G: Millaisia lahjoja olette saaneet miehiltänne syntymäpäivänä?
Kommentit (26)
en tosiaan ole mieheltä juuri lahjoja saanut. Näiden yhdessä vietettyjen vuosien aikana olen saanut suurinpiirtein ässä-arvan ja suklaalevyn. Ja aina olen pahalla mielellä ja surullinen synttäreitteni aikoihin. Sama koskee jouluja.
Mies on sinänsä hyvä mies ja sielunkumppanini, mutta lahjapuolella hänellä on joku totaalinen sokea piste. Olen hänelle sanonut, että haluaisin kyllä muistamista merkkipäivänäni, mutta kun ei niin ei.
Niinpä olen tyytynyt lahjomaan itse itseni merkkipäivänäni. En kyllä ole tyytyväinen tilanteeseen, mutta minkäs teet? Tämän takia en ole ajatellut miestä jättää, elämässä kun on muutakin ja paljon hyvää.
Mutta jos jollain on kikka, millä tilanteen muuttaa, niin kehiin vain.
Lisäksi nopeasti tulee mieleen yksi sormus, yksi kaulakoru, hajuvettä, kylpytakki, lahjakortteja kauneuteen liittyen.
vaatteita, korun, kännyn, ja 7v oltu yhdessä
En synttäri- enkä joululahjoja.
Nykyisin ostan itselleni joululahjan, että minullekin olisi jokin lahja kuusen alla. Synttärilahjaa en ole vielä alentunut ostamaan itselleni.
En synttäri-, joulu- tai muitakaan merkkipäivälahjoja. Mies ei muistaisi joulua lainkaan, jos se mainostaminen ja sukulaisten "mitä lapset tahtoo/tarvii joululahjaksi?" -kyselyt ei alkaisi hyvissä ajoin. Synttärini mies muisti tänä vuonna ensimmäisen kerran - olin sairaalassa synnytystä käynnistelemässä, ja kun ei ottanut käynnistyäkseen, pääsin synttäreiden kunniaksi pariksi päiväksi kotiin lepäilemään. Äitienpäivän on muistanut nyt kahdesti, tänä vuonna siksi, että tytön pph puuhasi äitienpäiväkortteja lasten kanssa ja muistutti nän miestäkin. Viime vuonna mies kyllä muisti sen itse oma-aloitteisesti - tosin viikon myöhässä. Hääpäivistä miehellä ei ole mitään käsitystä milloin ja monesko se on :) Lahjoja näinä päivinä ei ole kuitenkaan herunut, vain ne onnittelut.
Koko tän viisivuotisen suhteen aikana mä en ole saanut yhtään merkkipäivälahjaa, en edes seurustelun alkuaikoina. Mutta mies harrastaa, tosin harvoin, yllätyslahjoja tyyliin "mä satuin kaupassa näkee tämmösen/tämmöset paidan/rintsikat/alushousut, ja aattelin että on kyllä just niinku sulle tehty ja oli ihan pakko ostaa" - eikä nämä ole mitään kaupan muovipussissa kotiin raahattuja riepuja, vaan oikeasti mun tyylisiä vaatteita, joille mies ostaa erikseen myös lahjapakkaukset. Eikä ole kertaakaan ostanut väärää kokoa, vaikka itse aina epäilee että tulikohan kuitenkin ostettua liian iso. Ja, muusikko kun on, mies saattaa ihan tavallisen koti-illan aikana vain illan ratoksi ja huvin vuoksi tehdä mulle oman laulun (näitä on kertynyt varmaan satoja tän viiden vuoden aikana). Että vaikka ei tuo merkkipäiviä muista, niin muistaa kyllä sitten muuten.
Mulla menee päässä sekaisin synttärilahjat, nimpparilahjat ja joululahjat, mutta sentään viime synttärilahjan muistan ja se oli miniläppäri.