Miehen ex uhkailee itsemurhalla 5-vuotiaan kuullen
Mies muutti kanssani yhteen kun hänen henkisesti epävakaa avovaimonsa odotti heidän kolmatta lasta. Sen jälkeen tämä nainen tehnyt kaikkensa hankaloittaakseen mieheni elämää; nyt tilanne mennyt siihen että lapsetkin kärsivät - etenkin vanhin, 5v, jonka kuullen äitinsä toistuvasti uhkaillut miestäni että tappaa itsensä ellei palaa hänen luo. syntynyttä vauvaa mieheni ei ole saanut tavata ollenkaan ja 5- ja 2-vuotiaitakin vain kauhean kädenväännön jälkeen. Nyt lapset eivät enää haluakaan tulla, kun "isä ja hänen huoransa ovat pilanneet kaikkien elämän".
Etenkin 5-vuotias lapsi alkanut oireilla kuulemma painajaisilla ja yökastelulla ja syömättömyydellä, välillä on niin ahdistunut ettei kuulemma edes pysty leikkimään. Mitä voisi tehdä? ja tiedän, en kovin kiltisti tehnyt kun "vein" miehen ko. naikkoselta, mutta silti tuo touhu että kostaa lapsilleen samalla, menee niin yli..
Kommentit (308)
Siis, ap:n miestä en tunne kuin nimeltä ja neuloilla puhki pistellyistä valokuvista ;/
Mutta tämä "tasapainoton ex" käy samassa neuvolassa ja puistossa kuin minä, meillä on miltei tasan saman ikäiset vauvat.
Jos siis nyt kyse on samasta henkilöstä - tod.näk,kun nuo kysymäni detaljit kerran sopivat...
En oikein tiedä minkä verran uskallan kirjoittaa, kun tosiaan en tunne tätä ihmistä sen paremmin.Mutta jotenkin kauhean ahdistunut olo tuli tästä ketjusta. On säälittänyt ne lapset muutenkin :( Ja se äiti...
se "hyvänpäiväntuttu"
tuo mies mikä kuulostaa henkisesti epävakaalta.
ap, mun sympatiat oli ihan sun puolella siihen asti, kun aloit kirjoittelemaan, ettet halua lapsia teille asumaan. Että voisit keskittyä teidän yhteiseen rakkauslapseen. Ne kolme lasta ovat miehesi lapsia, hänen rakkaitaan. Jos heidän äitinsä ei kykene huolehtimaan heistä, niin todellakin lasten paikka on silloin isänsä luona. Heillä on oikeus isäänsä, niin kuin teidän tulevalla yhteisellä lapsellakin on myös oikeus. Ja tällaisessa tilanteessa kaikkien, sinunkin, tulisi ajatella lasten parasta, erityisesti jos lasten äiti ei pysty.
toinen ei edes mun oma, lisäks uhmaikäinen ja pahasti traumatisoitunut 5v.. Mun niskoilleko kaikki? Mä heidät käytännössä hoitaisin kun isänsä töissä. Aika kohtuutonta minusta!!!
Valitsit tämä "sielunparisi" ja puolustelet suhdettanne rakkaudella. Noh todellisessa aikuistenmaailmassa kun otit miehen jolla lapsia, otit koko paketin.
Eli niillä kolmella lapsella on ihan yhtälainen oikeus ASUA isänsä kanssa kuin sinunkin lapsellasi.
Jos tilanne niin vaatii lapset muuttavat isälleen ja jos sinä et heidän kanssaan voi asun niin MUUTA SINÄ pois..
Hetken ehdin tuntea sympatiaa, kunnes tuli ilmi ap:n suhteen lyhytaikaisuus, oma raskaus ja antipatiat miehen aiempia lapsia kohtaan.
Kunnon itsekäs vosu.
Ihan ensiksi vastaus kysymykseesi: Mitä voisi tehdä? - Soita todella sinne lastensuojeluun.[/i
Smaa mieltä. Et siihen tarvitse kenenkää lupaa. Jos olet oikeasti lapsista huolissasi, ette asiall jotakin.Ymmärrän sinua, ettet halua miehesi muita lapsia teille asumaan. Eikä sellaista nyt tarvitse pohtia kun ei ole ihan juuri ajankohtainen asia.
Ehkä ei tarvitse haluta, mutta on hyvä miettiä että se on aina mahdollista. Jos jo nyt tuntuu siltä, että sitä et halua koskaan, niin lähde tästä tilanteesta pois.Sitten tästä exästä...en jumalauta ymmärrä, miksi nämä petetyt ja jätetyt eksät eivät tunnu ymmärtävän, että se isä haluaa eron puolisosta, EI lapsista.
MInusta isältä selvä viesti suhteen jatkamisesta on se, että harrastaa seksiä ja saa uuden elämän alkuun. Miestä ei käisttääkseni ole pakotettu seksiin exän kanssa, silloisen nyxän. Ja jos ja kun halusi eroa, niin kyllä sen voi tehdä PALJOS enemän toista kunnioittaen. Jos tuolla tavalla lopettaa suhteen ja jättää raskaana olevan vaimonsa, niin ei kukaan täysijärkinen luule, etä ero tapahtuu sopuisasti. Jos muutenkin tiesi eron olevan riitaisa, niin miksi tekis iitä vielä traumaattisemman laittamaan näpäyttääksen uuden elämän alulle tyttöystävänsä kanssa. Minusta isä tällä tavalla traumatisoi myös lapset.Se ei ole lasten syy, jos ero tulee. Niinpä on aivan käsittämättömän sairasta ja todella lapsellista kaataa se paha olo lasten niskaan.
Ei ole lasten syy ja siksi lapsia olisi pitänyt jo alunalkaen ajatella, eikä vain itseään, omia tarpeitaan ja halujaan. Tässä paha olo kaatuu lasten niskaa, koska lasten elämässä ei ole tällä hetkellä yhtään vastuuntuntoista aikuista. Jos ap ja mies olisivat vastuuntuntoisia, he ottaisivat lapset luokseen. Isä jäisi hoitamaan pienintä kotiin. Isä kaataa pahan olon lasten niskaan välinpitämättömyydellään. Äiti voi selväti huonosti ja se oli varmasti oletettavaa.Kyllä vastuullisen vanhemman pitää hakea itselleen apua
Kun on tarpeeksi uupunut, ei ole voimia hakea apua ja ei näe tietä ulos pahasta olosta. Vastuullinen vanhempi on tässä nyt isä, jonka pitäisi ottaa vastuu lapsistaan ja ottaa heidät luokseen edes siksi aikaa, kun äiti voi paremmin.Kyllähän asia on niin, että tämän eksän pitää kaikista tunteista huolimatta olla äiti lapsilleen.
Et selkeästi tunne yhtään uupunutta tai ole itse ollut uupunut. Varmasti yrittää olla äiti, mutta voimat ovat loppu. Äidin kaikki tuki,turva ja usko ihmisten hyvyyteen on mennyt. Kyllä minulle olisi järkyttävää, että ihminen, joka on ollut läheisin vuosia, voisi yht'äkkiä kohdella minnua kuin ilmaa. Miettisin todella, että voiko kukaan minua rakastaa, edes lapset.Ei lapsia saa käyttää tunteiden kaatopaikkana.
Lapsethan ovat ihan samalla tavalla ap:n kaatopaikka. Tuollaiset epätäydelliset "roskat" eivät saa tulla heille asumaan ja pilaamaan heidän täydellistä elämänsä.
Tottakai tulee ongelmia, kun äiti manipuloi lapset isäänsä vastaan, mikä on AINA VÄÄRIN.
Totta, tämä olisi voitu hoitaa hienommin, siis ero. Lasten äidin ja isän olisi pitänyt istua saman pöydän ääreen ja puhua erosta ja siitä, miten lapsille asiasta puhutaan ja miten lapsia kohdellaan.Tämä eksä saisi siten mennä reippaasti itseensä, että mikä mahtaa olla sopivaa käytöstä lasten aikana..miettisi sitä.
Kyllä minusta peiliinkatsomisen paikka on isällä ja ap:llä. Mikä oikeuttaa isää kohtelemaan lastensa äitiä tällä tavalla. Se miten kohtelee toista vanhempaa niin ihan sama menee lapsiin. Minusta isä ei ole käyttäytynyt sopivasti.Olen ouhunut ja erittäin surullinen, että ympärillämme on näin tunteetonta porukkaa.
Jos ap on huolissaan lapsista, niin se huoli pitää mennä teon tasolle. Puhuminen täällä ei auta mitään.
pyydä siltä eksältä ukkonsa sähköpostiosoite ja laita sille tää ketju. ihan oikeasti sen miehen täytyy saada tietää minkälaisen haahkan on ottanut neljännen lapsensa äidiksi..
lasten kuullen EI voi uhkailla itsarilla jne. Ei siihen ole mitään perustetta, minkä varjolla näin voi tehdä, lapset pitää pitää erossa näistä ero-kuvioista, vaikka kuinka olisi itsellä hankalaa!!! Ihan turha kitistä exänkään, että on nin kamalaa ja väsyttävää, mutta silti niiden lasten asia ei olle kuulla moisia puheita!
Miten voi mies olla vastuullinen jos tekee henkisesti epävakaan ihmisen kanssa KOLME lasta. Ettei tämä epätasapaino EX-llä johtuisi vaan raskaushormoneista ja siitä, kun tuli jätettyä.
En minäkään pientä vauvaani antaisi miehelleni, joka olisi minut jättänyt ja asuisi jonkun muun naisen kanssa. Mistä sitä tietää kuinka mustasukkainen uusi nainen olisi vauvasta, ja tekisi vaikka mitä, tai jättäisi tekemättä.
pyydä siltä eksältä ukkonsa sähköpostiosoite ja laita sille tää ketju. ihan oikeasti sen miehen täytyy saada tietää minkälaisen haahkan on ottanut neljännen lapsensa äidiksi..
kestäisi tällaista ketjua nähdä :( Enkä nyt tuosta noin vain voi mennä pyytämään s-postiosoitetta, olisi aika epäilyttävää?
Tällä naisella kyllä on aika selkeästi mielenterveysongelmia (ei ihme) ja tilanteensa on surettanut mua kauheasti, olen tarjoutunut ottamaan vauvan (aivan ihana suloinen poika!! :) välillä hoitoon, mutta ei ole tuonut. Aika sulkeutunut ja hiljainen ja sitten taas jostain ihan pikku asiasta räjähtää (puistossa muutaman kerran olen nähnyt...) hillittömästi. Sellainen pieni, hento ja arka nainen, mutta jotenkin arvaamaton. Ja tämän ketjun aloittaja puolestaan kuulostaa todella pelottavalta :(
Mietin, voisinko ottaa neuvolaan yhteyttä, kun samassa paikassa käymme? Käsittääkseni kyllä tämä nainen jotain apua jo saakin kodinhoitajan muodossa ainakin.
mutta ex on nyt todellisen avun tarpeessa. Äkkiä ilmoitus lastensuojeluun, neuvolaan jonnekkin!
EX tarvitsee nyt kaiken avun ja tuen vaikkei itse sitä ymmärrä.
Ei lapset teille muuta vaan äiti ja lapset saa apua ja kaikkien elämä helpottuu. Isän on myös oltava aktiivinen ja haluttava tosissaan tavata lapsia. 5v ei tiedä mistään huorista, eikä hänen vielä kuulukkaan tietää. Jos kaikki saisivat nyt apua voisi jokaiselle vielä elämä hymyillä. Myös sinun on näytettävä että lapset ovat teille tervetulleita.
Mutta myös sinun täytyy saada nauttia vauvasta,raskaudestasi ja onnestasi.
Täällä näköjään on vaan niiiin täydellisiä av-mammoja, että asiaton teksti on todella pöyristyttävää, ala-arvoista.
Mutta tee jotakin, vielä tänään!!!
Ettei saada lehdistä lukea mitään ikäviä uutisia.
Ap:ltäkään ei kyllä mitään kaunista tekstiä ole exästä tullut, muistaakseni hulluksi haukkunut ja niin edelleen lapsista puhumattakaan.
Toisen tekoja saa sen sijaan arvostella, siinä ei ole mitään väärää.
Ap, mitä enemmän kirjoitat, sitä enemmän yllätyn. Enkä hyvällä...
Äiti on mielenterveysongelmainen ja todella akuutissa tilassa, isä vastuuton hulttio, joka ajattelee vain munillansa ja uusi äitipuoli kylmä ja empatiakyvytön itsekkyyden perikuva.
Tee, ap, edes yksi hyvä teko elämässäsi ja ilmoita sosiaalihuoltoon lasten tilanteesta!
Äiti on mielenterveysongelmainen ja todella akuutissa tilassa, isä vastuuton hulttio, joka ajattelee vain munillansa ja uusi äitipuoli kylmä ja empatiakyvytön itsekkyyden perikuva. Tee, ap, edes yksi hyvä teko elämässäsi ja ilmoita sosiaalihuoltoon lasten tilanteesta!
sen olevan jonkun sairasta pilaa. Tuntuu niin pahalta, että jossainpäin on oikeasti nuo kolme lapsirassukkaa, joiden elämä on noin pahassa jamassa :/
JOS tämä on totta, kuten hyvinkin voi olla, olen niin samaa mieltä lainaamani viesti kanssa näistä "aikuisista" ihmisistä, joiden vastuulla näiden lasten elämä ja hyvinvointi on.
Ap, HETI ilmoitus lastensuojeluun, jotta lapsille saadaan apua!
psykopaattiseksi narsistiksi, tämähän on mielenkiintonen palsta. Jos oisin yhtään viitseliäämpi tai teidän mielipiteet mua suuremmin liikuttais ottaisin sen lastensuojelun ohessa yhteyttä myös poliisiin ja oikeusavustajaan...
En edelleenkään voi käsittää kohtuutonta hyökkäystänne mua vastaan mut noi jotku väitteet etten muka oo ollu pahoillaan tai että nauttisin lasten kärsimyksestä on ihan täyttä p*skaa. Eksää kohtaa juu en suurempia sympatioita tunne mut onko tullu mieleen et sekin vois johtuu siitä että mä TUNNEN tän ihmisen te ette.. ei tosiaankaan mikään puhtoinen uhri-pulmunen mutta sitähän te ette suostu käsittämään.
Ja joo voin sanoo suoraan että mua VITUUTTAA kun mieheni meni panemaan sen kans vielä että se kolmaskin lapsi tuli MUTTA tajuan toisaalta millasia miehet on ne panee kun niille tyrkytetään ja mies oli tosi kännissä sillon jne..
tähän liittyy niin paljon kaikkee mitä ette tiedä enkä jaksa kaikkea selittää nytkin tullu kerrottua jo ihan liikaa kun tästä nousi tällanen hulabaloo.Mutta me ei olla mitään hirviöitä vaan ihan erehtyväisiä ihmisiä jotka tarttuu tilaisuuksiin sillon kun niitä on ei anna elämän vaan lipua ohi.. tai ainakin mä oon, mieheni oli aika tossukka aiemmin kieltämättä, monta monta vuotta kituutti onnettomassa suhteessa ja tämä on totta ei miehen valhetta mutta mistäpä teille todisteet hankin tai mun edes tarvis tehdä niin.
ehkä sitten olin liian rehellinen kun sanoin suoraan etten halua alkaa 24/7 äitipuoleks niille kaikille lapsille tässä tilanteessa HEITÄ EN KUITENKAAN VIHAA VAAN SÄÄLIN - en kuitenkaan niin paljon että uhraisin koko oman elämäni!!!koska heillä on jo äiti!!!!ja isä olisi isä kun eksä antaisi olla!!!!!!
Mä tuun tänne kysymään apua ja mut haukutaan lyttyyn ja usutetaan joku random tuttu mustamaalaamaan mua mun miehelle ihan uskomatonta soopaa !! Itse täällä huorittelette monen sivun verran ja sitten jos kimmastun aiheestakin niin olen niin hirviö niin hirviö.. Joko uskotte että se nainen on vajaa kun tuttunsakin on samaa mieltä! ja mä en ole mikään pelottava suututtaa vaan niin tää meininki täällä! heti jos on "toinen nainen" niin on automaattisesti pahis..
ja on kuulkaa mullakin ollu rankkaa en ole mikään hemmoteltu pentu vaan paljonkin ollu vastoinkäymisiä yksityiskohtiin en mene kun saisitte vain vahingoniloa mutta ansaitsen onneni kyllä!!! jokainen on oman onnensa seppä siksi te kai olettekin noin katkeria kun ette osaa itse pitää puolianne.
voi että mua suututtaa. ja olenko väittäny ettei isä sais rakastaa kaikkia lapsiaan en!!!
mutta miettikääpä hetki sellanen tilanne että oisitte tullu ajattelemattomasta erehdyksestä raskaaksi henkilölle jonka koette vaan taakkana ja sit ette vois tehä aborttia vaikka haluisitte vaan teidät PAKOTETTAIS pitämään ja elättämään se lapsi...ja sitten saisitte elämänne rakkauden kanssa molempien toivoman vauvan niin kumpaa mahtaisitte rakastaa VÄHÄN ENEMMÄN?? niin miettikää sitä!!!!!!!!!!
naisella on kyllä oikeus päättää abortista miehellä ei
Niin moni jo ilmeisesti ko. parin/ miehen tunnistanu..
Tosiaan toivon kuitenkin näiden 3 lapsen takia, että olisi vain sairasta pilaa =/
tuntuisi tarvitsevan kaikki tarinan osapuolet, eivät vain ex-vaimo ja lapset.
Lähtökohdat mitä pparjaita vauvan tekoon ___ tehdään lapsi jotta näyetetään exälle??
Ja kovin on hepposet perusteet 5- vuotisa laitokseen! haloo, ei voi olla äitisnä pilaama, jos sillä on ollut isä joka on lapsesta huolta pitänyt. lapsi tarvitsee rinalleen Yhden tervejärkisen aikuisen tasapainoiseen kasvuun. Aika hyvin pärjääviä kasvaa kuule oikeissakin ongelmaperheissä ( esin toinen puolsi psyykkisesti sairat ) jos toinen vanhemista kantaa vastuunsa.
Mutta en tosiaankaan halua että mies tästä mihinkään muuttaa eikä se halua itsekään, saa lapset meillä käydä ja ehkä korkeintaan sen keskimmäisen voisin ottaa meille pysyvästi jos on päivät päiväkodissa. 5v on jo niin äitinsä
manipuloima ja moniongelmainen et ehkä joku laitostyyppinen ratkaisu vois tarvittaessa olla hänelle paras.
]
Provohan tämä sitten olikin :) Laitosjuttu paljasti. Menit ap ihan vähän liian pitkälle, mutta hyvä vedätys silti :D
että ap:n mies ottaisi viimeinkin vastuun lapsistaan jotka jo olemassa,tämä joka vielä syntymttä pärjää kyllä.Mutta tuo 5vee ei.
Mies lasten luokse ja olemaan lasten kanssa ja luomaan heille turvallinen olo ja olo että isä ei hylkää eikä jätä vaikka on uuden naisystävänsä kanssa. puhumaan lapsille, ja esim. 5 veen kanssa tekemään asioita yhessä.
Samoin sopimaan exänsä kanssa säännölliset ajat lasten kanssa oloon.
En puuttuisi nyt siihen onko ap laastarisuhe(jos mies kasvaa aikuiseksi, ap:n ja miehen suhde voi kestää loppuelämänkin, sitä emme voi ennustaa miten siinä käy)tai muutenkaan näiden kolmen aikuisen ihmisen suhteisiin.
Nämä kolme lasta on tärkeimmät nyt ja sitten kun neljäs syntyy niin tietysti hänkin. Ensin saatava isä ottamaan vastuu lapsista ja kirjoittamaan vaikka exälle kirjeen jos exä ei kuuntele, hän kuitenkin rakastaa lapsiaan ja varmasti se rakkaus ylittää senkin että vihaa exmiestään ja ap:ta tällä hetkellä.
Jos puhuminen exälle ei auta niin sitten johonkin ulkopuoliseen yhteys.
Ainoa asia mikä itseäni ap:n textissä häiritsi oli se että mies sanonut ettei olisi lapsia tehnyt exänsä kanssa jos olisi tiennyt paremmasta.Uskon että jokainen eronnut, jolla lapsia exänsä kanssa on nimenomaan iloinen ,että vaikka suhde on kaatunut niin siitä suhteestä sai ihanat lapsensa ja siksi ei suhdetta kadu.Koska sillä suhteella oli joku tarkoitus, eli ne lapset. Ja toisaalta jos miehellä olisi kolme muksua tämän apn:n kanssa ja arki solmussa ja rankkaa, kuten usein pikkulapsi aika parisuhteessa on, niin saattaisikin olla että jos hän tapaisikin ymmärtäväisen exän niin rakastuisi häneen ja sanoisi ettei ap:n kanssa olisi ollut jos tietäisi paremmasta. Tarkoitan että ap ja tämä exä ovat todennnäköisesti molemmat sellaisia ihmisiä johon mies rakastuisi, mutta nuo tilanteet vaan erilaiset. Eli ap:hen rakastuminen toi miehelle helpotuksen rankassa elämänvaiheessa jossa ei tajuttu lähteä hakemaan apua esim. parisuheneuvonnasta ,joka auttoi minut ja mieheni eron partaalta kun lapsemme olivat 3 ja 1,5vuotiaat.Eli voisin itse olla nyt miehen exä, jos emmme olisi hakeneet apua. Nyt olemme todella onnellisia yhdessä mutta se vaati avunhakemista ja miehellä oli toinen suhdekkin vaikeina aikoina.
Toivon ap sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää ja toivottavasti mies on oppinut virheistään ja tajuaa selvittää asiat jatkossa, jotta teille ei käy samoin tulevaisuudessa. Toivon että exä saa elämänsä kuntoon ja mies ottaa nyt päävastuun lapsistaan exän voidessa huonosti. Tue sinä miestä tässä tehtävässä, se on vähintä mitä voit tehdä. Saat rinnallesi onnellisemman puolison jos hän saa välit kuntoon lapsiinsa ja exäänsä. Kenenkään syyttely ei vie kuin energiaa ja ne lapset tarvitsevat apua heti.Sekavaa tekstiä ja virheitä mutta en jaksa muokata.
Tsemppiä kovasti, tilanne ei varmasti ole helppo sinulllekkaan joka odotat esikoistasi ja haluaisit keskittyä häneen.
voi että mua suututtaa. ja olenko väittäny ettei isä sais rakastaa kaikkia lapsiaan en!!! mutta miettikääpä hetki sellanen tilanne että oisitte tullu ajattelemattomasta erehdyksestä raskaaksi henkilölle jonka koette vaan taakkana ja sit ette vois tehä aborttia vaikka haluisitte vaan teidät PAKOTETTAIS pitämään ja elättämään se lapsi...ja sitten saisitte elämänne rakkauden kanssa molempien toivoman vauvan niin kumpaa mahtaisitte rakastaa VÄHÄN ENEMMÄN?? niin miettikää sitä!!!!!!!!!! naisella on kyllä oikeus päättää abortista miehellä ei
tajuatko tuossa väittäväsi ettei isä rakasta kaikkia lapsiaan? kuinka vajaa sä oiken olet kun edes kuvittelet että asia on noin? vaikutat to-del-la keskenkasvuiselta. säälittää..
mutta KYLLÄ, luulen että tulee rakastamaan meidän vauvaa enempi kuin vahinkoa jota ei ois halunnu (jota ei oo saanu ees nähdä!!!!eihän siihen voi edes tulla mitään tunnesidettä??!!!)
ja ootteko kuullu sellasesta asiasta kuin hienotunteisuus kyllä mä tarvittaessa sanon miehelle etten toivo niitä lapsia meille pysyvästi asumaan mies varmasti ymmärtää et haluun keskittyä mun esikoiseen JA MYÖS miehen tyytyväisenä pitämiseen!!! en ala mikskään kersanhoito automaatiks enkä todellakaan aio lisääntyä joka toinen vuosi niinku tää eksä...
Niin kyllä tekin täällä mainostatte miten haistelette pierujanne ja muuta mitä varmaan ette julkisesti missään typaikalla kuuluta!!! tekopyhät idiootit
Mutta ehkä jossain alitajunnassa on pelko, ettei isä hoida lapsia hyvin, että lapset kiintyy liikaa siihen uuteen pimuun, että isä kiintyy lapsiin liikaa ja alkaa taistella heistä ja itse joutuukin etä-äidiksi, että lapset eivät haluakaan tulla takaisin kotiin...
Ehkä äiti vain yksinkertaisesti ajattelee siinä tilanteessa lapsia, ettei heidän tarvitsisi kokea hylkäämisen tunnetta äidin suunnalta. Mene ja tiedä.
Minä en tiedä, toivottavasti en joudu edes kokemaan tätä.