HUHTIKUUN HANIT syyskuussa =)
Kommentit (159)
PIKKUVILKKU, niin surullista :(! VOIMIA ja jaksamista todella paljon!! Mä oon todella pahoillani!
MITÄ IHMETTÄ kun en saa lähetettyä tota viestiä, aina tulee vaan alku.... ärsyttävääääää!!!
MUOKs no nyt sain, en luovuttanut ;D
eilen kyllä temppuili nämä sivut >:/
VILKKU, voimia kauheasti :((( kovin surullista, toivon sydämeni pohjasta että pääset pian uudestaan odottajiin.
fantasy, minä olen myös jousimies =) ja oinaita on lähipiirissä kolme kappaletta ja hyvin tullaan juttuun kyllä.
Paha olo kävi välillä pois, mutta tuli sitten uudestaan. Hetken jo ehdin miettiä että onko masussa kaikki loppunut. Ensi viikolla on varhaisultra ja se kyllä jännittää/pelottaa.
Mamalicious on myös mun lempimerkki ja yhdessä nettiliikkeessä näytti olevan huomiseen asti ilman postikuluja kaikki vaatteet ;) Minä aina bongaan kaikki tarjoukset. En muista sitä, mutta kuukletti varmaan löytää.
Tervetuloa kaikki uudet mukaan ja onnea sykkeen nähneille
..eli kirjoitin tuohon taas muutakin, mutta ei voi toimia >:/
Muru ja "pikku-Ville" rv 7+ (ystävän antama nimi tälle pikkuiselle =D )
Ensiksi, sympatiat suuret pikkuvilkulle:( *hali*
Tällä viikolla sitten kävimme ekassa ultrassa. Jouduttiin jonkin aikaan odottamaan ja kumpikin jännitti ihan hirveesti. Sitten tuli vuoromme ja siellä se pienokainen näky sydänlyönteineen monitorissa ja liikkukin. Oli kyllä helpottunut olo. Ja kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. Hemog. oli hyvä ja samaten verenpaineet. Ens viikolla labraan ja lääkärille. Päätimme sikiöseulonnan suhteen mennä vaan rakenneultraan. Mies on ollut ihan onnessaan ja selannut jo monta kertaa läpi neuvolasta saadun vau-kirjan. Se tässä yks päivä jo kyseli mun oireista ja selitti että se kuuluu raskauteen. :D
Oireista sen verran, että kuvioon tullut ummetusta... Pitää varmaan hankkia jotain, joka nopeuttaa tuota suolen toimintaa.:)
Itsekin oon katsellut noita mammavaatteita netistä. Ihania..
paljon onnea!!!
pikkuvilkulle suuret halit ja jaksamista eteenpäin ja toivottavasti pian saat palata tänne odotuspuolelle!
ON, täällä vielä matkassa ollaan ja välillä vähän hiljentyny tää palstailu, mutta menossa mukana. Tänään on ollu karmea olo jo aamusta asti mutta onneksi ei ole tarvinnu oksentaa.
Kaikenmaailman kolotuksia ja vihlaisuja ja repäisyjä löytyy, joten uskon näiden oireiden perusteella et vauva on oikeessa paikassa ja että siellä joku on. Molemmat kokeneena, sekä tm ja ku:n ei näitä oireita ollut, enemmän liitty tuonne pahoinvointiin ja rintojen kipuiluun.
Vielä pitää kolme viikkoa jaksaa odottaa ensimmäiseen neuvolaan ja siellä pääseekin sitten heti kurkkimaan masuun. Meidän neuvolassa on oma ultra ja sinne pääsee sit kurkkimaan sillontällöin.
Seulonnoista, meille kuuluu ainakin molemmat ultrat, eli np ja rakenne. ja tuossa np:ssä sitten kartoitetaan se down. En aio tälläkään kertaa ottaa verikoetta, käyn vain ultrassa. Koska meille sillä ei ole väliä jos onkin down. Ei keskeytetä.
Onnea kaikille jotka on nähneet sykkeen ja kaikki on mennyt hienosti!!!
buam 6+3
ISO HALAUS PIKKUVILKULLE. Itsellä meni kesken rv 6 joulun ennen ja sekin tuntui pahalta. Toivottavasti tulet tänne taas pian uudelleen.
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne, on ollut reissua ja työkiirettä sun muuta. Näin syksystä pitää tuo pihakin kiireisenä, kun pitää yrittää keksiä mitä tekisi neljän luumupuun ylitsepursuavalle tuotannolle, kun kaksi omenapuutakin jää osin hyödyntämättä. Sain aikaiseksi kaks purkkia omenasosetta ja litran liian makeaa omenamehua... nyt ollaan alettu luumuja keräilemään. Käyköhän taas kuin viime vuonna, että ei tule tehtyä mitään... pidän kaikista hedelmistä ja marjoista eniten ihan sellaisenaan, ja siksi olen vähän huono säilömään.
Joka tapauksessa ultrassa on käyty rv 7+2 jolloin todellisiksi viikoiksi mittailtiin 7, eli tuo la olisikin 14.4.2010. Sykekin löytyi ja kaikki oli oikein hyvin. Sellainen kummallisuus löytyi, että tämän munasolun on tuottanut OIKEA munasarja (sieltä löytyi aktiivinen keltarauhanen). Ja siellä ei ole munanjohdinta, joten vasen munanjohdin on tehnyt jotakin kummaa akrobatiaa... kuulemma erittäin harvinaista.
Ekassa neuvolassa kävin, ja sain nipun lähetteitä sinne sun tänne, joudun heti samantien myös sokerirasitukseen painoindeksin ja edellisen raskauden diabetesepäilyn vuoksi. Toivottavasti en jää vielä kiinni... se ruokavalio ei sovi mulle ollenkaan, kun ei saa syödä hedelmiä eikä marjoja, pelkkää ruisleipää ja kurkkua vain (hiukan karrikoiden...). Nt-ultra syyskuun lopulla. Meen siihen seulaankin, eli verikokeeseen.
Jatkuva epämääräisen etova olo on tällä hetkellä väsymyksen lisäksi ainoita oireita, alavatsan turvotuskin on lievittynyt.
Kohta alkaa tehdä mieli kertoa jo, molempien vanhemmille ja siskoille kerroin jo, mutta sen laajemmin ei oikein voi ennenkuin kerron töissä...
t
Sinisini rv 8+2
Hei kaikille!
Uskallan viimein itsekin ilmoittautua mukaan. Yksikään tyttökaveri ei ole samassa tilanteessa joten toivottavasti teidän viesteistä ja muutenkin näistä keskusteluista saa vertaistukea silloin kun sitä tarvitsee.
Odotus on ensimmäinen ja laskettu aika 16.4.10. Synnäri todennäköisesti Jorvi kun Espoossa asustellaan.
Eka aika neuvolaan on varattu ja odotan sitä innoissani. Oikeastaan odotan innolla kaikkea muutakin:) Tosin väsymyksestä ja haluan-pois-tästä-karusellista-oksetusolosta voisin luopua milloin tahansa! Pahoinvointi on ympärivuorokautista ja mikään ei tunnu auttavan.
Kaikille ihanaa odotusta toivottaen,
KristaErika rv 8+1
kauhea väsymys ollu koko päivän. ei millään pysy silmät auki. oli pakko raahata mies ja esikoinen kauppoihin että ei nukahda.
ja pahaolo oli puolpiävää, vaikka söi.
ehkä tämä tästä.
mutta hengissä ollaan :)
PikkuruinenToukka 9+1!!!! ;D
Siinäpä päivän saldo. Mies reppana sai pakit aamusta, kun tuli suoraan aamuhaleja antamaan ja meinasin yökätä, kun ei tuoksunutkaan pepsodentille ja suihkunraikkaalle. Siis tämä on ihan kamalaa, kun hajuaisti liian herkkä. Siitähän sitten riita tietysti tuli, mutta turhaan mies luuli saavansa mua ainakaan paremmalle tuulelle. Olin juuri jo tullut koiralenkiltä raikkaasta ilmasta ja sitten tulee joku aamumörkö sisällä vastaan. :)
Lasten kanssa tultu puuhasteltua ja ulkoiltua. Itse nukuin kaksi tuntia päikkäreitä, lapset ei mitään. Kohta saunaan ja lapset nukkumaan.
rv 8+2
Pikkuvilkulle suuret pahoittelut!=/ Pärjäile!
Täällä vatsaa vihloo, vihlonut pitkin päivää tasaisen satunnaisesti. Miehelle mainitsinkin että tuntuu tutulta, tän muistan viime kerralta myös. Mulla on nälkä parin tunnin välein ja kauhea heikotus ollut. Verenpaineen kun mittasin, niin oli todella matala. Nälkään oon koittanut suhtautua niin, että söisin vain tiettyinä aikoina ja järkeviä ruokia niin ei mee ihan mahdottomaksi. Pystyy tuollai säätämään pikkuisen kun ei ole nyt ollut pahoinvointia. Aamuisin oon alkanut syödä reilun annoksen kaurapuuroa että jaksaisi ilman välipaloja lounaaseen saakka. Syön 5 kertaa päivässä ja yritän siinä määrässä pysyä.
Mitäs mielitekoja muilla on? Täällä maistuisi raikas kylmä ananas, maito ja salmiakki.=) Lämpimät ruuat meinaa tökkiä, tekee mieli syödä, mutta ei vain maistu ja väkisin sais nieleksiä.
Neptunuksen jutut kuulosti tutulta. Mun mies ei välillä jaksa raahautua suihkuun ihan niin usein ku mun mielestä vois, sit ei oikein nappaa se halailemaan tulo jos nenä sattuu liian lähelle kainaloa..yök! =)Muutenkin ärsyynnyn ihan kaikesta, pienet epäkohdat pomppii silmille. Aina on joku sukka tai kalsarit väärässä pyykkikorissa jne.. Yks päivä odoteltiin bussipysäkillä bussia ja kun ei kolmanteenkaan vaunujen kanssa mahduttu niin tuli itku. Tuntu et mun maailma kaatuu siihen paikkaan ku en pääse edes kotiin.=/
Kukas se mainitsi että jossain oli mamalicious merkin vaatteet ilman postikuluja.. Koitin etsiä, mut en löytänyt. Varmaan hyvä vaan, kyllä niitä vaatteita ihan riittävästi kumminkin on jo.=)
Mukavaa vkl:n jatkoa!
Omppulin äiti 7+0
..poistun joukostanne. meillä maanantaina oli ultra, rv 8+3, sikiö näkyi muttei sydämen lyöntejä. keskeytynyt keskenmeno vkolla 7. pe.na poistettiin lääkkeillä.
joten surullisin ja epäuskoisin mielin täällä sulattelen tapahtunutta ja toivon että joskus asiat on taas toisin. voimia kaikille muillekin km.n kokeneille ja onnea kaikille odotukseen.
t.alisa79
Ja huomenta kaikille!
Mulla oli näköjään tullu ajatuskatkos, mä olen yleensä kaikkialla buam nimellä ja joku oli sen täällä vieny ku rekisteröidyin, (tai itseasiassa varmaan minä, mutten salasanaa kyllä muista) ja piti tehdä uus nicki niin sit automaattisesti eilen kirjotelin buam loppuun...Elkää säikähtäkö, sama tyyppi. =)
Tänään täällä on kyllä ollu pahaa oloa sitten kaikkien viikkojen eestä. Mut mä jostain luin että näillä viikoilla pitäis alkaakin nää pahoinvoinnit?
Mullahan nyt siis 6+4 ja tänään on ehkä ollu se pahin aamu kaikista. Eilenkin kun nukuin päikkärit niin sen jälkeen oli tosi huono olla. Sitten mies ehdotti et käydään grillillä illalla niin ei vaan voinu ottaa sieltä mitään ku pelkkä grillin haju oksetti. Mies sitten haki itellensä ruokaa ja mä olin ilman, ei tehny edes kotona sitä ruokaa mieli...
Nytkin koko ajan nousee ylemmäs ja ylemmäs se pala tuolla kurkussa et kohta varmaan saa käydä oksentamassa...
Pakko koittaa jotain syödä, mut miten ihmeessä saa syötyä jos pelkän ruuan näkeminenkin saa voimaan pahoin?
tollukka ja piipero 6+4
Ihan ensiksi suuret pahoitteluni pikkuvilkulle ja alisa79:lle. Toivottavasti pääsette pian uudestaan odottajiin.
Kaikille uusille tervetutuloa mukaan ja onnittelut heille jotka ovat nähneet pienokaisen sykkeen.
Omaan napaan siirtyen...Eli olo on aivan kamala ollut nyt. Olen ollut viime tiistaista sairaslomalla, mutta huomenna olisi tarkoitus kömpiä töihin, saa nähdä kuinka käy. Oksentanut olen siis ihan kunnolla ja varsinkin jos vatsa pääsee tyhjäksi ei auta enää mikään. Ruokalistani on supistunut melko yksitoikkoiseksi ja kahvia en pysty juomaan enää juuri ollenkaan. Eilen oli huvittavaa kun tulimme pihalat ja yhtäkkiä olohhoeessa tunsi että nyt tulee ylös ja lähdin juoksemaan veskiin, niin kuopuksemme juoksi perään ja kysyi, että "mitä sä äiti unohdit kun juokset noin lujaa?" No otan tän pahoinvoinnn hyvänä merkkinä.
Jouduin tosiaan myös käymään torstaina päivystyksessä kun alkoi vuoto ja jonkin asteiset kivut, mutta niin vaan ultratessa näkyi kaikki paikoillaan ja nyt löytyi myös syke!Itse olin jo ihan varma keskenmenosta. Helppo ei kyllä tämä alkuraskaus ole ollut ja näitä vuotoja kun on ollut koko ajan enempi ja vähempi. Niin ja ultratessa viikkoja piti olla 6+3, mutta vastasi 6+1 eli saa nähdä vaihtuuklo laskettu aika.
Eikös tässä pinossa ollut muuten muitakin joilla oli näitä alkuraskauden vuotoja ollut?
No nyt koiran lenkitykseen tuonne sateesen.
-mimmuli- rv.6+6/6+4
Kyllä se elämä vaan osaa olla julmaa. Koittakaa pärjätä!
Kiitos varsinkin Fantasylle tervetulotoivotuksista! En osaa kuitenkaan pysyä poissa näiltä kaiken maailman palstoilta, vaikka ensin meinasin, etten lähtisi mihinkään ketjuun mukaan ennen suunnilleen viikkoa 30...
Täällä on ollut puhetta esim. sikiöseulonnoista ja horoskoopeista. Meille kuuluu siis np-ultran yhteydessä se veriseulonta, ja uskon, että sen otamme tälläkin kertaa.
Meillä meneekin tarkalle, olisiko tulokas oinas vai härkä - taitaa kyllä kääntyä härän puolelle. Itse olen jousimies.
Olo on ollut pääasiassa hyvä. Välillä etoo ihan kuin olisi krapulassa, lähinnä aamupalan jälkeen aamupäivät ovat pahimpia hetkiä. Mutta saisi mun puolesta olla enemmänkin oireita. Jotenkin se rauhoittaisi mieltä, eikähän sitä ikuisesti kestä. Paitsi että vatsan turvotuksen voisin jättää väliin. Keskiviikkona on jo ensimmäinen neuvola, jossa kylläkin vain joristaan kaikennäköistä. Pitäisi myös soittaa ja varata np-ultra.
Oletteko jo kertonut paljon raskaudesta muille?
Viimeksi ei kerrottu kenellekään ennen sitä 12 viikon maagista rajaa. Nyt ollaan kerrottu perheelle ja parille hyvälle ystävälle. Kuitenkin on kiva saada tukea, jos jännitys yltyy aivan mahdottomaksi. Tai jos tapahtuu jotain ikävää.
Mutta töissä en aio kertoa varmaan ikinä. Viimeksi ehdin juuri kertoa ja sitten menikin koko syksyn työkuviot aivan sekaisin ja sovitut työkeikat alta (olen freelance/yrittäjä). Täytyy toivoa, ettei kukaan tunnista;-)
Mutta nyt toivotan kaikille oikein hyvää viikkoa ja parhainta mahdollista vointia!
Pola 7+2/8+0
Jaksamista pikkuvilkulle ja alisa79:lle. Hirveää kuulla tuollaisia uutisia.=(
Täällä kovasti pelottaa Kuutin puolesta. Mitään km:n oireita ei ole ollut, ei vuotoa tai kipuja. Jotenkin vaan pelko hiipii persuksiin. Sitten kun lukee täältä noita ikäviä uutisia, niin on karvat pystyssä kauhusta. No, keskiviikkona olisi meillä eka ultra. Toivon parasta. Mies ei välttämättä pääse töistä mukaan ja sekös ahdistaa. Jos jokin on vialla, niin mitä ihmettä mä sitten teen?! En varmaan pääse tuota puolen kilsan matkaa kotiin.
Melkosta tämä alku on. Ja mä pelkään, että kohdallani pelkään koko raskauden ajan...Jospa tämä tästä. Joohan?
-Orkidea ja Kuutti 9+4-
Ps. Asiasta kertomisesta...Minun muutamalle ystävälle on kerrottu. Mies ei ole halunnut omilleen vielä huudella. Jos ultrassa on kaikki ok, niin vanhemmille ajateltiin kertoa loppuviikosta. Turha tätä on salailla. Jos jokin menee pieleen, niin minkäs teet. Ei mun mielestä sen takia kannata "huijata".
Voi ei alisa79 =((( olen todella pahoillani ja toivotan voimia toipumiseen ja onnea uuteen yritykseen.
KERTOMISESTA: Moni jättää kertomatta sen takia kun jos jotain sitten tapahtuu. Itse olen ainakin parille kertonut juuri siitäkin syystä, että jos jotain tapahtuu, saa jakaa sitä pahaa oloa eikä km tule kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Meillä siis aika monikin jo tietää, tosin ovat tienneet jo ettei lapsiluku tähän jää, eli eipä tämä ylläri ole kelleen ollut =)
TIPUTTELUA ollut myös täällä, ihan veristä ja kyllä säikäyttää varsinkin kun km takana joka alkoi samalla tavalla. No tiputtelu loppui ja nyt toivon kaiken olevan hyvin. Kolmosen kohdalla oli tiputtelua/vuotoa rv 12 jonka takia jouduin sairaalaan mutta kaikki hyvin, poika iso ja reipas =)
ORKIDEA paljon peukutuksia tulevaan ultraan! Minulla sama edessä perjantaina.
Muru rv7+
Voi ALISA79, olen todella pahoillani puolestasi :( - VOIMIA!! Mulle kävi viimeksi juuri samanlailla, vkolla 9 kävin ultrassa ja sikiö oli - sykettä ei, oli jäänyt vkolle 7+3... Lääkkeellinen tyhjennys oli myös mulla! Mulla vaan kesti jälkivuoto yli 6 ja puol vkoa - meinasi usko jo loppua, mutta tulin sitten uudelleen raskaaksi heti seuraavasta kierrosta ilman jälkivuotoa...
Tervetuloa KristaErika :) ja onnea!
Pola, kyselit kertomisesta niin me kerrottiin kolmelle ihmiselle ennen varhaisultraa, sen jälkeen vanhemmillemme... Edelleen vaan noi muutamat tietää... Ehkä ensi viikon ultran jälkeen kerrotaan sisaruksille, jos kaikki hyvin... Viimeksi kerrottiin aika monelle ja kun menikin kesken oli hyvin raskasta kertoa se kaikille ja kohdata ihmiset sen jälkeen... En varmaan ole toipunut km:sta vieläkään.. Siksi sun edellinen tilanne tuntuu todella pahalta ja tuskaasi en voi ees kuvitella...
ON: HUH HUH mikä vkonloppu.. Lauantaina heräsin aamupalalle ja sitten parin tunnin päästä nukahdin 3,5h "päikkäreille"... Heräsin ja olin ihan koomassa.. Huomasin, että leipä oli loppunut ja aloin tekee ruokaa.. Mutta aamupalasta oli kulunut liian kauan, joten oksensin 10 kertaa samalla kun tein ruokaa, koirakin oli ihan paniikissa ;D! Vaikka sitten söin, ei pahaolo helpottanut koko iltana vaan oksentelin vähän väliä.. Sunnuntaina myös oksentelin monta kertaa.. Tänäänkin on ollut vielä etovampi olo, mitä nyt muina arkipäivinä (säännöllinen syöntirytmi) on ollut.. Sitten on tullut hirveän nirsoksi, ei pysty syömään enää kuin tiettyjä ruokia ja jos ei saa juuri sitä mitä tekee mieli - tulee pahaolo :O! Onneksi ruuat mitä tekee mieli on yleisesti terveellisiä, enimmäkseen leipää, salaattia, kanaruokia ja hedelmiä MUTTA myös hampurilaisia tekee mieli :O!
Ja sitten neuroottinen kun olen niin heti ajattelin, että nyt kaikki ei ole hyvin kun pahoinvointi lisääntyy tässä vaiheessa... Elimistö se yrittää tuottaa keltarauhashorminia enemmän, jos sikiöllä jokin hätänä... Huoh... Noh viikon päästä selviää taas vähän, kun on ultra!
fantasy rv10+4 = WOW =))
Pahoittelut Alisa79 ja Pikkuvilkulle. :( VOIMIA!!!
Tänään oli eka neuvola. Siellähän se pieni sydän jyskytti! =) Neuvolantäti 30 vuoden kokemuksella sanoo aina sydänäänistä omaa veikkaustaan niin epäilee kuulema poikaa.. ;) No, sehän on sanomattakin selvää vaikka tosin hän veikkas tokan pojan kohdalla tyttöä.. Meillehän se on aivan sama kumpi tulee kunhan olisi terve, eikä me haluta etukäteen sukupuolta tietääkään!! En tiedä miten täti sai kiekostaan viikoiksi 10+1 sillä viimeiset menkat alkoi maanantaina niin kaiken järjen + oman kiekon mukaan viikko vaihtuu aina maanantaina, mutta samahan tuo on, mennään nyt näillä ja tarkennetaan ultrassa joten la onkin neuvolan mukaan 4.4.2010 =)
Edelleen mennään samoilla oireilla. Vessassa 2-3 kertaa/yö, mahaa turvottaa kovasti ja välillä iskee etova olo sekä väsymys, mutta "vähillä" oireilla mennään. Ihmettelen kun mikään haju ei oo es tökännyt, kahvikin menee normaalisti, edellisissä raskauksissa se tökkäs välittömästi!
Voikaa hyvin ja pikkuhiljaa paksusti!! =)
Aurinko 10+1
Tulinpa vain kertomaan ikävät uutiset, minut voi listalta poistaa:(
26. päivä oli se varhaisultra, eikä sykettä löytynyt. Seuraavana päivänä ultratiin uudelleen, eikä löytynyt vieläkään. Pikkuruinen hahmo löytyi ja epäilivät että raskaus mennyt kesken viikolla kuusi. Parin päivän päästä alkoi kauheat kivut ja vuoto. Siinä meni vauvahaaveet. Olo on tyhjä. Surettaa!
Juuri nyt ei tunnu elämä reilulta. Mutta toivon teille onnellista odotusta. Ehkä minäkin pääsen nuuhkimaan vauvan tuoksua sitten myöhemmin.
Vilkku