Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheen äidit, onko teillä päivässä yhtään omaa aikaa?

Vierailija
30.08.2009 |

Tarkoitan suurperheellä perhettä, jossa 5lasta tai enemmän. Meillä on 6lasta ja tuntuu, että omaa aikaa on päivässä tosi vähän, jos ollenkaan. Esikoinen on 9v ja nuoremmat 6v, 4v, 3v, 1v ja 2kk. Meidän 6v ei nuku enää päikkäreitä ja 4v:kin vaihtelevasti. 3v ja 1v nukkuvat suurin piirtein samaan aikaan, mutta vauvalla ei vielä ole juurikaan rytmiä (ei kyllä pidäkään, sen tiedän) ja hän nukkuu yleensä vaan vartin tai maksimissaan puol tuntia päivällä. En kyllä kauheasti sitä omaa aikaa kaipaakaan kun jos 6v ja 4v ovat molemmat päivällä hereillä niin leikkivät keskenään ja saan olla suht rauhassa kun vauvakin viihtyy aika hyvin lattialla eikä aina tarvitse olla vierellä.

Kiinnostaisi tietää miten muilla, joilla useampi pieni lapsi niin saatteko omaa aikaa päivisin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikit pystyssä. Minulla on omaa aikaa kun vauva nukkuu päikkäreitä ja muut leikkivät keskenään.

Vierailija
2/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurperheen äidin, joka kehuu hänellä olevan omaa aikaa.

Onkin aina pitänyt vain vauvan kotona ja muut ovat olleet hoidossa 10 kuisesta saakka. Niin ja mummot tietenkin hoitaa viikonloppuisin ja iltaisin sitä vauvaa ja muita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan suurperheen äiti voi olettaakaan että sitä omaa aikaa olisi? eiköhän sitä ole mietitty jo lapsia tehdessä.

Vierailija
4/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilä "vain" 4 lasta ja itse oen jo hulluuden rajoilla koska en saa tarpeeksi omaa aikaa. 2 isointa on koulussa ja 2 pienintä nukkuu vielä päiväunia eli mulla on sinänsä kait ruhtinaallisesti vielä omaa aikaa, eli jos nukkuvat yhtäaikaa voin saada jopa 1.5t omaa aikaa, muttei sekään tunnu mulle riittävänä, tahtoisin siis illalla ihan konkreettisesti omaa aikaa, että pääsisin joko pois kotoa yksin tai saisin olla yksin kotona joskus.

Vierailija
5/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt 13v.,10v.,8v.,5v.ja 3v.

Vierailija
6/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan välillä kivan pikku paussin kun mies esim. lähtee illalla sisaruksilleen kahville ja ottaa lapset mukaan tms. ja jos mulla hommia kotona, en lähde matkaan. siinä jää yleensä semmonen väli että kerkee kahvin juoda rauhassa ja vähän lehteä lukea.

päikkäreitä meillä nukkuu vain pienin, isommat leikkivät tai katsovat lastenohjelmia sen aikaa.

illalla lapset menee nukkumaan jo klo 20 joten katsoisin että mulla on omaa aikaa siinäkin pari tuntia. lapsilla ikää 6v, 5v, 4v ja 2,5v.

Vierailija
7/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä on kuitenkin pitkä päivä, ja siihen vähään ilta-aikaan pitää rutistaa kaikki kotihommat ja lapsiin liittyvät asiat. Ei siinä itselle aikaa oikein jää.

Vierailija
8/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan suurperheen äiti voi olettaakaan että sitä omaa aikaa olisi? eiköhän sitä ole mietitty jo lapsia tehdessä.

Meillä ei ole mummoja tai muuta turvaverkostoa.

Mutta onhan nytkin aikaa, kun pelailevat tuolla keskenään :)

Vierailija
9/9 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta, 14, 14, 10, 4 ja 0.

Hoidatan kahta nuorinta paljon isommilla. Ja mieskin osallistuu. Teen iltatöitä, päivisin opiskelen ja koneellakin ehdin paljon notkumaan. Siivooja siivoaa, vanhin silittää, tiskikone tyhjentyy "itsekseen". Käyn kaupassa yksin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme