Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko polvipaikat pikkupoikien housuissa törkeät?

Vierailija
23.09.2009 |

Tuli van mieleen tuosta koulu/päiväkotikeskustelusta.

meillä kaikilla pojilla aina farkut rikki, ja aika pian laitan niihin farkkukankaasta paikat, ensin toiseen ja sitten myös toiseen polveen.

Pojalla saattaa siis olla useat housut käytössä, joissa kaikissa polvet paikattu. on tietty jokunen vaate jossa paikkoja ei vielä ole, niitä pidän kaapissa siten että kun mennään kylään tms. niin löytyy edes yhdet ehjät ja puhtaat.

Lapset ovat aika saman kokoisia, joksus käy niin että nuorempi perii isoveljeltään farkut jossa on valmiiksi paikatt :) jos housut sattuvat olemaan hyvää mallia...ja muuten sopivat

olemme hyvin toimeentuleva perhe.On enemmän periaate kuin rahasta kiinni, tuli vaan mieleen, etät onko tämä nyt kamala asia muiden mielestä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua minusta.

Itsekin lempivaatteitani yritän käyttää niin pitkään kuin suinkin vain voin. Hullua heittää lempparit roskiin kun voisi paikatakin.

Vierailija
22/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi paikat kuulostaa tosi symppiksiltä, pitää varastaa idea itsellekin. :)

t. Poikavauvan äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niistä tule siistit ja kosteutta kestävät paikat. Maa on usein kosteaa poikien leikkiessä autoillaan jne.

Itse ratkon puntista molemmat sivusaumat. Sitten ompelen koko puntin leveydeltä paikan ja lopuksi sivusaunat kiinni. Siistin näköisiä, vaikka paikatut. Haalareihin laitan samalla systeemillä, sivut auki jolloin saa koneella ommeltuakin paremmin.

Vierailija
24/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on varaa ostaa lapselleni tarpeeksi vaatteita ettei niitä tarvi paikkailla.

Pojalla on käytössä varmaan 8 farkut plus muut housut.

Kuinka haalarit voi mennä rikki. Meillä on aina ollut kahdet haalarit käytössä ja ei ole mennyt

rikki. Ulkoillaan paljon ja jätkää touhuaa ulkona tosi paljon. Ei ne reimatecit mene helposti rikki.

Jonatanit ovat myös hyviä ja hyviä.

En todellakaan halua paikata lapseni vaatteita.

Tämä johtuu miehestäni, joka on aina lapsena kulkenut rääsyissä eli paikatuissa vaatteissa ja häntä on kiusattu. Kunnioitan mieheni päätöstä.

Eikä ne vaatteet paljon maksa, kun osaa ostaa.

Vierailija
25/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten purat myös vuorikankaan? olen pohtinut miten ihmeessä sen saa takaisin purkamatta jotain muutakin, koska vuorikangas sitten repeää jos siihen tulee paksumpi sauma paikkauksen jälkeen.

Vierailija
26/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessani paikat olivat niin muotia että niitä oli upouusissakin vaatteissa, ja niillä tuunattiin myös itse uusia mutta tylsiä vaatteita.

Vierailija
27/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa myös ruotsalaisketjujen lastenvaateosastolta kaikenlaisia silitettäviä paikkoja. lasten toiveteemoja aika ajoin vaihtuvilla kuvioilla. silityspaikat voi myös varmuuden vuoksi ommella kiinni.

Vierailija
28/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on varaa ostaa lapselleni tarpeeksi vaatteita ettei niitä tarvi paikkailla.

Pojalla on käytössä varmaan 8 farkut plus muut housut.

Kuinka haalarit voi mennä rikki. Meillä on aina ollut kahdet haalarit käytössä ja ei ole mennyt

rikki. Ulkoillaan paljon ja jätkää touhuaa ulkona tosi paljon. Ei ne reimatecit mene helposti rikki.

Jonatanit ovat myös hyviä ja hyviä.

En todellakaan halua paikata lapseni vaatteita.

Tämä johtuu miehestäni, joka on aina lapsena kulkenut rääsyissä eli paikatuissa vaatteissa ja häntä on kiusattu. Kunnioitan mieheni päätöstä.

Eikä ne vaatteet paljon maksa, kun osaa ostaa.

Vierailija
29/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole täydellinen äiti, mutta

itse en maksa lapseni vaatteista paljon. Ostan myös kirpputorilta hyvä laatuista uuden veroista vaatetta. Saan myös paljon uudenveroisia vaatteita.

Ostan myös paljon alennusmyynneistä. Haalarit yleensä ostan uutena täydellä hintaa.

Vierailija
30/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole täydellinen äiti, mutta itse en maksa lapseni vaatteista paljon. Ostan myös kirpputorilta hyvä laatuista uuden veroista vaatetta. Saan myös paljon uudenveroisia vaatteita. Ostan myös paljon alennusmyynneistä. Haalarit yleensä ostan uutena täydellä hintaa.

ja tuhoat maapalloa tuolla tuhlailulla! Enemmän minä sinua kieroon katson, kun fiksua vaatteita paikkaavaa äitiä! Sinä et ole fiksu.

Vierailija
31/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten ole kauhea kuluttaja. ihan sama.

poika on ainukainen ja enempää en voi saada.

Jos mulla on varaa ostaa lspselleni hyvää vaatetta niin sitten ostan. Kaikki vaattet annan pieneksi jäätyä kiertoon tai myyn kirppiksellä.

Jost tämä tekee musta täydelllisen äidin niin hyvä niin. Mun lapsi ei kulje huonoissa vaatteissa. Mies ostaa pojalle kalliita vaatteita aina reissuilta. Saattaa laittaa shortseinin ja kauluspaitaan 100 euroa. Its ostan seppälästä farku 4 euroa. No ehkä te mammat olette kateellisia, kun teillä ei ole varaa............

Vierailija
32/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista tahtia, että paikkailen niitä useinkin. Pidän erikseen joitain housuja, että on aina siistiä kun tarve sitä vaatii, mutta kotioloissa on ihan sama onko ne housunpolvet paikattu vai ei.

Minä en ala heittämään pois pari kuukautta vanhoja hyvän mallisia farkkuja, vaan sen takia, että ovat jo kuluttaneet polvet puhki, ennemmin siisti paikka päälle, ja käyttöön taas.

Kolmelle lapselle, joista kaksi poikia, ja tosi kovia kuluttamaan housuja, kun alkaa ostella jatkuvasti uusia, menee ihan järjetön määrä rahaa, ja toisaalta, muuten täysin siistejä, ja ehjiä housuja en ihan periaatteesta halua nakata pois, jos niistä kerran vielä on käyttöön.

Toiset vaan kuluttaa niitä housuja enemmän kuin toiset!

Ja mistä kirpparilta löytää 4-6-vuotiaille siistejä housuja?? Minä en ainakaan löydä. Kaikki on joko kauhean kuluneita, tai tyttöjen.

Vierailija
33/33 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin 5v. kaatuilee kokoajan ja muutakin kohellusta on.

Housut on usein polvista rikki.

Meillä poika ei käytä kosteusuoja vaatteita, koska inhoaa niitä. Reimatec ja remut jää käyttämättä.

Tavalliset ulkoiluhousut menee rikki paljon helpommin.

Taaperona vaatteet pysy vielä ehjinä. Leikkivät päivittäin metsässä ja kyllä siellä housut joutuu koville.

5v.- 6v.. pojille tulee eskari honkkeli tauti ja silloin paikkalaput on tarpeen.

Ei uusia farkkuja kannata heittää roskikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä