Se joka antaa pettämisen anteeksi...
on selkärangaton nössö kynnysmatto, joka ansaitseeksin sen, että hänen päältään kävellään uudelleen ja uudelleen.
EI kusetusta. EI uusia mahdollisuuksia. Ihminen EI muutu.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Itse annoin anteeksi, koska olin itsekin pettänyt aiemmassa suhteessani ja koin ansaitsevani rangaistuksen. Antaisin uudelleen anteeksi, koska en voi mennä takuuseen itsestänikään.
Sellainen ihminen joka ei voi mennä edes itsestään takuuseen, on lähinnä tuulen pyöriteltävissä ole tuuliviiri. Täysin omaa tahtoa vailla ja muiden vietävissä. Säälittäviä otuksia sellaiset.
Minä kyllä pystyn menemään itsestäni 100% takuuseen, ja se tarkoittaa että en ikinä petä! Sellaista tilannetta tai asiaa ei koskaa tule elämääni että se saisi minut pettämään. Näihin vuosiin mahtuu monenlaista yrittäjää ja tarjousta, mutta kertaakaan ei ole käynyt mielessäkään.
Asiathan ovat mustavalkoisia yleensä niin kauan kunnes osuvat omalle kohdalle. Sinä, joka olet sitä mieltä, ettei pettämistä voi koskaan antaa anteeksi tai sen yli ei kannata edes yrittää päästä kuvittelepa omalle kohdallesi seuraava tilanne:
Miehen kanssa pitkä, pääasiassa hyvä ja toimiva suhde. Alle vuoden ikäinen lapsi ja juuri kovalla työllä valmiiksi saatu omakotitalo ja sen lainat niskassa. Miehen kännihairahdus jonkun randomin kanssa miesten reissulla.
Ero, talo myyntiin ja lapsen kanssa elämään kahdestaan johonkin vuokrakaksioon?
Vai olisiko järkevää edes yrittää katsoa voiko asiasta selvitä yhdessä?
Minua on petetty ja olen päässyt asiassa yli, en mieti enkä vatvo asiaa. Omalla kohdalla en pitänyt mieheni hölmöilyä niin pahana, että kaikki hyvä olisi pitänyt sen takia heittää menemään.
Vierailija kirjoitti:
Asiathan ovat mustavalkoisia yleensä niin kauan kunnes osuvat omalle kohdalle. Sinä, joka olet sitä mieltä, ettei pettämistä voi koskaan antaa anteeksi tai sen yli ei kannata edes yrittää päästä kuvittelepa omalle kohdallesi seuraava tilanne:
Miehen kanssa pitkä, pääasiassa hyvä ja toimiva suhde. Alle vuoden ikäinen lapsi ja juuri kovalla työllä valmiiksi saatu omakotitalo ja sen lainat niskassa. Miehen kännihairahdus jonkun randomin kanssa miesten reissulla.
Minua on petetty ja olen päässyt asiassa yli, en mieti enkä vatvo asiaa. Omalla kohdalla en pitänyt mieheni hölmöilyä niin pahana, että kaikki hyvä olisi pitänyt sen takia heittää menemään.
Mieshän osoitti sinulle että olet täysin arvoton hänelle etkä merkitse yhtään mitään hänelle.
Joku petetty tullut purkamaan sydäntänsä tähän ketjuun päivämääristä ja kellonajoista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Niin eli tuollaisen kännihairahduksen takia miehesi oli valmis heittämään kaiken menemään. Eli sinä ja lapsenne ette mene edes kännihairahduksen edelle. Joku random pano oli hänelle tärkeämpi. Vau mikä mies ja mikä panostus perheeseen. Kyllä kannattaa tuosta pitää tosiaan kiinni.
Ihminen ei ole yksiavioinen.
On järjetöntä vaatia ihmiseltä muuta
Täällä kirjoittelee varmaan jotkut 15-vee teinit joilla hirveän jyrkät mielipiteet asiasta kuin asiasta. Kasvakaa sellaiset parikymmentä vuotta niin maailmankuvanne alkaa vähän avartua ja ajattelu saamaan sävyjä 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli tuollaisen kännihairahduksen takia miehesi oli valmis heittämään kaiken menemään. Eli sinä ja lapsenne ette mene edes kännihairahduksen edelle. Joku random pano oli hänelle tärkeämpi. Vau mikä mies ja mikä panostus perheeseen. Kyllä kannattaa tuosta pitää tosiaan kiinni.
Tässä oli hyvin kiteytetty, kuinka yksinkertainen petetty voikaan olla! Se on ihan pelkkää riippuvuutta ja omanarvon puutetta, jäädä pettäjän kanssa suhteeseen. Pettäjä sanoo, se ei merkinnyt minulle yhtään mitään! Jep jep, täysin merkityksettömän ihmisten takia sinä satutit sinulle kaikkein rakkainta ihmistä, kaikkein pahimmalla mahdollisella tavalla! Pitää olla täysi idioo*ti, mikäli tällainen lohduttaa ja saa jatkamaan suhdetta. Jos minun puolisoni pettäisi minua, en se minä olisi joka laittoi talot ja tavarat menemään. Pettäjähän sen teki, tässäkin pettäjä kuse*taa idioottia, saamalla aikaan sen tunteen että jos ei anna anteeksi ja pidä kaikesta kiinni, se on jotenkin petetyn vika. Voi että ihmiset osaavat olla yksinkertaisia. Siksi pettäjät AINA pettävät uudestaan, koska eivät arvosta toista ihmistä ollenkaan!
Mun mies antoi mulle anteeksi, enkä ole toista kertaa pettänyt. Kadun edelleen tekoa vaikka siitä on jo 15 vuotta. Suhteemme voi hyvin onneksi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies antoi mulle anteeksi, enkä ole toista kertaa pettänyt. Kadun edelleen tekoa vaikka siitä on jo 15 vuotta. Suhteemme voi hyvin onneksi edelleen.
Hyvin ja hyvin, se on kuin virtahepo keskellä olohuonetta vaikka siitä ei petetty ikinä puhuisikaan. Se vieras mies makaa teidän aviovuoteessa, teidän välissä koko loppu elämänne, halusitte tai ette. Sinun mies ei syvällä mielessään koskaan unohda tekoasi, vaikka kuinka anteeksi sinulle olisi antanutkin. Pettämisen haamu ei ikinä häviä siitä suhteesta, jossa pettäminen tehtiin. Ero ja uusi suhde on ainoa keino elää suhteessa ilman tätä haamua! Sinä olet sitä mieltä että kaikki on hyvin, miehesi voi olla erimieltä, on vain laheisriippuvainen sinusta, eikä kunnioita itseään, kun ei lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Et ole pettänyt VIELÄ toista kertaa, kerran pettäjä on aina pettäjä. Sopivissa olosuhteissa sinulta pöksyt oikein lentää jalasta, ja ympyrä sulkeutuu taas kerran. Se että näitä olosuhteita ei ole viimeiseen 15 vuoteen kohdallesi osunut, ei tarkoita ettäkö sinä et olisi pettäjä. Kun se tapahtuu, sinä saat välittömästi uutta kaduttavaa seuraaviksi vuosiksi.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ja hyvin, se on kuin virtahepo keskellä olohuonetta vaikka siitä ei petetty ikinä puhuisikaan. Se vieras mies makaa teidän aviovuoteessa, teidän välissä koko loppu elämänne, halusitte tai ette. Sinun mies ei syvällä mielessään koskaan unohda tekoasi, vaikka kuinka anteeksi sinulle olisi antanutkin. Pettämisen haamu ei ikinä häviä siitä suhteesta, jossa pettäminen tehtiin. Ero ja uusi suhde on ainoa keino elää suhteessa ilman tätä haamua! Sinä olet sitä mieltä että kaikki on hyvin, miehesi voi olla erimieltä, on vain laheisriippuvainen sinusta, eikä kunnioita itseään, kun ei lähtenyt.
En voi kommentoida ap:n miehen puolesta, mutta omastani voin. Meillä sinänsä vastaava tilanne, olen antanut vaimolleni anteeksi, eikä asia vaivaa minua enää. Tiedän ja ymmärrän syyt jotka pettämiseen johtivat, ja olen onnellinen että asiasta on päästy yli.
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi kommentoida ap:n miehen puolesta, mutta omastani voin. Meillä sinänsä vastaava tilanne, olen antanut vaimolleni anteeksi, eikä asia vaivaa minua enää. Tiedän ja ymmärrän syyt jotka pettämiseen johtivat, ja olen onnellinen että asiasta on päästy yli.
Etkö muka ikinä mieti tai edes lyhyen hetken käy mielessä että toinen mies on käynyt ronkkimassa sinun vaimoasi? Sitähän minäkin... Silloin se toinen mies makaa myös hiljaa teidän aviovuoteessanne. Ei siitä mihinkään pääse. Jos sinulla taas tosiaan ei ikinä käy mielessä eikä häiritse se että toinen mies on kairannut sinun vaimoasi, oletko oikeasti rakastunut koskaan?
No "annoin pettämisen anteeksi" kun en halunnut että lapsilta särkyy perhe. Jatketaan nykyään lähes kaveripohjalla, silloin tällöin seksiä, viihdytään yhdessä. Olen niin kiinni töissä ja lasten harrastuksissa etten kyllä
jaksaisi mitään toistakaan vakavaa suhdetta juuri nyt. Ei tapella ja kotona on lämmin ja turvallinen olo. Jos jompikumpi nyt rakastuisi johonkin toiseen pitänee tilanne sitten miettiä uudestaan, nyt mennään näin ja toisten sitä turha arvostella.
Mielestäni pettämisen voi antaa anteeksi, jos toinen katuu vilpittömästi ja pyytää anteeksi. Pettäjän on saatava petetty osapuoli vakuutetuksi, että ymmärtää tekonsa vääryyden ja puolison kokeman syvän loukkauksen. Mutta jos pettäjäosapuoli ei pysty vakuuttamaan, että katuu vilpittömästi, luottamus on mennyt ja suhdetta ei voi korjata, vaikka pteon sinänsä antaisikin anteeksi.
Jos puoliso pettää toisen kerran, katumus ei oikein enää ole uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
on selkärangaton nössö kynnysmatto, joka ansaitseeksin sen, että hänen päältään kävellään uudelleen ja uudelleen.
EI kusetusta. EI uusia mahdollisuuksia. Ihminen EI muutu.
Pettäjä tässä moi. Kyllä ihmiset muuttuu. Mulla pettämistä edeltävä tilanne oli se, että mulla oli alla tujut mielialalääkkeet + bentsoa unilääkkeenä ja idioottina menin ottamaan alkoholia ja sain humalassa päähäni ottaa aineita jota tarjottiin. Jo mielialalääke yksinään teki musta vieraan itselleni, unilääke teki uhkarohkean ja estottoman. Pelkästään alkoholi boostasi musta ihan holtittoman, en ikinä ois koskenu mihinkään aineisiin. Koko viikonlopusta en muista mitään, mies on kertonut mitä on nähnyt ja se on kauheinta mitä olen ikinä tehnyt. Lopetin lääkityksen seinään ja olen onnellinen, että puoliso antoi anteeksi ja sanoi ettei uskoisi mun omana itsenäni tekevän semmosta.
Nykyään olen lääkkeetön ja selväpäinen ja tasainen oma itseni ja meillä on hyvä suhde, jossa kumpikin huomioidaan toista ja puhutaan ja ollaan parempia toisillemme kun ennen.
Kyllä ihmiset muuttuu joskus.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka ikinä mieti tai edes lyhyen hetken käy mielessä että toinen mies on käynyt ronkkimassa sinun vaimoasi? Sitähän minäkin... Silloin se toinen mies makaa myös hiljaa teidän aviovuoteessanne. Ei siitä mihinkään pääse. Jos sinulla taas tosiaan ei ikinä käy mielessä eikä häiritse se että toinen mies on kairannut sinun vaimoasi, oletko oikeasti rakastunut koskaan?
Ei, ei käy mielessä, eikä vaivaa minua. Kysyt olenko oikeasti rakastunut koskaan? Kyllä olen, rakastan vaimoani oikeasti, enemmän kuin mitään muuta. Juuri siksi ymmärrän, että olemme ihmisiä, ihminen voi erehtyä ja tehdä virheitä, katua ja saada anteeksi. En myöskään ole koskaan ollut erityisen mustasukkainen luonne, ehkä se on tehnyt asian työstämisen helpommaksi. Oletko sinä rakastunut koskaan oikeasti? Virheistä voi oppia, ja niitä voi myös ymmärtää. Siitä olen samaa mieltä, että jos ei pysty antamaan anteeksi ja unohtamaan, oikeasti, myös tunnetasolla, niin suhteen jatkamisessa ei ole mitään järkeä. Siitä kärsii molemmat.
Ei voi kuin virtuaalisesti nostaa hattua niille jotka pystyvät antamaan anteeksi ja jatkamaan siinä suhteessa vielä, itse en kyllä pystyisi mutta ehkä minulla on vaan liikaa itsekunnioitusta.
Anteeksi ehkä voisin ajan kanssa antaa, mutta en koskaan pystyisi unohtamaan sitä, mutta kai se vaan todistaa sen että ihmiset ovat niin erilaisia.
Pystyn kyllä jossain tapauksissa ymmärtämään miksi jotkut yrittää unohtaa ja jatkaa.
Se oli hyvin kirjoitettu mies77 ja virtahepo olohuoneessa ja itse olen hyvin paljon samoilla linjoilla.
Ei ihan kaikkea voi selittää sillä että : lehmä on märehtiväinen ja ihminen erehtyväinen, miksi kaikki eivät erehdy samoin ?
Kyllä asia on juuri näin mitä ap kirjoitti, mutta se että miksi jotkut jäävät vielä siihen suhteeseen tai "antavat anteeksi" johtuu usein siitä että on yhteisiä lapsia, asunto/asuntovelkaa ystäviä ja tuttavia joihin todennäköisesti eron jälkeen yhteydet katkeisivat, siis on helpompaa sietää sitä pettävää kumppania kuin erota.