vinksallaan, jos oikeasti kuvittelee, että on normaalia naida ystävän miestä ja että ei itse syyllisty mihinkään, kun on sinkku. Minusta teko on kamala enkä ystävälleni antaisi sitä anteeksi. Ystävyydellä on eri pohja kuin parisuhteella. Parisuhdetta saattaa kannatella lapset ja tietoisuus parisuhteen ongelmista, mutta ystävyyssuhteessa säännöt ovat selkeät: ystävää ei puukoteta selkään. Parisuhteen ongelmista saatetaan kertoa juuri ystävälle, joten ystävän petos on joskus pahempikin kuin puolison petos. Ystävä kun saattaa käyttää hyväksi tietojaan parisuhteen ongelmista.
Pettäminen on aina moraaliton teko, oli kyse sitten sinkusta tai parisuhteessa olevasta. Kummallakin on omanlaisensa vastuu teosta ja sen seurauksista. Jos hässit ystävän miehen kanssa, kun tiedät, että heillä on vaikeaa ja ystävä tekee teon seurauksena itsemurhan, niintodellako,luulet, että sinulla ei ole asiasta mitään vastuuta,kun olet sinkku?
Jokaisella on valinnanmahdollisuus ja jokaisen teolla on seurauksia. Eräälle työkaverini sukulaiselle kävi niin, että hän sinkkuna nai varattua miestä. Kävikin ilmi, että kyse oli hänen pomonsa miehestä, ja pomon tarvitsi vain kerran vilkaista muka toisiaan tuntemattomien noloutta ja seuraavana päivänä tämä nainen irtisanottiin. Syynä luottamuspula. Kyllä niitä seurauksia tulee, kun toimitaan varkaiden tavoin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:04"]
Kyllä ystävyydellekin on tietyt kriteerit. Varmaan suurin osa on kanssani samaa mieltä siitä, että kavereiden miesten kanssa ei hässitä, vaikka mies kuinka vonkaisi. Mies tietysti vastaa parisuhteestaan, nainen ystävyyssUhteestaan. Jotain kammottavaa täytyy olla ihmisessä vinksallaan, jos oikeasti kuvittelee, että on normaalia naida ystävän miestä ja että ei itse syyllisty mihinkään, kun on sinkku. Minusta teko on kamala enkä ystävälleni antaisi sitä anteeksi. Ystävyydellä on eri pohja kuin parisuhteella. Parisuhdetta saattaa kannatella lapset ja tietoisuus parisuhteen ongelmista, mutta ystävyyssuhteessa säännöt ovat selkeät: ystävää ei puukoteta selkään. Parisuhteen ongelmista saatetaan kertoa juuri ystävälle, joten ystävän petos on joskus pahempikin kuin puolison petos. Ystävä kun saattaa käyttää hyväksi tietojaan parisuhteen ongelmista.
Pettäminen on aina moraaliton teko, oli kyse sitten sinkusta tai parisuhteessa olevasta. Kummallakin on omanlaisensa vastuu teosta ja sen seurauksista. Jos hässit ystävän miehen kanssa, kun tiedät, että heillä on vaikeaa ja ystävä tekee teon seurauksena itsemurhan, niintodellako,luulet, että sinulla ei ole asiasta mitään vastuuta,kun olet sinkku?
Jokaisella on valinnanmahdollisuus ja jokaisen teolla on seurauksia. Eräälle työkaverini sukulaiselle kävi niin, että hän sinkkuna nai varattua miestä. Kävikin ilmi, että kyse oli hänen pomonsa miehestä, ja pomon tarvitsi vain kerran vilkaista muka toisiaan tuntemattomien noloutta ja seuraavana päivänä tämä nainen irtisanottiin. Syynä luottamuspula. Kyllä niitä seurauksia tulee, kun toimitaan varkaiden tavoin.
[/quote]
Minä pystyn elämään tekojeni kanssa. Ylpeä en ole niistä vuosista. Olin muutaman aika traagisen tapahtuman jälkeen itsemurhan partaalla ja ne ns. ystäväni olivat olleet mukana niissä tapahtumissa-
Se edesauttoi sitä, että elin muutaman vuoden elämää, missä halusin nähdä, mitkä ovat elämän realiteetit. Niiden vuosien aikana näin, että ystävien miehet menee vieraisiin ihan keveästi ja ystävät saavat pitää kuvitelmansa. Samat ihmiset, jotka olivat aikoinaan ystävinä minua loukanneet ja elivät nyt pyheellistä elämää omakotitaloissaan hymistellen, että mieheni ei ikinä petä ja minun mieheni sitä ja tätä.
Niiden vuosien aikana näin, että elämä ei ole aina sitä, miltä näyttää.
Minun on nykyään helppo elää, koska elän omillani ja tiedän, mitkä ovat elämän realiteetit. Tiedän myös sen, että hyveelliset ystäväni, jotka olivat aikoinaan valmiita katsomaan sivusta kun minä tuhoudun ja halusivat vain pelastaa oman nahkansa, elävät vain kuplassa.
Joten en todellakaan koe huonoa omaatuntoa. Minä en ole heidän miehiään raiskannut ja pakottanut takaisin valehtelemaan vaimoilleen.
Mutta ikinä, en todellakaan ikinä tule sanomaan, että minun mieheni ei petä. Se on saattanut pettää sinua juuri sinun kaverisi kanssa. Sellaista se elämä vain on.
Ja ole onnellinen, että olet voinut elää niin pumpulissa, ettei sinun ole tarvinnut koskaan vinksahtaa niin paljon, että olisi tarvinnut elää niin kuin minä elin. Minä selvisin siitä, mutta en ole varma, olisiko moni muu selvinnyt niistä tekijöistä, jotka ajoivat minut siihen.
Maailma ei ole kaunis paikka. Sen kun tajuaa, on omillaan. Ja kun on omillaan, elämästään voi vihdoin tehdä kauniin.
Mä en vain edelleenkään ymmärrä, miten naiset pystyy huijaamaan itseään, että eihän se mies nyt enää petä, kun lupas. Kertaluontoinen juttu, kaikki muuttuu parempaan. Huh heijaa, niin minäkin väitin itselleni hetken aikaa, kunnes erosin, koska se luottamus ei tosiaan takaisin tullut. Hyvä, että tajusin lähteä, mitä eksästä olen kuullut, niin sanonta "Kerran pettää, aina pettää" Pitää todella hyvin paikkaansa!
[/quote]
Pakko sanoa, että olet aika naivi. Usko tai älä, mutta pitkissä suhteissa on melkein kaikissa ainakin yksi pettäminen, vaikka puoliso ei sitä tiedä. Jos olet yhdessä päälle 50 vuotta, et kai kuvittele, että ihmiselle ei voisi sattua jotain mokaa.
Hyvinpä näkyy tuttuni elelevän puolisoidensa kanssa, vaikka heidän puolisonsa ovat hässineet minun kanssani joskus aikoinaan. Naivisti vain väittävät, että jos mies kerran pettäisi, jättäisivät heti,. koska pettäisi se uudestaan ja blaa blaa. Elämä nyt vain on sellaista, että kaikkea sattuu. Se ei todellakaan ole mustavalkoista.
Eli sinusta kaikki menisi hukkaan, jos menisin tutuilleni sanomaan, että hei sun miehes on pettänyt sua parikymmentä vuotta sitten yhtenä yönä.
Ihan oikeasti, ne on aika pieniä juttuja oikeasti isojen asioiden rinnalla. Ei ne vehkeet käytössä kulu, eikä niitä voi puoliso omistaa.
[/quote]
Näin sanoo jakorasia. Pakko kysyä, miten voit katsoa itteäs peilistä, kun pelehdit YSTÄVIESI miesten kanssa? Luojan kiitos, me ei olla ystäviä. Ja kyllä, väitän, että vain harvat pettävät. Vanhempanikin ovat olleet 30 vuotta naimissa, kumpikaan ei ole pettänyt. Minä en ikinä pettäisi, mieheni ei ikinä pettäisi. ON suhteita, jossa ei petetä. Tämä on sinulle näköjään kuitenkin outo käsite.
Sinulla ei taida olla yhtään parisuhdetta, jossa et olisi pettänyt. Pettämisellä haet huomiota, samaa huomiota ja tyydytystä saat, kun pokailet ystäviesi miehiä. Sinulla ei ole moraalia. Itsetuntosi on alhaalla. Ei se itsetunto korjaannu sillä, että panet kaikkea mikä liikkuu. Hanki harrastus. Tai koira, sen rakkaus on sentään puhdasta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:04"]
[/quote]
Buahahaaa ja sehän siitä miehestä viattoman teki, että akkansa sanoi irti miehen rakastajan. Pomo varmaan otti pikku miehensä takaisin ja kaikki (sinä mukaan lukien) syytätte pahaa naista, joka pani varattua miestä. Pomon varattu mies pääsi kuin koira veräjästä ja panee kohta jotain toista pomonsa alaista.
Hyi vittu, kun naiset on kuvottavia. Sinäkin olet sitä mieltä, että se nainen oli paha, eikä se pomon mies. Eiköhän se ole niin, että varatulla on vastuu teoistaan ja varattu pettää. Vapaa ihminen ei petä ketään.
Sinä varmaan syytät pedolfiilin uhriakin, että vietteli kunnollisen perheenisän. Pannaan alaikäinen huora kasvatuslaitokseen, että aikuinen mies saa olla rauhassa perheensä kanssa, eikä paha hutsu houkuttele pettämään.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:18"]
Kun olin ensimmäistä kertaa raskaana, mies lupasi, että työnteko vähenee heti, kun lapsi syntyy ja että hän antaa perheelle aikaa. Mies on aina ollut jonkinasteinen työnarkomaani. Lapsi syntyi, vuoden päästä toinen, joka osoittautui erityislapseksi. Miehen työnteko vain lisääntyi, vaikka firmassa olisi ollut mahdollisuus antaa osa vastuista väliaikaisesti toisille. Huomasin vastaavani lapsista ja kodista käytännössä yksin. Minun hoidettavakseni jäivät kaikki yhteiset asiat. Keskustelu ei auttanut. Selvisin raskaista vuosista yksin ja kunnialla. En enää kuitenkaan usko, että tiukan paikan tullen mies on tukenani ja auttaa minua aina. Kakkoseksi jääminen työlle ja uralle tuntuu todella masentavalta ja loukkaavalta. Jos voisi valita, valitsisin ennemmin osallistuvan ja perheestään vastuunsa kantavan miehen, joka joskus hairahtuu vieraaseen petiin kuin uskollisen (sitä mieheni nimittäin on!) miehen, joka ei koskaan ole läsnä.
[/quote]
Täällä lienee samanlainen mies. Minua kyllä uskottomuus satuttaisi suuresti, jo nettitörttöilyt tuntuvat pahalta. Mutta luulen - en kuitenkaan kuvittele tietäväni - että mieheni ei petä. Sitä ei uskoisi hänestä kukaan mukaan tuttavapiirissämme. Silti kyllä kirpaisee yllättävän paljon jäädä työlle kakkoseksi. Jossain määrin epäilen, että usein kyllä voi olla, että jos jää työlle kakkoseksi, niin voi jäädä jollekulle muulle naisellekin ja päinvastoin. Voisiko mies, joka pettää, muuten olla huolehtiva, avoin ja lämmin? Ei kai näitä oikeasti voi tietää kukaan. Ei myöskään nämä toiset naiset/miehet, jos kertapanon harrastelee, ei voi tietää, mitä olisi arkielämä tällaisen ihmisen kanssa. Ehkä viitteitä uskottomuuteen olisi näkyvissä muutenkin, jos vain haluaisi nähdä. En tiedä...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:20"]
[/quote]
[/quote]
Näin sanoo jakorasia. Pakko kysyä, miten voit katsoa itteäs peilistä, kun pelehdit YSTÄVIESI miesten kanssa? Luojan kiitos, me ei olla ystäviä. Ja kyllä, väitän, että vain harvat pettävät. Vanhempanikin ovat olleet 30 vuotta naimissa, kumpikaan ei ole pettänyt. Minä en ikinä pettäisi, mieheni ei ikinä pettäisi. ON suhteita, jossa ei petetä. Tämä on sinulle näköjään kuitenkin outo käsite.
Sinulla ei taida olla yhtään parisuhdetta, jossa et olisi pettänyt. Pettämisellä haet huomiota, samaa huomiota ja tyydytystä saat, kun pokailet ystäviesi miehiä. Sinulla ei ole moraalia. Itsetuntosi on alhaalla. Ei se itsetunto korjaannu sillä, että panet kaikkea mikä liikkuu. Hanki harrastus. Tai koira, sen rakkaus on sentään puhdasta.
[/quote]
Niin, nainenhan on jakorasia, jos miehesi käy panemassa sitä. Säälit miestäsi, kun paha nainen sen vie. Osoittaa sinusta aikamoista epävarmuutta.
Vanhemmistasi et voi tietää. Minäkin tunnen sellaisia vanhempia pariskuntia, missä mies on huorannut koko suhteen ajan ja lapset eivät tiedä, Isänikin on käynyt vieraissa ja nyt vasta kerroin siskolleni, kun isä on ollut kuolleena 10 vuotta ja siskoni on jo 58v. Ei meinannut millään uskoa. Mutta näin se vain on.
Tiedän pari tapausta, missä kuolinpesälle tulee yllätyksenä, että miehellä on lapsia avioliiton ulkopuolella. Perhe ei tiedä asiasta mitään.
Joten älkää nyt olko lapsellisia ja eläkö vaalenapunaisessa pumpulissa. Pettävän miehen kanssa voi elää hyvää elämää. Suurin osa ihmisitä hairahtuu kerran, pari 50-60 kestävän avioliiton aikana.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:59"]
Kyllä on pakko olla sitä mieltä että kukaan ei voi oikeasti luottaa siihen ettei puoliso petä. Minäkin olin ihan varma että olen valinnut "vastuunsa kantavan, osallistuvan ja uskollisen miehen". Mutta niin vain puoli vuotta sitten paljastui että hän on pannut työkaveriaan. Ja vuosia aikaisemmin yhtä toista naista. Sentään tunnusti, en kuullut muuta kautta.
Mutta siis jo monta vuotta olen elänyt pettäjän kanssa tietämättäni. Mitenkään en olisi voinut aavistaakaan, ellei hän olisi tunnustanut jonkun ihmeen omantunnonpistoksen vallassa. Vielä kun hän aloitti tyyliin että "jotain on nyt sattunut" , kuvittelin että hän on tullut suudelleeksi jotain toista. Voi heko heko. Ehkä hän on myös pelannut omaisuutemme, sekin selvinnee sitten joskus.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:32"]
[/quote]
No mitä johtopäätöksiä aiot vetää tästä? Aiotteko jatkaa vielä yhdessä? Mitä sinä haluat? Mitä miehesi haluaa? Selvisikö siis toinen pettäminen muuta kautta kuin hänen itsensä kertomana? Milloin se oli tapahtunut ja mitä sanoi syyksi?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet vielä niin nuori, että sinuna en sanoisi, että ei ikinä. Elämä on sinulla edessä vielä todella pitkään ja toivottavasti 30 vuoden päästä muistat, kuinka keuhkosit, että ei kinä. Ei millään pahalla, mutta näin se vain menee.
Kun olet kuolinvuoteella, voit sen ainoastaan sanoa varmuudella, että petitkö itse. Mutta et edes silloin voi tietää, pettikö miehesi. Voi olla, että et vain saanut tietää.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 08:28"]
kokenut sen enempi pelkästään minun pettämisenä. Mutta kun käytti koko perheen yhteiset säästöt salaa omiin tarkoituksiinsa, pitkän ajan aikana ja asiaa piillotellen, kunnes pakka levisi käsiin, niin se oli koko perheen pettämistä ja paljon pahempi. Se koskee lapsia pitkän aikaa, jää tarpeellisia hankintoja tekemättä ja lomia pitämättä :(.
[/quote]
Kyllä sekin koskee lapsia, jos pettäminen johtaa eroon. Pettäessä ottaa tietoisen riskin perheensä hajottamisesta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 08:28"]
[/quote]
Kyllä sekin koskee lapsia, jos pettäminen johtaa eroon. Pettäessä ottaa tietoisen riskin perheensä hajottamisesta.
[/quote]
Eroaminen pettämisen takia on hemmotellun lapsen toimintaa. Lapsellista jos suoraan sanon.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 10:49"]
Minä petin nyt ex-miestäni, hän antoi anteeksi ja pääsimme yli siitä ja elämä jatkui onnellisena kunnes sain tietää miehen pettäneen luottamukseni, johon sitten meidän suhde loppui. Minusta se oli paljon pahempaa kun yksittäinen syrjähyppy.
[/quote]
Uskomatonta...
Jaa, no riipppu vähän siitä, missä mittakaavassa se luottamus menee. Vaikka luottaisin mieheni tuovan kaupasta omenamehua tai tulevan kotiin 20 reikä reikä, luottamuspula ei ole kummoinen, jos mies unohtaa mehun tai tulee kotiin yhdeltätoista. Täällä av:lla voimissaan on myös kyttäysargumentti, jonka mukaan mies pettää luottamuksen samalla tavalla kuin syrjähypyssä, jos esimerkiksi katsoo vierasta naista, viettää aikaa kahden tai muuten samassa huoneessa tutun kanssa tai pitää kännykässään naiskollegan puhelinnumeroa. Se on minusta yhtä älytöntä kuin sen julistaminen, että luottamus on kiinni siitä omenamehusta.
Mutta periaatteessa olen kuitenkin samaa mieltä tuosta luottamusasiasta. Jos puhutaan luottamuksen menemisestä isossa ja merkityksellisessä mielessä, pettäminen on ikävimmästä päästä, mutta ei välttämättä pahinta, mitä voisi tapahtua. Itse ottaisin nokkiini ihan yhtä lailla tai jopa enemmän esimerkiksi siitä, että mies varastaisi/käyttäisi salaa omiin tarkoituksiinsa yhteisen omaisuuden, tekisi vasektomian kertomatta minulle tai sörkkisi e-pillereitä/kondomeita salassa. Toisaalta pettäminen kohdistuisi tekona aina nimenomaan minuun, muuntyyppisissä asioissa voisin olla vain sijaiskärsijä. Mulla olisi enemmän ymmärrystä sille, että mies ajautuu johonkin ongelmatilanteeseen tai kriisiin, jonka seurauksena tekee jotain epäluotettavaa kuin sille, että miehen epäluotettavuus olisi itsessään se kriisi.
Pettämisen kohdalla luottamuksen kriisi on iso, ja itse kuvittelisin, että siitä puhutaan deal breakerinä eniten, koska se on yleisin. Koko perheen säästöjen kääntäminen tai kuolinvuoteelle hylkääminen lienevät vähän harvinaisempia tapauksia.
Suurimmissa osissa pitkiä suhteita tulee pettäminen vastaan. Mutta iso osa ihmisistä ei saa koskaan sitä tietää. Itsekin sinkkuna aikoinaan hurjina vuosina panin aika monen varatun miehen kanssa. Niistä moni oli kavereideni miehiä ja vielä 25 vuoden jälkeenkään kaverini eivät niistä tiedä (onneksi), vaan ylpeilevät uskollisilla miehillään-
En ole ylpeä noista vuosista, olin aika hukassa. Mutta niiden jälkeen en ole viitsinyt hurskastella uskollisuudesta yms. Mieluummin ajattelen, että pitkä parisuhde perustuu aivan muihin asioihin, kuin kännipanoon vieraan kanssa ja siitä kynnyskysymyksen tekoon
[/quote]
mitä nämä on nämä luottamuksenpettämiset... Saisinko esimerkkejä, mutta jos kyse on raha-asioista niin kyllä minun arvomaailmassani vielä toistaiseski, ihminen on rahaa tärkeämpi... ertokaa esimerkkejä, jotta esim.minä voin ymmärtää...