Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpöä 37,1 töihin ?

Vierailija
20.09.2009 |

Jo kolmatta pv:ää lämpöä ton verran ja vähän yli, huomenna töihin?

Periaatttees toi on mulla jo kuumetta, koska yli 38 ei oo noussu ikinä.

Niin hankalaa miettiä miten teen oikein,jään kotia, meen töihin, vanhuksia hoidan

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo "lämpö" on todella kuumeinen olo. En pystyisi menemään töihin.

Vierailija
2/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla sama homma, nukkues menny koko vkl lähes.Inhottaa mennä työterveyteen ja sanoo kuumetta 37,1..

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran menin sit mittarin näyttäessä 37,4 työterveyteen kun olo oli ihan paska.. niin hyvä, ettei th nauranut pihalle, "siis sullahan on pikkasen vaan lämpöä.." Ja töihin vaan.

Hassua, ettei ammatti-ihminen tajua, että normaalilämpö on henkilökohtainen ominaisuus eikä ole aina sen 37,0.

Vierailija
4/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksehän kuumemittariskin 37 on punaisella sitten jos sitä ei kuumeeksi hyväksytä??

Täytyy katsoa millasia lukemia saan pv:n mittaan ja päätän sitten

Kiitos

t : ap

Vierailija
5/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aina oviksesta kuukautisten alkamiseen asti lämpö on tuon 37,1-37,4. Sairastaessa kuume ei ole juuri koskaan yli 38. Eli en tun takia jättäisi töihin menemättä, mutta jos vointi on muuten kehno niin sitten tietenkin.

Vierailija
6/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eiköhän se suurimmalla osalla ole alle 37. Silti pelkkä lämmön nousu 37,5 asteeseen ei tunnu vielä miltään. Flunssaisuus tms voi tehdä sairaan olon, mutta se "kuume" varsinaisesti ei.

Vierailija
7/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peruslämpö noin 36,4-36,5, mutta ovulaation jälkeen se voi olla jopa 37,2, eikä tämä todellakaan tarkoita kuumetta.

Moni nainen ei ole koskaan mitannut aamulämpöjään ja luulee, että on sairas, jos lämpö on yli 37.

Vierailija
8/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kierukka.

Mut ei kait toi ovislämpökään kestä 3 pv:ää??

Mulla tämä kuume alkoi kuitenkin jo pe:na.

Päätä särki yli vkon ennen tätä.

t ap

Vierailija
9/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen raja on 37,5.

Vierailija
10/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tuota 37 pitäis rajana, niin mähän olisin saikulla kuukaudesta aina kaks viikkoa. :)

Vierailija
11/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri olin viime viikolla flunssassa, ja "kuumetta" 37 kieppeillä. Ja olo TODELLA sairas, siis juuri sellainen kuumesärky nivelissä, päätä huimaa nousu ylös jne. kuumeoireet. Reagointi on yksilöllistä...

Vierailija
12/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen raja on 37,5.

Vierailija
13/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse keksinyt.

Ja jos on flunssa lisäksi niin asia onkin ihan eri.

Vierailija
14/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse keksinyt. Ja jos on flunssa lisäksi niin asia onkin ihan eri.

Vierailija
15/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa 37,6 luokitellaan kuumeeksi ja näin se vaan on.

Itselläni nomraalilämpö 36,2 ja kuukautiskierrosta riippuen voi lämpöilyä esiintyä.

Mutta kun olen kipeä, siis oikeasti kipeä, kyllä se kuume paukkaa aika nopeasti lähemmsä 40 astettakin. Taju lähtee kyllä jo 38.

37,1 ei ole mielestäni mikään este työntekoon. Kyse on enemminkin asenteesta.

Vierailija
17/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoo terveyskirjasto normaalista ruumiinlämmöstä:

"Normaalilämmön yläraja on aamuisin noin 0,5 astetta 37 asteen molemmin puolin, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalistikin olla 0,5 astetta korkeampi. Melko vähäinenkin rasitus nostaa ruumiinlämpöä lihasten tuottaman lämmön vuoksi."

Tämän mukaan tosin 37,5 olisi sitten jo se normaalia korkeampi ruumiinlämpö, eli kuume.

Vierailija
18/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho, vartalo ja kroppa ovat elävällä ihmisellä.

Vierailija
19/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume

Lääkärikirja Duodecim

10.12.2008

Osmo Saarelma, yleislääketieteen erikoislääkäri

Itsehoito

Milloin hoitoon

Kuumeella tarkoitetaan sitä, että ruumiinlämpö on korkeampi kuin normaalisti. Normaali ruumiinlämpö aikuisella riippuu jonkin verran mittaustavasta ja vuorokaudenajasta. Kainalosta mitattu lämpö on joitakin asteen kymmenyksiä pienempi kuin peräsuolesta mitattu mutta hieman korkeampi kuin korvasta mitattu. Normaalilämmön yläraja on aamuisin noin 0,5 astetta 37 asteen molemmin puolin, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalistikin olla 0,5 astetta korkeampi. Melko vähäinenkin rasitus nostaa ruumiinlämpöä lihasten tuottaman lämmön vuoksi.

Vierailija
20/51 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääkä ainakaan menkö lääkärille selittämään mitään "normaalilämmöstänne" tai siitä, että "teille 37,1 on jo kuumetta". Hulluja olette!

1) Ihmisen ja varsinkaan naisen "normaalilämpö" ei ole mikään yksi ja tietty numero, vaan lämpötilaan vaikuttavat kuukautiskierron vaihe, fyysinen aktiivisuus, ympäristön lämpötila, mittauspaikka, jne.

2) Lämpömittarin lukemalla ei ole mitään merkitystä ennen kuin se näyttää yli 38 tai mielellään yli 39 astetta. Pieni lämmön kohoaminen voi johtua melkein mistä tahansa eikä ole mikään sairauden merkki. Jos olette sairaita niin sitten olette, jos ette ole niin ette ole. Lämmön mittaamiseen kotioloissa ei ole juurikaan indikaatioita, muut oireet ovat merkittävämpiä.

3) Jos ihminen on tosi sairas, niin kyllä se lämpö nousee kaikilla. On ihan turha tulla selittämään lääkärille että "kun minulla se lämpö ei vain nouse tämän korkeammalle". Se tarkoittaa yksinomaan sitä, että sinulla ei ole ollut sellaista kunnollista bakteeritulehdusta, joka lämpöä nostaisi. Lämpö nousee herkemmin lapsilla ja vanhuksilla, normaalilla aikuisella ihmisellä virustulehdus ei juuri lämpöä nosta, vaan tarvitaan fulminantti bakteeri-infektio. Se ei ole lääkärille mikään uutinen. On äärettömän rasittavaa koko ajan kuunnella näitä kuumeenmittaajia joille joku mittarilukema merkkaa koko maailmaa ja oma napa on tärkeintä.