Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se, joka ei anna pettämistä anteeksi eikä edes yritä

Vierailija
27.09.2009 |

pelastaa suhdetta on lapsellinen idiootti ja heikko heidän suhteensa ei koskaan vahva ollutkaan.

Ihminen voi muuttua ja hälle voi antaa uuden mahdollisuuden eikä todennäköisesti tarvitse tulla uudelleen petetyksi.

Tämä vastapainona tuolle toiselle ketjulle. Olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että ei suhde ole kauhean vahva, jos se pitää yhden virheen takia lopettaa, erityisesti jos pettäjä katuu ym. Ja ennen kaikkea tulisi ajatella kokonaisuutta, perhettä ja mitä erosta heille aiheutuisi jne.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee olemaan onneton petturin kanssa, niin totta munassa se pitääå jättää.

Ja itse ainakin olisin onneton ihan vain siksi, että se olisi niin helvetin noloa ja loukkaavaa.

Vierailija
2/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastaa suhdetta on lapsellinen idiootti ja heikko heidän suhteensa ei koskaan vahva ollutkaan.

Ihminen voi muuttua ja hälle voi antaa uuden mahdollisuuden eikä todennäköisesti tarvitse tulla uudelleen petetyksi.

Tämä vastapainona tuolle toiselle ketjulle. Olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että ei suhde ole kauhean vahva, jos se pitää yhden virheen takia lopettaa, erityisesti jos pettäjä katuu ym. Ja ennen kaikkea tulisi ajatella kokonaisuutta, perhettä ja mitä erosta heille aiheutuisi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaasoa 4kk ennen häitä.

Kyllä loppui molemmat suhteet ilman harkintaa.

Vierailija
4/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (ap siis) en ole petetty enkä pettänyt

Vierailija
5/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee virheitä ja jos aikoo ne saada anteeksi, täytyy antaa muidenkin virheitä ja tekoja anteeksi. En tarkoita tällä erityisesti pettämistä vaan muutakin elämää. Ihmetyttää, ovatko tuollaiset kerrasta poikki -uhoajat muutenkin luonteena hyvin joustamattomia, ymmärtämättömiä, empatiakyvyttömiä ja mustavalkoisia. Ehkä mielummin ottaisin kumppanikseni sellaisen, joka kerran pettää, kuin tuollaisen kerrasta poikki -ihmisen.

Eipä sen petetynkään rakkaus kovin aidolta vaikuta, jos hän on sen valmis unohtamaan ja purkamaan suhteen pettäjän tekemän yksittäisen virheen takia. Tällaisten henkilöiden liitot tuntuvat enemmän sopimusteknisiltä toimepiteiltä kuin todellisilta ihmisten välisiltä rakkauteen ja ystävyyteen perustuvilta ihmissuhteilta, jos ne kerran noin helposti lopetetaan.

Vierailija
6/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastaa suhdetta on lapsellinen idiootti ja heikko heidän suhteensa ei koskaan vahva ollutkaan. Ihminen voi muuttua ja hälle voi antaa uuden mahdollisuuden eikä todennäköisesti tarvitse tulla uudelleen petetyksi. Tämä vastapainona tuolle toiselle ketjulle. Olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että ei suhde ole kauhean vahva, jos se pitää yhden virheen takia lopettaa, erityisesti jos pettäjä katuu ym. Ja ennen kaikkea tulisi ajatella kokonaisuutta, perhettä ja mitä erosta heille aiheutuisi jne.

Mulla mies petti minua parhaan ystäväni kanssa.. laitoin avioeron vireille ja tulee voimaan näillä näpsyillä :) no yritetään tulla toimeen saman katon alla lasten takia.. Oltiin perjantaina viettämässä iltaa huomasin että anteeksi en voi koskaan antaa :/ ajattelen kokoajan että miten pääsen lopullisesti kyseisestä ihmisestä eroon. Arki menee hyvin meillä ei tapella lasten nähden ja ulkopuoliset voi luulla että on onnellinen perhe. Mitä ei kuitenkaan olla.. Syy miksi on vaikea erota on raha ja yksinäisyys :/ kahden lapsen kanssa on rankkaa ja yksinäistä.. eli pienempi paha on olla petturin kanssa vielä muutama vuosi kun yksin. Minullakin on vielä opintoja jäljellä paljon, joten kestän vielä vaikka uusinta pettämisen lasten ja rahan takia

Vierailija
7/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei katso suhdettaan pitämisen arvoiseksi, koska pettää. Miksi petetyksi tulleen pitäisi olla sen vahvempi, kypsempi tai jalompi? Itse en koskaan antaisi pettämistä anteeksi ja huolimatta kaikesta, mitä meillä olisi ollut, jättäisin sillä sekuntilla. Se on niin suuri loukkaus.

Eri asia on, että mielestäni pettämistä tapahtuu jo ennestään huonoissa liitoissa, joten ero tuskin tulee sitten yllärinä. Eli tuskin liitossa olisi muutenkaan enää pelastettavaa. Lasten takia ei koskaan kannata yhteen jäädä, koska lapset aistivat perheen sisäiset jännittet ja kärsivät enemmän niistä kuin selkeästä erosta.

Vierailija
8/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon enemmän botoxiin kun avioliittoon tässä yhteiskunnassa. Kun täällä lukee näitä kirjoituksia niin en ihmettele yhtään että eroja on. Niin itsekeskeistä porukkaa että huhuhuh.. No tosiaan botox toimii aina mutta liitot hajoaa yleensä tuohon itsekeskeyteen yms. Olen nähnyt 65v avioliittoja mutta nykyään liitot kestää 6kk. Heti kun perheessä on ongelmia niitä lähdetään ratkomaan pettämällä ja rakastajilla :/ Eli nyky yhteiskunnassa ei lähetä ratkomaan ongelmia vaan tehdään lisää niitä :( Surullista eikö totta?

Vierailija
9/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaasoa 4kk ennen häitä. Kyllä loppui molemmat suhteet ilman harkintaa.

Onneksi ette kerenneet naimisiin.. Vittu siitäkin joutuu maksamaan ainakin 200e plus kaikki muu paska omaisuuden jako yms.

Vierailija
10/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noita pettämisketjuja lukee, niin en osaa vetää muuta johtopäätöstä kuin että kirjoittajat ovat aika nuoria ja/ tai olleet suhteessa vasta vähän aikaa. Mietin mistä he ovat saaneet parisuhdemallinsa, kotoa vai telkkarista? Ollaan valmiita eroamaan kertapanosta (sävyeroja on!) tai jopa siitä, että puoliso tanssii jonkun toisen kanssa hitaan firman juhlissa!!!

Me emme ole olleet yhdessä kuin vähän toistakymmentä vuotta ja siihen on mahtunut monenmoista vaikeutta. Ja joka kerta ollaan tietoisesti valittu että ollaan yhdessä, halutaan olla toistemme kanssa.

Vierailija
11/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen asenne tekee pettämisestä todella helpon. Voi ajatella, että no eihän tää yks tai kaks kertaa niin paha oo, kyllä sen kuuluu antaa anteeksi. Voisi saman tien sopia niiden ihmisten lukumäärän, keitä saa vaikka vuoden aikana käydä hässimässä.

Vierailija
12/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastaa suhdetta on lapsellinen idiootti ja heikko heidän suhteensa ei koskaan vahva ollutkaan. Ihminen voi muuttua ja hälle voi antaa uuden mahdollisuuden eikä todennäköisesti tarvitse tulla uudelleen petetyksi. Tämä vastapainona tuolle toiselle ketjulle. Olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että ei suhde ole kauhean vahva, jos se pitää yhden virheen takia lopettaa, erityisesti jos pettäjä katuu ym. Ja ennen kaikkea tulisi ajatella kokonaisuutta, perhettä ja mitä erosta heille aiheutuisi jne.

Vierailija
13/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen ja tutkimusten valossa käsittääkseni on kyllä todennäköisempää tulla uudelleen petetyksi, mikäli jatkaa pettäjän kanssa, kuin jos vaihtaa puolison sellaiseen joka ei ole koskaan pettänyt.

Ja aina kun miettii näitä ja ajattelee pettämisen olevan niin normaalia, kannattaa muistaa että yli 50% maailman ihmisistä ei KOSKAAN petä!

Se ei siis todellakaan ole mikään normi, mikä on vaan kestettävä ja kärsittävä, vaan valinta on ihan itsellä.

Vierailija
14/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden avioliitto on päättynyt eroon, eroavat myös uusista liitoistaan keskimääräistä helpommin.

Tilastojen ja tutkimusten valossa käsittääkseni on kyllä todennäköisempää tulla uudelleen petetyksi, mikäli jatkaa pettäjän kanssa, kuin jos vaihtaa puolison sellaiseen joka ei ole koskaan pettänyt.

Ja aina kun miettii näitä ja ajattelee pettämisen olevan niin normaalia, kannattaa muistaa että yli 50% maailman ihmisistä ei KOSKAAN petä!

Se ei siis todellakaan ole mikään normi, mikä on vaan kestettävä ja kärsittävä, vaan valinta on ihan itsellä.

Vierailija
15/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

petetyksi tulemisesta...Lisäksi kun pettämistäkin on niin monenlaista. Jotkut pettävät yhden kerran, kertovat siitä heti ja pyytävät anteeksi. Toiset pettävät useasti, eivät pyydä anteeksi, eivätkä kadu jne. jne. eli pettämisenkirjo on aivan valtava! On ihan turhaa neuvoa ennekuin itselläsi on kokemusta millaista on tulla petetyksi! Tiedätkö ap, että perheterappiassa on hyvin yleinen uskomus ettei petetty koskaan täysin kykene toipumaan petetyksi tulemisestaan? Se järkyttää niin laajalta ja syvältä ihmisen psyykettä ettei siitä monikaan terapiankaan avulla täysin tokene.

Vierailija
16/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järjen köyhyys ja ihmisen yksinkertaisuus, jos antaa pettamisen anteeksi. Pettäminen on aina harkittu teko ja pettäjän tahallinen loukkaus petettyä kohtaan, ei sitä tarvitse antaa anteeksi.

Jos avioliiton solmii se on merkki siitä että ei petetä, ei koskaan. Jos tuon sopimuksen pettää se on ohi sitten se avioliitto. Avoliitossa tietysti voi olla toisin.

t. 10 v aviossa ollut

Vierailija
17/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olekaan (siinä merkityksessä kun se tässä on luottamukseni on petetty, mutta kuvioissa ei ollut toinen nainen, silti loukkasi, mutta annoin anteeksi ja olemme yhä onnellisesti yhdessä), mutta olen seurannut läheltä miten monet tutut ovat joutuneet petetyiksi ja ne, ketkä ovat päättäneet taistella liittonsa puolesta ovat siinä onnistuneet ja sen sijaan ne, jotka ovat eronneet edes yrittämättä uudelleen ovat katuneet, että luovuttivat liian helpolla.

ap

petetyksi tulemisesta...Lisäksi kun pettämistäkin on niin monenlaista. Jotkut pettävät yhden kerran, kertovat siitä heti ja pyytävät anteeksi. Toiset pettävät useasti, eivät pyydä anteeksi, eivätkä kadu jne. jne. eli pettämisenkirjo on aivan valtava! On ihan turhaa neuvoa ennekuin itselläsi on kokemusta millaista on tulla petetyksi! Tiedätkö ap, että perheterappiassa on hyvin yleinen uskomus ettei petetty koskaan täysin kykene toipumaan petetyksi tulemisestaan? Se järkyttää niin laajalta ja syvältä ihmisen psyykettä ettei siitä monikaan terapiankaan avulla täysin tokene.

Vierailija
18/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden avioliitto on päättynyt eroon, eroavat myös uusista liitoistaan keskimääräistä helpommin.

että pettäjä todennäköisesti pettää uudessa suhteessakin (ts. jatkaa pettämistä) koska uusikin suhde on keskimääräisesti todennäköisempi päättymään eroon.

Ja toisaalta taas tässä voi tulla ilmi myös se, että mikäli suhde ei pääty pettämiseen, ei petetyllä ilmeisesti ole rohkeutta tulevaisuudessakaan erota huonon kohtelun jälkeen, vaan hän jää kynnysmatoksi suhteeseen aiemmista lupauksista huolimatta.

Eli edelleen; ei kannata ryhtyä mihinkään pettäjän kanssa!

Vierailija
19/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri se, että pettämisiä on niin monenlaisia ja monenlaisissa tilanteissa kertoo siitä, että kaikissa tilanteissa ei ero välttämättä olekaan oikea ratkaisu. Moninaisuudesta johtuen tuntuu vähän yksioikoiselta ajatukselta, että kaikkien pitäisi heti enempiä ajattelematta erota, kun toinen pettää.

Jos sulhanen pettää morsianta kaason kanssa juuri ennen häitä, niin ero kuulostaa oikealta ratkaisulta. Ehkäpä sulhasella ei tosiaan ole kykyä sitoutua ja olla luottamuksen arvoinen.

Mutta jos lapsia on kolme, suhdetta takana 20 vuotta, takana vaikkapa toisen vakava sairastuminen ja stressiä työelämässä, niin se, että toinen ajautuu humalassa pikapanoon ja katuu sitä valtavasti myöhemmin, ei välttämttä ole mielestäni tilanne, missä pettäminen olisi ongelmista suurin ja antaisi aiheen nopeaan eroon. Pettäminen on yleensä oire muusta, eikä sen pitäisi siksi olla syy eroon, vaan niiden syiden pitäisi löytyä muualta.

Vierailija
20/52 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pettää, suhde loppuu samantien ja sitä ei tartte miettiä sen enempää.

Noh, 3v sitten mies petti mua mun "kaverin" kanssa yhden kännipanon verran. Oltiin oltu 6v yhdessä, (olin 14v kun alettii seurustelee) eli olin koko nuoruuteni elänyt mieheni kanssa, oltiin suunnittelemassa oman asunnon ostoa, lapsia ym. En halunnut luopua kaikesta tuosta yhden kännisen virheen takia, puhuttii asiasta ja mies katu ihan hirveesti, lopetti itse sen jutun heti sen jälkeen kun huomasi millainen mulkku se mun "kaveri" on. ei meinaan suostunut yhtään keskustelemaan asiasta kasvotusten, eikä vastannut puh eikä mitään kun yritettii soittaa. Asia jäi sit siihen.

En oo katunu päätöstäni, oon saanu luottamuksen takaisin, ollaan ostettu oma asunto, odotan esikoista ja mies on kans ihan innoissaan. Oppi tosiaan virheestään, enkä usko, että enää ikinä tekee niin. Mut kaikki ei pysty antamaan anteeks ja jos on ollut huono suhde, eikä mitään yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia, niin helppohan siitä sit on lähteä. Meitä on niin moneen junaan ja jokainen tapaus on omanlainen, mutta ei heti kannata luovuttaa.