Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli miehen todella loukkaavista puheista?

Vierailija
25.08.2009 |

Meillä tuli viikonloppuna riitaa miehen kanssa (oltiin hieman humalassa, ei kuitenkaan missään räkäkännissä). Riita loppui siihen, että mies sanoi mulle tosi pahasti. Pahoja, henkilökohtaisia asioita, mun työstä ja tekemisistä jne. En voinut uskoa korviani. En voi käsittää, miten hän voi ajatella niin kuin puheissaan sanoi.

Aamulla mies oli pahoillaan ja pyysi anteeksi. Sanoi, että ei pidä kaikkea ottaa niin kirjaimellisesti, että oli humalassa ja sanoi asioita provosoidakseen ja loukatakseen. Niin. Mutta ongelma onkin se, että ei mies olisi sanonut asioita, jos hän ei niin ajattelisi. Ei hän niitä siinä sekunnissa "keksinyt". Ja mua loukkasi aivan älyttömästi hänen sanomisensa. Tuntuu, etten voi elää ihmisen kanssa, joka arvostaa mua niin vähän ja ajattelee musta niin pahasti.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs kerran mies ei onnistu muuttamaan käytöstään. Sen takana voi olla jotain mitä ette kumpikaan tajua.

Vierailija
42/42 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, että mies haukkuu, kun itse iloitsee onnistumisestaan.
Mun elämäni on sellaisella tolalla, että olen hyvin kiitollinen kaikesta mitä mulla on, vaikka ne nyt ei mitään ihmeempiä ole. En vaan koskaan ole pitänyt itsestäänselvänä, että mulla olis joskus vakityö, jossa olen hyvä (vaikka palkka onkin huono), ja että mulla on lapsi ja perheellämme omistusasunto.
Olin n. kaksvitosena sairauseläkkeen partaalla lamaavan sosiaalisen fobian vuoksi ja näytti pahasti siltä,
että musta tulee peräkammarin tyttö.
Olen lopunelämän lääkityksellä ja ehkä ikuisesti vähän heikompaa tekoa, kuin ihmiset keskimäärin. Ja tarviin kunnossa pysyäkseni mm. pitkät yöunet. Ja yksi asia, josta mut on opetettu luopumaan on perfektionismi. Pitää pitää itsestään huolta.
Sit on kurjaa kuulla olevansa laiska ja saamaton ja olis parempi kun ei oltais koskaan tavattu.
Kyllä mä tollaset haukut kestän, mutta se, että niitä viljellään lapsen kuullen, on mun päähuoli. Joskus tuntuu, että niitä viljellään nimenomaan lapsen kuullen.
Mä olen vienyt koko perheen perheneuvolaan, mutta ei niillä ole mitään varsinaista tarjota meille. Musta joku perheterapia vois olla hyvä, mutta koska ne maksaa, mies kieltäytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän