Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla ollut korvatulehdusta?

Vierailija
25.08.2009 |

Inhottavaa, minulla on nyt. Elämäni kolmas, mutta aiemmat on olleet tosi lieviä tähän verrattuna. Ensin sattui ihan kamalasti, ja nyt kun kipu on hävinnyt niin korva on ihan tukossa ja sieltä vuotaa välistä jotain kellertävää nestettä ja sitten se soi kokoajan...

Onko muilla ollut tällaisia oireita? Kuinkahan nopeaa tukko aukeaa ja tuo tinnitus loppuu, kun aloitin eilen aamulla antibioottikuurin? millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin korva "aukesi". Pelkäsin jo että kuulonalenema on pysyvä.

Vierailija
2/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin korva "aukesi". Pelkäsin jo että kuulonalenema on pysyvä.

ennen kuin aukeaa, ettei kannata hermostua. Ajattelin vaan kysellä kokemuksia että mikä on se aika suunnilleen. On nimittäin tosi inhottava!

Entäs tuo soiminen? Onko muilla ollut sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aikuisena korvatulehdus,oli kyllä hirveen kipee=(

Vierailija
4/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tärykalvo jo ehti puhjeta korvatulehduksen yhteydessä. Sanoisin että soiminen kesti ehkä reilu 10 vuotta. (Minulla 15 v ikäisenä alkoi soimaan, n. 25 v ei enää soinut, paitsi vähän jos on tosi hiljaista.)

Entäs tuo soiminen?

Vierailija
5/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisiällä muistaakseni kolme tulehdusta. KOrvien soimista en muista mutta kuulo oli heikko useamman viikon. Minäkin jo pelkäsin sen olevan pysyvää.

Kellertävä neste on sitä mätää sieltä tärykalvon tuolta puolen eli tärykalvo on puhjennut. Mulle kävi myös niin, ensin oli ihan järkyttävä kipu joka yltyi vaan ja sitten yhtäkkiä helpotti ja korvasta valui märkää. Toisella kerralla puhkaistiin kun oli jo lääkärin tarkastamana niin pullea että lääkäri sanoi sen puhkeavan itsestään jos ei "auteta".

Vierailija
6/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärykalvon puhkomisista, mutta ei se kai vaarallista voi olla jos sitä kerran puhkotaan ihan muutenkin korvatulehduksissa?

Uskon kyllä ettei tuo soiminen kymmentä vuotta kestä, minulla on välistä soinut muutenkin, siis ihan silleen tosi vähän, niin että joskus olen huomannut. Eiköhän tuo hellitä kunhan korva aukeaa..

ap

Vierailija
7/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli niin kivulias etten nukkunut viikkoon. Kun sain lääkkeet alkoi pahin kipu muutaman tunnin sisällä helpottaa, mutta korvat olivat herkät vielä viikkokausia sen jälkeen (eli piti pitää korvaläppiä vielä reilusti päälle kymmenen plusasteen lämpötilassa ulkona)

Ja lievä kuulonalenema siitä jäi pysyvästi :(

Vierailija
8/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein tiedä miten päin olisi!

Vierailija
9/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana oli eka kerran, ja silloin mun korvat puhkaistiin, kaksi tulehdusta oli päälle kolmekymppisenä. Nyt on ikää 49 vuotta. Korvakipu on kyllä jotain ihan järkyttävää.

Vierailija
10/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi tuosta 14-vuotiaana koetusta korvatulehduksesta ja korvien puhkaisemisesta ihan ihme kuuloyliherkkyys oikeaan korvaan. Kaikki äkkinäiset ja kovat äänet jää pitkäksi aikaa soimaan korvaan ja korvaan suorastaan sattuu esim. lasten kiljahdukset, siis vain tuohon oikeaan korvaan. Se ei meinannut silloin aikanaan kunnolla parantua.

Vierailija
11/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin lääkärissä niin se kysyi onko korvani vuotanut, sanoin ei, kun en ollut sellaista vielä siinä vaiheessa huomannut. Nyt luin tuolta että jos vuotaa eli tärykalvo on puhjennut niin pitäisi käydä muutaman viikon päästä jälkitarkastuksessa, ja pitäisi suojata vedeltä jonkin aikaa. Käyköhän minä sitten itsekseni jokun viikon pääsät tarkastuksessa vai?

ap

Vierailija
12/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuli, mutta huomasin sen vasta lääkärissä käynnin jälkeen.

ap

Vierailija
13/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla kerroilla tärykalvo puhjennut itsestään. Oli kyllä järkyttävän kipeä se korva ennen puhkeamista, ei puhettakaan että olisi pystynyt olemaan makuuasennossa! Ekasta kerrasta jäi tärykalvoon arpeuma, johon alkoi kasvaa ns.helmiäistä. Toisen kerran kun korva puhkesi, ramppasin jälkitarkastuksissa n. puoli vuotta, kun korvan leikkaamista ja helmiäisen poistoa harkittiin kuulon palaamiseksi normaaliksi.

Eli kyllä, tärykalvon puhkeamisesta seuraava arpeuma voi olla haitallinen.

Vierailija
14/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä lääkärissä. Mikähän olisi sellainen sopiva aika? Kaksi viikkoa? Kolme viikoa? Kuukausi? Googlaamalla löytyi paljon eri aikoja.

Vierailija
15/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se korvan soiminen loppui äsken kun seinään!

Luulen että minulla on sitä ihan muutenkin jonkun verran mutta nyt vaan kuulin sen selvemmin kun tuo korva on ihan tukossa. Siitä se johtuu, toivottavasti pian aukeaa niin ei tarvi jatkossa kuunnella niin kovaa ininää korvassa, tavallisesti en juurikaan huomaa sitä kun sitä kuuluu vain välistä ja on aika hiljainen.

Jossain vaiheessa muuten lapsena ja nuorena kun en ollut koskaan kuullutkaan tinnituksesta niin luulin että se ääni on jotain elektronisista laitteista lähtevää ininää... :D

Vierailija
16/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos kuume nousee uudelleen, tulee särkyä tms. joka viittaisi siihen, ettei antibiootti tepsi, niin sitten aiemmin.

Vierailija
17/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks oli noin kuukaus sitte, nyt taas.

Ei oo kauhian kipeä, mutta ihan tukossa. En oo saanu ees vielä lääkärille aikaa varattua.

Yleensä mulla on joku tulehus korvassa noin kaks kertaa vuodessa. Ja tää on alkanu vasta aikusena.