Miehen ex uhkailee itsemurhalla 5-vuotiaan kuullen
Mies muutti kanssani yhteen kun hänen henkisesti epävakaa avovaimonsa odotti heidän kolmatta lasta. Sen jälkeen tämä nainen tehnyt kaikkensa hankaloittaakseen mieheni elämää; nyt tilanne mennyt siihen että lapsetkin kärsivät - etenkin vanhin, 5v, jonka kuullen äitinsä toistuvasti uhkaillut miestäni että tappaa itsensä ellei palaa hänen luo. syntynyttä vauvaa mieheni ei ole saanut tavata ollenkaan ja 5- ja 2-vuotiaitakin vain kauhean kädenväännön jälkeen. Nyt lapset eivät enää haluakaan tulla, kun "isä ja hänen huoransa ovat pilanneet kaikkien elämän".
Etenkin 5-vuotias lapsi alkanut oireilla kuulemma painajaisilla ja yökastelulla ja syömättömyydellä, välillä on niin ahdistunut ettei kuulemma edes pysty leikkimään. Mitä voisi tehdä? ja tiedän, en kovin kiltisti tehnyt kun "vein" miehen ko. naikkoselta, mutta silti tuo touhu että kostaa lapsilleen samalla, menee niin yli..
Kommentit (308)
Jäin miettimään että onko tämä alla oleva viesti tämän ketjun ap:ltä (kuulostaa aivan) vai mistä näitä "lapsivaimoja" oikein sikiää?? Siis noin yleisesti järkytyn toisten ihmisten moraalin tasosta kun tekstejä täällä luen. "MIes kannattaa varastaa toiselta naiselta jos mies on a)rikas, b)seksikäs, c)sellainen kenen kanssa tahtoo vauvan ja mies on jo etäältä havaittu hyväksi isäksi.. " Neiti piraatti
alkuun olin myös ap:n puolella ja ajattelin, että on aidosti huolissaan jne. mutta siis ymmärrät varmasti kun oma lapsesi syntyy, että ne miehesi 3 muuta lasta ovat miehellesi ihan yhtä tärkeitä kun tämä sinun biolapsesi sinulle? ja sen olisit sitten valmis nakkaamaan adoptioon tai laitokseen tai mitä hyvänsä?? Menepä nuo ehdottamaan tälle sielunkumppanillesi niin...pilvilinnat romahtaa...
Jos oma mieheni olisi noin pönttö, että pistäisi uuden sielunkumppaninsa paksuksi jne. niin ihan satavarmasti voin taata, vaikka oisin kuinka paska exä tai lapset surullisia erosta jne. niin hän ei todellakaan laittaisi heitä adoptioon tai laitokseen tms. vaikka uus vaimo kuinka yllyttäisi.
Toisekseen jos sinä et pärjäisi miehesi kolmen lapsen kanssa, koska ovat jotenkin päästään vialla niin miten kuvittelet heidän oman äitinsä jaksavan kaiken tämän eron keskellä? ja aikaisemmin sanoit, ettei teidän rakkauslasta ja tätä ei toivottua eksän lasta voi laittaa edes samalle viivalle niin voi jestas, että mulla karvat nousi pystyyn... miksi juuri sinun kanssasi tehty lapsi olisi yhtään sen tärkeämpi kun nämä aikaisemmat rakkaudella tehdyt lapset? vai meinaatko, että mies on vasten tahtoaan tehnyt kolme lasta?
Voi aaargh! mä niin toivon, että tää on vaan huono provo, ei kukaan nainen voi olla noin tyhmä!
ja siltä varalta, että ei ole provo niin olisi varmasti ihan asiaa käydä miehesi kanssa nämä ajatuksesi läpi hänen aikaisemmista lapsistaan, koska kohta sinä olet se katkeroitunut kotona räyhäävä mamma kaikkien neljän lapsen kanssa... ja toivon kaikkea hyvää miehesi lapsille ja toivottavasti asiat selviää ja toivon todella, että sinäkin palaat maanpinnalle...
ap, mun sympatiat oli ihan sun puolella siihen asti, kun aloit kirjoittelemaan, ettet halua lapsia teille asumaan. Että voisit keskittyä teidän yhteiseen rakkauslapseen. Ne kolme lasta ovat miehesi lapsia, hänen rakkaitaan. Jos heidän äitinsä ei kykene huolehtimaan heistä, niin todellakin lasten paikka on silloin isänsä luona. Heillä on oikeus isäänsä, niin kuin teidän tulevalla yhteisellä lapsellakin on myös oikeus. Ja tällaisessa tilanteessa kaikkien, sinunkin, tulisi ajatella lasten parasta, erityisesti jos lasten äiti ei pysty.
toinen ei edes mun oma, lisäks uhmaikäinen ja pahasti traumatisoitunut 5v.. Mun niskoilleko kaikki? Mä heidät käytännössä hoitaisin kun isänsä töissä. Aika kohtuutonta minusta!!!
SÄ TIESIT NIISTÄ LAPSISTA KUN OTIT MIEHEN!!
Luulitko oikeesti, et ne häviää kun mies eroaa ex:ästään??? Ja kuvitteletko oikeasti ettei mies haluaisi lapsia asumaan luokseen?
Ja mitäs veikkaat... Nykyinen muija ja vauva vastaan 2 lasta ja vauva. Kumpi voittaa..?
Yhdessä kahdeksan kuukautta? WAU!!
VITUN SAAPAS! toivottavasti teille tulee riita niistä lapsista ja se jättää sut ja muuttaa lastensa kanssa asumaan.
Oli pakko palata koneelle kun jäi mietityttämään.
Ensiksi, miehesi lapset ovat IHMISIÄ. Heillä on oikeus hyvään elämään. 5v ei ole todennäköisesti vielä mennyt "pilalle", vaikka moniongelmainen onkin. Jos pääsisitte jotenkin tasapainoiseen tilanteeseen, niin hänenkin elämänsä voitaisiin vielä pelastaa!!!
Jos lasten äiti ei pysty heitä hoitamaan (tämä täytyy tietenkin heti selvittää!), niin tietenkin KAIKKI muuttavat isänsä luokse, aivan sama asutko sinä siellä vai etkö. Isä on aivan yhtälailla vanhempi kuin äitikin, ei yhtään vähempää.
Tällaisessa tilanteessa sinulta ei voi mielestäni vaatia kahden vauvan hoitamista samaan aikaan, varsinkin kun mies on suurilta osin itse sopan keittänyt. Hän siis jääköön myös hoitovapaalle tms ainakin joksikin aikaa, ja hoidatte vauvat yhdessä. Jos hän rakastaa työtään (ja elintasoaan) enemmän kuin lapsiaan, niin se on TODELLA surullista.
Viesteistäsi tulee selville, että kaikissa tapauksissa mies on töissä ja sinä kotona. Kyllä miehen pitää unohtaa työnsä ja keskittyä pelastamaan lastensa elämä. Kyllä sitä niukallakin tulee toimeen, jos ei ole kauheaa tarvetta pitää julkisivua pystyssä ja hienoa autoa+asuntoa ym.
Edellä mainitut asiat siis vähintään siinä tapauksessa, että äiti ei pysty lapsia hoitamaan. Tämän halusin vain sanoa, kun tuntui ettei se ole tullut edes mieleesi, että mies ei olisi aina töissä!
Tässä sopassa on niin paljon uskomattomia juttuja, etten nyt kaikkeen edes ota kantaa...
ap, mun sympatiat oli ihan sun puolella siihen asti, kun aloit kirjoittelemaan, ettet halua lapsia teille asumaan. Että voisit keskittyä teidän yhteiseen rakkauslapseen. Ne kolme lasta ovat miehesi lapsia, hänen rakkaitaan. Jos heidän äitinsä ei kykene huolehtimaan heistä, niin todellakin lasten paikka on silloin isänsä luona. Heillä on oikeus isäänsä, niin kuin teidän tulevalla yhteisellä lapsellakin on myös oikeus. Ja tällaisessa tilanteessa kaikkien, sinunkin, tulisi ajatella lasten parasta, erityisesti jos lasten äiti ei pysty.
toinen ei edes mun oma, lisäks uhmaikäinen ja pahasti traumatisoitunut 5v.. Mun niskoilleko kaikki? Mä heidät käytännössä hoitaisin kun isänsä töissä. Aika kohtuutonta minusta!!!
Voi sua ap ressukka, kuinka naivi olet rakastumisen huumassasi. Etkös huomaa olevasi laastarisuhde ukollesi?
Ensi-ihastumisen loputtua parisuhteenne on satavarmasti katkolla. Lapsiperhe arki ja ruuhkavuodet, ei tuu juttu toimimaan olemassa olevilla painolasteilla.
Pidä ny hetki niitä vaaleanpunaisia laseja nenälläsi, tulet kyllä putoamaan polvillesi.
Tuus sitten tänne av:lle ruikuttaa, kuinka sut jätettiin
vinkumisen ja marttyyrismin - saishan se apua kotiin ja mieheni hoitaisi vauvaa myös, mutta kun ei rouvalle sovi.
Olisikohan kannattanut ajatella asiaa ihan etukäteen?
Kyllä eronneen miehen mukana tulee myös 50% niistä lapsista. Kyllä teidän perheessä on kohta neljä lasta, joista yksi on yhteinen ja yksi miehen edellisestä liitosta.
Mitä oikein kuvittelit?
Miten tyhmä voi ihminen olla?
Niin ja jos äiti tosiaan ei pysty tällä hetkelläkään huolehtimaan lapsista, niin tottakai sinä jatkat töissä normaalisti ja mies jää hoitamaan ("exän"=omaa) vauvaansa + muita lapsia kotiin (tai sitten isommat virikehoitoon jos on aivan pakko). Ei se työ ole maailman tärkein asia, vaan ihmiset (joita ne lapset tosiaankin ovat)!!!
jos vauvan äiti ei kykene hoitamaan vauvaansa niin sen tekee sitten isä. Joks luonnollisesti jää vanhempainvapaalle hoitaakseen sitä vauvaa!
Tehkää lastensuojeluilmoitus ja äkkiä!
Terve äiti ei uhkaile itsemurhalla lasten kuullen. Tehkää lastensuojeluilmoitus ÄKKIÄ ennen kun saadaan taas lukea lööpeistä jotain kamalaa. Ja nimenomaan painotatte tätä itsemurhalla uhkailua ja lasten turvallisuutta ja vaaditte äkkinäistä päätöstä ja pikaista huostaanottoa. Tällaisilla masentuneilla ja itsetuhoisilla äidellä kun saattaa olla riski, että tappaa koko pesueensa.
Jännä, että täällä hyökätään ap: ta vastaan. Ap on ehkä syyllinen eroon, ehkä ei, se ei ole tässä pääasia. Pääasia on turvata lasten tulevaisuus ja henki. Ihan sama kuka on syyllinen tilanteeseen niin lasten ei pitäisi kärsiä.
Tämän on aivan pakko olla provo, ei noin hulluja ihmisiä voi olla olemassakaan.
Mutta jos tämä ei ole provo, niin tämä on inhimillinen katastrofi, katsoi sitä miltä kannalta tahansa.
Minulle pisti silmään mm. seuraavat asiat ap:n viesteistä:
- mistä hän tietää missä määrin miehen ex uhkailee itsemurhalla lasten kuullen?
- hän sanoo, ettei halua miehen lapsia kotiiNSA, eli hän ei miellä kotia, jos hän ja mies nyt ilmeisesti yhdessä asuvat, heidän yhteiseksi kodiksi
- hän ei tunne muruakaan syyllisyyttä tai vastuuta tästä tilanteesta eikä myötätuntoa miehen entistä vaimoa kohtaan, joka on "hullu akka". Kuitenkin nämä molemmat naiset rakastavat/ ovat rakastaneet samaa miestä ja tehneet hänen kanssaan lapsia (uskomatonta, mutta totta!)
- hän ei koe olevansa vastuussa tai kiinnostunut tai voivansa kiintyä miehensä, "Sen Oikean" (voi itku!), lapsiin, oman tulevan lapsena sisaruksiin
Onkohan ex oikeasti niin sekaisin ja tarinan kauhea pahis kuin ap väittää, oliko liitto niin huonoissa kantimissa - tehtiin sentään kolmas lapsi - kuin ap väittää, oliko 3. lapsi vahinko, niinkuin mies on ap:lle väittänyt?
AP ja mies ovat tunteneet toisensa vain vähän aikaa ja heti ruvenneet tekemään lasta. Eihän heidän välillään ole ollut edes suhdetta silloin, pelkkää "salarakkauden" hurmosta, kiellettyä hedelmää!
Siitä miehestä mä en jaksa edes alkaa, olen nyt jo kirjoittanut liian pitkästi. Toivon vain, että entinen vaimo ei ole yksin vaikeassa tilanteessaan. AP on niin kovapintainen pikkupimu että selviää mistä vain. Ikävä kyllä.
Voi kauhistus!! Oletko "miehellesi" tuon sanonut "en hoida lapsiasi, kun olet töissä - HE EIVÄT OLE EDES MINUN"!!! Siis mitä jos lapset ovat tulevaisuudessa lomalla teillä vaikka viikon, kun sinulla on esim. äitiysloma ja "miehesi" on töissä?? Sanotko, ettet heidä hoida?? Siis olet aivan uskomaton ÄÄLIÖ!! Kohta "miehesikin" huomaa, minkälainen olet.
Oletko ajatellut, että mies jättää pienet lapsensa sinun vuoksesi, kun sinulle ei sovi oikein olla heidän kanssaan, kun EIVÄT OLE EDES OMIA???
emme me mitään tyhmiä ole, kyllä me ymmärrämme töissä äidin hädän ja näemme tällaisten typerien naikkosten "läpi", milloin on laastarisuhde ja milloin ei.
Ei tässä nyt mitään huostaanottoja, vaan tukitoimia jonkin aikaa, keskustelua, tässä lasten äiti on kokenut raskausajan lopussa sananmukaisesti kauheita.. Kuvitelkaa nyt itse, mies on jättänyt ja kohta on jo uusi nainen raskaana. Kyllä ihmiset erotuskassaan tekevät kaikenlaista.
Ap mainitsee miehen ex-vaimon epätasapainoiseksi, mutta miettikääpä, onko mies kovin tasapainoinen, jos ei huolehdi ehkäisystä, ed. vaimo vielä raskaana, kun jo seuraava nainen on raskaana?
Toivottaasti olet tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Ilmoituksen tekeminen ei tarkoita sitä, että miehesi lapset edellisestä liitosta muuttavat teille. Kenties ilmoituksen takia miehesi ex saa apua. Sekä henkistä että myös konkreettista apua lasten hoitamisessa. Kaikkien elämä helpottuu.
Suosittelen, että yrität hieman opetella empaattisuutta.
Ensinnäkin kyse on lapsista. Ei lapsi osaa hakea itse apua. Ero ei ole lapselle helppo asia. Kyse ei ole pelkästään siitä mitä miehesi ex puhuu vaan siitä mitä on tapahtunut. Heille on syntynyt vauva ja isä on jättänyt heidät. Lisäksi isällä on uusi nainen. Vieras ihminen. Etkä sinä todellakaan asenteellasi helpota tilannetta. Sinä et edes halua hoitaa miehesi lapsia. Luuletko, että lapset eivät asti sitä! Ja luuletko, että sinä olet kiva täti heidän mielestään?
Lapsen näkökulmastahan isän huora on pilannut heidän elämänsä. Kuka tykkää sellaisesta, joka pilaa elämän?
Toiseksi miehesi exällä on 3 pientä lasta, mies jättänyt kun hän on raskaana, nyt uusi nainen (=sinä) raskaana. Ei kenellekään helmi tilanne. Miehesi ex on luultavasti ihan uuviksissa. Henkisesti tuo olisi kenelle tahansa hirveää ja hänen on yksin silti hoidettava lapset, joista yksi on vielä vauva.
Ja otat sen huomioon, että tämä tuleva miehesi neljäs lapsi (joka on sinulle 1. lapsi) ei ole mitenkään erikoisasemassa suhteessa näihin kolmeen muuhun.
Kannattaa herätä siihen todellisuuteen, että oma lapsi menee aina kaiken edelle ainakin suurimalla osalla ihmisistä. Jos ei mene niin silloin ei tule menemään tämä teidän yhteinen tuleva lapsennekaan.
Kaiken ex-vaimon tunteman epätoivon , katkeruuden ja ahdistuksen alla on ihminen, johon miehesi on joskus rakastunut. Ex-vaimo tarvitsee apua. Hän on todella kurjassa tilanteessa. Nyt hänen on vaikea hoitaa itseään, kun on lapsetkin. Jos ex-vaimo saa apua hädässään, hänestä voi tulla vielä hyvinkin kukoistava nainen.
Minun rakas mieheni oli joskus tuollainen epätoivoinen jopa itsemurhalla uhkaileva ex. Minulla oli laastarisuhde, jonka uskoin olevan jotain todella ihmeellistä. Ero exään jäi käsittelemättä. Kun ex alkoi todella tehdä itsensä kanssa töitä hän kasvoi ihmisenä. Hän vahvistui ja itsenäistyi. Ehdottomasti halusin jatkaa siitä mihin jäin exän kanssa. En kadu hetkeäkään. Auvo siinä lyhyessä laastarisuhteessa on nyt vain kuin jokin kaukainen uni.
Toivon todella että miehesi exä saa itsensä kasaan vaikka joutuukin kokemaan helvetin, johon moni ei joudu. Jospa hän ei enää miestäsi saa niin kenties jonkun hitusen jalosydämisen herran.
en ymmärrä sitä että ap kuvittelee oman lapsensa olevan jotenkin erityisasemassa miehelleen.. Miehellä on jo ennestään 3 lasta, jotka eivät millään tavalla mielestäni ole syyllisiä äitinsä tekoihin. Lapset eivät myöskään ehkä ymmärrä tätä AP ja hänen uuden miehensä "täydellistä sielun veljeyttä" eikä heidän tarvitsekaan..
Miehen tulisi tässä tapauksessa tuntea vastuunsa ja ottaa kaikista lapsistaan vastuu.. Ja ap tulisi siinä rinnalla jos olisi siihen kypsä.. Ei mitään " kerran kuukaudessa viikonloppuna olen näitä valmis katselemaan"
Niillä lapsilla on kaksi vanhempaa äiti ja isä ja jos äiti ei ole siinä kunnossa että pitää huolta lapsistaan on se isän tehtävä.
AP tiesi että miehellä on lapsia! Joten nyt olisi aika olla valmis ottamaan ne lapset paketissa mukana jos sellainen tilaisuus tulee..
Sympatiseeraan kyllä miehen exvaimoa, kyllä minäkin pimahtaisin jos jäisin 3 lapsen kanssa yksin ja mies vaihtaisi maisemaa.. Kyllä siltä mieheltä nyt vaadittaisiin miehen tekoja ja päättäväisyyttä että lapsille ja exvaimolle saataisiin yhteistyö toimimaan.. Hänellä on ollut oma ósansa siinä perheessä eikä sitä niin vain voi jättää!
kuin teidän yhteisestä rakkauden hedelmästänne. Joten jos heillä on yhteishuoltajuus ja äiti pimahtaa ja joutuu hoitoon, niin luonnollisesti lapset menevät toiselle huoltajalle. Ei siinä silloin kysytä sopiiko sinulle vai ei, ap.
Säälin todella näitä lapsia ja toivon, että miehellä on edes sen verran vastuullisuutta, että ottaa sosiaalitoimistoon yhteyttä ja järjestää heidän asiansa kuntoon ennen kuin on liian myöhäistä!