Sanontoja joita inhoat?
Kuluneita fraaseja, jotka nostavat pulssia?
Minä alan kakomaan, jos luen vielä kerrankin jostakin, että jollekin tuodaan kaikki eteen "kuin Manulle illallinen". Kuka tuota käyttää?? Älä enää, PYYDÄN.
Kommentit (100)
Tällä palstalla: "Nyt käsi sydämelle, - - "
Tai joku "Äidit, kertokaa rehellisesti, - -"
Ei se vauva sitä rintaa prkl sentään SYÖ, vaan imee siitä maitoa! Ja "tissiä" - inhoan tuota sanaa jo sellaisenaankin. Se on RINTA!
että "pitäisi ymmärtää" joku asia, kun tarkoittaa, että pitäisi selvittää. Esimerkiksi: "Pitäisi ymmärtää mitä tämä maksaa" kun tarkoittaa että pitäisi selvittää hinnat ja laskea yhteissumma. AAARRGGH!
Työllisyysministeri EI OSTA VÄITETTÄ...
Pari kertaa nyt nähnyt tuollaista sanamuotoa käytettävän lehdissä, ilmeisesti johdettu englanninkielen "won't buy that"-sanamuodosta.
Ette saatana ala käyttää tuota yleisemminkin!!!
Mitkä sanonnat sinä koet ärsyttävinä?
Minä koen, että tämä ärsyttää minua.
Koetko, että tämä sanonta ärsyttää sinua?
Minä koen, että monet asiat ärsyttävät.
Kiitos, että olen saanut olla kanssanne.
Olen iloinen, että olen saanut kirjoittaa tänne.
äshg! :P
"Lapset on lapsia."
tähän samaan liittyen: pojat on poikia, etenkin kun viitataan (ja niinkuin yleensä viitataankin tämän sananlaskun / fraasin yhteydessä) aikuisiin miehiin.
mitä hittoa? aikuinen mies on aikuinen, ei mikään tahdoton otus, joka ei nyt vaan voi itselleen mitään. tyyliin: "naapurin perheenisä-Pena kävi vähän ruotsinlaivalla paneskelemassa 18-vuotiaita tyttöjä" "nooo, pojat nyt on poikia".
Sekä rektiovirhe, "alkaa tekemään"
Eikös tämän käyttöön tullut joku vuosi sitten kielitoimistolta hyväksyntä? Vai olenko nyt ihan väärässä? Itse en sitä tosin käytä.
Sanojen ja kieliopin ystävänä nämä klassikkomokat ärsyttävät: enään, sydämmessä jne.
Sekä rektiovirhe, "alkaa tekemään"
Eikös tämän käyttöön tullut joku vuosi sitten kielitoimistolta hyväksyntä? Vai olenko nyt ihan väärässä? Itse en sitä tosin käytä.
johan tästä olikin puhetta. :)
Jos siis on sovittu jostain ja toinen osapuoli sanoo tuon näillä mennään- jutun, niin arggh...
mummos oli"
"äitis oli piip kun sut sai jne..
"mä kaatusin" Se loppus" "hevoin" (hevonen)
(jne kouvolan murre)
Itku pitkästä ilosta
Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeään
Se on siinä eikä sen vieressä
Ei hätä ole tämän näköinen, vaan punainen ja pyöree
Nyt eikä viidestoista päivä
Ristinsä kullakin
Ei makeaa mahan täydeltä
AAAAARRRRGGGHHHH!!!!!
"ei väliä onko tyttö vai poika, kunhan on terve"; mitäs vikaa tuossa on??
että sairasta lasta ei toivoteta tervetulleeksi!
Tietenkään kukaan ei toivo sairasta lasta, joten terveen toivominen on aivan itsestään selvää, sama kun toivoisi, että se olisi ihminen.
"pitemittä puheitta"