Haluan etä-äidiksi, mutta mies ei suostu ottamaan lapsia.
Olen niin kypsä tähän vastuuseen 24/7 ja siihen että se ole minä, joka aina joustaa ja omista menoista, harrastuksista ja opiskeluista tinkii.
Olen suunnitellut että haen oman asunnon (yksiön) ja jätän lapset asumaan isänsä kanssa. Näin saan omaa aikaa, ei tarvitse olla jatkuvassa vastuussa ja saan ehkä opinnotkin joskus loppuun tehtyä.
Ongelma vaan on siinä että isä ei suostu alkamaan lähivanhemmaksi, varsikin kun vauva on vasta 5vk ja miehellä ei mielestään ole taloudellisesti mahdollista jäädä vanhempainvapaalle.
Kommentit (83)
Olisin ottanut lapset joka viikonloppu tai jokatoinen viikonloppu. Ei tosin ollut vaihtoehtoja, koska mies ei halunnut lapsia. Ei edes etäisäksi ryhtyä.
Elatusmaksut maksaa ja siihen hänen isyys sitten jääkin.
Isät saa valita ja paeta vastuuta, äidit ei. Olen joutunut luopumaan harrastuksistani, kavereistani ja työkin pitää olla normi päivätyötä lasten vuoksi. No ei sen puoleen lasteni isä ei tiedä mitä menettää. On ne lapset vaan iso rikkaus, vaikka se ei aina siltä tunnu varsinkaan silloin kun nuo on pieniä.
Yksi vuosi sinne tai tänne ei paljoa ole elämästä. Hoida se vauva vuodenikäiseksi ja työnnä vasta sitten isälleen. Eikö sitä voi vauvankin kanssa opiskella?
pois kotoa oman harrastuksen pariin.
Olen hoitanut häntä yksin koko ajan. 10 kk olin kotona ja nyt 4 pv / vk töissä. Yhden kerran hän on ollut yökylässä ja noin kerran kuussa pari kolme tuntia mummulassa hoidossa (käyn kampaajalla tai vaatekaupoissa). Muuten hoidan häntä koko ajan yksin. En koe asiaa rasituksena, vaan nautin yhteisestä ajasta poikani kanssa.
niin miksi, ette anna niitä adoptioon? Varsinkin 5 viikoiselle ihan varmasti löytyisi hetkessä uusi koti.
Tai jos kuitenkin haluatte pitää lapset niin mies ottaa toisen ja sinä toisen. Luulisi suostuvan, jos adobtio on toinen vaihtoehto, jos ei suostu niin se on sitten lapsellekkin parempi saada uusi koti.
minulla on jo suhde. Mies taas voisi ottaa esikoisen asumaan luokseen päivähoitopaikan takia, mutta vauvaa hän ei voi ottaa koska ei pysty jäämään vanhempainvapaalle.
Toisaalta jaksaisin vauvaa jos esikoinen olisi välillä kokonaan isällään. ap
tuo on ihan höpöhöpö puhetta ettei muka rahat riitä teillä yhdessä asumiseen. heti huomenna kerrot neuvolassa näistä sun ajatuksistasi. et saa jatkaa noin!
nyt vielä klo 21 asti itsekseni omissa jutuissa. Univelka kyllä painaa, mutta pääasia että nyt olen vain itsekseni harrastusryhmässä.
olisit nyt nukkumaan mennyt edes..mutta siis vaikka nyt tuntuukin hyvältä, kerro please neuvolassa edes sun tilanteesta. toi ei ole hyväksi sun lapsille, ne aistii kyllä ettei mutsi ole oikein läsnä. varsinkin surettaa sun 5-viikkoisen puolesta :(
ja kansalaisopiston kurssilla ihan olen. Ei viitsi tunnilla nukkua, ettei opettaja loukkaannu.
lupaa nyt että puhut jollekin ammatti-ihmisele ja otat muutenkin järjen käteen.
olla erossa ahdistuneesta ja vittuuntuneesta äidistä ja äidin etu on olla edes kerran viikossa erossa rasitteiksi kokemistaan lapsista. Ja varmasti olen kotiin mennessäni paremmalla tuulella kuin lähtiessäni, koska saan olla yksin. ap
olla erossa ahdistuneesta ja vittuuntuneesta äidistä ja äidin etu on olla edes kerran viikossa erossa rasitteiksi kokemistaan lapsista. Ja varmasti olen kotiin mennessäni paremmalla tuulella kuin lähtiessäni, koska saan olla yksin. ap
ei tee hyvää olla tollasen mutsin kanssa kuutena päivänä viikossa. sulla ei ole asiat hyvin ja sun täytyy tehdä sille jotain.
tai moralisointia:
Jos susta tuntuu siltä, että tämä vaikeus olla lastesi kanssa liittyy tämän hetken tunnetilaan (kärsit masennuksesta tai uupumuksesta), niin hae itsellesi apua.
Jos susta tuntuu, ettet oikeasti halua lapsiasi tai nuorempaa lastasi, niin anna heidät/hänet adoptoitavaksi. Näin voit pelastaa lapsesi/lastesi elämän mielenterveysongelmilta ja syrjäytymiseltä. Tiedän liian monta tapausta, joissa vanhemman harkintakyvyn puute on tehnyt lasten elämästä helvettiä (kuvassa mukana mt-ongelmat, huumeet jne).
Mieti, kummasta on kysymys. Molemmat ovat suoraselkäisiä ratkaisuja.
Onko tämä sama mies vanhemmankin lapsen isä? Mitä järkeä pukata lapsia maailmaan, kun kerran ei olla valmiita sitoutumaan. Ihan puppua tuo rahajuttu, eikö tärkeämpää ole luoda koti lapsille ja molemmat jaksaa paremmin, kun vastuu jaetaan? Vai eikö teitä oikeasti kiinnosta elää yhdessä?
muuta ongelmaa kuin yövalvomiset, joita en jaksa. esikoinenkin alkoi tuntua kivalta ja rakkaalta ihmiseltä vasta kun lopetti yöheräämiset. siihen asti esikoinenkin tuntui vain taakalta. ja nyt on varmaan pakko kotiin taapertaa kun kurssikin loppui...ap
kun ei kerro ikäänsä. kerro rehellisesti ikäsi
Moni pariskunta haluis lapsen ylikaiken.. ja te ette halua teiän vauvaa. Antakaa se pieni hyvään kotiin
eli tavallaan haluis henkireikää elämään mut sit on muutellu jotain ettei tunnistettaisi.
toi 5kk vauvan ikä on niin uskomaton suhteessa tähän tarinaan.
noh ap, paljastapa osuinko oikeaan!
harvasen päivä raskaudestaan jokunen aika sitten. Se, joka välillä uhkasi "dokata vauvan kuoliaaksi" ja "jättävänsä vammaisen lapsen synnärille" ja mitä milloinkin. Hae apua.
700€ ja kohta 4 lapsen elareita 530€. Ja just laskettiin että jos minä tienaisin 1000€/brutto, joutuisimme maksamaan hoitomaksuja 374€, ei ole varaa.