Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelematonta toimintaa kaverisynttärikutsujen jaossa tarhassa/eskarissa...

Vierailija
07.09.2009 |

Sanokaa vaan jotkut niuhoksi, mutta mun mielestä tämänkin asian voisi hoitaa toisin. Meidän tapauksessa jo kahdet kaverisynttärit tulossa eskariporukassa. Uusia kavereita ja yhteishengen luontia...

Sitten kun haet lastasi pois, naulakolla komeilee vain 1/3 ryhmän tyttöjen/poikien kohdalla näyttävä synttärikutsu ilman mitään kirjekuorta tms, eli kaikki näkevät kenet on kutsuttu ja kenen synttäreille. Lapsi (ja äiti) on hämillään miksei tullut kutsua :( Jos kaikkia ei halua tai ei ole mahdollista kutsua, voisi kai asian hoitaa hieman huomaamattomammin? Kai jonkun mielestä tämä on ihan normaali tapa ja muut olkoot hiljaa.. Mä ensinnäkin kutusisin koko porukan tytöt/pojat vaikka tiukkaa tekisi, silti vain 5-10 kutsuttavaa eskarista. Vai miten sinä näet asian?

Kommentit (228)

Vierailija
201/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vuodessa tulee 20 kutsua lapsilta. Aivan kuin heillä ei olisi vapaa-aikana muuta tekemistä kuin olla jollain leikkipuistosynttäreillä kaverina vahtimassa lapsia äidin kanssa.

Vierailija
202/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se oli juuri sitä, mitä lapsi halusi. Parhaat kaverit leikkimään hänen luokseen.

jos tuo on juhlahetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lahjoja tällä ei pyritä maksimoimaan. Tarhasta tuovat yhteisen lahjan, jonka ovat itse tehneet porukalla. Ja luokan vanhempainneuvosto on päättänyt, että kaverisynttäreille lahjat ovat arvoltaan n. 3 €. Se koskee sitten kaikkia. ELi mitä enemmän vieraita, niin sen kalliimmaksi tulee - ja lahjat ei todellakaan ole arvokkaita :)

Sinänsä ihan fiksua sopia ja olis tosiaan hienoa, jos lahjat ei olisi tuon arvokkaampia. Mutta miten ihmeessä joku vanhempaimneuvosto voi päättää kaikkien puolesta tuollaista. näillä asioilla ei ole mitään tekemistä päiväkodin kanssa. Meillä synttäreille kutsutaan muutama kaveri päiväkodista ja iso osa muita kavereita, joiden vanhemmat eivät todellakaan ole tietoisia mistään vanhempainneuvoston päätöksistä.

Ja kuka ottaa aina hoitaakseen sen tarhakavereiden yhteisen lahjan??? En minä ainakaan jaksaisi olla sitä järkkäämässä ja keräämässä rahaa yms. kun kaikkia ei edes tunne.

Vierailija
204/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen.

Vierailija
205/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerääjä laittaa meilin muille vanhemmille, tilinumeron, katsoo paljonko rahaa tuli ja ostaa lahjan.

Eikä sen aina sama tarvitse olla...

Vierailija
206/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suon mielipiteesi sinulle ihan hyvin.

Mutta kun kasvat ja aikuistut ja saat elämänkokemusta lisää, voit huomata, että voit ymmärtää tästä elämästä enemmän.

*silittää päälaelle*Ps.Sano sille JesseJannicallesi, että jos häntä ei kutsuta syntymäpäiville, syy voi olla se, että kukaan ei halua sellaista lasta, kenelle ei riitä mikään.

Edelleen.

Vierailija
207/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiliosoitteita. Ja yleensä jokainen haluaa vaikuttaa lahjaan eikä niin, että yksi päättää ja muut vaan maksaa.

Vierailija
208/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pian voitte todeta, että ne tietyt samat lapset jäävät yleensä aina ilman kutsua. Meidän poika sai taas viime vuonna vain yhden synttärikutsun, tämä oli parhaalta kaverilta ja tunnen lapsen äidin melko hyvin. Itse olemme jo kolmen vuoden ajan kutsuneet kaikki pojat synttäreille. Poikamme ei taatusti ole kiusaaja vaan ryhmässä suunnattoman ujo. Muuten pojalla on kavereita lähes päivittäin,mutta ryhmässä joutuu jostain syystä syrjään.

Kaikki haluavat yleensä kutsua luokan suosituimmat henkilöt synttäreilleen listan loppupäässä on joo ehkä joku kiusaajakin, mutta enimmäkseen ne ujot ja arat lapset, joille nimenomaan kutsun saaminen olisi suuri juttu. Tässä päästäänkiin vanhempien arvomaailmaan ja kasvatuskysymyksiin käsiksi. Kaikkia ei ole mahdollista kutsua, mutta vanhempien tehtävänä olisi opettaa omia lapsia huomioimaan myös niitä enemmän tai vähemmän syrjittjä lapsia joita melkein joka luokalta löytyy. Onko tosiaan reilua,että joku lapsi ei esim. pääse koko vuonna kenenkään synttäreille. Itsekäs vanhempi perustelee asiaa oman lapsen oikeudella päättää ketä kutsuu. Empaattinen vanhempi juttelee lapsensa kanssa ja selittää miten pahalta voi tuntua, jos kukaan ei ikinä huomioi.

Vierailija
209/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten turhia rutiset ja minua mollaat!

Meille tuollaiset leikkihetket on jokapäiväisiä, eivät mitään "piristystä kerta vuoteen laitoselämään" -ihmeitä.

Vierailija
210/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on aina ollut molempien lasten ryhmien vanhempien meili- ja muut yhteystiedot. Eikö sinua kiinnosta kenen kanssa lapsesi päiväsi viettävät??

Ja tietenkin voidaan keskustella, mitä ostetaan. Haloo... Haloo... Onko siellä aivorusinassa elämää?

Vierailija
211/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanot että kaikkia ei ole mahdollista kutsua, mutta kuitenkin kirjoituksessa tuomitset kaikki, jotka kaikkia eivät kutsua epäempaattisiksi jne.

Meillä ei synttäreille kutsuta kaikkia, MUTTA silti lapsemme leikkivät päiväkodissa/eskarissa kaikkien kanssa, ja periaatteena on se, että ketään ei jätetä yksin.

Mitä tulee päiväkodissa ja koulussa tapahtuvaan syrjintään jne., on ensisijaisesti hoitajien asia siihen puuttua. Lasten kotona järjestettävät syntymäpäivät ovat yksityistilaisuuksia. Ette kai omille syntymäpäivillennekään kutsu koko katua/ kaikkia työpaikaltanne, ihan vain varmuuden vuoksi ettei kukaan pahastu?

Kaikkia ei ole mahdollista kutsua, mutta vanhempien tehtävänä olisi opettaa omia lapsia huomioimaan myös niitä enemmän tai vähemmän syrjittjä lapsia joita melkein joka luokalta löytyy. Onko tosiaan reilua,että joku lapsi ei esim. pääse koko vuonna kenenkään synttäreille. Itsekäs vanhempi perustelee asiaa oman lapsen oikeudella päättää ketä kutsuu. Empaattinen vanhempi juttelee lapsensa kanssa ja selittää miten pahalta voi tuntua, jos kukaan ei ikinä huomioi.

Vierailija
212/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinähän on sitten hoitajalla tosiaan eväät puuttua syrjintään, jos lapset vanhempiensa siunauksella syrjivät?

Vierailija
213/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotia/koulua/tuttavapiiriä synttäreille?

134

Vierailija
214/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitätkö hölmöä vai oletko oikeasti noin tyhmä??

Vierailija
215/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen tyhmä, mutta en ainakaan nimittele toisia sellaisiksi. Ja saman olen opettanut lapsilleni, mihin sinä tuskin kykenet.

134

Vierailija
216/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katosi?

Vierailija
217/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän tässä et tajua tai halua tajuta, joten ongelmat ovat sinulla.

Vierailija
218/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinulla taitaa olla vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa. Nimenomaan tarkoitin, että mielestäni on epäreilua jättää aina samat lapset kutsumatta vain sen takia, että nämä lapset eivät ryhmässä loista. Oman poikani kavereista esim. moni sellainen, jonka kanssa poikani leikkii viikottain vapaa-ajalla jättää aina poikani kutsumatta. Rautalangasta väännettynä poikani joutuu arasta luonteesta johtuen syrjityksi ryhmässä. Toki olen suunnattoman onnellinen, että pojallani ylipäänsä on kavereita, mutta siitähän tässä ei nyt ollut kyse.

Itse sanot että kaikkia ei ole mahdollista kutsua, mutta kuitenkin kirjoituksessa tuomitset kaikki, jotka kaikkia eivät kutsua epäempaattisiksi jne. Meillä ei synttäreille kutsuta kaikkia, MUTTA silti lapsemme leikkivät päiväkodissa/eskarissa kaikkien kanssa, ja periaatteena on se, että ketään ei jätetä yksin. Mitä tulee päiväkodissa ja koulussa tapahtuvaan syrjintään jne., on ensisijaisesti hoitajien asia siihen puuttua. Lasten kotona järjestettävät syntymäpäivät ovat yksityistilaisuuksia. Ette kai omille syntymäpäivillennekään kutsu koko katua/ kaikkia työpaikaltanne, ihan vain varmuuden vuoksi ettei kukaan pahastu?

Kaikkia ei ole mahdollista kutsua, mutta vanhempien tehtävänä olisi opettaa omia lapsia huomioimaan myös niitä enemmän tai vähemmän syrjittjä lapsia joita melkein joka luokalta löytyy. Onko tosiaan reilua,että joku lapsi ei esim. pääse koko vuonna kenenkään synttäreille. Itsekäs vanhempi perustelee asiaa oman lapsen oikeudella päättää ketä kutsuu. Empaattinen vanhempi juttelee lapsensa kanssa ja selittää miten pahalta voi tuntua, jos kukaan ei ikinä huomioi.

Vierailija
219/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuu.

Max 4-5 kaveria! Ei todellakaan enempää!

En missään nimessä kutsuisi koko tarharyhmää/eskari ryhmää!

Kutsutko itse esim koko työpaikkasi/työporukkasi jos järjestät esim juhlat? Vai kutsutko ne joiden kanssa tulet toimeen, pidät yhteyttä tms?

Mutta oikeassa olet siitä, että kutsut voisi hoitaa huomaamattomammin!

Meillä on aina tehty niin, että kutsut on kirjekuorissa, lapsen lokerossa ( niin ettei muut lapset tiedä mitä kuoressa on).

Pojalle olen myös sanonut, että koska ei voi kutsua kaikkia, niin on parempi ettei mainosta synttäreitään muille kovin suureen ääneen.

Vierailija
220/228 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kutsuttavat vaihtelevat, enkä todellakaan tiedä keitä kaikkia muut kutsuvat, sillä omia lapsiammekaan ei aina kutsuta (mikä ei ole ongelma)!

Tiedätkö, en missään nimessä sano pahalla, mutta sinulla taitaa olla vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa. Nimenomaan tarkoitin, että mielestäni on epäreilua jättää aina samat lapset kutsumatta vain sen takia, että nämä lapset eivät ryhmässä loista. Oman poikani kavereista esim. moni sellainen, jonka kanssa poikani leikkii viikottain vapaa-ajalla jättää aina poikani kutsumatta. Rautalangasta väännettynä poikani joutuu arasta luonteesta johtuen syrjityksi ryhmässä. Toki olen suunnattoman onnellinen, että pojallani ylipäänsä on kavereita, mutta siitähän tässä ei nyt ollut kyse.

Itse sanot että kaikkia ei ole mahdollista kutsua, mutta kuitenkin kirjoituksessa tuomitset kaikki, jotka kaikkia eivät kutsua epäempaattisiksi jne. Meillä ei synttäreille kutsuta kaikkia, MUTTA silti lapsemme leikkivät päiväkodissa/eskarissa kaikkien kanssa, ja periaatteena on se, että ketään ei jätetä yksin. Mitä tulee päiväkodissa ja koulussa tapahtuvaan syrjintään jne., on ensisijaisesti hoitajien asia siihen puuttua. Lasten kotona järjestettävät syntymäpäivät ovat yksityistilaisuuksia. Ette kai omille syntymäpäivillennekään kutsu koko katua/ kaikkia työpaikaltanne, ihan vain varmuuden vuoksi ettei kukaan pahastu?