Haluan etä-äidiksi, mutta mies ei suostu ottamaan lapsia.
Olen niin kypsä tähän vastuuseen 24/7 ja siihen että se ole minä, joka aina joustaa ja omista menoista, harrastuksista ja opiskeluista tinkii.
Olen suunnitellut että haen oman asunnon (yksiön) ja jätän lapset asumaan isänsä kanssa. Näin saan omaa aikaa, ei tarvitse olla jatkuvassa vastuussa ja saan ehkä opinnotkin joskus loppuun tehtyä.
Ongelma vaan on siinä että isä ei suostu alkamaan lähivanhemmaksi, varsikin kun vauva on vasta 5vk ja miehellä ei mielestään ole taloudellisesti mahdollista jäädä vanhempainvapaalle.
Kommentit (83)
Haluan vain oman elämäni takaisin ja teen abortin jos vielä raskaaksi tulen.
Soita vanhemmillesi, sisaruksillesi, ystäville tai vaika neuvolaan ja sano, että et jaksa.
Pyydä apua lasten hoitoon, jotta saat välillä levätä.
Miksi mies ei auta sinua?
Luulen, ettei se yksiö ole ratkaisu ongelmiisi.
mä voisin vaikka seistä päälläni vauvan vuoksi, omiakin on jo kolme, joten tiedän mistä puhun.
aivan hermoromahduksen partaalla kun joutui ottamaan vastuun 24/7. Minä lähdin lauantaina yllättäen päiväkaljalle ja makasin sitten sunnuntainkin krapulassa enkä kenestäkään mitään välittänyt.
Isällä meinasi käämit lasten kanssa palaa kun se lastenhoito ei ollutkaan niin helppoa.
Hormonit ja univelka saavat ajattelemaan kaikennäköistä.
Meidän sälli valvotti ihan urakalla ja heräili keskimäärin 10 kertaa yössä.
Miehestä ei ollut suoraan sanottuna minkäänlaista apua.
Ei suostunut yöpulloilijaksi, kävi töissä ja kun pääsi töistä niin liukeni omiin harrastuksiin.
Kun jouti harrastuksista, niin poika oli jo yöpuulla.
Itse olisin halunnut käydä tunnin verran joka viikko keilaamassa. Ja kävinkin.
Sain aina kunnon papatukset mennessä ja tullessa.
Täytyy myöntää että nyt pääsen helpommalla (niin raadolliselta kuin se kuulostaakin)
kun olemme eronneet ja meillä on yhteishuoltajuus viikko-viikko -systeemillä.
sitä ihmistä, siksi äitini poisantaminen ei missään tuntuisikaan. Ristiäiset on ehkä 2vk:n päästä ja äitini toivon olevan paikalla vain pakolliset 2 tuntia ja häipyvän sitten mahdollisimman pian ettei mulla pala käämit sen kanssa.
eli turha toive että pääsisin itse nukkumaan.
sovi hormonaalien ehkäisy ja isukki ei ehkäisemään suostu. Siksi tämä vahinkolapsi on nyt 5vk ja mun elämä pilalla. Ja lapsia kyllä tarjotaan ensin bioisälle jos heidät sijoitukseen annan.
aivan hermoromahduksen partaalla kun joutui ottamaan vastuun 24/7. Minä lähdin lauantaina yllättäen päiväkaljalle ja makasin sitten sunnuntainkin krapulassa enkä kenestäkään mitään välittänyt. Isällä meinasi käämit lasten kanssa palaa kun se lastenhoito ei ollutkaan niin helppoa.
niin hae apua ja nopeasti! Sinullahan on ollut sitä "omaa laatuaikaa" viikonloppuna ja nyt on vasta tiistai ja olet jo noin aggressiivinen.
Kun isä tai joku muu seuraavan kerran hoitaa lapsia, niin nuku ja ulkoile mielummin, jaksat paremmin.
Mutta ehkä tämä ei olekaan totta, vaan vain jonkun ryytyneen av-mamman tapa hankkia viihdykettä päiväänsä?
14
joten anna lapset pois, jos isä ei huoli niin kyllä viranomaiset heille kodin järjestää.
Moni lapseton ottaisi ilolla kaksi lastasi hoiviinsa ja pitäisi heistä huolta rakkaudella. Sinusta ei ole äidiksi lapsillesi.
Toimi heti sillä lapset kärsii siitä ettei heistä välitetä ja he eivät saa sinulta ansaitsemaansa hoivaa ja rakkautta.
Säälittää lapsiesi kohtalo että heillä on noin paska mutsi.
olet ihan seko.
sitä ihmistä, siksi äitini poisantaminen ei missään tuntuisikaan. Ristiäiset on ehkä 2vk:n päästä ja äitini toivon olevan paikalla vain pakolliset 2 tuntia ja häipyvän sitten mahdollisimman pian ettei mulla pala käämit sen kanssa.
Kuinka et tajua, että tämä on nyt sinun elämäsi, johon kuuluvat sinä ja lapset ja muualla asuva isä (?). Miksi ihmeessä haikailet sellaisen perään jota ei enää ole, siis entinen elämä?
Jos ihan tosissasi noin ajattelet, etkä vain lapsellisuuttasi kiukuttele, niin ota yhteyttä lastenvalvojaan, neuvolaan, jonnekin, josta voit kysyä tukitoimenpiteitä sinulle.
Minä myö vahvasti luulen, että joko olet masentunut tai sitten vain lapsellisesti kierit itsesäälissä. Niin tai näin, niin tuolla elämäntavalla tuhlaat vain voimiasi asioihin, joita et voi muuttaa.
Missä on tukiverkosto (vanhempasi, sisaruksesi, ystävät)? Pyydä heiltä apua.
Jotta pystyisin vähänkään antamaan neuvoja, niin kerrotko
- minkä ikäinen olet?
- miksi isä asuu muualla ja ei suostu ehkäisyä käyttämään, raiskasiko lasten isä sinut?
- onko teillä tarkoitus muuttaa jossain vaiheessa yhteen?
- asutko kaukana tukiverkosta?
- miksi et voi siirtää opiskeluja kunnes vauva vähän kasvaa?
- miksi et saa yöllä nukuttua, kun vauvakin nukkuu?
Haluan vain oman elämäni takaisin ja teen abortin jos vielä raskaaksi tulen.
aivan hermoromahduksen partaalla kun joutui ottamaan vastuun 24/7. Minä lähdin lauantaina yllättäen päiväkaljalle ja makasin sitten sunnuntainkin krapulassa enkä kenestäkään mitään välittänyt.
Isällä meinasi käämit lasten kanssa palaa kun se lastenhoito ei ollutkaan niin helppoa.
Ap lähtee päiväkaljalle ja makaa sitten krapuloissaan, jättäen vauvan ja pienen lapsensa isälle joka ei taida hänkään mikään rakastava isähahmo olla! Mitä jos isällä olisi tosiaan palanut ne käämit? Olisiko hän ravistellut vauvan hiljaiseksi, vai mitä?
Ap, jos puhut totta, niin hae apua. Ennen kuin on myöhäistä.
yhteen koska silloin työttömänä menettäisin kelan työmarkkinatuen kun töihin paluusta äitiysloman jälkeen ei ole varmuutta.
Muuta tukiverkostoa ei ole kuin viranomaiset ja lasten isä.
Vauva nukkuu, mutta heräilee yöllä tunnin välein, eli ei oikein virkistä minua sellaiset unipätkät.
Haluan vain samat oikeudet kuin lasten isällä, eli omaa aikaa, omat harrastukset ja edes joskus kunnon yöunet. Onko liikaa vaadittu? Etävanhempana saisin omaa aikaa ja pitkät yöunet.
kyllä sekin alkoi kummasti lapsille huutaa ja kirota kun yhtäkkiä joutuikin ihan yksin niistä vastamaan.
Minä makasin samassa asunnossa krapuloissani ja vedin peiton korviin aina kun jompi kumpi lapsista kitisi. Isä on ihan tasavertainen vanhempi lapsilleen, miksi äidin aina pitäisi joustaa?
miksi ihmeessä et nukkunut sillä aikaa kun isä lapsia hoiti?
Minusta tekstistäsi huokuu se, että haluat vaikka mitä, mutta mikään ei riitä.
Toisaalta tuo sinun asenteesi äitiäsi kohtaan ei voi olla välittymättä omaan äitiyteesi. Mene jonnekin puhumaan ja purkamaan nuo lasuuden traumta, jotta voisit olla eheämpi ja tasapainoisempi vanhempi lapsillesi.
Jos et halua tehdä mitään ja ole valmis luopumaan mistään lastesi vuoksi, niin anna lapset perheeseen, joka lapsista välittää. IHan itku tulee, kun näen lapsiesi tuskan heidän silmistään. Lapsesi varmasti jo nyt tietävät, ettei kukaan halua ja rakasta heitä.
aivan hermoromahduksen partaalla kun joutui ottamaan vastuun 24/7. Minä lähdin lauantaina yllättäen päiväkaljalle ja makasin sitten sunnuntainkin krapulassa enkä kenestäkään mitään välittänyt. Isällä meinasi käämit lasten kanssa palaa kun se lastenhoito ei ollutkaan niin helppoa.
on äiti, ehkä tämän kirjoittaja on tatuoitu jätkä.
sano jaotain positiivista lapsistasi. Mietippä oikein kovasti, mikä heissä tuo sinulle iloa?
jos lapsilla olisi ollut oikeasti hätä, mutta annoin olla niin kauan kuin kuulosti siltä että isukki ei vielä ala ketään hakkaamaan. Saa mieskin maistaa mitä on olla lapsista vastuussa 24/7.
5-viikkoisen vauvan äiti tinkii niistä yöunistaan ja menoistaan. Paitsi jos et imatä niin sitten kai sen voi jakaa, pitsi että hankala kai niitä yöunia on jakaa jos vanhemmat asuu eri osoitteissa. Mitä jos koittaisitte ensin tulla toimeen niin sen menoista tinkimisen ja valvomisen jakaminenkin onnistuisi paremmin.