Sanontoja joita inhoat?
Kuluneita fraaseja, jotka nostavat pulssia?
Minä alan kakomaan, jos luen vielä kerrankin jostakin, että jollekin tuodaan kaikki eteen "kuin Manulle illallinen". Kuka tuota käyttää?? Älä enää, PYYDÄN.
Kommentit (100)
jonka juurella asunto."
Yöök, äitini käytti tuota sanontaa kertomaan, että pitää nöyristellä "ylempiään".
TOSI suomalaista: ole hiljaa, älä kommunikoi, ettei vain kukaan luule tyhmäksi. =DDD
siis vittu mua ottaa päähän kun viisastellaan tolla sanonnalla!!!!
(Missä olet???)
Kun vastaat kännykkään. Paska, mitä väliä sillä on missä mä olen, jos kerran olen jo vastannut puhelimeen!!! Antaa tulla se asia sitte!
siis OIKEESTI? Siis hei IHA oikeesti?"
(luuletteko minua valehtelijaksi, kun tuota oikeellisuutta pitäisi koko ajan todistaa?)
"ootko pahassa paikassa?"
(missä ihmeen pahassa paikassa?? Piiska-klubilla? Helvetissä?)
Kokoustaa, kaljoitella, kipuilla, raskautua, unnuttaa, näkyillään, kattellaan, pirautellaan
samppakalja, Tuksu, häppärit
toi on ihan pahin,
sitten on nää oksettavat "lohdutukset":
salama ei iske kahta kertaa samaan paikkaan,
vastoinkäymisiä annetaan niille, jotka ne jaksaa kantaa,
Jumala ei anna kenellekään enempää, kun jaksaa kantaa
kärsi, kirkkaamman kruunun saat,
kaikella on tarkoituksensa
mukavuusalue,
"Ja kyllä, olen tehnyt sitä ja tätä" tai
"Ja ei, en ole plaa plaa"
YÖK! Mua siis inhottaa tuommoset muotisanonnat joita aina jostai sikiää.
jo tulleet, mutta itseäni lisäksi ärsyttää "mä tulen piipahtaa", siis puhelimessa kaveri sanoo, kun on tulossa käymään. Minua vain ärsyttää tuo piipahtaa-sana. miksei vaan voi tulla käymään??
Työkkärissäkin puhutaan työnhaun "PELIsäännöistä". Siis miksi ei vain SÄÄNNÖT, ei siinä mitään peliä tarvita!
Mä en kestä tota lausahdusta.. miten niin tavallaan? Asia joko on tai ei ole. Asiat ei voi tavallaan olla tai olla olematta.
Joillain ihmisillä tämä tavallaan, tavallaan - ilmiö on mennyt viimeisen puolen vuoden sisällä aivan mahdottomaksi hokemiseksi.
En ole ikinä kuullut, mutta voin tosi hyvin kuvitella, millaiset ihmiset sitä hokevat. Nyt elän pelossa ja vavistuksessa, koska tulee oikeasti vastaan :-)
Nyt pois siltä mukavuusalueelta fiilistelemästä..
kääks!
lähinnä niin, että oikeasti mua ärsyttää joku tyyppi, joka ko. sanontaa paljon käyttää. Eli se ärsytys kumpuaa sieltä
Ja millä ihmeellä teistä kukaan pystyy puhumaan niin, ettei koskaan tule mitään näistä inhotuksista lipsautettua. Näitähän on jo melkoinen lista.
Minä alan kakomaan, jos luen vielä kerrankin jostakin, että jollekin tuodaan kaikki eteen "kuin Manulle illallinen". Kuka tuota käyttää?? Älä enää, PYYDÄN.
manulle illallinenhan ei tarkota Manua, vaan ennen vanhaan pelimannia, työmiestä tms talosta taloon kiertelevää manua, jolle palkka maksettiin ruokana.
jos yhtään helpottaa. ;)
luin tän joskus hesarin kysy kirstiltä palstalta, hän oli selvitelly tän sananlaskun taustaa. jäi jotenkin mieleen, kun olin aina ajatellu, että se manu tarkottaa Mauno Koivistoa. :D
mut mua ärsyttää monien ihmisten tapa täällä palstalla puhua minä-muodossa vauvanhankitaprojektistaan: "mä yritän tulla raskaaks/saada vauvan/raskautua". siis häh? kylle näillä mitättömillä lääkisopinnoillani oon jo sen oppinu, että kyllä siihen kaks tarvitaan. ja itseasiassa tiesin sen jo ennen niitäkin! ;) enkä usko että täällä NIIN paljon yksinäisiä lapsettomuushoidoissa käyviä naisia on. tai ehkä he yrittävät sitä salaa miehiltänsä, eivät kerro et ovat jättäneet ehkäsyn pois.
Elämä on.
Ei hyvää päivää.
Aikuisten oikeesti.
Ja kaikki mainoksista tai suomalaisista komedia-tv-ohjelmista omaksutut junttilausahdukset. Mielestäni vain idiootit käytävät noita lausahduksia.
laiska töitään laskee
joo, toi on ärsyttävä! kyllä mä ainakin lasken. tosin, oon kyllä monesti miettiny et taidan olla vähän laiska.
sit yks mikä mua ärsyttää on "nopeet syö hitaat". lapsuuden perheessäni oli taloudellisesti tosi tiukkaa, ja lapsena kun joskus harvoin oli esim kinkkua leivälle, niin jos en aamulla noussu tarpeeks aikasin ja kaikki oli jo syöty, niin tota käytti armas isäni perusteluna. helvetti, suututtaa vieläkin. ajatteli varmaan tekevänsä palveluksenkin, kun opetti tyttärellensä vähän maailman tapoja. blaah.
se ole hullu joka pyytää.. "jne. Ja "missäpäin sä vaikutat?".
Kaksi täysidioottia lausahdusta.