Onko tosiaan melkein kaikilla ekaluokkalaisilla jo kännykkä?
Näin ainakin Iltasanomien mukaan.
Kommentit (36)
Meillä ei lapsella kännykkää ja ei tule varmaan vielä vuoteen tai kahteen. En anna kulkea pitkin kyliä, koska kaiken maailman hulluja kulkee vapaalla jalalla. Esim. 6-v on silti vielä ihan liian luottavainen vieraita kohtaan etten "yksin" anna kuljeskella.
ei ollut kännykkää eikä tule vielä nyt ekaluokallakaan. 10-vuotislahjaksi on luvattu, mutta toki tilanteen mukaan. Itse en halua puhelinta hänelle terveyssyistä, olen varma että ne säteet eivät ole loppupeleissä kovinkaan terveellisiä. tuo kännyn ostaminen kotipuhelimeksi oli hyvä idea, sitä varmaan itsekin tulemme harkitsemaan jos lapsi alkaa olla yksin kotona. Nyt ei ole sitä pelkoa... (ei uskalla mennä yksin aina edes vessaan)
joka puolella menee kännykkäsäteilyä paljon haittaavimmissa määrin kuin yhdessä kännykässä joka koko ajan taskussa. ymmärrätkö että elät signaalien keskellä jotka on tosi vaarallisia. itsekin asun isolla asuntoalueella jossa on "kännykkätolppa" eli äärimmäisen vaarallinen paikka asua, vaikka tässä ympärillä asuukin lähes kaikki kunnan ihmiset. yksi kännykkä ei ole siinä mittakaavassa MITÄÄN. ja varsinkin jos asuu kaupungissa niin siinä on oikein signaalien sekamelska! mut näitä ei kaikki tiedä mut mulla on oikeaa tietoa asiasta ja tosiaan kännykkä lapsella ei haittaa yhtään kun vertaa tähän säteilyyn mitä ympärillä koko ajan on. ainakaan suomessa et voi välttyä näiltä signaaleilta!
Mä sain ekan kännykän ku menin seiskalle! ei ollu ku yhdellä meen koulussa kuudennella luokalla kännykkä :o Ja oon vasta 20v.
No, saa nähdä, varmaan meidän poitsu saa kun menee ekalle, kunhan tuosta kasvaa. Ikää nyt vasta 7kk :D
Pienille lapsille se ei ole hyväksi. Olen nähnyt suosituksia joiden mukaan alle 12- vuotiaiden ei pitäisi käyttää kännykkää säteilyvaaran vuoksi ollenkaan. En toki usko itsekään että lapsemme vielä 12- vuotiaana on vielä ilman omaa kännykkää, mutta eipä sille ole ollut ainakaan vielä mitään tarvetta.
Oma lapseni saa ekan kännykän viimeistään ensi syksynä kun menee kouluun.
Mä sain ekan kännykän ku menin seiskalle! ei ollu ku yhdellä meen koulussa kuudennella luokalla kännykkä :o Ja oon vasta 20v.
No, saa nähdä, varmaan meidän poitsu saa kun menee ekalle, kunhan tuosta kasvaa. Ikää nyt vasta 7kk :D
Kaveripiirissä jo monella samanikäisellä oli kännykkä, joten mentiin massan mukana... Tosi kätevä on kyllä ollut, tyttö kuitenkin illat ja viikonloput viilettää kavereiden kanssa pitkin pihoja, niin kännykällä saa helposti kiinni ja voi komentaa kotiin ruoka- tai kotiintuloaikaan. Eikä tarvitse enää itse vaivautua soittamaan jonkun kaverin äidille, kun tyttö kaipaa leikkiseuraa, vaan tyttö voi soitella itse suoraan kaverille.
ainakin pojallani on ja kaikilla hänen kavereillaan.. mut kouluun ei saa ottaa mukaan.. ilman rehtorin lupaa.. mut kotona kännyy odottamassa..ja aina ilmoittelee mulle ku on pääsyt kotiin..
itelläkin kivempi olla töissä ku tietää et lapsella kaikki ok..:D
Ja kas, silloin oli lankapuhelimet, joista soittaa. Ekaluokkalaisella on pakko olla kännykkä, koska kotipuhelinta ei ole, ja joskus joutuu valitettavasti lähtemään yksin kouluun, eli täytyy voida aamulla soittaa ja muistuttaa että nyt on aika lähteä.
Lähes kaikilla luokkakavereillaankin on kännykkä.
me 70-luvulla syntyneet ollaan selvitty hengissä, kun ei ollut kännyköitä eikä ip-kerhoja. Muistan kyllä että tosi hauskaa oli, kavereiden kanssa leikittiin yleensä ulkona. Kulmakunnan kaikki kulmat ja mestat tunnettiin. O tempora, o mores!
Meillä ei ole lankaliittymää.
Ketään ei ole lähettämässä kouluun, joten täytyy soitella onko syöty,puettu ja pesty sekä vielä varsinainen liikkeelle lähtökäsky.
Ulko-ovi on vähän hankala, joten hän ei välttämättä pääse iltapäivällä sisälle.
koulumatkojen takia, sekä sitten vapaa-ajalla tietää missä milloinkin menee
Kotona oli lankapuhelin ja 1. ja 2. luokan ajan kävin seurakunnan iltapäiväkerhoa.
->Kommenttina tuohon kännykättömyyteen ja 70-luvun lapsien ip-kerhottomuuuten...
ja muutenkin tämä 70-luvun tyyli lastenhoidossa ylipäätään ei nyt ole sellainen, mihin kamalasti kannattaa mitään verrata