Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä pahuuden ydin, opettaja. Tahdotko kysyä jotain?

Vierailija
28.12.2008 |

.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis noiden koulumurhien jälkeen? Tosissani kysyn siis. Ja tykkäätko yleensä tyostäsi?

Vierailija
2/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole kehittävämpää tekemistä, opettaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa sitä on päivittäin, joten mietityttää,miten sitten koulussa... Kuinka saan tietää, miten lapsellani koulussa menee ja kuinka usein?

Soitteleeko vanhemmat muuten usein opettajalle? Ja minkälaisissa asioissa? Mitä ajattelet tällaisista soittelevista vanhemmista? Millaista yhteistyötä lapsen vanhempien kanssa, jolla jotain pientä erityistuentarvetta (ei avustettava ja normaaliluokkaan kuitenkin kuuluva)?

Vierailija
4/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko paarialuokkaan (kuten minä, reaaliaineet) jättimäisillä opetusvelvollisuuksilla (ainoa maa Euroopassa on Suomi) vai oletko ylimystöä (äidinkielen maikka, joka korjaa aineet, kun oppilaat lukevat lukutunnilla kirjaa koko 45 min)?

Vierailija
5/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohimennen ja vähän huolimattomastikin lausutuilla, on. Itse muistan monen opettajan sanat vieläkin ja kyllä ne vaikuttavat elämässä vaikka sitä ei ehkä uskoisi. Opettaja voi tehdä tuhoa lapselle vähättemällä, arvostelemalla yliankarasti jne. Mutta opettaja voi myös pelastaa monen kotona päähänpotkitun lapsen vain arvostamalla ja hyväksymällä. Aika pelottava ammatti ja toisaalta palkitseva.

Vierailija
6/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos kuvittelee olevansa "pahuuden ydin", ehkä kyseessä on uskonnonopettaja, joka uskoo ruumiillistuneeseen pahaan ja sitten vielä että hän on se. Jo omina kouluaikoinani useimmat opettajat olivat selvästi mielenterveystapauksia, ja ilmeisesti tämä asia ei ole muuttunut miksikään.

Vierailija
7/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulin ekaluokalla kun ekan ja tokan opet juttelivat minusta, ja minun luokan ope, jota jumaloin, sanoi että tuokin tollo ei osaa edes saksia käyttää... Hienomotoriikan kanssa taisi olla vähän häikkää. Mutta aina muistan kuinka järkyttynyt olin siitä, minä kun luulin että se tykkäsi minusta.

Vierailija
8/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kuvittelee olevansa pahuuden ytimessä? Sekään ei varsinaisesti vala uskoa peruskoulun nykytilaan.

Vierailija
9/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et antaisikaan sen vaikuttaa omaan suhtautumiseesi niin miten henkilökohtaisesti suhtaudut luokallasi (/koulussasi) oleviin erilaisiin oppilaisiin?

Esim mustiin,muslimeihin,jehovantodistajiin,lesboperheen lapsiin tmv??

Onko sinulla oma kohtaista kokemusta??

Vierailija
10/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveyssyillä? Vai miksi olet vielä töissä?

Vierailija
11/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämätön velvollisuus. Koulusurmat ovat pelottava ja surullinen asia. Uskon kuitenkin, että kyse on muodista: toistetaan mallin mukaan. En usko, että kyse on sinänsä koulusta. Minä muiden muassa mietin tietysti joskus, voiko minun oppilaani olla seuraava ampuja. -ap

Vierailija
13/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on kehittävämpää tekemistä, nimittäin tiskausta ja imurointia. -ap

Vierailija
14/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten koet sen vastuun, että sinulla on valta muokata lapsen tulevaisuutta ja näkemystä omasta itsestä, koulunkäynnistä ja opettamastasi asioista?

Vierailija
15/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta pitää asteittain hellittää. Koulu tuo lapselle väistämättä oman elämän. Kuitenkin lapsestaan kiinnostunut vanhempi on perillä koulutyön etenemisestä. Toiset lapset tarvitsevat enemmän tukea kuin toiset. Oleellista on tukea lasta ja luoda keskustelukulttuuri hänen kanssaan, ei siis opettajan kanssa lapsen ohi. Itse pidän sähköpostia parhaana viestinvaihtomuotona. Puhelut (käytännössä soittopyynnöt) koulupäivän aikana toimivat myös mikäli asia on lyhyt. Kaikki vanhemmat eivät halua pitää yhteyttä kouluun ja se heille suotakoon, jos ongelmia ei ole. Yhteydenpito ja yhteistyö sinänsä on myönteinen asia. En osannut vastata sinulle tyhjentävästi. Kysy tarkentavia kysymyksiä, jos haluat. -ap

Vierailija
16/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomalla totuutta omasta työstäni tai jakamalla oma käsityksiäni. Rentouttavaa lomaa sinulle! -ap

Vierailija
17/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin, että en koskaan saa tietää, jos olen jotain höläyttänyt. Aikuisen ja keskenkasvuisen huumoritkaan eivät aina kohtaa. -ap

Vierailija
18/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokaisen kohtaa yksilönä, ei erilaisuus ole niin kovin erilaista. Kaikkea erilaisuutta ei tietysti kannata korostaa, vaan oppilaiden pitää antaa olla yksi muiden joukossa. Yläkoulussa ei esim. lesboperhe pahemmin hätkähdytä, kun oppilaidenkin kesken on tyttörakkautta. -ap

Vierailija
19/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan, mielenterveysloma olisi paikallaan. -ap

Vierailija
20/28 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on koulukiusaamista tai kouluväkivaltaa. On vain kiusaamista ja väkivaltaa ja ne pitää käsitellä sellaisina, eli kitkeä pois. Toki koulussa tapahtuva kiusaaminen on hoidettava koulun puitteissa. Kiusaava opettaja on sairas mieli. Vain raukka kiusaa heikompaansa, sillä auktoriteettinsa ja valta-asemansa turvassa opettaja on aina vahvempi, kun kyseessä on vain opettaja-oppilassuhde. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan