HUHTIKUUN HANIT syyskuussa =)
Kommentit (159)
Niinhän siinä kävi, niinku pelkäsin että ei meidän pikkunen jaksanu tän pitemmälle ;( Eli kesken tänään meni rv7...
Pahoitteluni myös omasta puolestani alisa79 ja pikkuvilkku...koitetaan jaksaa eteenpäin...
Oikein hyvää jatkoa teille kaikille muille ja koittakaa kasvatella masujanne sinne huhtikuulle asti! Voikaahan hyvin!
t:murheen murtama nani
niin mut voi sitte poistaa tuolta listalta...
Pahoitteluni kesken jääneille... Yrittäkäähän pian uudelleen, siellä jossain odottaa vauva, joka haluaa syntyä juuri teidän vauvaksenne ja joka jaksaa elämässä vielä pitkälle!
Ensimmäistä kertaa iski huoli neuvolan jälkeen tähänkin perheeseen. Virtsanäytteessä oli jotain häikkää ja neuvolan täti kysyi, onko ollut veristä vuotoa. Ei tietääkseni... Sydänääniä kuunneltiin, mutta niitä ei kuulunut. Voihan olla, ettei vielä kuuluisikaan näin alkumetreillä, mutta pahat aavistukset nyt täyttävät mieleni. Pahoinvointi on väistynyt, mutta armoton väsymys vaivaa.
Ehkä huominen on parempi.
Pitäkää kaikki huoli itsestänne!
Pomppu rv 8+6
...onko masussa elämää?
ostin hätäpäissäni/innostuksissani kotidopplerin. ja syke kuuluu. oma nimittäin. onhan se totta että ei näin alussa vielä kuulu. ja ei varsinkaan kun on tuota mahapeitettä hiukkasen edessä. mutta ahdistaa ja hermostuttaa ku ei kuulu.
tänne ei uusia tuulia. ensi viikolla kävisi siellä seulontaverikokeissa ja ultra olisi puolentoista viikon päästä. malttais odottaa :)
Syvät osanottoni menetyksen kohdanneille. Toivottavasti palaatte takaisin pian!!
PikkuruinenToukka 9+4!! :D
Pahoittelut vielä kaikille keskenmenon saaneille.
Poguito_Larva: kokeilitko tarpeeksi alhaalta? Kohtu on vielä siellä häpyluun lähettyvillä, että siitä hieman ylempää voisi kuuluakkin. Toisella palstalla pari muuta on saanut noilla viikoilla jo selkeät äänet kuuluviin, mutta ihan sieltä alhaalta, pikkuhousujen alta.
Tsemppiä siihen!!!
ON: täällä huono-olo senkun jatkuu. Jotenki tuntuu että tällä ei ole mitään rajaa kohta. Ehkä tämä aamu nyt ei ihan yhtä paha ole kuin eilinen, mutta yökkinyt oon ja monta kertaa tälle aamua. Mutta eilinen oli kyllä jotain ihan karseeta, ihan koko päivän eto. Missään vaiheessa ei ollu oikein hyvä olla.
Aina kun yskii, jää sellanen oksetus päälle...huoh..
Tänään oonki miettiny et jos on yhtään sellanen olo kun eilen, niin pakko jäädä kotiin..
Tänään on vielä tenttikin ja yhtään en oo lukenu ku eilen oli niin huono-olo ja en niin tarkkaan ole lukenu aiemmin. Toivotaan et mulla on ollu korvat auki tunneilla...
Hauskat päivän jatkot kaikille!
tollukka 7+0
Heipä hei,
Pahoitteluni vielä niille, joilla on mennyt kesken. Aivan kamalaa. =(
Itsekin elin tuossa pelossa tähän aamuun, vaikka ei edes ollut siihen viittaavia oireita. Tuntuu pahalta kirjoittaa iloisia juttuja tänne, kun toisilla on suru...No, siellähän se Kuutti oli. Kaikki osat kohdallaan ja sydän sykki huimasti. Kuperkeikan heitti! Mies tämän sai todistaa. Itse sain häthätää vilkaista, kun monitoria oli hankala kääntää. Pikkasen hankalaa noin ultralaitteet alapäässä hyppiä. =D
Mutta täällä onnea siis. Kuutin lisänimi Kuperkeikkailija.=)
-Orkidea ja Kuutti 9+6 (ultra 10+0)
Hyvin toimii taas tämä...Ei siis lisättävää.
Pahoittelut Vilkku, Alisa, Noni :( Voimia selvitä ja jaksaa eteenpäin.
Vai oli Auringolle täti "lupaillu" sykkeen perusteella poikaa... :) Meillä täti ei koskaan ole ottanut kantaa sykkeisiin, ei edes kerro niitä, jos ei kysy. Tätä toistaiseksi nuorimmaista odottaessani sanoin, kun sykkeet oli jotain 130, et poika! Täti tähän, et tai se nukkuu... Molemmista pojista on kyllä ollut alle 140 sykkeet -aina siis kun olen itse tajunnut niitä kysyä.
Mä pyysin ma neuvolasta tarkat ruokaohjeet ja joko niiden avulla tai sit alkaa muuten helpottamaan, niin on ollut pari ihan hyvää päivää tuon pahoinvoinnin suhteen. Olen syönyt aika paljon ruisleipää ja juon piimää, nam. Väsynyt kyllä olen (varsinkin kun valvon yöllä n. klo 4-6, sucks) yhä. Nlassa oli kiva käydä ja tädin kanssa juttua piisasi. Ensi keskiviikkoa odotan kuumeisesti, sillä sitten saan tietää, onko tuolla mahan uumenissa ketään... Voi kun olisi ja kaikki menisi hyvin! Sitähän me kaikki toivomme.
Voikaa hyvin!
Velmutar 9+3
Pahoittelut nani :((
Orkidea, ihania uutisia sinulta
MIKÄ NÄITÄ SIVUJA VAIVAA ?? Aina pyyhkiytyy iso osa viestistä pois.
No huomenna ultraan.
Muru ja pikku-ville rv 8+
Juu tää pyyhki viime viikollaki puolet tekstistä pois :( Tänään oltiin ultrassa kun pari päivää sit hävis kaikki raskausoireet ja minähän en miestä uskonu et kaikki ok, joten ultraan menin Femedaan... Kaikki pikkusella ok ja oli kasvanut juuri viikkoihin nähden oikein :) Huh
ei tullut koko viestiä, mutta kuva sentään tuli :)
Minni kera seitsikon ja rv 10+1
Tää kävi eilen ultrassa ja pieni toukkahan siellä oli ja sykekin näkyi. Eniten huolettaa se, että tää ultra jolla tehtiin tää (oman neuvolan ultra) oli vanha, joten kovinkaan selkeetä kuvaa siitä ei saanut. Kuitenkin lepatusta siellä näkyi meidän ja terkkarin mielestä ja kun oireita kuitenkin on, niin pitäis olla siellä jotain. Oikeessa paikassakin näkyi olevan.
Tekis kuitenkin mieli käydä ultraamassa yksityisellä.
Mut en tiiä...2 viikkoa ois vielä ekaan neuvolaan ja siellä ultrataan uudestaan. Mut silti ressaaa tää ja miettii et olikohan se lepatus varmasti oikein sun muuta...
Muuten täällä on aikasta pahoinvointia, enemmän ja vähemmän. Aamut on suht ok, mut päivän mittaan se sitten yltyy, söin mä tai en.
Eilenkin yritin kaupassa käydä ja miettiä et nyt ostan kaikkea mitä tekee mieli, no, ostinhan mä maitoa kun oli pakko.
Mutta siis ku ei tee mitään mieli...
Voi ku nää viikot menis nopeeta ja pääsis sinne np-ultraan, sen jälkeen voi jo hieman henkäistä....
Piinaavaa!
tollukka 7+2
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille!!!
*halit*
tollukka
tollukka ja minni, onnea pikkuisista ja ihanista ultra uutisista!
Ultrassa käyty myös ja siellähän se pikku ville oli ja hyvin sydän pompotti =)
Neuvolaan mennään ensi kuun alussa, vasta. Mutta nyt olen hyvällä mielellä kun pikkuinen oikeassa paikassa ja syke näkyy ja lupasin miehelle olla stressaamatta että onko kaikki hyvin ym.
Muru ja pikkuville rv 8
Mutta Tollukka, jos th on kokenu ja oli sitä mieltä että siellä oli kaikki ok, niin eiköhän siellä ole. Pidetään peukkuja :)
Ihania ultrauutisia ja kuvia! =) Meillä olis np ultraan aikaa reilu viikko!! Äsken iski aivan mielettömän paha olo ja sit jotain mitä vois syödä, no eipä tehnyt mieli kuin makkarakeittoa joten miehen piti lähteä ostamaan keittojuureksia, että rouva saa mieluista keittoa!! ;) Mutta hyvää oli ja olokin parempi!!!
Kuuntelin radiosta tänään juttua sikainfluenssa rokotteesta jota ruetaan antamaan riskiryhmille lokakuussa eli meille.. Mitä mieltä te muut olette? Meinaatteko ottaa rokotteen? Onko sitä muka nyt ehditty tutkia tarpeeks kauan, ettei se aiheuta sikiölle mitään.. Mä kun olen niin lääkekammoinen, en viitsi edes päänsärkylääkettä ottaa ja ne Pyrvinit vedin itkun kanssa kun oli pakko.. Vähän mietityttää toi rokote..
Mukavaa viikonloppua kaikille!! Koittakaahan levätä!! =)
Ps. Joo ja joku neuvoikin jo alkumetreillä, että nämä viestit kandee kopioida ja vasta sit lähettää.. ei kirjoittele sit turhaan jos osa häviää..
Aurinko 10+4
"pitkästä" aikaa =) - Kauhean kiire viikko on ollut töissä ja niin väsynyt olen ollut, että huh huh... Onneksi tänään sai nukkua, aaah!
Kyllä nää sivut on tökkinyt aikalailla viimeaikoina juuh :/! Että tosiaan tuo kopsaaminen auttaa aika lailla! Ainakin jos kirjottaa tälläsiä metriselityksiä niin ei mene koskaan ekalla läpi...
Nani76, todella suuret pahoittelut keskenmenosta! Se on kyllä niin julmaa... VOIMIA!!!
Pomppu, selvisikö se virtsanäyte häikkä? Mikä se voisi olla? Kertoko ne mitään enempää? Toivottavasti kaikki kunnossa, zemppiä =)
Poquito Larva, mistä ostit kotidoblerin ja paljon maksoi? Saitko jo sykkeen kuuluviin? Pakko on varmaan itsekin hankkia jos ens maanantaista selvitään, silloin eka oikea ultra...
Orkidea, ONNEA ihanista ultrakuulumisista =)! Mieletöntä!!
Maalismuru, ONNEA myös sykkeestä!! Ihanaa =)
Minni, VOI IHANA kun laitoit kuvankin, niin voidaan kaikki kuolaa sitä täällä... ONNEA paljon =)
Mutta Velmutar, yök piimää :O ;D - mitä muuta pitäisi syödä, että pahaolo helpottaa? Mulla on silleen, että pitää saada just sitä mitä tekee sillä hetkellä mieli, muuten tulee yrjö/pahaolo ruuan jälkeen...
Aurinko, jaahas poika vai ;D - ihanaa! Onko se siis niin, että matala syke ois enempi poikaa? Mikäs se tytön raja sitten ois? :D Onhan näitä hauska mietiskellä aina, sama kun se neula ja käsi juttu, tiettekö? Ja sitten mun mummu kattoo aina edellisestä lapsesta kumpi tulee seuraavaksi, mutta mä en millään muista mitä se on sanonut esikoisesta ja nyt mummi on niin huonossa kunnossa jo, sairas! Toi rokotehan ois kyllä hyvä juttu, mutta tosiaan mitenköhän sitä on keritty tutkia... Kun ainakaan muita rokotteita ei raskaana suositella...
Omaa napaa: Tosiaan oli hyvin rankka viikko töissä, että huoh... Mä teen aika fyysistä työtä ja joudun esim. nostelemaan aika painavia tai ainakin hankalia juttuja yms. Välillä enemmän ja välillä vähemmän ja nyt oli juuri sellai viikko, että pari päivää jouduin nostelemaan aika lailla... Nooh tietenkin sitten toisena päivänä illalla alkoi aika kova mahakipu, pisti oikealle puolelle alavatsassa sen illan :/! Nyt sitten tuntuu, että se meni sitten siinä :(! Mutta toisaalta tuntuu niin tyhmältä, että noinko "helposti" se voi mennä?!? Mikä se painoraja vois olla nostolle? Kun kyllä mä pystyn ihan helposti nostelemaan niitä ettei ne nyt NIIN painavia ole, kun on lihakset tottuneet siihen ja tekee sitä koko ajan... Enkä todellakaan ole vielä kertonut töissä, enkä oikein voi pyytää apuakaan nosteluun muutenkaan... Vaikeeta! Kyllähän monet kumminkin käy kunnon jumpissakin lähes koko raskauden ajan tai ties mitä tekevät, elävät normaalia elämää?!?
Nooh maanantaina selviää, silloin ultra........
fantasy rv11+2 = pelottaa.......
Minä myös olen lääkekammoinen varsinkin näin raskauden aikaan ja olen miettinyt tuota rokotusta. Kysyin terv.hoitajalta ja hän oli sitä mieltä, että on turvallinen. Viimeisillään raskaana oleva ystäväni oli katsonut Huomenta Suomesta, kun oli puhuttu tästä sikainfluenssarokotteesta. Siinä oli ollut mukana muistaakseni rokotteen maahantuojan palveluksessa oleva työntekijä, raskaana oleva nainen, joka sanoi ottavansa itse rokotteen.
Mutta mietityttäähän ne mahdolliset sikiövauriot... :( Mutta niin mietityttää sitten sekin, että mitä itse tauti mahtaisi aiheuttaa sikiölle... :( Ei ole helppoo ei.
Toisaalta, kun sitä suositellaan, niin en ehkä uskalla ottaa sitä riskiä, että lähtisin itse päättämään toisin (eli olla ottamatta rokotetta) kuin asiantuntijat suosittelevat. Joka tapauksessa, vaikeita päätöksiä!
(.) ON: Olo ollut parempi ja masu pullottaa. Vannon edelleen ruisleivän (Luhti ruis nimenomaan), paprikan ja piimän nimeen. Ensi keskiviikkona ultra, jännittää...
Velmutar 9+5
Muoks. Fantasy: Sanotaan, että pojan sykkeet olisi alle 140 ja tytön yli 140. Meillä noissa edellisissä pitänyt paikkaansa, mutta ei toi nyt varmaan kovin pätevä juttu ole. Mutta hauskahan se on arvuutella! Mä oon tehnyt sormuksella ja ketjulla käden ja masun päällä ja kahta poikaa se on näyttänyt. No nyt (juuri testasin) se sormus on aivan sekaisin, ota tuosta nyt selvää! Se pyörittää ympyrää ja heijaa eestaas vuorotellen, kait meille sit tulee kaksoset! :D :O Tosin en tiedä, miten toi nyt pitäisi tehdä, kun on jo ennestään lapsia. Näyttääkö se ekana "vanhat lapset" ja sit masukin? Kai, niin se ainaskin nyt vaikutti tehneen. Tämä taas näitä hyvin päteviä ja luotettavia sukupuolen povaus keinoja! :D
Niin, th sanoi myös, että saahan osa raskautetuista myös tavan kausi-influenssa rokotteen ja tää uusi ois nyt samantyyppinen juttu. Ilm. ainakin jenkeissä raskaana olevat rokotetaan rutiinina kausi-influenssaa vastaan.
Hyvää viikonloppua!
Moi,
rupes sitten kunnolla satamaan, onkin ollut ihana aurinkoinen keli koko viikon.
Tänne ei mitään uutta kuulu, ultra oli yli 2 viikkoa sitten ja neuvolakin yli viikko sitten. Maanantaina verikokeisiin (seulonta ja joku verensiirron saaneille tehtävä SPR:n testi, kahden viikon päästä sitten vielä sokerirasitus), sitten puolentoista viikon pääästä nt-ultraan. Sen jälkeen ajattelin kertoa töissä ja muutenkin julkisemmin. 5-vuotiaalle esikolle en tosin vielä tiedä, ehkä silloin voisi. Ymmärtää jo kuitenkin kaikesta, niin jos moni muu tietää, sille lipsahtaa pian muuta kautta tieto. Neuvolalääkäri ekaa kertaa kuukauden päästä, eli tässä on aika paljon sellaista pientä virallista juttua raskauden tiimoilta jo nyt...
FANTASY: nostelusta: mä kyselin neuvolassa tosta kun esikoinen painaa jo 22 kiloa mutta on kovin sylikissa ja haluaisi että kannan sitä portaissa ja nostelen sänkyyn jne, siis osaa ja pystyy ihan itsekin tottakai, mutta ihan mielelläni olen nostellutkin sen mitä jaksan. Neuvolasta vahvistettiin käsitykseni siitä, että sen mitä on ennenkin jaksanut nostaa, pystyy nostaa nytkin turvallisesti. Puolen välin paikkeilla pitää ruveta tosin katselemaan sitten vähän kriittisemmin niitäkin taakkoja, ja jo nyt miettiä nostamiset mahdollisimman ergonomisesti. Ja ennenkaikkea kuunnella omaa kroppaa, jos sattuu, niin ei kannata sitten sellaisia tehdä. Ei hän kyllä kauhean huolissaan ollut siitä että mitään vauvalle tapahtuisi nostelun takia tässä vaiheessa, mutta kehotti kyllä miettimään, voisiko tuota nostelua vähän vähentää, mulla kun se ei ole mitenkään välttämätöntä, kunhan on jäänyt tällainen tapa.
Eli siis ei kai kauhean huolissaan tarvi olla kun et tee mitään uutta ja ihmeellistä, mutta varmaan pitää vähän sun miettiä miten nostat, etenkin jos jo rupesi sattumaan nostamisen jälkeen. Eikös se ole vielä niin pieni se kohtu vauvanalkuineen, että tuskin sitä pystyy vielä reväyttämään, siellä jossakin häpyluun suojissa melkein vielä :-)
Juu, eipä muuta, pientä pahoinvointia jatkuvasti ilmassa, mutta flunssa peittää tehokkaasti alleen kaikki raskausoireet eikä tunnu siltä että raskaana olisikaan...
t
Sinisini rv 9 + 3
Olen hyvin pahoillani alisa79 ja pikkuvilkun puolesta:( Kovasti jaksamisia sinne!
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, ehkä ensi viikon ultran jälkeen jo uskalletaan asiasta sanoa jos kaikki on hyvin.
Ekassa neuvolassa tuli käytyä tänään täälläkin, ja tosiaan ultraan sain ensiviikolle ajan ja silloin viikkoja olisi kasassa 9+5 omien laskujen mukaan.
Neuvolantäti antoi lasketuksi ajaksi 14.4 mutta sanoi itsekin että jos sinulla on kierto 30 päivää niin todennäköisesti ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Niinpä pitäydyn edelleen ultraan asti vanhassa la:ssa.
Etominen on ainakin toistaiseksi hävinnyt jonnekin ja tänään jo alkoin mielessäni hätäilemään että onkohan siellä kaikki kunnossa kun tuntuu ettei muitakaan oireita enää ole, mutta neuvolan jälkeen iski suunnaton väsymys, aivan lähti voimat pois ja tänään on jääny kaikki hommat tekemättä. Suurimmaksi osaksi vaan sängyssä maannu ja nukkunu. Toivottavasti siellä kaikki on hyvin.
Hyviä vointeja kaikille toivottelee
Nekkunen 8+2