hui! tein just pelottavan päätöksen..
aion yrittää hankkia yh:na toisen lapsen :) vauvakuume vaivannu jo tavattoman kauan, esikoinen 4v jonka oon saanu totaaliyh:na (vahinko ja mies häipyi). oon yrittänyt taistella ajatusta vastaan mut se vaan ei häivy päästä.. miestä en edes halua.
Kommentit (80)
kärsin siitä suunnattomasti!
Älkää tehkö lapsia ilman rakastavaa puolisoa!
Mulla on persoonallisuushäiriö ja en olisi halunnut syntyä tänne!
Ap:n kirjoitus puistattaa, järkyttää...
Mikä tekee ydinperheellisten lapsenhankinnasta sen jalompaa? Kerro ihmeessä, mua kiinnostaa.
jotka ovat tietoisesti hanta halunneet ja toivoneet!! Ap:n tapauksessa nain ei ole.
Olen sanaton tämän ketjun luettuani. Sääliksi käy sekä lapset että miehet. Milloin Suomen naisista tuli näin pahoja?
tuolta baarista pokata joku!
minun ja mieheni kaveri sai tietää vasta että on pienen tytön isä.
Tyttö 4,5kk. Sossusta tuli soitto että pitäs mennä isyystestiin..Onpa kiva kokemus ollut kun hän seurusteli ja kaikki oli mallillaan, suunnitteli perhettä nykyisen naisen kanssa ja olivat ostamassa omakotitaloa.
Sitten saa tietää että vähän ennen seurustelun aloittamista, kun oli yhden illan juttu baarissa ollu niin tää akka ei ollutkaan käyttänyt pillereitä tai mitään ja nyt saanut tuollaisen yllärin niskaan.
Siinä tuli sit ero ja kaikki, ettei ihan vahvasti mene sillä kaverilla enää.
ööö...en ymmärrä miksi mies ei ollut käyttänyt kondomia????? turha itkeä miehen kun tietää mitä seksistä voi seurata jos ei itse kanna myös vastuuta ehkäisystä.
Vierailija - 27.9.2009 20:57 (# 34)
MIKSI ette käytä spermapankkia????
En voi ymmärtää tällaista miesten isäksi pakottamista. Miettikää nyt jos joku tekisi kortsuun reiän ja panisi teidät vasten tahtoanne tietoisesti paksuksi, vain koska haluaa itselleen lapsen.Hirveitä naisia täällä pyörii. Säälittää teidän miesurhinne. Kyllä miehilläkin on oikeus saada lapset toivottuina ja suuniteltuina.
Meillä kävi tapailututtavuuden kanssa "vahinko". Kerroin etten käytä ehkäisyä, että lapsi olisi minulle tervetullut, että hän saisi huolehtia halutessaan ehkäisystä. Käytimme aluksi kondomia kunnes ne vaan jäi jotenkin pois miehen aloitteesta. Mies tiesi kuitenkin mitä voi tapahtua.
Yhteen emme päätyneet edes lapsen takia, kun emme tunteneet toisiamme kohtaan mitään.
Annoin miehelle 2 vaihtoahtoa, että olen YH, hän joko tapaaja-vanhempi tai ei ole elämässä ollenkaan mukana. Hän sai valita, ja onneksi kantaa myös vastuunsa ja tapaa lastaan säännöllisesti. Hän on jo sen verran vanhempi, lähemmäs 40v ja ei muita lapsia, ei seurustele että taisi tuo ylläri olla ihan positiivinen asia hänellekin.
tuolta baarista pokata joku! minun ja mieheni kaveri sai tietää vasta että on pienen tytön isä. Tyttö 4,5kk. Sossusta tuli soitto että pitäs mennä isyystestiin.. Onpa kiva kokemus ollut kun hän seurusteli ja kaikki oli mallillaan, suunnitteli perhettä nykyisen naisen kanssa ja olivat ostamassa omakotitaloa. Sitten saa tietää että vähän ennen seurustelun aloittamista, kun oli yhden illan juttu baarissa ollu niin tää akka ei ollutkaan käyttänyt pillereitä tai mitään ja nyt saanut tuollaisen yllärin niskaan. Siinä tuli sit ero ja kaikki, ettei ihan vahvasti mene sillä kaverilla enää.
Ukko on hyvä ja laittaa kumihupun niskaan aina silloin kuin ei halua lisääntyä! Tuleeko tämä sullekin nyt selväksi? Miehellesi ja tämän kaverille? Että jos se miehen tekele vielä iskee baarista naisen, niin se kortsu kannattaa pukea ylle!
Tyhmiä.
vedellyt mutta jos nainen sanoo että käyttää pillereitä eikä käytäkään niin se on epärehellistä. Pillerien kanssakin voi tulla raskaaksi mutta todennäköisyys kerrasta on hyvin pieni.
Yleisesti ottaen sillä on kai joku tarkoitus että lapsella on isäkin.
tuolta baarista pokata joku!
minun ja mieheni kaveri sai tietää vasta että on pienen tytön isä.
Tyttö 4,5kk. Sossusta tuli soitto että pitäs mennä isyystestiin..Onpa kiva kokemus ollut kun hän seurusteli ja kaikki oli mallillaan, suunnitteli perhettä nykyisen naisen kanssa ja olivat ostamassa omakotitaloa.
Sitten saa tietää että vähän ennen seurustelun aloittamista, kun oli yhden illan juttu baarissa ollu niin tää akka ei ollutkaan käyttänyt pillereitä tai mitään ja nyt saanut tuollaisen yllärin niskaan.
Siinä tuli sit ero ja kaikki, ettei ihan vahvasti mene sillä kaverilla enää.
Ja sitä miestäkö pitäisi sääliä? Haloo, eikös se itse ihan vapaaehtoisesti ole vedellyt?
Ihmettelen kyllä sitä, että täällä ollaan taas näin lynkkausmeiningillä :/ Itse olen yksinhuoltajaäidin lapsi enkä ole koskaan tavannut isääni saati sitten tiedä kuka kyseinen tyyppi on.
En koe olevani mitenkään masentunut asian suhteen enkä todellakaan katkera äidilleni. Miksi olisin? Päinvastoin rakastan äitiäni valtavasti ja kunnioitan sitä millaisen kodin ja kasvatuksen hän minulle antoi. Ei yksinhuoltajan äidin lapsen tarvitse olla ilman isähahmoa vaikka omaa isää ei olisikaan. Minulla isähahmona toimi äitini isä ja muutenkin tulen suvusta jossa on läheiset välit. En koe jääneeni mistään paitsi sen takia, että en tunne isääni.
jos se tuleva isä ei vastoin odotuksia riemastukaan asiasta
ja jos sekin ilostuu niin sittehän skidillä on
ne kaks vanhempaa
Mä kuulun sit vissiin kans näihin SUOMEN PAHOIHIN NAISIIN kun en näe tossa mitään pahaa :D Antaa mennä vaan! Kuulostaa siltä, että lapsesta tulee hyvinkin harkittu ja toivottu!
Koska lapsella on oikeus molempiin vanhempiin.
Tämä on se josta on ensisijaisesti lähdettävä.
Täällä oli jo yksi vierailija joka mainitsi ettei soisi kenellekkään lapselle sellaista kohtaloa jossa tehtaillaan lapsia ajattelematta seurauksia.
Lapsia tehtaillaan kuin koiranpentuja.
et vaadi mitään isältä.
Yksi tuttu on tehnyt tuolla tavalla lapsen. Tai siis oli yhden illan juttu ja tiesi, että on ovulaation jne. Tuli raskaaksi, ja koskaan ei ole tälle isälle edes ilmoittanut tästä lapsesta tai vaatinut tältä isältä mitään.
Tosin ongelmallisemmaksi tilanne tuli sitten kun tämä lapsi alkoi kyselemään isästään, että miksi hän ei isää tapaa ja kuka se on millainen se on.
En kyllä muista, että miten tämä äiti nämä kysymykset selvitti.
Olen ollut samassa tilanteessa, 28-vuotiaana olin lapseton sinkku ja pohdin pitkään, jäänkö lapsettomaks. Ajattelin silloin, että jos ei miestä löydy, hankkisinko lapsia yksin? Aina tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että en hankkisi, vaan hyväksyisin mieluummin lapsettoman elämän kuin isättömän lapsen, omalle kohdalleni.
Miksi näin, ehkä siksi että olen itse ehjästä perheestä ja minulla on hyvä isäsuhde. Isä on ollut ja on vieläkin minulle tärkeä. Vasta teini-iässä aloin tajuta, että ei kaikilla ystävilläni semmoista hyvää isäsuhdetta olekaan - jopa ne kotona asuvat isät saattoivat olla erittäin poissaolevia tai välinpitämättömiä tyttäriensä suhteen. Tämä sai minut arvostamaan isääni entistä enemmän.
Minusta lapsen oikeus äitiin ja isään on suurempi kuin äidin oikeus lapseen. Tämän vuoksi en pystyisi hankkimaan edes niitä "sopimuslapsia" satunnaisten miestuttavuuksien kanssa.
Jos olisin mies, tämä ketju muistuttaisi minua siitä, että aina pitää käyttää kondomia tai vielä mieluummin vältellä yhdenillanjuttuja ja satunnaisia seksisuhteita.
AP:lle sanoisin samaa kuin joku aiemminkin kirjoittanut, että 28-vuotias on niin nuori, että hyvin ehdit vielä tavata sellaisen miehen, jonka kanssa voit perustaa perheen ja ehdit niitä lisälapsia saamaan sitten parisuhteessa.
Surulliselta tuntuu, että jotkut naiset voivat vähätellä ja mitätöidä isän merkitystä lapselle näin paljon.
ja kaikkea hyvää ap:lle! Kuullostat siltä, että olet todella miettinyt asiaa ja tiedät mihin olet ryhtymässä. Eli onnea ja lapslykkyä! :)
tuolta baarista pokata joku! minun ja mieheni kaveri sai tietää vasta että on pienen tytön isä. Tyttö 4,5kk. Sossusta tuli soitto että pitäs mennä isyystestiin.. Onpa kiva kokemus ollut kun hän seurusteli ja kaikki oli mallillaan, suunnitteli perhettä nykyisen naisen kanssa ja olivat ostamassa omakotitaloa. Sitten saa tietää että vähän ennen seurustelun aloittamista, kun oli yhden illan juttu baarissa ollu niin tää akka ei ollutkaan käyttänyt pillereitä tai mitään ja nyt saanut tuollaisen yllärin niskaan. Siinä tuli sit ero ja kaikki, ettei ihan vahvasti mene sillä kaverilla enää.
Mikä ämmä olet sinäkin!
Ukko on hyvä ja laittaa kumihupun niskaan aina silloin kuin ei halua lisääntyä! Tuleeko tämä sullekin nyt selväksi? Miehellesi ja tämän kaverille? Että jos se miehen tekele vielä iskee baarista naisen, niin se kortsu kannattaa pukea ylle!Tyhmiä.
niin katsos kyllähän ne naisetkin ihan iskevät sieltä baarista miehiä eikä se mies nyt välttämättä ole aloittaja asiassa.
Ja enpähän tuota tiedä jos on yrittänytkin sitä kortonkia ähertää monen promillen humalassa.
Jos nainen sekä mies on ihan tööt eivätkä ymmärrä tuon taivaallista asiasta niin kyllä se on kummankin vika yhtenään.
Et voi syyttää vaan miestä tästä asiasta.
Että mikäs ämmä olet itsekin sielä :D
Itse olisin sitä mieltä, että jos tuleekin vahingossa raskaaksi, olisi kohteliasta kertoa miehelle, että tällä on lapsi. Vaikka ei vaatisikaan yhtään mitään. Osa miehistä jopa HALUAISI tietää moisen sivuseikan... Sitten näille, joista lapsi traumatisoituu. Hoh... Itse olin avioliitossa, kun aloin odottamaan lasta. Kun lapsi syntyi, olin yh. Kas, mies ei kestänytkään sitä, että lapsi tulee, vaikka itse sitä halusi. En nyt tiedä sitten, onko lapseni traumatisoitunut vai ei, koska lähtökohta oli jotain muuta, kuin mitä loppu? Koskaan kun ei elämästä voi tietää, mitä tapahtuu. Helppoahan se olisi, jos kaiken voisi ennustaa. AP, tee suunnitelmiesi mukaan. Jos kykenet hoitamaan toisenkin, niin mikä ettei! Ja jos mieskään ei selkeästi vastustele ;)
ennaltaehkäistä eikä tietoisesti saattaa lasta kärsimään isättömyydestä. Näillä isillä ei ole mitään tekemistä tulevan lapsen--->ihmisen kanssa.
Tämä asia on 100% varmasti tiedossa.
Ja nyt puhutaan lapsen oikeudesta ei naisen oikeudesta.
et vaadi mitään isältä. Yksi tuttu on tehnyt tuolla tavalla lapsen. Tai siis oli yhden illan juttu ja tiesi, että on ovulaation jne. Tuli raskaaksi, ja koskaan ei ole tälle isälle edes ilmoittanut tästä lapsesta tai vaatinut tältä isältä mitään. Tosin ongelmallisemmaksi tilanne tuli sitten kun tämä lapsi alkoi kyselemään isästään, että miksi hän ei isää tapaa ja kuka se on millainen se on. En kyllä muista, että miten tämä äiti nämä kysymykset selvitti.
Ihme eukko, joka jättää miehensä jonkin ennen seurustelua tapahtuneen baaripokan takia.
"akka ei käyttäny pillereitä tai mitää"... heh heh. Eiköhän se oo äijän asia pitää kumit mukana ja käyttää niitä... jokainen vastatkoon omasta värkistään... Ja se, jota ei se raskaus haittaa, voi olla käyttämättä mitään...
olihan?