Lämpöä 37,1 töihin ?
Jo kolmatta pv:ää lämpöä ton verran ja vähän yli, huomenna töihin?
Periaatttees toi on mulla jo kuumetta, koska yli 38 ei oo noussu ikinä.
Niin hankalaa miettiä miten teen oikein,jään kotia, meen töihin, vanhuksia hoidan
Kommentit (51)
Kuumeen raja on 37,5.
Ihmiset on erilaisia. Minulla ei tarvi olla kun 36,9 niin tärisen jo kylmästä enkä jaksa yhtään mitään. Normaalilämpöni on jotain 36,0-36,5.
En tajua miksi joku haluaisi lintsata töistä, siinä vaiheessa pitäisi ehkä miettiä alan vaihtoa jos se on niin vastenmielistä. Itseäni harmittaa kun ei tarvi olla lämpöä kuin noin vähän kun on pakko olla poissa. Kaikissa räkätaudeissa yms menen kyllä töihin mutta kuumetta kun nousee vähänkin niin sitten ei kerrassaan pysty.
37,1 ei ole mielestäni mikään este työntekoon. Kyse on enemminkin asenteesta.
Usko pois, sinä et haluaisi että minä menisin tekemään töitäni kun minulla on lämpöä 37,1 ja tärisen ja höpöttelen ja saatan tehdä siellä mitä vaan...
Usko pois, sinä et haluaisi että minä menisin tekemään töitäni kun minulla on lämpöä 37,1 ja tärisen ja höpöttelen ja saatan tehdä siellä mitä vaan...
Jos sanot että voit niin huonosti, ettet pysty töihin niin jokainen ymmärtää.
Jos kerrot että sinulla on "kuumetta 37,1 astetta", niin kaikki pitävät sinua mielenvikaisena ja työtävieroksuvana.
Kuume, lämpö tai mikä lieneekään ei tee sairaaksi tai työkyvyttömäksi, se on vain yksi oire. Kaikki oireet yhdessä ratkaisevat työkyvyn.
mulla on kierukka.
Mut ei kait toi ovislämpökään kestä 3 pv:ää??
Mulla tämä kuume alkoi kuitenkin jo pe:na.
Päätä särki yli vkon ennen tätä.t ap
Eli kun munasolu on irronnut, keltarauhanen ylläpitää korkeampaa lämpöä siihen asti kun surkastuu eli kuukautiset alkavat.
kun minulla ei ole koskaan ilman jotain tulehdustilaa mitattu yli 36 asteen lukemia? Sairaalassakin erään kerran näytti kuumemittari 34,6 astetta kahteen kertaan, jonka jälkeen vaihdettiin mittaria. Uusi mittari antoi lukemaksi 34,5. ;) Edellisenä päivänä oli kuitenkin ollut ihan kunnon kuume, miltei 40 astetta. Eikö noissa oikeasti voi olla vaihteluita? Mittasin nytkin huvikseni viestiä näpytellessä kuumeen, kainalosta lukema oli 35,2. Olenko joku luonnonoikku?
ja ap, aivan 100% varmasti lämpösi on joskus ollut 38, elä hulluja höpise... 37,5 ehkä vielä ymmärtää ettei työt kiinnosta, mut hei! 37,1 anna mun nauraa.... Ymmärrä että joillekkin kuume on eri asia mutta tuo menee jo överiksi vai pitäisikö sanoa averiksi XD
Kuumeen raja on 37,5.
Ilmanko noita jälkitauteja flunssassa niin paljon ilmenee kun joku noin ajattelee. Kyllä se on niin että kuumeeen/lämmön raja on 37 eli silloin töihin. Yhtään yli jos menee ja flunssan oireita taustalla niin kotiin. Ite menny joskus ja kuume noussu kohisten yli 38.saan.
Eli en pitäisi lintsauksena sitä jos ihminen pitää terveyttään tärkeämpänä kuin työtään. Töitä saa aina lisää, terveyttä välttämättä ei.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2009 klo 14:37"]
Vatsa 37,6 luokitellaan kuumeeksi ja näin se vaan on.
Itselläni nomraalilämpö 36,2 ja kuukautiskierrosta riippuen voi lämpöilyä esiintyä.
Mutta kun olen kipeä, siis oikeasti kipeä, kyllä se kuume paukkaa aika nopeasti lähemmsä 40 astettakin. Taju lähtee kyllä jo 38.
[/quote]
Kyse on nimenomaan siitä, että arvostatko enemmän terveyttäsi vai työtäsi. Jos olo on huono ja lämpöäkin on enemmän kuin tavallisesti niin tottakai jäädään kotiin, eikä mennä pahentamaan oireita ja tartuttamaan muita.
Tuohan on tosi yksilöllistä minkälainen vointi on milläkin lukemilla. Toisilla tuo lämpö on vain lukema, eikä tunnu missään, toisilla tosi kehno olo. Tutkaile sitä oloasi ja päätä sen perusteella menetkö töihin!
Itsellä oli hieman kuumetta 37,2-37,4 kävin lääkärissä ja flunssaksi totesi ja kirjoitti sen päivän sairaslomaa. Suivaannuin ja ajattelin et ollaan sit töissä ja odotetaan. Meni reilu viikko ja todettiin keuhkokuume ja 3-4 viikkoa pois töistä. :) Oli varmaan järkevää terveydenhoitoa. Hyvä niin, koska hoitovirheitä ei suomessa tehdä ;)
Teollisuudessa
Minulla on yleensä niin, että jos tarttee miettiä ni töihin vaan. Jos on niin kipee, että on työkyvytön, niin kyllä sen huomaa ilman mittariakin.
Hei, ihmiset on erilaisia ja tuollainen yleistys on ihan typerää!
Esim. Oma normaali ruuminlämpöni on siinä 35 asteen pinnassa ja olen _oikeasti_ kipeä ja kuumeessa, kun lämpö lähenee 37 astetta..
Ette osaa mitata lämpöänne jos 37,1 ja olo kuumeinen. Tai sitten olette lintsareita ja vain keksitten itsellenne syitä lintsata töistä. 37,5 on vielä täysin normaalilämpö.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2012 klo 08:38"]
Kuumeen raja on 37,5.
Ilmanko noita jälkitauteja flunssassa niin paljon ilmenee kun joku noin ajattelee. Kyllä se on niin että kuumeeen/lämmön raja on 37 eli silloin töihin. Yhtään yli jos menee ja flunssan oireita taustalla niin kotiin. Ite menny joskus ja kuume noussu kohisten yli 38.saan.
Eli en pitäisi lintsauksena sitä jos ihminen pitää terveyttään tärkeämpänä kuin työtään. Töitä saa aina lisää, terveyttä välttämättä ei.
Mulla sama kokemus. Aamulla paleli, lämpöä 37,1, nuhaa ja päätä särki. Eikun buranaa naamariin ja töihin(konttorityö). Kuume nousija työpäivän jälkeen kotona mittasin 39,1. Menin illalla aikaisin nukkumaan ja aamulla oli 37,0. Taas töihin, vaikka päätä särki. Sinä päivänä sitten pyörryin kesken päivän ja mut käskettiin sitten töistä kotiin lepäämään ja aamulla lääkäriin. Pomo sanoi etten saa mennä takaisin töihin ennenkuin olen tervehtynyt. Sanoisinko niin, että en ollut kyllä työkykyinen silloin 37,1 asteen lämmössäkään, koska mulla oli kuume todellakin nousussa ja olo heikko. Sitä vain ajatteli, että vähän lämpöö ja nuhaa ja kevyt työ, mutta näin ei todellakaan ole.
mulla ollut tulehusarvot 100 ja lämpöä vain 37. älyttömiä ajatuksia täällä
Jokaisella on oma henk.koht kuumeen raja ja se on helppo laskea; mittaat kuumemittarilla lämpösi, aivan tavallisena päivänä, kun olet terve. Jos mittari näyttää esim. 36.3, sinulle 37.1 on kuumetta
Ihan sama onko sulla kuumetta, lämpöä vai mitä, mutta jos vointisi ei ole työkuntoinen, jäät tietty kotiin.
Ihmettelen kovin näitä työterveyshuoltoja, joissa saikkua ei kirjoiteta ilman kuumetta. Itse työskentelen terveysasemalla päivystävänä hoitajana ja voin kertoa, että aikuisille (itseni mukaan luettuna) nousee aika harvoin kuumetta (tai edes lämpöä) tavallisen flunssan yhteydessä.
Yleisvoireet ja vointi ratkaisevat sairasloman kirjoittamisen ja sen pituuden.
Tietty jos on pelkää lämpöilyä ilman muita oireita, pitää miettiä mikä tauti siellä on taustalla.
t. th