hui! tein just pelottavan päätöksen..
aion yrittää hankkia yh:na toisen lapsen :) vauvakuume vaivannu jo tavattoman kauan, esikoinen 4v jonka oon saanu totaaliyh:na (vahinko ja mies häipyi). oon yrittänyt taistella ajatusta vastaan mut se vaan ei häivy päästä.. miestä en edes halua.
Kommentit (80)
Mites ne perheet joissa toinen vanhempi on kuollut?? Ei kukaan heilekkään ala valittamaan!!
Odota! Kuume yleensä laskee! Mitähän tuelva lapsesi sanoo 20 vuoden kulutta. Tosi tyhmä idea!
ydinperheessä ei ole mitään syytä olla hankkimatta lasta. Yh-perheessä on.. Eli yh tekee hallaa lapselle omien halujensa ollessa ykkössijalla, ydinperhe ei tee.
Odota! Kuume yleensä laskee! Mitähän tuelva lapsesi sanoo 20 vuoden kulutta. Tosi tyhmä idea!
Ajattelen myös esikoistani, haluan antaa hänelle sisaruksen.
ydinperheessä ei ole mitään syytä olla hankkimatta lasta. Yh-perheessä on.. Eli yh tekee hallaa lapselle omien halujensa ollessa ykkössijalla, ydinperhe ei tee.
KAHDEN ihmisen halut siis ovat oikeutetumpia kuin yhden?
kaikki ydinperheetkään eivät ole onnellisia ja tasapainoisia! Meidän perhe oli, huomaa imperfekti. Se seesteisyyden tyyssija ei kestänyt, vaan tapahtui asioita, jotka johtivat avioeroon asti. Se siitä ydinperheestä. Nyt jatketaan erilaisella perhemallilla, mutta onnellisina ja tasapainoisina ja ennen kaikkea ehjinä jälleen:)
Eli jos lapsi saadaan ydinperheeseen, niin ei se tarkoita, etteikö se ydinperhe voisi joskus olla yksinhuoltajan perhe.
Kuinka monta yksinhuoltajan onnetonta lasta te tunnette? Minä tunnen muutamia, mutta enemmän niitä onnellisia yh:n lapsia. Sama kaava pätee niihin ydinperheen lapsiinkin.
Eli summa summarum: ei kukaan voi mennä takuuseen parisuhteensa kestävyydestä. Ja ainahan voi kydä myös toisin päin: se sinkkuäiti voi löytää rinnalleen kumppanin ja lapsi saada sen ylistetyn ydinperheen;)
ydinperheeseen syntyvä lapsi ei "traumatisoidu", yh perheeseen "traumatisoituu".
Joku sanoi että ainahan lapsia tehdään itsekkäistä syistä. Ehkä, mutta yh tekee tällä itsekkäällä päätöksellään lapselle hallaa, ydinperhe ei.
ydinperheeseen syntyvä lapsi ei "traumatisoidu", yh perheeseen "traumatisoituu". Joku sanoi että ainahan lapsia tehdään itsekkäistä syistä. Ehkä, mutta yh tekee tällä itsekkäällä päätöksellään lapselle hallaa, ydinperhe ei.
ole mitään yksinhuoltajuutta vastaan, tiedä vaikka päätyisin sellaiseksi itsekin. Ja tosiaan ei ne ydinperheet mitään onnen takeita ole, eikä niissäkään lapsia hankita epäitsekkäsitä syistä vaan ihan samasta halusta lisääntyä.
Mutta yhtä asiaa tässä ketjussa ihmettelen; miesten halveksuntaa ja vähättelyä.
Ikäänkuin mies olis joku siemenpankki jolta saa lypsää mitä haluaa ja höynäyttää ja jos miehellä on yhtään omaa tahtoa tai tunteita on ihan paska jätkä ja syyllinen kaikkiin mahdollisiin pahoihin tekoihin.
Ei todellakaan ole mikään pikkujuttu miehen elämässä se että ovelle kannetaan yllätyslapsia joiden olemassaoloon ja äitiin ei ole mitään suhdetta. Tuskin moni mies haluaa lasta yhdenillan suhteen kanssa ja sitoumuksia sinne tänne vaan siksi että joku nainen näin haluaa. Ihan kuin miehellä ei sais olla unelmaa ehjästä perheestä, lapsista rakastamansa naisen kanssa???
En tajua, monella naisella tuntuu olevan täysin pimeää tässä kohtaa.
Mulla ei ole mitään yksinhuoltajuutta vastaan, tiedä vaikka päätyisin sellaiseksi itsekin. Ja tosiaan ei ne ydinperheet mitään onnen takeita ole, eikä niissäkään lapsia hankita epäitsekkäsitä syistä vaan ihan samasta halusta lisääntyä.
Mutta yhtä asiaa tässä ketjussa ihmettelen; miesten halveksuntaa ja vähättelyä.
Ikäänkuin mies olis joku siemenpankki jolta saa lypsää mitä haluaa ja höynäyttää ja jos miehellä on yhtään omaa tahtoa tai tunteita on ihan paska jätkä ja syyllinen kaikkiin mahdollisiin pahoihin tekoihin.
Ei todellakaan ole mikään pikkujuttu miehen elämässä se että ovelle kannetaan yllätyslapsia joiden olemassaoloon ja äitiin ei ole mitään suhdetta. Tuskin moni mies haluaa lasta yhdenillan suhteen kanssa ja sitoumuksia sinne tänne vaan siksi että joku nainen näin haluaa. Ihan kuin miehellä ei sais olla unelmaa ehjästä perheestä, lapsista rakastamansa naisen kanssa???
En tajua, monella naisella tuntuu olevan täysin pimeää tässä kohtaa.
Keskustellaanko A)sinkkunaisista, jotka "hankkivat" lapsen vain "itselleen" eli tekevät "sopimuslapsen" valmiiksi sovituilla ehdoilla tai huijaavat yhden yön juttua tai vakipanoa, mutta eivät aio ikinä vaatia mieheltä isyyden tunnustamista, elatusmaksua tai tapaamisia vai B)sinkunaisista, jotka huijavat panokaveriian ja vaativat mieheltä rahaa ja lapsen tapaamista?
Jos nainen tulee raskaaksi ja katoaa miehen elämästä vaatimnatta mitään, ok. Mies ei välttämättä saa koskaan edes tietää mitään. Lapsi tietysti kyselee isästään, mutta ei siitä automaattisesti mitään traumaa kenellekään aiheudu.
Sopimuslapsi on hyvä asia, sekä miehelle että naiselle. Voi olla monen miehen ainoa keino saada biologinen lapsi.
Mutta miehen huijaaminen ja vaatimusten esittäminen on väärin. Ja moni mies ei varmaan edes pystyisi olemaan solmimatta suhdetta lapseen, vaikka lapsen äiti ei sitä edes vaatisi. Ja näin ollen mies maksaakin lapsestaan seuraavat 18 vuotta. Ja tuollainen suhteen luominen ei voi mitenkään olla vaikuttamatta miehen muuhun elämään, nyt ja jatkossa. Huijatuksi tuleminen on miehelle katkeraa.
Huijatuksi tuleminen on miehelle katkeraa.
"vahinkolapseen" niin eikö hän silloin ole valmis lapseen yleensäkin? Siis samahan se lopputulos on, vaikka ois oikea vahinko tai järjestetty vahinko, jos ei saa tietää että on tullut huijatuksi?! Raskaimman taakan tässä ehkä kantaa se äiti, joka joutuu elämään petoksensa kanssa.
Itse olisin sitä mieltä, että jos tuleekin vahingossa raskaaksi, olisi kohteliasta kertoa miehelle, että tällä on lapsi. Vaikka ei vaatisikaan yhtään mitään. Osa miehistä jopa HALUAISI tietää moisen sivuseikan...
Sitten näille, joista lapsi traumatisoituu. Hoh... Itse olin avioliitossa, kun aloin odottamaan lasta. Kun lapsi syntyi, olin yh. Kas, mies ei kestänytkään sitä, että lapsi tulee, vaikka itse sitä halusi. En nyt tiedä sitten, onko lapseni traumatisoitunut vai ei, koska lähtökohta oli jotain muuta, kuin mitä loppu? Koskaan kun ei elämästä voi tietää, mitä tapahtuu. Helppoahan se olisi, jos kaiken voisi ennustaa.
AP, tee suunnitelmiesi mukaan. Jos kykenet hoitamaan toisenkin, niin mikä ettei! Ja jos mieskään ei selkeästi vastustele ;)
Mulla on hyvin säännöllinen kierto ja tulen helposti raskaaksi.
MUTTA se että kohtasimme ravintolassa, josta jatkoimme minulle yöksi ja josta tulin raskaaksi, oli vain sattumaa!
Eli puhetta lapsen tekemisestä oli ollut mutta mitään tarkkaa ajankohtaa ei oltu sovittu, täysin sattumaa siis että kohtasimme ravintolassa juuri kiertoni keskivaiheilla!:D
Ja kun emme kumpikaan yleensä edes kyseisessä paikassa käy, ja nyt molemmat toisistaan tietämättä samassa paikassa...
Kohtaloa, väitän minä!
En voi ymmärtää tällaista miesten isäksi pakottamista. Miettikää nyt jos joku tekisi kortsuun reiän ja panisi teidät vasten tahtoanne tietoisesti paksuksi, vain koska haluaa itselleen lapsen.
Hirveitä naisia täällä pyörii. Säälittää teidän miesurhinne. Kyllä miehilläkin on oikeus saada lapset toivottuina ja suuniteltuina.
Oikeastaan jaksaa aina naurattaa tuo miesten typeryys kun kumitta käyty painamassa naista ja myöhemmin itketään kun ei sillä ollutkaan pillereitä. Tai ei edes ole kysytty ehkäisystä.
Kaikki sympatiat miesten puolella joita isiki huijaatte.
Ap:kin on vasta 28 vuotias. Varmaan tapaisit jonkun kunnollisen ihanan miehen lähivuosina, jonka kanssa voisit perustaa oikean perheen ja tehdä niitä molempien vanhempien toivomia lapsia. Malta nyt mielesi ja ota järki käteen. Eihän kukaan kunnon mies halua tuollaista naista, joka tehtailee lapsia huijaamalla miehiä.
Älä pilaa omaa ja lastesi tulevaisuutta.
Vierailija - 27.9.2009 20:57 (# 34)
MIKSI ette käytä spermapankkia????
En voi ymmärtää tällaista miesten isäksi pakottamista. Miettikää nyt jos joku tekisi kortsuun reiän ja panisi teidät vasten tahtoanne tietoisesti paksuksi, vain koska haluaa itselleen lapsen.
Hirveitä naisia täällä pyörii. Säälittää teidän miesurhinne. Kyllä miehilläkin on oikeus saada lapset toivottuina ja suuniteltuina.
ja senkun lisääntyvät spermapankin avulla tai soppari-isän kanssa, mutta tällainen huijausraskautuminen toiselta osapuolelta tietämättä on todella kamalaa, enkä voi uskoa, että teitä tuntuu olevan useampiakin ja vielä noin moni pitää hyvänä ideana. Täysin moraalitonta sakkia!
halutaan aina "itsekkäistä" syistä. Tämä pätee sekä ydinperheellisiin että sinkkuihin. Ei kai kukaan halua lasta sen vuoksi, että on niin jalomielinen, että tahtoo antaa elämän jollekin toiselle, vaikka ei haluaisi olla vanhempi?
On niin kovin helppo arvostella muiden ratkaisuja omalta paikaltaan. Jos nainen on aina halunnut lasta ja äidiksi, mutta ei ole löytänyt sopivaa/oikeaa kumppania, niin täytyykö naisen luopua haaveilemansa parisuhteen ja perheen lisäksi vielä äitiydestäkin? Elämä ei aina mene suunnitelmien ja toiveiden mukaan.
jos naisella on jo yksi lapsi ja hän on pärjännyt tämän yhden kanssa hyvin, niin eikö ole aika luonnollista haaveilla toisesta lapsesta? Aika moni nainen haluaa enemmän kuin yhden lapsen.
Minä olen yh, eronnut, kahden lapsen äiti. Lasten isä on tiiviisti mukana lasten elämässä. Jos en olisi näitä lapsia saanut silloisen mieheni kanssa, olisi "tehnyt" lapset yksin, jollakin keinolla. Olen onnekas, kun erosta huolimatta lapsilla on osallistuva isä. Voisi olla toisinkin: eron myötä aika moni lapsi jää käytännössä isättömäksi. Ei ne sinkkujen lapset siis ole ainoita.