Poikien vaatteet ovat rumia jo 98cm alkaen
Miksi poikien vaatteet ovat enimmäkseen todella rumia? Karmeita värejä, rumia kuvia, kummallisia malleja. Tarjolla on synkkiä sävyjä ja lähinnä mädäntyneen sävyisiä oransseja ja vihreitä, kuvina jotain hirviöitä tai sekavia kirjainyhdistelmiä.
Yritin ostaa alle 3-vuotiaalleni syysvaatteita mutta jäivät kauppaan. Sehän pelkää niitä hirviöitä ja robotteja!
Oletteko muut tyytyväisiä pienten poikien vaatetarjontaan?
Kommentit (44)
Kävin tänään H&M :llä ja poikien osasto oli täynnä lilaa, punaista, oranssia, vihreää, kirkasta sinistä. Mitä siellä sitten pitäisi olla? Aina väitetään että pojille ei ole punaista mutta siellä ainakin oli vaikka kuinka.
Oli siellä jotain katsomisen arvoista mutta enimmäkseen kuviot olivat kauheita (raidallisia lukuunottamatta) ja värit sameahkoja. Raidallisistakin vain valkoisen kanssa yhdistetyt näyttivät raikkailta ainakin kuvassa.
Etsin jotain, mihin ei ole yhdistetty mädäntyneiden hedelmien murrettuja sävyjä ja joissa kuvat olisivat leppoisia (jopa suloisia?) eivätkä pelottavia tai sekavan aggressiivisia. Meillä poikaa ilahduttaisi paidassa suloinen koiranpentu huomattavasti enemmän kuin ärjyvä verikoira (tällainen juuri nähty).
Annetaan pienten olla pieniä, niin tyttöjen kuin poikien. Miksi ylipäätään "tyttöjen" ja "poikien" osastot erotellaan niin voimakkaasti jo vauvana? Lapset itse eivät sitä takuulla vaadi.
t. ap
Oli siellä jotain katsomisen arvoista mutta enimmäkseen kuviot olivat kauheita (raidallisia lukuunottamatta) ja värit sameahkoja. Raidallisistakin vain valkoisen kanssa yhdistetyt näyttivät raikkailta ainakin kuvassa. Etsin jotain, mihin ei ole yhdistetty mädäntyneiden hedelmien murrettuja sävyjä ja joissa kuvat olisivat leppoisia (jopa suloisia?) eivätkä pelottavia tai sekavan aggressiivisia. Meillä poikaa ilahduttaisi paidassa suloinen koiranpentu huomattavasti enemmän kuin ärjyvä verikoira (tällainen juuri nähty). Annetaan pienten olla pieniä, niin tyttöjen kuin poikien. Miksi ylipäätään "tyttöjen" ja "poikien" osastot erotellaan niin voimakkaasti jo vauvana? Lapset itse eivät sitä takuulla vaadi. t. ap
Ja poikani täyttää sentään jo 8 vuotta syksyllä! Mutta hän itsekin pitää vielä "pienten" poikien paidoista joissa on enemmän kirkkaita värejä. Kyllähän väriskaala selvästi muuttuu kun koko on 128 ja ylöspäin... Kiersin viime viikolla meidän pikkukaupungin kaupat etsien pojalle paitaa, vasta H&M:lta löytyi piiiiitkän etsinnän jälkeen. SE oli lyhythihainen paita jossa tummansinistä mutta myös pirteää oranssia. Ei kovin iloisia värejä kuitenkaan koska se oranssikin oli aika tummaa...
Mutta esim. Lindexin ja KappAhlin paidat tuossa koossa aivan hirveitä! Mustaa, harmaata, jotain liskoja ja ärjyviä ukkoja. Mun poika on vielä pieni, ei se ole mikään esiteini!
http://www.nettivaate.fi/muumi-pojat-86128cm-c-50_35.html
Meidän 3v6kk ikäinen poika, kooltaan pieni (93cm nyt) on hulluna Muumeihin, Nalle Puhiin, Autot-hahmoihin jms. Tuolta olen tilannut pojalle oikeita lempparivaatteita. Toki väriskaala on aikalailla sitä sinistä, vihreää ja oranssia, mutta se ei mua häiritse.
Sensijaan juuri kaikki Spiderman, pääkallo, robotti yms kuvat kuvottaa!