Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan matkustanut pummilla? Jäitkö kiinni?

Vierailija
04.09.2009 |

Mä jäin tänään. Hitto että hävettää..ja vielä ison raskausmahan kanssa. Tästä lähtien ostan joka ikinen kerta lipun.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pummilla matkustettuani. Maksoi 50 korunaa, Suomen rahassa silloin n 10 markkaa.

Vierailija
22/33 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 15 v., sen jälkeen en ole viitsinyt. Siis tajusin missä mennään, siis tiedän kyllä miksi maksut peritään. Jotenkin surullista tässä yhteiskunnassa nämä "vapaamatkustajat", jotka ajattelee, ettei tämä MINUN matka tms. mitään merkkaa... Ja verojahan täällä suloisessa Suomessa maksetaankin ihan tarpeeksi. Surullista!

MEHÄN ne luusereiden matkat maksetaan loppupeleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

junamatkan aikana, vaikka olin lipunmyyntivaunussa. En jäänyt kiinni, ei tullut tarkastajakaan.

Se ei ole pummillamatkustamista, jos istuu lipunmyyntivaunussa aikomuksenaan maksaa eikä konnaria näy. Silloin ei myöskään tule tarkastajia. Nykyisinhän toki lähijunista ei voi lippua ostaakaan.

Joku sanoi, että oli ollut astumassa metroon ja kaikki muut matkustajat juoksi pois ja hän ainoana astui sisään, eikä häntä sitten tarkastettu, kun huomasivat, että on ainoa rehellinen. Ei homma mene niin vaan tarkastajat on siinä vaiheessa jo tehneet kierroksensa eivätkä tarkasta metroon astuvia uusia matkustajia.

Vierailija
24/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HKL käyttää aika usein siviilipukuisia tarkastajia, joten niiden sinitakkisten kyttääminen ei välttämättä auta. Kerran olin ratikassa, jossa yhtäkkiä vaan kuului "Näyttäkää matkaliput" ja muutama ihan tavallisen näköinen tyyppi kaivoi laukuistaan ne tarkistuslaitteet. Aika monta jäi kiinni siinäkin ratikassa. Olkaapa siis tarkkoja.

Ei taida olla enää kovin yleistä. Ja jotenkin heidätkin tunnistaa, jos tarkkana käyttää neljää aikuista, jotka ovat tiiviinä porukkana :D

Vierailija
25/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HKL käyttää aika usein siviilipukuisia tarkastajia, joten niiden sinitakkisten kyttääminen ei välttämättä auta. Kerran olin ratikassa, jossa yhtäkkiä vaan kuului "Näyttäkää matkaliput" ja muutama ihan tavallisen näköinen tyyppi kaivoi laukuistaan ne tarkistuslaitteet. Aika monta jäi kiinni siinäkin ratikassa. Olkaapa siis tarkkoja.

Ei taida olla enää kovin yleistä. Ja jotenkin heidätkin tunnistaa, jos tarkkana käyttää neljää aikuista, jotka ovat tiiviinä porukkana :D

Siis kyttää...

Vierailija
26/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä sä voit haluamasi matkan mennä silti. Se aika katsotaan siitä kun nouset julkiseen... vaikka sulla olis vaan enää minuutti ni esim. bussin on otettava sut kyytiin....

Joskus aika tarkkaan kysyvät sitten, että miltä pysäkiltä tulit kyytiin. Bussissa se tietysti on vähän epäselvempää, kun on niin paljon odottamattomia viivästyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana matkustin useinkin junalla pummilla. Vaikka sainkin välillä tarkastusmaksun, tuli se silti halvemmaksi kuin joka kerta lipun ostaminen. En ole kuitenkaan harrastanut moista enää vuosikymmeniin, vaan maksan joka kerta matkani.

Vierailija
28/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole matkustanut koskaan pummilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En jäänyt kiinni. Tulee automaattisesti ostettua lippu, mutta aina ei jaksa.

Vierailija
30/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pummilla matkustanut, mutta monesti olen ostanut junalipun jota ei ole tarkistettu ollenkaan pitkällä matkalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan lippuni mutta lipuntarkastajat vaikuttavat aina todella *ulkuilta tyypeiltä, kun sivusta seuraa, sekä miehet että naiset. Eipä tuollaiseen ammattiin taida muut alkaakaan.

Vierailija
32/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden kerran. Piti päästä töihin ja rahat loppu. Seuraavana päivänä tuli palkka ja sain ostettua lipun. En jäänyt kiinni, kun edessä istuva joutui puhutteluun liputtomuudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut pummilla ja saanut muutaman sakon. Sakot olen maksanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän