Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa, kun lapsi on seurakunnan ip-kerhossa

Vierailija
08.09.2009 |

ja lapsi valittaa joka pirun päivä, että siellä vaan lauletaan tyhmiä jeesuslauluja...Ei kuuluta kirkkoonkaan, mutta alueella mikään muu toimija ei JÄRJESTÄ iltapäivähoitoa. Ja töissäkin on käytävä ja rahaa tienattava.

Ei niitä toki voi vaatia sitä lopettamaankaan, onhan se nyt selvä että ovat asenteellinen yhteisö eivätkä yritä peitellä. Mutta oksettaa.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistin oman kaupunkini iltapäiväkerhotoiminnan ja suurin osa on näköjään ostopalveluina juuri seurakunnalta.

Lapsemme tarvitsisi ensi vuonna iltapäivähoitoa ekan luokan jälkeen noin 3 päivänä viikossa. Olen järkyttynyt, kun oman alueen kerhot ovat vain näitä jeesus-kerhoja. Minä uskonnottomana ihmisenä haluaisin lapselleni neutraalin kerhon, jossa ei ole uskontoon pohjautuvaan kasvatusmallia.

Lähialueeni perhekerhossa kävin lasteni kanssa vuoden ajan, mutta sitten tuli mitta täyteen näitä uskonnolisia piirileikkejä ja rukouksia. Viimeinen niitti oli, kun seurakuntakerhon ohjaaja lässytti kuolemasta, vainajien muistopäivästä ja siitä, että pienistäkin lapsista voi kuka vain kuolla (osoitti siinä lapsia sormillaan), kun jeesus kutsuu luokseen. Kyllä siinä oli kotona lapsille selittämistä mikä tämä pelottava jeesus on, joka kutsuu pienetkin lapset luokseen kuolemaan. Tähän samaiseen iltapäiväkerhoon tämän kiihkoilevan ohjaajan aivopestäväksikö pitäisi lapset siis antaa? Vain, koska kunta ostopalveluina ostaa palvelut lähiseurakunnanalta eikä järjestä mitään toimintaa koulujen yhteydessä.

Asuinpaikkakuntani on Lahti, mutta Lahdella nyt ei ole mitään muutakaan merkittävää tarjottavaa lapsiperheelle.

Vierailija
2/147 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on vastuu siitä mitä siellä ip:ssä tehdään onko paikalla koulutettu henkilökunta. Ei naapurin pyhäkoulussa työskentelevä opettaja jolla ei ole asianmukaista koulutusta.Ip-toiminta ei saa olla uskonnon opetusta.

Uskokaa minua tässä toimitaan väärin, lakia tulkitaan ympäripyöreästi. Laki on teidän puolella. Ja jos ei, niin vaatikaa lakiin selkeä muutos.

Näin ei saa olla!!!

Lapsella on oikeus tasapainoiseen kehitykseen. Jos lapsi oirehtii, saa pelkotiolja...toimikaa!!!

Esim. Ruotsissa ei tulisi kuuloonkaan tällainen toiminta. Seurakunnat hoitavat omat ip-toimintansa.

Tehkää valitus vedotkaa opetusministeriöön. Toimikaa on kysymys teidän lapsista.

Ps. Minulla ei ole mitään seurakuntien ip-toimintaa vastaan. Se tulee olla vapaaehtoista. Asia ei kuitenkaa ole näin, vaan lapset joudutaan pakottavista syistä viemään paikkaan, mihin he eivät kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minulla ei ole samoja ongelmia. Lapseni saa kyllä leikkiä ateistien/ufojen ystävien/mörrimöykkyuskovien/muslimien kanssa. Heijaa, rakastamme kaikkia!

Vierailija
4/147 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minulla ei ole samoja ongelmia. Lapseni saa kyllä leikkiä ateistien/ufojen ystävien/mörrimöykkyuskovien/muslimien kanssa. Heijaa, rakastamme kaikkia!

Eihän kyse ole siitä.

ap

Vierailija
5/147 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alottajan aloitus on ainakin niin järkky, että tekis seurakunnan kerho ap:llekin hyvää. Kristinusko ei sentään tee kenestäkään terroristia, murhamiestä tai muuten vainoharhasta, joten veikkaan, että lapsesi tulee elämässä kokemaan vielä suurempiakin ongelmia kuin seurakunnan kerhon... Siellä ainakin takuulla kohdellaan lapsia hyvin ja koitetaan ehkä kertoa jostain muustakin. Ainakin opetetaan, että jos ei pidä jostakin, ei lauota heti että "mua vituttaa tämmönen".

Vierailija
6/147 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alottajan aloitus on ainakin niin järkky, että tekis seurakunnan kerho ap:llekin hyvää. Kristinusko ei sentään tee kenestäkään terroristia, murhamiestä tai muuten vainoharhasta, joten veikkaan, että lapsesi tulee elämässä kokemaan vielä suurempiakin ongelmia kuin seurakunnan kerhon... Siellä ainakin takuulla kohdellaan lapsia hyvin ja koitetaan ehkä kertoa jostain muustakin. Ainakin opetetaan, että jos ei pidä jostakin, ei lauota heti että "mua vituttaa tämmönen".

eikä ku klux klaanilaiset... entäs ristiretket, noitaroviot ja inkvisitio? Rakkautta vaan. En nyt jaksa uskoa, että lapsistani tulee terroristeja ja vainoharhaisia siksi, että äiti on lasten tietämättä käyttänyt nettikeskustelussa sanaa "vituttaa". Kuvaa tunnetilaani muuten oikein hyvin.

ap

Vierailija
7/147 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa vaikuttaminen ensi vuotta ajatellen. Kannattaa soitella ahkerasti kaupungille ja tiedustella vaihtoehtoja.

tarkistin oman kaupunkini iltapäiväkerhotoiminnan ja suurin osa on näköjään ostopalveluina juuri seurakunnalta.

Lapsemme tarvitsisi ensi vuonna iltapäivähoitoa ekan luokan jälkeen noin 3 päivänä viikossa. Olen järkyttynyt, kun oman alueen kerhot ovat vain näitä jeesus-kerhoja. Minä uskonnottomana ihmisenä haluaisin lapselleni neutraalin kerhon, jossa ei ole uskontoon pohjautuvaan kasvatusmallia.

Lähialueeni perhekerhossa kävin lasteni kanssa vuoden ajan, mutta sitten tuli mitta täyteen näitä uskonnolisia piirileikkejä ja rukouksia. Viimeinen niitti oli, kun seurakuntakerhon ohjaaja lässytti kuolemasta, vainajien muistopäivästä ja siitä, että pienistäkin lapsista voi kuka vain kuolla (osoitti siinä lapsia sormillaan), kun jeesus kutsuu luokseen. Kyllä siinä oli kotona lapsille selittämistä mikä tämä pelottava jeesus on, joka kutsuu pienetkin lapset luokseen kuolemaan. Tähän samaiseen iltapäiväkerhoon tämän kiihkoilevan ohjaajan aivopestäväksikö pitäisi lapset siis antaa? Vain, koska kunta ostopalveluina ostaa palvelut lähiseurakunnanalta eikä järjestä mitään toimintaa koulujen yhteydessä.

Asuinpaikkakuntani on Lahti, mutta Lahdella nyt ei ole mitään muutakaan merkittävää tarjottavaa lapsiperheelle.

Vierailija
8/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole, on joku hiljentymishetki, mutta ei kai muuta. Ei mua silti häiritse. Ite en ole uskovainen, mutta ihan hyvä jos lapsista tulee.

Vierailija
9/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ota lapsi pois ja hommaa vaikka oma hoitaja jos niin oksettaa.

Kiittämättömyys on maailman palkka. Muiden maksamilla kirkollisveroilla pidät lasta hoidossa ja sitten valitat.

Vierailija
10/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeesti tekee noin pahaa niin koitapa keskustella siellä kerhossa, josko lapsesi voisi vaikka piirrellä sen ajan. Itse olen vain "tapauskovainen" ja kerhon toimintaan ollut tosi tyytyväinen, meillä tosin tehdään muutakin kuin lauletaan :)

Vierailija
11/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin mukavaa, että lapsi oppi erilaisia lauluja, myös uskonnollisia. Ei ole pakko laittaa seurakunnan edulliseen iltapäiväkerhoon, jos miellytä ja varsinkin, jos ei itse kuulu kirkkoon.

Voisit vinkata alueen vapaa-ajattelijoille, että järjestäisit aatteetonta iltapäiväkerhotoimintaa.

Vierailija
12/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kelpaisko se kuitenkin?

Vierailija
13/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnan kerhossa kasitellaan uskontoa lapsen tasolla.

Vierailija
14/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon kuulumattomat sanelevat seurakunnan kerhojen säännöt.. Miksi laitat lapsesi kerhoon jos noin..masentaa?

Vierailija
15/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuuluu kirkkoon ja maksaa kirkollisveron? onko teilla edes oikeutta olla siella? lapselle laulu on laulu vaan, aikuiset vaikuttaa siihen milla asenteella laulujen sisaltoihin suhtaudutaan

Vierailija
16/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä kenenkään maksamilla kirkollisveroilla lasta ip-kerhossa. Iltapäivähoito on KUNNALLINEN oikeus ja kunta järjestää iltapäivätoimintaa joko itse tai (hyvin usein) yksityisen järjestön kautta.

Ja minä maksan siitä osan, myös kunta tukee. Että niin.

Ja miten se nyt on minun vikani, että vain noita jeesustelukerhoja täällä on?? Olisikin vaikka jonkin mll:n tai jonkin liikuntaseuran tms. iltis, mutta kun ei. Nutturaiset tädit istuttaa lapsia ringissä ja kertoo jessestä. Ei hyvää päivää...

ap

Vierailija
17/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kelpaisko se kuitenkin?

tahtoo syödä. Ruokaa varten kun tarvitaan rahaa. Ja siksi on käytävä töissä. Uutta varmaan teille, arvon Kotirouvat?

ap

Vierailija
18/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti sitä päivää ei tulekaan.

Voisko joku kertoa MIKSI kuntaa/kaupunkia/muita järjestöjä ei osoiteta sormella?

Jos meidän asuinkunnassa ei olisi kuin budhalaisten järjestämää kerhotoimintaa niin kyllä mä nyt jumaliste osaan miettiä miten budhalaisuus istuu meidän elämään. Hemmetin noloa olisi alkaa valittamaan kerhon toiminnasta jonne ei edes lasta olisi pakko viedä...

Vierailija
19/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuuluu kirkkoon ja maksaa kirkollisveron? onko teilla edes oikeutta olla siella? lapselle laulu on laulu vaan, aikuiset vaikuttaa siihen milla asenteella laulujen sisaltoihin suhtaudutaan

Iltapäivähoito ekaluokkalaiselle on lakisääteinen oikeus. Se, että kunta ei ole järjestänyt alueelle muuta kuin seurakunnan jeesusip-kerhon ei kuitenkaan vie kirkkoon kuulumattomalta lapselta sen enempää tarvetta kuin oikeuttakaan kyseiseen lakisääteiseen palveluun.

Että silltä tavalla.

ap

Vierailija
20/147 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti sitä päivää ei tulekaan.

Voisko joku kertoa MIKSI kuntaa/kaupunkia/muita järjestöjä ei osoiteta sormella?

Jos meidän asuinkunnassa ei olisi kuin budhalaisten järjestämää kerhotoimintaa niin kyllä mä nyt jumaliste osaan miettiä miten budhalaisuus istuu meidän elämään. Hemmetin noloa olisi alkaa valittamaan kerhon toiminnasta jonne ei edes lasta olisi pakko viedä...

Jos ei olisi pakko, en veisi.

ap