Miksi niin monet miehet pelkää verikokeita ja hammaslääkäriä?
Ihan jäätävän yleistä että aikuinen mies ämpyilee näiden suhteen kuin uhmaikäinen.
Kommentit (13)
Minun mies on sellainen suunpieksijä ja sanoo välillä tosi ilkeesi, mutta kylläpä ukko pelkää hammaslääkäriä. Kävi tuossa maaliskuussa ja kun tuli kotiin, oli paidanselkämys pelkohiestä litimärkä ja silloin ajattelin, nyt, nyt jos koskaan on vaimon kuitin paikka, sanoin hänelle "mikäs se noin pelotti, hammaslääkärissä käynti on minulle kuin heinän tekoa".
Verikokeita on pelkää Käyn Virossa hammaslääkärissä Siellä voi ottaa muutamat Vodkapaukut ennen lääkäriin menoa Tulee lupsakka olo
Paskaperseet yleensä pelkää hammaslääkäriä !
Vierailija kirjoitti:
Minun mies on sellainen suunpieksijä ja sanoo välillä tosi ilkeesi, mutta kylläpä ukko pelkää hammaslääkäriä. Kävi tuossa maaliskuussa ja kun tuli kotiin, oli paidanselkämys pelkohiestä litimärkä ja silloin ajattelin, nyt, nyt jos koskaan on vaimon kuitin paikka, sanoin hänelle "mikäs se noin pelotti, hammaslääkärissä käynti on minulle kuin heinän tekoa".
Suhteenne vaikuttaa todella surkealta vttuilulta. Eroaisitte.
Jaa no mä olen nainen ja en hammaslääkäriin pysty ellen saa rauhoittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteenne vaikuttaa todella surkealta vttuilulta. Eroaisitte.
Hoplaa, hoplaa pian alkaa sirkus Sariola.
Mulla on sama parturin kanssa. Annan tukan kasvaa.
Se ajan hukka minkä se ottaa. Ensin ajan varaaminen, odottaminen ja sinne meneminen. Mieluummin pelaa tai kuuntelee musiikkia sen tunnin tai pari kuin maksaa jostain johon ei halua edes mennä.
Maksan asiasta johän mun elämä menee hukkaan.
Siksi ämpyilen ja ei kiinnosta yhtään, vaikka olisi sairaus tms.
Mun mielestä mulle pitää maksaa siitä hyvästä että menetän aikaani terveyspalveluun, jonka ensisijainen toimi onkin vain ylläpitää mun riistettävyyttä, että pysyisin tuottavana. Sanon ei.
Annan hampaiden mädäntyä mieluummin. Ei mua haittaa mulla on korkea resilienssi ja kestän kipua ja sihen on lääkkeitä tarvittaessa jos sattuu. En tule mukaan yhteiskuntaan, joka esittää kivaa vain että olisin tuottavampi. Kukaan ei oikeasti rakasta mua tai välitä että suussani on yksi iso mätä hammas, on mulla metsässä tölli ja sielä mä asustelen, kun varpaita kaiveeleen.
Mun miehelläni on syytäkin pelätä, koskapa on pyörtynyt molemmissa eikä hoitohenkilökunta tahdo ottaa tätä huomioon, vaikka asiasta sanoo ennen näytteenottoa.
Viimeksi osaamaton hoitsu sanoi, ettei ole mahdollista ottaa koetta siten, että potilas makaa (tämä on vale), että otetaan nyt vaan tässä istualtaan. No mieheltä meinasi taas mennä taju ja lähes rojahti lattialle siitä tuolilta. Hoitsu ei tiennyt mitä tehdä, tarjosi vaan pillimehua. Mieheltä kestää yleensä puoli tuntia toipua tuosta, jonka aikana ei oikein pysty nousemaan. Konttasi odotushuoneeseen, jossa oli sohvia, jolla pystyy makaamaan.
Valoja päälle terveydenhuollossa! En ymmärrä, miten potilaita kohdellaan näin huonosti. Ei ihme, että tulee traumoja. Tämä Mehiläisessä.
Vierailija kirjoitti:
Noh. Itse olen aikuinen mies. Viimeksi hammashygienistilla hammaskiven poisto oli niin kivulias että kyyneleet valuu poskia pitkin. Operaation jälkeen ikenet ihan veressä. Ei ollut miellyttävää.
Silloin varmasti oli hammaskiveä kertynyt jo aikamoiset määrät, joten paranna hammashygieniaa ja käy säännöllisesti suuhygienistillä. Jos sitä poistetaan ultraäänellä, niin voi vihlaista äkäisesti välillä, mutta siihen on saatavilla puudutusvoiteita, jos niin käy.
Kasvatuksen ja kulttuurin tulos. Pojat saa useammin traumoja ensimmäisillä hammaslääkärikäynneillä 5-6-vuotiaana, koska poikien herkkyyttä ei kulttuuri huomioi, vaan pojat kasvatetaan ns. rohkeiksi ja ei kuunnella maltillisesti mikäli poikaa pelottaa, vaan sanotaan, että ole kuin isä poika ja älä pelkää ja hammaslääkäri tekee työn väkisin. Jäljet näkyy henkisesti läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelläni on syytäkin pelätä, koskapa on pyörtynyt molemmissa eikä hoitohenkilökunta tahdo ottaa tätä huomioon, vaikka asiasta sanoo ennen näytteenottoa.
Viimeksi osaamaton hoitsu sanoi, ettei ole mahdollista ottaa koetta siten, että potilas makaa (tämä on vale), että otetaan nyt vaan tässä istualtaan. No mieheltä meinasi taas mennä taju ja lähes rojahti lattialle siitä tuolilta. Hoitsu ei tiennyt mitä tehdä, tarjosi vaan pillimehua. Mieheltä kestää yleensä puoli tuntia toipua tuosta, jonka aikana ei oikein pysty nousemaan. Konttasi odotushuoneeseen, jossa oli sohvia, jolla pystyy makaamaan.
Valoja päälle terveydenhuollossa! En ymmärrä, miten potilaita kohdellaan näin huonosti. Ei ihme, että tulee traumoja. Tämä Mehiläisessä.
Ei helvetti mikä aikuisvauva.
Noh. Itse olen aikuinen mies. Viimeksi hammashygienistilla hammaskiven poisto oli niin kivulias että kyyneleet valuu poskia pitkin. Operaation jälkeen ikenet ihan veressä. Ei ollut miellyttävää.