HUHTIKUUN HANIT syyskuussa =)
Kommentit (159)
Voi Pampa, mulle tuli itku melkein(taas) kun luin miten onnellisesti tuo tarina sitten kuitenkin päättyi :) .
Ihanaa, olen ollut onnellisen huonovointinen viimeiset kolme päivää :D . Miten oksetus ja pahaolo voikin saada ihmislapsen niin tyytyväiseksi?
Olen paljon luottavaisemmin mielin, kun oireilee :) .Minua myös huimaa oikein olan takaa, ja olen huomannut että verisuonet ovat tulleet suuremmiksi ja muhkeimmiksi, lienee kyseessä tuo verenmäärän nousu. Jotain ihme näppyjä on myös tullut koko turpavärkki täyteen o_O . Minulla on pömppömasu
Muistakaahan siskot käydä lukemassa syyskuisten synntyskertomuksia, noin mekin sitten hermoillaan huhtikuussa ja poksahdellaan vuoronperään =)
Tänään olin taas aamun niiiiiin pahoinvoiva ja itkua pidättelin. Piti koittaa syödä silmät kiinni ja ajatella kaikkea muuta entä syömistä. On se varmasti ollut näky!
Minulla myös verenpaine matala, samoin verensokeri joten joudun pakosta syömään 2h välein. Ja tuo ruokapuoli on ongelma! Tänään voi haluta lihapullia, mutta hyi jestas mille raaka jauheliha haisee ja siihen kaatuu se kokkaaminen.
Minulla myös pömppis näkyy jo, hoikka kun olen. Muutamia mammahousuja pitänyt jo senkin takia että tavan farkut puristaa. Puntarilla en uskalla käydä, lihominen hirvittää kun joka raskaudessa tullut yli 20kg.
Muru rv 8+5/9+5
Tervetuloa merili ja electric storm, paljon onnea mukaan matkaan =)
Mä kyllä kanssa yhdyn tuohon sinisinin ja polan tekstiin, ettei kannata turhaa huolta kantaa - vaikka itsehän olen tietenkin paraskin puhuja ;D - mutta yritetään kaikki zempata tässä asiassa! Olisihan se kiva uskaltaa nauttia raskaudesta, minäkin odotan sitä... Missäköhän vaiheessa sitä uskaltaa alkaa jotain hankkimaan vauvalle, meilläkin kun esikoinen meni jo kouluun niin eipä ole paljon vauvatavaraa jäljellä... Olen mä jotain vaatteita säilyttänyt, mutta en mitään tarvikkeita... Tulee kumminkin aika kiire sitten, kun joskus uskaltaa aloittaa hankkimisen ;D
Orkidealle ja tytsälle90 paljon zemppiä ja positiivista mieltä :)!
Pampa, ai lomalla olitte... Toivottavasti jäi kumminkin lomasta hyvä olo, kun tuollainen kauhea kokemus oli.. Huh huh, mutta tosiaan IHANAA kun kaikki hyvin =)))
Omaa napaa: Mulla on pahaolo vähän helpottanut... Tässä vaiheessa se ei enää tunnu katastrofilta, kun sen verran pitkällä on, että pitäisi alkaa se helpottamaankin... Ja muutenkin, mä oon jotenkin ihan varma että tunnen jo vauvan "liikkeitä" - tai no ihan sellaista herkkää hämärää möyrimistä jos oikein keskittyy!! Esikoisen kanssa tunsin liikkeitä selkeesti vkolta 14 lähtien, joten voi se kai olla mahdollista... Jotenkin on vähän "helpompaa" kun tuntee, että joku siellä mahassa on selkeesti... Mutta täysin helppoa ei todellakaan ole, kummitukset soimaavat ajatuksia edelleen päivittäin... Vakavasti harkitsen kotidoblerin hankkimista, vaikka polalta tosi hyvä kommentti siihen tulikin :D
IHANAA VOINTIA KAIKILLE JA NAUTTIKAA :)
fantasy rv11+6 / ultra rv 12+2
Ilmoittaudun vielä uutena mukaan huhtikuisiin..
La 23.4-10. synnärinä kys.
Olen 30v ja pohjois-savosta.Perheeseen kuuluu mies 36v ja 2 lasta.(2003 ja 2005)eli nyt odotan kolmatta lasta..jos onni suo.
Koin ikävän kkm:n maaliskuussa r-viikoilla 10+6.(se tässä pahan tekee kun kerkesin nähdä sydämen sykkeen rv 7+0 ja rv 9+1 kaikki piti olla hyvin mutta toisin kävi) No,elämä on jatkunut mutta vaikeeta välillä tehnyt.Nyt uudella yrityksellä eteenpäin..=) Kävin arussa rv 7+3 ja oli toukka mukana ja sydämen syke.Jouduin käymään lekurissa rv 8+3 kun kompuroin kotona portaissa ja halusin nähdä onko kaikki ok. toukka oli kasvanut ja vahva sydämen syke näkyi..kontrolli käynti on ens ti ja sillo myös eka neuvola,rv silloin 9+4. =) jännittää kamalasti että onko kasvanut ja näkyykö sä:t kun toi edellinen kkm mielessä.
Kanssasisaret hei!jos ootte käyneet alkuraskauden ultrassa niin minkä kokoisia teidän masuasukit ovat olleet?
Pahoittelut niille(en muista nimiä)jotka kokeneet km:n.
T:Marika79 rv 8+6
Tulin pikavisiitille pitkästä aikaa.
Pahoittelut niille jotka on saanu ikäviä uutisia:(
Tervetuloa uusille ja onnittelut niille jotka ovat saaneet sykkeen nähdä:)
Kävin tänään ultrassa ja sen voin sanoa että oli tuskallista oottaa ultraan pääsyä, jännitti ja pelottin niin että jalatkin tuntui ihan velliltä.
Syke kuitenkin sieltä löytyi ja pikku kaveri vastasi viikkoja 9+3. Laskettua aikaa ei kuitenkaan ruvettu siirtämään joka neuvolan mukaan olisi 14.4. Oon tässä nyt ihan sekasi että minkä mukaan mulla pitäs mennä, kun tosiaan ultran mukaan viikoja on se 9+3, oman kierron mukaan 9+5 ja neuvolan mukaan 10+0? tuntuu vähän hölmöltä noudattaa tuota neuvolan laskettua aikaa kun tietää että ei se niin pitkällä ole..
Tulipa kyllä omanapainen viesti
Nekkunen rv jotain?
Kävin eilen ekan kerran oikeesti neuvolassa. Sattui mukava täti kohdalle ja juteltiin muutenkin niitänäitä. Sydänäänet ei vielä kuuluneet, mutta kun ultralla kurkattiin niin siellä 'se' jammaili ja vilkutteli. Syke näkyi hyvin ja selvästi :)
Nyt pitäis varailla sairaalaan sitä ultra-aikaa, maanantaina ois labrareissua ja kaikkea. Melkosta eri paikoissa hyppäämistä tää raskaana olo :)
Kauheesti tekis mieli lapsille kertoa, mutta ei vielä kuitenkaan, omalla esikoisella kun on tällä viikolla synttärit ja miehen esikoisella viikonloppuna Tärkeä Meno niin sovittiin et kunhan ollaan tasaannuttu takasin arkeen niin kerrotaan sitten. Menisi siis jonnekin ens kuun alkuun.
Minapieni rv 10 :)
Täälläkin vielä elossa, mikä on ihme tältä pahoinvoinnilta et ollaan elävien kirjoissa.. =)
Ei oo oikein jaksanu kirjotella, mut onnea kaikille joilla on syke kuulunu ja ultrasta hyviä uutisia tullu!
Täälläkin on käyty uudelleen ultrassa ja kaikki on hyvin, siellä heiluttiin ja oli kasvettu tosi paljon verrattuna edelliseen käyntiin. Tosi vahva sykekin siellä oli ja kuunneltiin vielä dopplerilla niin siellähän se jumputti, tosi vielä vaimeat äänet mutta ei viikkojakaan ollut kun se 8, että ihme että ylipäätään kuului sillä ne äänet.
Vielä viikko niin sitten mulla on ensimmäinen varsinainen neuvola. Siitähän se sitten lähtee.
Mutta tää pahoinvointi on kyllä jotain ihan kamalaa...Saa väkisin nieleskellä aamulla aamupalaa, kun se vaan tulee ylös ja pakko jotain saada syötyä. Kiloja tähän mennessä tippunu 5. Mutta onneksi on tuota vararavintoa että ei haittaakaan vaikka se tippuukin, neuvolastakin sanoivat et on ihan ok, kun on liika kiloja muutenkin.
Mutta nyt esikoiselle aamupalan laittoon ja sit jos tuo isukki heräilis kans, ni mä voisin mennä nukkuun...Väsyttää nyt ihan sikana. Kun ei vaan saa nukuttua, unettomuus vaivaa ja sit näin viikonloppunakin heräsin jo kuudelta. Eli siihen aikaan ku normaalisti, ei vaan saa nukuttua...
mut nyt menoks! Hyviä vointeja kaikille!
tollukka 8+3
Onpahan taas kulunut aikaa siitä kun olen jaksanut kirjoitella, lukemassa olen kyllä käynyt.
Onnittelut kaikille, jotka ovat ultrasta saaneet hyviä uutisia. Minnillä taisi olla ihana kuvakin esillä =) Ja olikos se Pampa kenellä oli ollut todelliset kauhun hetket, mutta kaikki päättyikin hyvin.Ihanaa että menee välillä asiat näinkin päin ja kova vuoto ei aina ole lopullinen tuomio.
Pahoittelut keskenmenon saaneille.
Huomaa että aletaan mennä kohti lokakuuta, kun ovat aamut pimentyneet ja ilmatkin viilentyneet, mutta kaunista aikaahan syksykin on, ainoastaan nuo loskakelit jättäisin näistä meidän vuodenaika vaihteluista pois.
Omaan napaan siirtyen...Eli pahoivointia ja väsymystä on ollut edelleen, tosin to pahoinvointi on kyllä jo suhteellisen hyvin hallinnassa ja ei ole tarvinnut oksennella pariin päivään. Oksentelua tosin riittii alkuviikosta kun sain ruokamyrkytyksen.Luulin etten siitä enää selviä. Nyt tänään sitten alkoi kurkkukipu, joten saa nähdä onko tulossa kunnon flunssa. Taitaa tosiaan olla vastustuskyky hieman normaalia heikompi.
Ja ultrassahan kävin keskiviikkona ja siellä pieni ihminen pakoili antuia ja sykekin näkyi selvästi! Sen verran itsepäinen tyyppi mukana matkassa on, ettei lääkäri saanut kunnon mittoja =) Nyt huoli pikkasen helpttanut kun kahdessa ultrassa syke löytynyt ja vuodotkin ovat toistaiseksi loppuneet. Torstaina olinkin sitten neuvolassa ja se oli sitä tavanomaista kyselyä ja lapun täyttämistä. Päätimme osallistua siihen Down tutkimukseen,eli verikokeessa käyn sitten samana päivänä kuin ultrassakin. Tästä seulontaan osallistumisesta johtuen ensimmäinen ultar tehdään kuulemma rv. 11+6. Suurena yllätyksenä minulle tuli se miten rankasti neuvola käyntejä on karsittu! Seuraavan kerran menen neuvolaan rv22 ja alkuraskauden lääkärikäyntiäkään ei enää ole. Pikkaisen jätti epävarman olon kyllä tuo homma kun kolmessa edellisessä raskaudessa olen käynyt alusta asti noin kuukauden välein neuvolassa. Mietinkin, että menekö yksityiselle lääkärintarkastukseen tässä alussa.
Mitenkäs muilla jotka ovat jo kerinneet käydä neuvolassa,kuinka usein teillä on käyntejä?
Tämä vähäkäyntinen systeemi siis nyt ainakin helsingissä.
No tulipahan turinoitua ja ilmeisen paljon omaa napaa. Hyvää viikonloppua kaikille!
-mimmuli- rv 8+5
mimmuli: mäkin ihmettelin sitä miten harvoin Helsingissä on neuvolakäyntejä. Tuntui tosi jännitävältä mennä neuvolaan ekan kerran, mutta ällistyin kun kuulin että seuraava käynti on vasta molempien ultrien jälkeen. Tää on mun ensimmäinen raskaus, ja tuntuu siltä että sitä kyllä kaipaisi enemmän tukea. Olen nyt sitten käynyt yksityisellä, ja varmasti käyn jatkossakin.
Kävimme tällä viikolla np-ultrassa ja siinä oli kaikki hyvin. Niskaturvotusta oli niin vähän että sitä oli todella vaikea saada mitattua. Sen lisäksi sikiö oli niin kiinni kohdun seinämässä ettei niskaa paljon näkynyt. Sain mehua juotavaksi ja sokerin avulla pikkuinen lähti liikkumaan niin että saatiin mittaukset tehtyä... On se vaan niin ihanaa katseltavaa!
Emilia82 11+5
Aikas urakalla tökkii nämä sivut nyt, ainakin täällä päässä. Edellisestä viestistänikin jäi loppu pois, enkä sitä pystynyt enää muokkaamaan. Noh, tuskin siellä kovin tärkeetä löpinää olis ollutkaan ;).
Viime tiistaina oli np-ultra ja siellä oli kaikki hyvin :). Niskaturvotus oli 0,7 tai sen allekin jopa. Pää-perämitta oli 50mm. Oli tosi ihana rauhassa katsella kuinka pikkuinen siellä liikuskeli
..(jatkuu) Nyt alkaa tuntumaan hieman todellisemmalta tämä raskaus, vaikken vieläkään ihan kunnolla tajua koko asiaa ;D.
Oho, onpas Helsingissä harvoin neuvolakäyntejä. Täällä Pirkanmaalla käydään noin kerran kuussa neuvolassa. Mulla on ensi tiistaina lääkärineuvola, ihan kiva.
Pahoinvointi on helpottanut sen verran, että nyt sitä on enää vaan silloin tällöin ja lähinnä jos on syömisestä kulunut 3 tuntia tai yli. Jatkuvasti sais kyllä olla syömässä, painoakin on tullut nyt noin pari kiloa lisää...
Jotain muutakin piti vielä sanoa, mut unohdin. Parempia vointeja kaikille :)!!
Pampa 12+1
mimmuli, mäkin olin ihmeissään kun neuvola-ajat on nykyään niin harvakseltaan... Esikoisen aikaan yli 7 vuotta sitten oli kerran kuussa ja lääkäreitä myös 2-3... Onneksi sentään on edelleen nuo kaksi ultraa, ettei sentään niitä ole vähennetty... Mulla on rakenneultra 12.11, eli 2kk päästä np-ultrasta... Aika pitkä odotus, kun tosiaan ei ole neuvolaa/lääkäriä välissä... Ainoa, että verikokeisiin pääsen varmaan välissä, kun mulla on miinus veri niin vasta-aineita tutkitaan useimmin...
Mutta onneksi kotidobler on tulossa :D - oli pakko tilata se! Vaikka tunnen jo vähän liikkeitä ja sitten kun ne voimistuvat on ehkä helpompaa...
Pampa, mullekin on tullut n.2.5 kiloa lisää... Ensin laihduin ja sitten yhtäkkiä tuli kaksi kiloa lisää... Ja ihan nyt vasta viime päivinä on tullut tuo puoli kiloa, pitkään oli samassa...
Muuten sitten pahoinvointi on helpottanut arkisin, muttä nää vkonloput on täynnä ällötystä... Varmaan ei ole niin säännöllinen ruokailurytmi kuin arkisin...
Ihanaa päivää, on niin lämminkin =)
fantasy (rv12+2) ultran mukaan rv12+5
Nykyään sitä toki odottaa viikonloppua, mutta samalla myös sitä, että pian alkaa taas uusi viikko!! =) Meillä on keskiviikkona np-ultra ja mennään sinne miehen ja molempien poikien kanssa. Just katseltiin poikien heidän omat 12 viikon ultrakuvat ja yhdessä mietittiin, että veikka tai sisko on nyt saman kokoinen suunnilleen! =)
Emilia82 ja Fantasy: Mistä doplerit ja paljon ne maksaa? Ei oo tullut aiemmin mileenkään, mutta nyt kun te puhuittte niin.. ;) Niin ja Fantasy: ONNEA!!
Pampa: Huh, mikä tarina, ihanaa, että kaikki ok!!
Electric Storm: Tervetuloa joukkoon ja ihanaa, taas yksi joka ymmärtää mun vaaleanpunaisia unia. Minullakin kolmas raskaus, pojat syntyneet 02 ja 04. Mutta poikahan se tämäkin on.. ;)
Velmutar: IHANAA ja onnea!!
Matilda-aleksandra: Täällä myös yks näppynaama. Mulla on hyvä iho, mutta nyt jotain ihme hikinäppyä naama täynnä, varsinkin otsa.
MaalisMuru: Mulle on tullut aiemmissa raskauksissa + 25 kiloa ja ne oon saanut aina pois, mutta kamalla työllä. Painan normaalisti 56 kg. Nyt odotan mielenkiinnolla mitä tämä mun jumpassa ja salilla juokseminen vaikuttaa painon nousuun tällä kertaa.. =)
Marika79: Tervetuloa mukaan ja kiva saada joku täältä samalta suunnalta!! =)
Täällä on pohjois-savossa on kaks ultraa, Np- ultra ja rakenneultra. Mä oon aina käynyt yksityisellä jotain viikolla 34-36 ja nyt kävin siis viikolla 7 yksityisellä. Koko oli silloin huima 0,97mm =)
Mä oon ihan kuin tuntenut jotain liikettä.. Voikohan se olla, aiemmin tunsin aina viikolla 15, mutta nyt selvää porinaa/kuplia ja joogassa kontallaan tunsin pienen muljauksen alavatsassa. =)
Mä oon vaan jotenkin tässä raskaudessa niin "päivä kerrallaan" menijä johtuen varmaan huhtikuun keskenmenosta, mutta en osaa ollenkaan ajatella ettei kaikki olis kunnossa. Ehkä eka raskaus oli sellainen, että sitä mietti ja toki aina sit ihan loppupäivinä, mutta nyt vaan jotenkin uskon, että kaikki on jees. Ja kohtahan ne liikkeet alkaa todella tuntumaan!
Ihanaa viikonloppua kaikille ja tervetuloa mukaan vielä muillekin uusille!!
Palailen asiaan keskiviikon np-ultran jälkeen!!
Aurinko 11+5
Hei vaan! Minulla onkin piiitkä aika, kun viimeksi (ja vasta ensi kertaa) kirjoitin. Olen kyllä käynyt täällä lueskelemassa ja nyt sain kaiken lukematta jääneen luettua.
Olen hirveän pahoillani keskenmenon saaneiden puolesta! Se on niin kamalan surullista ja epäreilua!
Pampa: pienokaisellasi oli saattaja, joka tuumi, ettei häntä enää tarvita. Onneksi on pienellä kaikki hyvin! En ikimaailmassa olisi voinut toimia noin rauhallisesti, kuin sinä tunnuit tekevän.
Tieto kyllä lisää tuskaa, kuten sanotaan. En minä tiennyt mistään keskeytyneistä keskenmenoista, ennenkuin täällä olen sellaisesta lukenut. Kamalaa! Mihin sitä voi luottaa?! Olen päättänyt, että yritän olla huolehtimatta. Niin kauan, kuin sisällä selkeästi pysytään, niin luotan siihen, että kaikki on hyvin. Minä jopa jutustelen välillä masulleni ja kannustan pientä jaksamaan mukana.
Odottavan aika on pitkä... Ensimmäistä ultraa odotan kuin kuuta nousevaa, että kaikki tuntuisi paljon todellisemmalta ja kuulisi sydämensykkeen ja näkisi pikkuisen. Tietäisi kaiken olevan hyvin. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola, mutta ultrasta ei ole mitään tietoa. Olisipa siinä neuvolan yhteydessä edes ihan pieni kurkistus... :)
Minulla on ollut ihan järisyttävän huono olo! Hassua kuitenkin on, etten ole kertaakaan oksentanut, vaikka mahassa on pyörinyt ja olen varmaan ollut ihan vihreä. Välillä joku ruoka maistuu, sitten ei pysty edes ajattelemaan koko ruokaa. Nyt on mm. pannassa jogurtti. Riisifrutin erehdyin ostamaan ja sepä lensi melkein samantien roskiin, kun olin maistanut sitä. Myös oliivit lähtivät salaatista, samoin fetajuusto. Leivoksia, eikä karkkeja ole tehnyt pätkääkään mieli. Vain salmiakkia ja lakritsia, joita taas ei suositella syötävän. Mutta minulla on kyllä aina ollut matala verenpaine. Rinnat ovat olleet ihan valtavan kipeät. Ei oikein tee mieli halailla... Nälkä on ihan koko ajan, mikä taas on ristiriidassa sen kanssa, ettei tee mieli syödä juuri mitään. Entäs väsymys... Kesken työpäivän tekisi mieli mönkiä päiväunille. Kotiin päästyä on ihan valmis yöpuulle, vaan kun on hiukan turhan aikaista.
Olen nyt hiukan nolona tästä tietämättömyydestäni, mutta mitä meinaa np-ultra? On kyllä minusta ihan käsittämätöntä, että koko raskauden aikana on vain kolme ultraa! Toivon, että täällä päin olisi enemmän. Pampan kanssa samalla alueella, että ilmeisesti olisi.
Hyviä vointeja kaikille toivon! :)
Ronja rv 8+1
Neuvolassa käyntien määrästä ootte puhuneet. Mulla on seuraava aika kuukauden päästä, eli ainakin tällä alueella Helsingissä ei sen harvemmin ole käyntejä. Mua ei haittais vaikka ois harvemminkin, koen ne käynnit ahdistaviksi. Ei ois pakko käydä, mutta haluan tietää mitä vauvalle kuuluu. Nyt oli tällä viikolla eka neuvola ja harmitti mennä kun edelliset raskauskilotkin painolastina ja taas se saarnaaminen alkaa. Mulla on aivan terveelliset ruokailutottumukset, mutta ne terkkarit ei usko millään että painoa tulee vaikkei vedä herkkuja ja roskaruokaa. Mun serkulla on sama homma, raskauden aikaa vaan painoa tuli helpommin ja sit syytettiin syöpöttelystä. Painoindeksi kun oli 28 niin sokerirasitukseen joudun.=/ Nyt oon ollut koko viikon ihan masennuksissani ton painonnousun takia, en todellakaan halua olla näin iso ja kunhan tää toinen lapsi on tehty ja imetys loppunut niin sit lähtee ylimääräiset kilot.
Vielä tuosta ruuasta, kertokaas mielipiteitä voisko jotain muuttaa parempaan suuntaan. Eli, syön 5 kertaa päivässä (6 jos olen herännyt poikkeuksellisen aikaisin). Aamupalalla leipää/puuroa, kahvia ja vettä. Lounaaksi ja päivälliseksi itse tehtyjä perusruokia joissa yleensä vähärasvaisia aineksia, vähän suolaa ja lähes aina kasviksia/salaattia lisänä + lasi rasvatonta maitoa. Jälkkäriksi kahvia, joskus paussi keksi tai hedelmä kyytipojaksi (ei päivittäin). Välipalaksi leipä, maito/viili/jogurtti (maustamattomia), ehkä hedelmiä lisänä. Iltapalaksi leipä, maito/vesi+ hedelmiä. Tätä luokkaa syömiset normipäivinä, tietty joskus on karkkipäivä ja kylässä otan kahvin kanssa pullaa tai muuta, mutta kotona ei turhia herkkuja pidetä eikä niitä päivittäin syödä.
Huomaa että mua tosissaan vaivaa tää asia.=)
Parempaa vointia kaikille!
Omppulin äiti 9+0
Lueskelin eilen tarkemmin neuvolasta kotiin tulleita lippusialappusia ja sieltäpä löytyi, että ultra tehdään raskauden aikana 1-2 kertaa. VAIN!!! Ensi vuodesta alkaenhan jokaiselle taataan edes se kaksi kertaa, mutta sehän on ihan himputin vähän. Sitten pitää maksaa ihan mukavasti yksityiselle... On se vaan niin väärin!!! Minun mielestä.
Aurinkoista sunnuntaita kaikille! :) Piti vaan käydä vähän purkamassa, kun ketuttaa moinen pihistely näin tärkeässä asiassa.
Ronja rv 8+2
LA 14.4.10 TAYS ois synnytyspaikka ja Lempäälä on asuinpaikka =)
Esikoista odotellaan rv. 10+2 =)
caretta, tervetuloa ja oikein paljon onnea esikoisesta =)
Omppulin äiti, voi ei - inhottavaa saada kuulla tollasta neuvolasta :/! Mun mielestä toi ruokamäärä kuulostaa aivan normaalilta! Mäkin syön 5 kertaa päivässä, joskus myös jopa kuusi - koska joudun heräämään arkisin jo ennen kuutta... Mä syön TODELLA paljon enemmän kuin ennen raskautta, normaalisti syön todella vähän (lihoan helposti)... Yritän nyt syödä mahdollisimman terveellisesti, koska on pakko syödä usein kun muuten tulee hirveän heikko ja pahaolo... Mutta aina ei terveellisesti syöminen onnistu, koska jos en saa juuri sitä mitä tekee mieli niin tulee pahaolo... Saa nähdä miten painon nousun käy, nyt onneksi ei ole tullut kuin 2 kiloa, koska ehdinkin jo laihtua sen puoli kiloa mistä viimeksi kirjoitin ;D! Esikoisen kanssa tuli 16 kiloa, josta oli paljon turvotusta - olin ihan kauhean turvonnut silloin :/....... Missä päin hkiä asut, jos sulla usein neuvoloita?
Ronja, Mulla on sama, että välillä tekee niin mieli jotain ruokaa ja syö sitä... Mutta sitten se alkaa ällöttämään... Mulla on käynyt jo monen ruuan kaa niin, joten kohta ei voi enää syödä mitään ;D..... Kysyitkö sitä np-ultraa, niin se on se ensimmäinen ultra (vkoilla 10-12?), jossa katsotaan sikiön koosta millä vkoilla ollaan ja onko yksi vai kaksi... Sekä pääpiirteiset rakenteet, että on kaksi kättä ja jalkaa ym. Myös niskaturvotuksen määrä, mutta nykyään on se down-veriseulakin mistä näkee sen suoraan... Eli ei niin merkitystä sillä turvotuksella, kun ei se kumminkaan kerro välttämättä totuutta - oli sitä paljon tai ei yhtään... Rakenne ultrassa (vkoilla 18+20) sitten katsotaan tarkemmin, että rakenteen on normaaleja ja sisäelimet ym... Eli Helsingissä on nää kaksi ultraa vain, mutta niinkuin monet muut myös minä kävin varhaisultrassa yksityisellä (vkolla 7+4)...
Aurinko, joo täällä kuumeisesti odotellaan dobbleria! En nimittäin löytänyt sivuilta mitään toimitusaikaa :/, mutta tilasin siis kyseisen kapistuksen Suomen nettitilaus- sivuilta ja sieltä elektroniikka ja siitä turvallisuus kohdasta AngelSounds-kotidobbler 45€ ja postikulut 6€ eli ei paha! Mietit myös liikkeitä, niin varmasti voit tuntea jo liikkeitä... Mäkin tunsin esikoisen kanssa vkolta 14 lähtien, mutta nyt tässä raskaudessa jo todella aikaisin ( silloin ennen vkoa 11 :O, koska samanlaisia tuntemuksia on ollut siitä lähtien, nyt vain vahvistuneet) - on varmaan niin herkässä tuntemaan (edellisen km:n takia), niin pystyy keskittymään ja huomaamaan... Eikä se mikään ihme, että tunnen koska viikko sitten ma ultrassa vauva oli jo yli 5cm ja vastasi tuolloin siis rv12... Nythän se on kasvanut jo siitäkin roimasti :D...
Muuten ihanaa kun tää meidän pino on niin iso, ollaan suosittu pino muuteskin kun katsoo miten monta kertaa tätä pinoa on luettu ;D! Hyvä hyvä nyt kaikki loputkin taustailijat ilmoittautukaa mukaan menoon!! =)
Ja muuten oliko tässä pinossa kenelläkään tulossa kaksosia? Pampalla oli ainakin lähellä ;D... Osalla ei tietenkään ole vielä selvinnyt...
Mulla on jotenkin ihmeen energinen päivä tänään ollut, tuntuu että on taas elävien kirjoissa :) (ja siksi taas takaraivossa pelko jytisee, aargh)... Eilen oli taas tosi huono päivä ja pahaolo....
fantasy rv12+6 (ultran mukaan) = mennään nyt ultran mukaan, kun on kumminkin luotettavin... Vaikka laskettua aikaa ei enää muuteta... Kumminkin tämäkin menee yli la:ajan, koska esikoinenkin meni 5 päivää... Eli tuo 1.4 voi olla ihan lähellä totuutta ja olisikin aika hyvä - aprillipäivä ;D
tulin vain ilmoittaa että lähden kohta ultraan.
voi pojat...
PikkuruinenToukka rv. 11+2
Melkoinen kokemus tosiaan Pampalla. Tuntuu, että olit silti toiminut hirmu järkevästi. Itsellä olis varmaan tullut paniikki...
Täytyy kyllä sanoa, että ei tämä ensimmäisen odottaminen ole yhtään sen helpompaa. Aivan samat pelot sitä on täälläkin. Ja johtuu varmasti siitä, kun tätä on niin pitkään toivonut ja haaveillut, että ei voi tajuta, että kaikki menee varmaankin hyvin. Ja sitten kun on typerä ja tulee näille palstoille, niin ei voi kyllä välttyä huolelta.=)
Täälläkin on melko oireeton olo. Ja sekös huolestuttaa! Olen kyllä aika hyvin oppinut nyt syömään, ettei tule paria tuntia pidempää taukoa. Mistä tulikin mieleen, että pitää syödä jotain... Olen saanut nyt nukuttua yöni yllättävän hyvin. Ei ole tarvinnut nousta vessaan kuin vasta miehen herätessä viiden jälkeen. Aika luksusta. Ja tottakai äärimmäisen huolestuttavaa! "Eikö kohtu enää kasvakaan?!" "Miksi löydän yllättävän helposti hyvän asennon nukkua?"
Tänä aamuna sitten tuli itku, kun mies lähti ja murhe painoi pienestä...Oli varmaan kiva lähteä, kun paruin sängyssä ja roikuin kädessä, että apua. Huoh.
Lisähuolena on, että meillä epäillään sisäilma/ homeongelmaa! Todella kiva juttu. Ei onneks huolestuta nyt oman terveyden lisäksi myös vauvan terveys. On tämä syvältä.
-Orkidea ja Kuutti 10+6-