Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olis stressittömin ammatti,

Vierailija
23.08.2009 |

sellainen jossa työt eivät seuraa kotiin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ihan liikaa kuolemaa, omia syntejäni ja läheisten vanhenemista ja menettämistä!!!

Vierailija
22/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon mahdolliset asiakkaiden valitukset, hautausurakoitsija.

...niin ei missään nimessä hautausurakoitsija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko vaikka vaiva sillä paranisi.

Vierailija
24/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajana lastenkodissa. Stressiä on aluksi niin paljon että korvista pursuaa. Muutaman vuoden kuluttua on löytänyt sisäisen "Zen" äänensä ja mumisee oomm... Vai oiskohan sitä van tullut kyyniseksi kaiken maailman kohkotuksia kohtan :)

Vierailija
25/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pienillä paikkakunnilla? Suuremmilla paikkakunnilla ei saa heti omaa piiriiä, vaan on pakko tehdä lomituksia ja sairaspoissaoloja. Isommissa kaupungeissa oman piirin saamiseen voi mennä vuosia. Käytännössä kun siis menet aamulla töihin, et tiedä mille piirille joudut. Olin postissa kesäapulaisena omalla piirillä ja olisin jatkanut muuten, mutta tuntui ihan liian stressaavalta tuo opetteluvaihe, kun joka piirillä on kuitenkin omat kommervenkit ja pitää löytää oikeat kadut ja kaikki epämääräiset postiloodat ties mistä.

Vierailija
26/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko joku tehdastyö jossa tehdään liukuhihna-duunia, päivät toistuvat samanlaisina ja harvoin pitää opetella mitään uutta.

Anoppi on töissä liukuhihnalla (kokoojana) ja työ stressaa ihan kamalasti. Työtahtiin ei voi pätkääkään vaikuttaa vaan koko ajan pitää työskennellä aivan täysillä. Jos vähänkään soheltaa jää heti jälkeen ja on pakko kiriä, koska liukuhihna ei odota. Kaikki tauot (esim. vessassakäyminen) pitää kaikkien pitää yhtä aikaa. Jos joku haluaa kaivaa nenää, niin asiasta pitää ilmottaa jotta kaikki muutkin pysähtyvät odottamaan. Hidastelua ei sallita, heti joutuu puhutteluun jos tahti kärsii jonkun vuoksi. Usein vieressä kellokalle, joka mittaa tahtia.

Onhan sitä tutkittu että työ joka on pakkotahtista ja johon ei voi itse mitenkään vaikuttaa on ihmiselle todella stressaavaa pidemmän päälle.

Vierailija
27/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion jälkeisen välivuoden ja 4 vuotta opiskelun oheessa. Oli sellaista aivot narikkaan - työasu päälle - työtakki narikkaan - aivot päälle - vapaa-ajan viettoon -duunia.

Vierailija
28/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on puutarhuri, Oli mielettömän stressaantunut työstään. En nyt muista muita perusteluja, mutta yksi oli se että hänen polvensa olivat tekemässä tenää (raskaat työasennot) ja fysiikka ei muutenkaan enää kestänyt hyvin, piti kantaa painavia multasäkkejä ym. Ja tuttu oli vasta alun kolmekymmentä,

Vierailija
29/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paljon huolehdittavaa, mutta ovat yleensä hyvin auttavaisia ja rentoutuneen oloisia?

Vierailija
30/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjansitoja

Vierailija
31/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajana lastenkodissa. Stressiä on aluksi niin paljon että korvista pursuaa. Muutaman vuoden kuluttua on löytänyt sisäisen "Zen" äänensä ja mumisee oomm... Vai oiskohan sitä van tullut kyyniseksi kaiken maailman kohkotuksia kohtan :)

Vierailija
32/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olisi suntio? On kyllä paljon huolehdittavaa, mutta ovat yleensä hyvin auttavaisia ja rentoutuneen oloisia?

Häätilaisuuksissa: Hermostuneet sulhaset ja morsiamet? Anopit jotka käyvät ylikierroksilla?

Hautajaisissa: Itkun partaalla olevat omaiset? Lesket jotka ovat menettäneet elämänkumppaninsa ja ovat maansa myyneitä? Riitaisat sisarukset jotka riitelevät jo hautajaisjärjestelyistäkin?

Jumalanpalveluksissa: kettuuntunut pappi joka omaa ärsytystään purkaakseen purnaa suntiolle joka on soittanut kirkon kelloja 1min liian aikaisin/myöhään.

Jne jne.

Vierailija
33/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huoletta voit stressata.

T:lomautettu samasta vaivasta kärsivä =)

Vierailija
34/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nykyään sellaisessa hommassa mikä välillä aiheuttaa stressiä (olen kyllä stressaavaa tyyppiäkin). Kiire se kyllä pohjimmiltaan sen stressin tuo.

Olen ollut myös kaupungilla ja puutarhamyymälässä töissä. Puistopuutarhurin hommat on ainakin leppoisia. Tosin kyseisessä kaupungissa kiireisimpään aikaan muistelen menneeni aamulla 4:ltä kesäkukkia istuttamaan.

Kyseisiä "ylitöitä" oli kesän aikana kyllä vain muutamia kertoja.

terv. puutarhuri

Vierailija
35/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löytäisin joka työstä stressattavaa.. Postinkantajana stressaisin, että tulikohan joka loodalla käytyä tai menikö joku lehti väärään osoitteeseen. Pintakäsittelijänä stressaisin, että naarmutinkohan sitä yhtä pintaa vahingossa. jne jne.

Mutta toki on ammatteja, jotka ovat vähemmän stressaavia kuin toiset, että sellaiseen sitten vaan. Mieti, että mikä sinua töissä yleensä stressaa, ja valitse sellainen, jossa on minimissään juuri sinua stressaavat asiat.

Vierailija
36/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et esim. optikon työ voi olla aika lungia. Toki ikäviä asiakkaita varmaan aina löytyy, mut harvemmin joutuu tosi kamalien asioiden eteen. Enkä usko, että työasiat seuraa kotiin. Tietty jos toimii optikko-yrittäjänä, homma on ihan eri.

Vierailija
37/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ajatellu, että puutarhuri, aina kun on stressi ja paahdan töihin, katson kadehtien puutarhureita jotka kuopsuttaa suihkulähteen reunoilla tms. :)

Vierailija
38/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa joskus huvikses. Ja jos sinulla vielä omia lapsia, jotka jää, kun työpäivä loppuu.

Tule sitten kertomaan stressaako vai ei.

Vierailija
39/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi ettei niitä ole Suomessa. Semmoinen oli kuitenkin töissä yhdessä virolaisessa sairaalassa noin vuosikymmen sitten, kun siellä kävin. Naisen työnä oli painaa nappia oikeaan kerrokseen.

Vierailija
40/41 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä paikkakunnalla. Meille nuohoojat vaan tulivat yks päivä pihaan, minulle ei sopinut silloin kun olin just lähdössä ja aikoivat tulla seuraavalla viikolla eivätkä edes sanoneet milloin. Sitten kyselin että kuinkas tehään ens vuonna, ilmoittavatko etukäteen että osaan olla kotona. Eivät ilmota, jos en oo kotona laittaavat lapun oveen ja tuleevat sit joskus. Olivat tosi verkkasia ja rentoja.