Oletko koskaan matkustanut pummilla? Jäitkö kiinni?
Mä jäin tänään. Hitto että hävettää..ja vielä ison raskausmahan kanssa. Tästä lähtien ostan joka ikinen kerta lipun.
Kommentit (33)
joskus 15 v., sen jälkeen en ole viitsinyt. Siis tajusin missä mennään, siis tiedän kyllä miksi maksut peritään. Jotenkin surullista tässä yhteiskunnassa nämä "vapaamatkustajat", jotka ajattelee, ettei tämä MINUN matka tms. mitään merkkaa... Ja verojahan täällä suloisessa Suomessa maksetaankin ihan tarpeeksi. Surullista!
MEHÄN ne luusereiden matkat maksetaan loppupeleissä.
Vierailija kirjoitti:
junamatkan aikana, vaikka olin lipunmyyntivaunussa. En jäänyt kiinni, ei tullut tarkastajakaan.
Se ei ole pummillamatkustamista, jos istuu lipunmyyntivaunussa aikomuksenaan maksaa eikä konnaria näy. Silloin ei myöskään tule tarkastajia. Nykyisinhän toki lähijunista ei voi lippua ostaakaan.
Joku sanoi, että oli ollut astumassa metroon ja kaikki muut matkustajat juoksi pois ja hän ainoana astui sisään, eikä häntä sitten tarkastettu, kun huomasivat, että on ainoa rehellinen. Ei homma mene niin vaan tarkastajat on siinä vaiheessa jo tehneet kierroksensa eivätkä tarkasta metroon astuvia uusia matkustajia.
Vierailija kirjoitti:
HKL käyttää aika usein siviilipukuisia tarkastajia, joten niiden sinitakkisten kyttääminen ei välttämättä auta. Kerran olin ratikassa, jossa yhtäkkiä vaan kuului "Näyttäkää matkaliput" ja muutama ihan tavallisen näköinen tyyppi kaivoi laukuistaan ne tarkistuslaitteet. Aika monta jäi kiinni siinäkin ratikassa. Olkaapa siis tarkkoja.
Ei taida olla enää kovin yleistä. Ja jotenkin heidätkin tunnistaa, jos tarkkana käyttää neljää aikuista, jotka ovat tiiviinä porukkana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HKL käyttää aika usein siviilipukuisia tarkastajia, joten niiden sinitakkisten kyttääminen ei välttämättä auta. Kerran olin ratikassa, jossa yhtäkkiä vaan kuului "Näyttäkää matkaliput" ja muutama ihan tavallisen näköinen tyyppi kaivoi laukuistaan ne tarkistuslaitteet. Aika monta jäi kiinni siinäkin ratikassa. Olkaapa siis tarkkoja.
Ei taida olla enää kovin yleistä. Ja jotenkin heidätkin tunnistaa, jos tarkkana käyttää neljää aikuista, jotka ovat tiiviinä porukkana :D
Siis kyttää...
Vierailija kirjoitti:
kyllä sä voit haluamasi matkan mennä silti. Se aika katsotaan siitä kun nouset julkiseen... vaikka sulla olis vaan enää minuutti ni esim. bussin on otettava sut kyytiin....
Joskus aika tarkkaan kysyvät sitten, että miltä pysäkiltä tulit kyytiin. Bussissa se tietysti on vähän epäselvempää, kun on niin paljon odottamattomia viivästyksiä.
Nuorempana matkustin useinkin junalla pummilla. Vaikka sainkin välillä tarkastusmaksun, tuli se silti halvemmaksi kuin joka kerta lipun ostaminen. En ole kuitenkaan harrastanut moista enää vuosikymmeniin, vaan maksan joka kerta matkani.
En ole matkustanut koskaan pummilla.
Olen. En jäänyt kiinni. Tulee automaattisesti ostettua lippu, mutta aina ei jaksa.
En ole ikinä pummilla matkustanut, mutta monesti olen ostanut junalipun jota ei ole tarkistettu ollenkaan pitkällä matkalla
Maksan lippuni mutta lipuntarkastajat vaikuttavat aina todella *ulkuilta tyypeiltä, kun sivusta seuraa, sekä miehet että naiset. Eipä tuollaiseen ammattiin taida muut alkaakaan.
Olen yhden kerran. Piti päästä töihin ja rahat loppu. Seuraavana päivänä tuli palkka ja sain ostettua lipun. En jäänyt kiinni, kun edessä istuva joutui puhutteluun liputtomuudestaan.
Olen kulkenut pummilla ja saanut muutaman sakon. Sakot olen maksanut.
pummilla matkustettuani. Maksoi 50 korunaa, Suomen rahassa silloin n 10 markkaa.