Maksaakohan yksikään mies elatusmaksuja
ilman juonitteluja, omasta tahdosta ja vielä joka kuukausi..?
Oon niin kyllästynyt exään ja sen maksuista livistämisiin, että mahdan sanoa, että ei tarvi maksaa!
Kommentit (27)
Ex asuu 300km päässä, ei vastaa lastenvalvojan puheluihin/soittopyyntöihin. Lastenvalvoja on lähettänyt maaliskuussa elatussopimuksen allekirjoitettavaksi, ex ei lähetä sopimusta takaisin. 4kk elarit on maksamatta. Nyt on sitten haettu virka-apua ja asia ei edisty.. Kuulema lomien takia. Kai ne käräjät sitten odottaa, mutta periksi en anna. Väsyttävää tämä tämmönen..
Muuten maksaa ajallaan, joskus hiukan myöhässä (maksimissaan viikon, jos unohtaa), joskus on maksanut 4 kuukauttakin kerralla etukäteen, kun äiti pyysi maksamaan saadakseen tilattua lisää öljyä lämmitysjärjestelmään. Meillä menee joustavasti, pääsääntöisesti äiti saa rahat aina etukäteen ja pari kk kerrallaan tyyliin 148 Euroa/kk -> mies siirtää sen 300 Euroa kerralla kahdeksi kuukaudeksi. Äiti ei huomaa edes indeksikorotuksia, mutta mies ne aina huomaa jossain vaiheessa ja lisää itsekseen summaan.
erotessamme lähti muhkea tukku rahaa takataskussaan. Kas kummaa, 1,5 vuoden päästä KAIKKI rahat ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen, mutta suurellisiin (uusiin) häihin oli kyllä varaa, myös koruihin ja matkoihin. Häälahjatkin pyysi osoittamaan hyväntekeväisyyteen, ettei vaan kerry yhtään rahaa josta joutuisi omille lapsilleen antamaan...
Kusipäitä on moneen lähtöön mutta veikkaan, että tää tapaus on siitä pahimmasta päästä.
Varmaan lapsista on kiva myöhemmin kuulla (ja aion tosiaan kertoa heille), että rakastava isi mieluummin tuhlasi rahansa kuin osallistui omien lastensa elatukseen. Siinä sitten selittelee lapsille vittumaiset temppunsa.
kaikki maksut, tosin yleensä aina kuukauden myöhässä ja sit kun maksaa niin kaksi kk kerralla, ja sit taas odotellaan kaksi kk. Mitään indeksikorotuksia ei ole tullut, mutta summa on kuitenkin isompi kuin minimielari, joten en välitä. Enkä välitä myöhästymisistäkään, kun tiedän et sieltä ne joskus tulee.
Onneksi pärjään omallakin palkalla, niin voin suhtautua elareihin "ekstrana" aina kun ne sattumalta tilille tupsahtaa.
En haluais olla koko exän kans tekemisissä ellei olis pakko. Mulla säälittää exän nykyinen, koska se ei tiedä millaisen ihmisen kans se elää.. Tulee vielä yllättymään ja lujaa. Minulla ei ole tarkoitus ahnehtia elareita ja 100e riittäs, koska kyse on periaatteesta. Se jätkä on lusmunnu ikänsä ja vältelly velvollisuksia. Mitähän siinä aikoinaan edes näin.. No, ihanan tytön se mulle anto :D
Se ei tietenkään estä exää soittelemasta ja kertomasta, että "Jatalle pitäisi ostaa luistimet", jotka OLEN KYLLÄ JO KERRAN MAKSANUT Om:n kaavan mukaan lasketussa elatusmaksussa kohdassa lasten harrastuksista koituvat kulut.
Kun sanon, että olen ne jo kerran maksanut, olen narsistisika. Tätäkö ehkä tarkoitit sillä, että miehet eivät maksa mukisematta?
:D
..ainakaan täällä.
ikinä ei isältä tule edes ne mitättömät maksut ajallaan(hyväksyin elatusmaksun pienemmäksi kuin laki sanoo. 2 lapsesta hänen tarvitsee maksaa sen verran, mitä minimi on lain mukaan yhdestä, että olen jo siinä mielessä varsin reilu).
kun ne ovat myöhässä(on aina), ilmoitan lastenvalvojalle, jonka pitää lähettää isälle huomautus ennen kuin voivat laittaa ulosottoon ja taas maksatukseen minulle. sitten kun isä saa huomautuksen, hänellä on kolme viikkoa aikaa maksaa ja lähettä lastenvalvojalle tosite tästä. no, tietysti hän aina huomautuksen saatuaan ne maksaa, mutta lopputuloksena sai vitkutettua taas kuukauden.
ja homma toistuisi joka ainoa kuukausi, eikä niitä silti saisi perintään. minä en ainakaan jaksa tapella joka kuukausi..