HUHTIKUUN HANIT syyskuussa =)
Kommentit (159)
Heipä hei,
Ihanaa, kun ultrissa on näkynyt pikkuisia sydämiä.=) Tuo uskoa muiden onni itsellekin.
ON: Tänään oli eka neuvola. Se reilu tuntihan siellä ukon kanssa istuttiin. Tuloksena kasa materiaalia ja nippu kaikenmaailman verikoelähetteitä yms.
LISÄKSI ensi viikon keskiviikkona on eka ultra! =) Aivan ihanaa. Pääsee toivon mukaan näkemään, että meidänkin pikkuisen sydän siellä sykkii. Tottakai aloin jo jännittää sitäkin. Onneksi viikko menee nopeasti, vaikka nythän se tuntuu ikuisuudelta. Lisäksi saatiin aika jo 12 vkon ultraan tsekkaamaan Downia. Halutaan käyttää tämä mahdollisuus myös. Aiotteko muut asiaa tutkituttaa?
Jotenkin tuo neuvolassa käynti teki asiasta niin todellista, että olin yhtä hymyä, kun pääsin kotiin. =)
Aiemmin manasin oireiden katoamista..No, ei tartte enää. Eilisen päivän oli koko ajan paha olo. Aamulla oksensin ja päivällä oli koko ajan olo, että yli tulee. Tänä aamuna ei tullu yli, mutta lounas sitten lensikin pihalle. Mies totesi, että kyllä on nirso vauva, kun ei kelpaa mikään. Hampurilaiset ja karkki kyllä pysyis sisällä! =D
-Orkidea ja Kuutti 8+5-
Orkidea, me kanssa hyväksytään tuo down-testaus.. Ainakin se verikoe, siinä kun ei ole mitään riskejä.. Pitänee sitten miettiä ihan uudelleen jos verikokeesta selviää, että pitäisi ottaa vielä lapsivesipunktio... Siitä en ole sitten enää yhtään varma, uskaltaako..
Mikäköhän tossa down-testauksessa on ikäraja, että sitä testataan? Vai otetaanko se kaikilta nykyään? Itse olen 29v.
fantasy rv9+5
Tervehdys kaikille!
Kovin olen alkuvaiheessa, mutta varovasti täältä ilmoittaudun mukaan tähän joukkioon. Minulla on menossa rv 5+4 ja laskettu aika on 30.4.10. Nyt vaan siis kovasti pidän peukkuja pystyssä, että pieni pysyy matkassa mukana. On sitä niin odotettu!
Jahas. Tähän asti kone vaan viestin laittoi, vaikka kirjoitin ummet ja lammet...
No, palaan asiaan toisella kertaa. Kunhan huhuilen itseni mukaan joukkoon. :)
Ronja rv 5+4
Olen tahallisesti hieman himmaillut täällä käymistä, kun huoli ja tuska oli suuri. Mutta nyt voin taas iloisin mielin ja onnesta soikeana tulla tänne kertomaan kuulumisia, ja lueskelemaan muidenkin hanien :) . Tänään oli siis tuo ensimmäinen päivä, eli aikamme varhaisultraan...
Siellä hän olla möllötteli, sydän äänet kuultiin ja kovasti se siellä sykkikin ruudussa
No, ehkä ensi pinoon sitten lisäätte minutkin, LA lienee 26.4.09
Ronjalle tervetuloa mukaan huhtikuisiin.
Pahaa oloa vaan. Kovasti olen katsellut nättejä äitiysvaatteita, millaisia olette itse ajatelleet ostaa vai onko jo ostettu?
Minä haluan ainakin leggarit ja pillifarkut. Sellaiset jotku POP on nätit. Koskaan ei ole liian aikaista miettiä vaatteita =) muuta löytyykin jo omasta takaa, hamsteri kun olen.
Muru rv 6+4
Mulla kans hieman himottaa äippävaatteet.. Löytyy kyllä useammat housut (vähän eri tyyppisiä), paitoja ja masutuubeja. Järki sanoo, että ei enää yhtään enempää kun käyttöaika on loppujen lopuksi lyhyt, mutta kun on kaikkea ihanaa. Olen koittanut suosia sellaisia malleja jotka menee sitten raskauden jälkeenkin, ainakin osa malleista on sellaisia ettei erota onko äitiysvaate vai tavallinen.
Kokemuksesta voin sanoa, että monet alkuraskaudessa ostetut ei sitten lopussa päälle mahdu, ainakaan mulla. Kroppaan kertyy sen verran rasvaa ja nestettä, että mulle ei sellaset vähän pillimmät housut menneet pohkeista enää ylemmäksi lopussa...=) Piti olla kahden kokoisia. Onko muilla jo aiemmin raskaana olleilla samaa kokemusta?
Oma suosikkimerkki on Mamalicious.
Tässäpä tällasta turhamaista, mutta ah, niin piristävää höpinää. =)
Eli meilläkin olisi tilauksessa pikkuinen ensi huhtikuulle...niin alussa vielä ollaan, että viikkoja vasta kasassa on 6 ja LA taitaapi olla 27.4 jos ei sitte päätä muuttua uä:ssä...
Tämä pienokainen ois meidän no 4 eli perheestämme löytyy kolme poikaa 02/95, 08/99 ja 08/07 ja jokaisen pojan välissä on myös ollu km...eli tää nyt on sitte jo 7.raskaus, viimesin km oli 05/08 ja tää on siis eka plussa sen jälkeen...
Sen verran tosiaan pelottaa että varpaillaan mennään ja kuulostellaan jokaista oiretta taikka kolotusta, joita ei siis ole vielä juuri lainkaan?!?! Ei pahoinvointia, ei juuri väsymystäkään....nyt sitte ku kirjotan näin niin huomenna taivaat aukeaa... =D olen siis joka raskaudessa ollu naimisissa myös tuon wc-istuimen kans...
Alkuraskauden ultraa joudun oottamaan aina 22.9 asti eli vielä kolme viikkoa! Kiikun kaakun on perunko sen ku viikkoja on sitte kasassa jo 9 ja eiköhän se NT-ultraki oo sitte ihan pian siitä...mutta miten ihmeessä mää jaksan oottaa sinne asti?
Mutta kirjoittelen sitte enempi ku pääsen vauhtiin ja tutustun porukkaan =D
Onnea kaikillle tasapuolisesti niin plussanneille kuin jo sen pienen sykkeen nähneelle!! Toivotaan että me kaikki tosiaan saadaan se pieni nyytti ensi keväänä syliimme painaa!
Esittelyyn voisi lisätä siis
27.4.10 nani76------PHKS------Lahti
nani rv 6+0
Pitkästä aikaa ajattelin tännekin kirjoitella ja jospa sitä alkaisi pikkuhiljaa muistamaan näitä nimimerkkejä ja osaisi jotain kommentoidakin.
No ihan ensiksi ainakin hurjasti onnea sykkeiden löytymisestä minni, outii ja matilda-alexandra.
nani: kiva kun tulit mukaan tähänki porukkaan :)
Mammavaatteita olen alkanut itseki jo katselemaan kun myin kaikki pois tuon meidän kolmosen jälkeen. Huutonetistä kerkesin jos ostamaan itselleni yhden lyhythihaisen mammapaidan ja mammacaprit.
Ja kyllähän se pahoinvointi ranrautui tänne sitten ihan voimalla. Pari päivää kuvoti voimakkaammin ja tänään aloitin aamuni oksentamalla. Olen jo tähän mennessä oksentanut kahdesti ja kolmas kerta ei tunnu olevan kaukana....Mietinkin jo ettei vain olisi tullut vatsatauti, mutta paljon olen oksentanut aiemmissakin raskauksissa.
Olin myös alkuraskauden utrassa, jossa ei vielä löytynyt sykettä ja sikiön koko ei vastannut viikkoja joita olisi pitänyt olla 6+0, no nyt odottelen uutta ultraa joka on 16.9 ja siellä sitten selviää lopullinen tuomio.
Mutta nyt kutsuu tuo sohva,on sen verta kamala olo ettei juurikaan jaksa pystyssä olla.
Ihanaa syyskuuta kaikille ja toivotaan meille ihanaa odotusta ja vauvantuoksuista huhtikuuta.
-mimmuli- rv. 6+2
Ilmoittaudun joukkoon mukaan eli la on 7.4.2010 ja synnytyssairaala kaiketi Hyvinkää.
Positiivisen testin tein jo kuukausi sitten, mutta koska edellinen raskaus päättyi keskenmenoon kutakuinkin kuudennella viikolla tuossa touko- ja kesäkuun vaihteessa, sitä on yrittänyt näin taikauskoisena olla tekemättä kaikkea, mikä voisi tuoda "huonoa onnea". Se oli niin kurjaa viimeksi perua neuvola- ja lääkäriaikaa yms.
Tänään on kuitenkin jo 9+0 ja neuvolankin oon uskaltanut varata eli se on ensi viikolla!
Olen vielä hetken 27-vuotias ja asustellaan Keski-Uudellamaalla. Ensimmäistä ihmislasta siis odotellaan, koiralapsi on nyt 4-vuotias ranskanbulldoggi-jäpikkä.
Oireita on piisannut. Olin kesäloman jälkeen ensimmäistä päivää töissä 17.8. ja päivä alkoi oikein hienosti työhuoneen roskikseen oksentamalla! Päivät on kuvotuksen ja ökäolon täyttämiä, muttei ole sentään tarvinnut joka päivä oksentaa. Aamut lähtee tosi hitaasti käyntiin ja yhden aikaan olis jo päiväunikunnossa. Työntekoon ei ole mitään motivaatiota eikä itse asiassa ole ollut kyllä moneen muuhunkaan juttuun. Mutta oon yrittänyt suhtautua tähän nyt niin, että se mitä tekee mieli syödä, sitä syö ja jos on olo, että tarvitsee lepoa niin sitten täytyy levätä. Ehkä sitä muuttuu omaksi energiseksi itsekseen, jos tän ensimmäisen kolmanneksen yli onnekkaasti pääsee.
Oletteko muut miettineet sitä, että huhtikuussa synnytään oinaiksi? Jos kaikkien mahamatkustajat pysyy mukana loppuun asti niin varsinaista tahtojen taistelua on siis luvassa tulevaisuudessa!
Ihanaa kun saadaan uusia vielä matkaan mukaan, tervetuloa ja onnea!! =))
Voi ei MaalisMuru, miten sie oot ny tippunut listalta - sorry! Lisään sut takas.. Muutkin jos on jotain listasta niin kertokaa niin korjaan/täytän...
Matilda-aleksandra, ONNEA todella paljon - ihanaa =))
Omppulin äiti, mä olin esikoisen kanssa todella turvonnut loppuajasta, että sain suolan käyttökiellon ja sormetkin oli niin turvonneet ettei pystynyt koukistaa sekä vaan yhdet poikien osastolta ostetut sandaalit mahtui jalkaan :O! Silloin oli la heinäkuussa, joten lämmin ilma edesauttoi tietty nesteen kertymistä... Toivottavasti ei tulisi tällä kertaa niin pahana...
Noomi mietti vielä että saadaan oinaita, juu olen miettinyt samaa.. Mutta itse olen jousimies ja ne tulevat oinaiden kanssa lähes parhaiten toimeen kun ovat vähän samaa kaliiberia, joten eiköhän se sillä ;D! Ja itseasiassa mun esikoinen on rapu, rauhallinen ja tyytyväinen - pyh ei todellakaan ollut vaan ihana kyllä tietenkin, mutta sellainen että nyt vasta vauvakuume uudelleen ;D (esikoinen aloitti juuri koulun)
fantasy rv9+6 = huoli on taas sairas, tuntuu että elo masussa on lopahtanut :(
joukkoon mukaan Ronja, Nani ja Noomi :) Kivaa, että joukkomme kasvaa.
Meillä tehdään automaattisesti (tai siis ei tietenkään ole pakko osallistua) nt-ultra ja rakenneultra äitipolilla. Niskaturvotusultraan kuuluu osana veriseula. Kahdessa aiemmassa raskaudessa olen näihin molempiin osallistunut.
Hei, huhtikuussa syntyy myös härkiä -itsepäisiä, punaista näkeviä tahtojia... Nimimerkillä kokemusta löytyy itsestäni! :D Olenkin miettinyt, että jos pitäisin muksun (jos sitä siis on olemassa edes) about 1.5 vkoa lasketun ajan yli, niin saisin itselleni härkäkaverin. Ei vaan, ihan mukava, jos ei tartteisi la:n ylimenopäiviä kärvistellä. Itsellä ei niistä kokemusta, mutta kavereilta kuulleena, se on tooosi kypsää... No, mutta näihin ajatuksiin ja "murheisiin" on vielä tosi pitkä aika. Toivottavasti sitä synnytystä pääsee jännäilemään.
Itsellä eka nla ensi ma ja eka nlalääkäri (ultra!) kahden viikon päästä. Piiitkä aika odottaa... En varmaan nuku edellisenä yönä yhtään. Toivottavasti kaikki hyvin!
Eilen aloin kärsiä kipeestä hartiasta ja kohdunulkoinen huolestutti varsinkin yön pimeinä tunteina. Soitin tänään neuvolaan ja täti oli sitä mieltä, että ei huolta...
Aivan ihanaa, että ootte naiset saanu hyviä ultrakuulumisia! Voi kun mäkin...
Velmutar rv 8+2 (niin sitä vaan on hypitty puoleen väliin 1. kolmatta, unbelievable!)
joukkoon uusille!!! Täällä voidaan entiseen malliin, maha kasvaa ja etova olo iltaisin vaan jatkuu. Mä oon saanut tällä viikolla tietää, että kaksi ystävääni tässä kaupungissa odottaa myös kevät vauvoja, toinen saa helmi ja toinen maaliskuussa. Ihanaa saan mammakavereita. Yks kaveri sai eilen tytön, voi, että nousi ihan karvat pystyyn, että keväällä sitä saa itsekin nostaa vauvan rinnalle!! Minulla olis eka neuvola maanantaina ja odottelen kovasti, että vielähän sydänäänet kuuluvat!! Mä en oo vielä mammavaatteita ostanut, onneks on ollut noi strets farkut muodissa niin on housuja jotka menee vielä jalkaan!!
Velmutar: Härkäpä olen minäkin ja miettinyt kyllä millainen oinas on. En tunne yhtään oinasta!!
Fantasy: Ymmärrän huolen, (välillä iskee täälläkin) mutta kaikki varmasti kunnossa!!!
Aurinko 9+2
Ihanaa että tällä viikolla on taas selvinnyt töihin, vaikka töissä tällä hetkellä erittäin raskasta henkisesti, mutta silti. Sairauslomalla aika kotona kävi kuitenkin niin pitkäksi, että on mukavaa olla täällä taas, vaikka pikkaisen huono olo onkin. Pahoinvointirannekkeen onneksi auttaa, että nyt pahoinvointi ei enää onneksi estä esim. seisomista.
Orkidea: Mä päätin jättää niskaturvotusultran väliin, ja meen samoihin aikoihin vaan ultraan muuten. Tää on mun viides raskaus ja aina ennen olen mennyt/päättänyt mennä, mutta nyt jätän väliin. Ajattelin, että kun varmuutta siinä ei Downista saa, vaan siinä selvitetetään kohonnut riski että se voisi olla, niin en kuitenkaan haluaisi jatkaa lapsivesipunktioon, jossa kuitenkin keskenmenon riski taas on (takana kolme keskenmenoa, niin en suostusi ottamaan riskiä...) Ja toiseksi en mä päätyisi kuitenkaan keskeyttämään tätä raskautta sen takia, että tietäisin että meille tulisi vammainen lapsi. Lähipiirissä on perheitä joiden lapset ovat vammaisia, ja yhtä rakkaitahan ne lapset ovat kuitenkin. Niin ja jos se riski olisi kohonnut, niin pelkäisin kuitenkin koko loppuraskauden että mikä se tilanne oikeasti on.
Välillä aika vaikeeta kyllä uskoa, että siellä masussa joku köllöttelee. Oireet ovat kyllä aika moiset, ja jostain kumman syystä mun maha on kasvanut ihan kauheasti, vaikka muuten ei tunnu olevan mittän turvotuksia, mutta se on vaan kamalan pyöreä jo nyt. No ihanaahan se on kun se tosta vielä pikkasen kasvaa, niin ei enää tarvii peitellä, vaan saa reilusti esitellä vauvamasua.
Mutta jaksamisia syyskuuhun teille kaikille, ja ihanaa että meitä on täällä näin paljon =)
Uskaltaahan tänne vielä tulla mukaan? :)
Hih. Täälläkin siis huhtivauvaa odotellaan ja laskettu aika näillä näkymin 19.4. (Eikä, kirjoitin pitkän viestin ja tähän asti se vaan tuli. :X) Kuitenkin, eka neuvola olisi ensi viikolla ja sitä kovasti odotellaan ja varsinkin tietoa ekasta ultrasta.
Vielä ei olla päätetty mentäiskö sit Kättärille vai Naistenklinikalle. Helsingistä siis ollaan. (:
Paljon onnea kaikille, ja toivotaan, että pikkuiset pysyy matkassa mukana loppuun asti. Mulla on niin minimaalisesti oireita, että välillä vähän epäilyttää onko siellä masussa edes mitään. Ainoina oireina oikeastaan kipeät tisut ja huonohko olo, jos ei ole syönyt vähään aikaan. Välillä myös vähän menkkamaista kipuilua mahassa, mutta kyseessä varmaan kohdun kasvukivut? :)
En tiiä, oonko vähän lihonut jo, kun ruokahalua ollut liiaksikin vai onko turvotusta, kun tuntuu, että masu pömpöttää jo. :D
Murmeli 7+3
Aivan ihanaa. Kävin tänään eka neuvolassa uusiksi ultrattavana ja laittoivat sitten sieltä lähetteen sairaalaan gynpolille 'varmistukseen'. Kun sieltä neuvolasta sanoivat et kyllä siellä jotain näkyy ja ku oikein tarkkaan kattoo niin ihan niinku ois sykettäki mut käy ny vielä Oulussa tarkistamassa. Menin sit ja siellähän se köllötteli ihan oikeessa paikassa. Koko vastas viikkoja (7+4) ja syke oli hyvä. Kuvanki sain miehelle näytettäväksi :)
Mielenkiintoseksi menee, kun mun nykysellä kuopuksella on synttärit 27.4. ja tän laskettu ois 16.4., kovin on päivät lähekkäin.
Noin muuten pahin kuvotus on vähän hellittäny, mutta iltapäivisin yrittää nukkumatti tulla kylään. Huomenna pitää varailla ekaa normaalia neuvola-aikaa. Hitsi :)
Voimia kaikille pahoinvoiville ja väsyneille, onneksi nuhjaantunu olo on sen kaiken arvosta :)
Heips. Tämä aamu alkoi meillä hyvin, ei ihan järkkyä oloa, näemmä iltapäivää kohti taas pahenee. Pahoinvoinnin sijasta on tullut itku. En pysty lopettamaan sitä, nyttekkin aina kun tulee mieleen, että musta tulee äiti... Alkaa itku :D . Parun nyttenkin koko ajan. Sanoin miehelle että tänään elokuviin ja kunnon nyyhkis niin saanpahan parkua oikein kunnolla! Tarrasukkia kaikille. On tämä vain niin ihanaa
Moi kaikille!
Jos vielä mahtuu mukaan, niin hyvin varovaisesti liittyisin minäkin joukkoonne. Olen käynyt jo muutaman viikon ajan vaklaamassa juttujanne päivittäin, mutta en ole uskaltanut vielä ilmoittautua.
Fantasyn muistan toiselta palstalta.
Ihania ultrauutisia ovat monet jo saaneetkin! Mahtavaa! Suurin osa taitaa voidakin suht hyvin ainakin toistaiseksi. Tsemppiä niille, joiden vointi ei ole ihan siitä parhaimmasta päästä.
Sen verran taustaa itsestäni, että täällä on ensimmäinen lapsi muttei ensimmäinen raskaus kyseessä (edellinen päättyi toukokuun alussa keskeytyneeseen keskenmenoon, joka huomattiin rv20, sikiö oli kuollut muutaman viikon aikaisemmin).
Tämän raskauden alussa olin aivan vakuuttunut, että tämä on joko tuulimuna tai kohdunulkoinen, kun kaikki viittasi mielestäni siihen. Kävinkin sitten viime perjantaina varhaisultrassa, jossa ei löydetty sykettä. Kovin skeptisesti suhtauduin siis koko juttuun.
Tänään syke onneksi kontrollissa löytyi ja viikossa oli jotain kehitystäkin tapahtunut;-)
Hedelmöitys siis (ainakin toivottavasti) kai tapahtunut jopa viikkoa myöhemmin kuin laskurin mukaan - no eihän mulla koskaan kierto ole ollutkaan 28 päivää, ja raskaus alkoi ekasta omasta kierrosta keskenmenon ja kaavinnan jälkeen, joten kierron pituudesta ei mitään hajua siinäkään mielessä...
Anteeksi tämä kovin omanapainen sepustus. Ajattelin vain kertoa taustat heti. Yritän pysyä ainakin palstalla positiivisena ja jättää pahimmat pelot muualle, etten pilaa muiden tunnelmaa;-) Saattaa siis olla, etten ainakaan alkuun kovin aktiivisesti kirjoittele. Aivan varmasti kyllä luen juttunne joka päivä!
Hyviä vointeja kaikille ja peukut pystyyn, ettei kenellekään tule mutkia matkaan missään vaiheessa!
Pola, rv 6+6/7+4
Niin, ja tuohon esittelyyn:
La jotain 19.4. ja 24.4. välillä, sairaala luultavasti Jorvi
Heips! Mukaan halutaan supinoihin jos vaan ok? Olen 7 1/2 kk ikäisen tytön äiti ja nyt viime tiistaina tein positiivisen testin..joten laskeskelin, et viikot olis jotain 6+2 et ihan alussa ollaan. Oon tosi innoissani, mut halutaan pitää salassa jonkun aikaa. la olis vissiin joskus huhtikuun loppupuolella.
VOI POLA, IHANAA ja ONNEA todella paljon!!! Sä jos kukaan ansaitset nyt onnen - mahtavaa!!! Onneksi tulit noin nopeasti uudelleen! Oon ollut niin surullinen sun puolesta, kun lukenut sun tarinoita.. Mutta olen käynyt kuume-puolella ja nähnyt että plussasti ;D, joten odottelinkin sinuu :D! Paljon tarrasukkia ja voimia matkaan mukaan!
ONNEA myös minapieni sykkeestä, on se vaan niin ihanaa katseltavaa! Upeeta :D
Tervetuloa Tytsä90, ihanaa kun edelleen porukkaa tulee lisää!! Onnea matkaan!
ON: Vähän parempi olo raskaudesta, mutta ei voi kumminkaan olla varma onko enää eloa.. Koska olo on viime maanantaista vähän muuttunut.. Pahoinvointia on samanlailla, mutta heikotus on helpottanut :/! Mutta onneksi jotain kummallista tuntuu alavatsassa vähän oikealla puolen kohdun kohdalla, ihan hentoa ihmeellistä tuntemusta - harvemmin, mutta päivittäin muutaman kerran... Mä oon ihan neuroottinen... Järki sanoo, että ei vielä voi sen liikettä tuntea (vaikka jopa sitä oon miettinyt :O)! Esikoisen kanssa kyllä tunsin liikkeet vkolta 14 lähtien ja kunnon potkuja vkolta 15 lähtien... Eli tosi aikasin, kun oli viä esikoinen... On tää kyllä toivotonta ;D
fantasy rv10+1 = hmmmmmm.......
sorry, nyt se mullekin ton tempun teki - osa viesteistä jäi taivaan tuuliin... Onneksi kopsasin ennen lähetystä ;)
Niin se kesä vetelee viimeisiään ja syksy kohta tulla tupsahtaa.. Pitää nyt vielä nauttia viimeisistä lämpimistä päivistä, mitä ne nyt ainakin huomiseksi lupasivat =)
ONNEA tosi paljon outii ja minni, ihania uutisia =))
Ihanaa syyskuuta kaikille meille! Toivotaan, että olotilat alkavat helpottamaan ja saamme iloita raskaudesta loppuun asti sekä huhtikuussa hoivailla omaa ihanaa rakasta pientä nyyttiämme!
fantasy rv9+5