Aloitin salilla käymisen ja..
... heti ensimmäisen kerran jälkeen tunsin eron lihaksissani, nyt 3kk kuukautta takana ja muutos on niin suurta että mies jo alko kyselee että meinasitko paljonka vielä lihaksias kasvattaa, et kohta jo riittää. Vautsi kuinka nopeata tämä muutos voi olla!
Omaan lihaskasvuun suotuisat geenit, teen myös asiat oikein; treeni, ruoka, lepo. Treenin teen niin että viimeisen sarjan viimeiset toistot teen vaikka en millään jaksaisi, huutoa apuna käyttäen, joskus jopa lentää pitkä sylki treenin jälestä, mutta näin syntyy tulosta.
Huvittaa kaverit joille on joku "pro" tehnyt saliohjelman, yksikin kaveri on käynyt jo vuoden ja ihmettelee vähäisiä tuloksiaan. Siihen syynä että hänelle on tehty heti alkuun 2-jakoinen treeniohjelma ja liikeet tehdään laitteissa, miksi ihmeessä???
Kun amatöörikin tajuaa hieman asiaa opiskeltuaan että on aloitettava niin että koko kropaa treenataan kerrallaan, ja kun liikkeet tehdään vapaa painoilla saadaan tehokkaampi treeni kun useammat lihakset ovat käytössä seisaallaan tehdessä kuin istuessa, missä saadaan tukea. Vapaa painoilla kehittyy myös tasapaino ja kordinaatiokin, eli paljon enemmän hyötyä vähemmillä liikkeillä.
Mun sali ohjelma on todella simppeli sisältäen 6 eri liikettä ja tehokkaampi kuin kaverin "ohjelma" jossa ainakin 10 erilaista laitetta.
3 sarjaa per liike, 8-12 toistoa: Kyykky, vatsa, selkä, penkki, hauis ja olkapäät, nostamalla vain käsipainoja olalta ylös, näin minä saan kauniit olkapäät. Siinä se. Aikaa menee 45 min 3x viikossa.
Menkää ja tehkää! tästä tulee niin hyvä olo ja itsetunto kasvaa!
Kommentit (68)
Sehän siinä yksijakoisessa se pointti onkin jos se tehdään 3x viikossa tms ettei tarvitse vetää aina piippuun. Itse pidän noista raskaista moninivelliikkeistä sen takia että ne ottaa koko kroppaan. Mavea esim ku tekee niin siinähän on koko kroppa töissä vaikka toki painotus on takareisissä ja alaselässä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:32"]
Yhteenlaskettuna? Eli 8 kg kässäreillä?
[/quote]
Ei vaan 16kg paino vasemmassa, ja toinen 16kg paino oikeassa kädessä. Olkapäiden kohdalta ylös kädet nopeasti suoraksi, ja alas hitaammin, jotta liike on täysin tehokas. Alussa aloitin 10kg painoilla per käsi, joten ei ole yhtään mahdotonta tuo. Ap.
(olen keskivertonaiste riskimpi, ei tuollainen monelta onnistuisikaan tässä ajassa, mä teen täysillä harjoitukseni, ja siksi voimat on kehittynyt hyvin)
[/quote]
Vaikea uskoa, että täysi aloittelija ottaisi pystypunnerrukseen ALOITUSPAINOIKSI 10kg käsipainot
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 09:56"]
Kerroppa sarjapainosi nyt vaikka kyykyssä, pystypunnerruksessa ja hauiskäännössä Niin ja onnea sali-innostuksesta!:)
[/quote]
Penkissä 45kg, kyykyssä 65kg, pystypunnerruksessa 16kg käsipainossa, ja hauiksessa vain 10kg, koska en halua kasvattaa isoa hauista näin naisena. Minäkään en halua mitään tosi lihaksikasta kroppaa, vaan naisellisia muotoja, joten alan olemaan näin 3kk jälestä jo tavoitteessani, kohta ylläpitoa, tai kestävyysharjoittelu kiinnostas! Tiedän että alun jälkeen kehitys hiljenee.
Mutta tässä se pointti että tosi nopeasti voi saada aikaan sen muutoksen mistä just moni nainen haaveilee!! eli ei mitään fitness/lihaskimppu kroppaa, vaan että näyttää paremmalta ja paikat ei roiku :)
Paljon oma paino. Huima toi pysty punnerrus ei yhtään linjassa penkin / kyykyn kanssa.
Onko sulla salitaustaa?
Enpä oikein kykene uskomaan tota pysty punnerrus tulosta. Ihan älyttömän kova tolla treenimäärällä ( tai sitten on joku selittävä asia kuten 140cm pituus). Entinen voimistelija tai lihasmuisti..
Mun vaimo on treenannut 5v tavoitteellisesti. Painoa hänellä 70. Pysty punnerrus 17.5kg per käsi *10.
Penkki lähes 0 treenillä 75kg. Kyykky 110kg.
Hänen kaverinsa joka on kilpaillut voima nostossa pysty punnerrus 5*20kg kovin sarja.
Mulla miehenä salitaustaa 4v oma paino 93 ja kovin sarja 6* 30kg.
Höpöjä puhuu AP. Sellainen sivu kuin strengt standards kerää dataa salituloksista.
16kg per käsi pystäri on naiselle intermediate tasolla, kovempi kuin 77% nais treenaajista.
Penkki ja kyykky taas on ihan noviisi tasolla ton sivun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä puhuu AP. Sellainen sivu kuin strengt standards kerää dataa salituloksista.
16kg per käsi pystäri on naiselle intermediate tasolla, kovempi kuin 77% nais treenaajista.
Penkki ja kyykky taas on ihan noviisi tasolla ton sivun mukaan.
Samaa ajattelen. Itse olen nainen, ja treenannut juurikin pystäreitä n. 8kk ja 9-10kg käsipainoilla kykenen puhtaasti sarjani tekemään. Eihän joku aloittelija edes ole saanut tasapainottavia lihaksia kunnolla kehitettyä tuossa ajassa, niin pas*at pysty puhtaasti millään 16kg:lla tekemään. Tää palsta tuntuu olevan täynnä liioittelijoita, ihankun kukaan tuntematon katselisi heitä ylöspäin. Itseä lähinnä säälittää moiset leuhottajat.
Geenit ja mömmöt vaikuttelee. Itse käynyt salilla yli 30 vuotta enkä huomaa mitään eroa vieläkään . Toki hoikkana olen pysynyt ja aika terveenä . Silti naisillakin on leveämmät ranteet ym . Pituutta 178 ja paino 78
M53
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:32"]
Tuskin pystyt tekemään täysipainoista koko kropan treeniä 3 kertaa viikossa. Jos esim. teet kunnon jalkatreenin, siitä palautumiseen menee ainakin 4 päivää. Jos pystytkin, niin jossain vaiheessa tollainen treeni kääntyy itseään vastaan. Muuta hyvä ihminen treenisin kolmijakoiseksi.
[/quote]
Kyllä vain teen, palautuminen riippuu monesta tekijästä. Jalat kipeyty alkuun enemmän, vasta 2 päivän päästä oli maksimi kipu, mutta seuraavana päivänä siitä jo sen verran palatuneet että kykenin treenaa. Mulla ei ole tarkoitusta kasvattaa lihaksia koko ajan suuremmaksi, alan ihan just olemaan tyytyväinen näihin lihaksiin, ja sit jatkan varmaan muunlaisena liikuntana, ehkä sitä kestävyysharjoittelua, jotta kuitenkin muodot säilyy muttei kasva. Ap
[/quote] Olen nähnyt salilla ihmetyyppejä, jotka oikeasti pystyvät treenaamaan kovaa jalkoja 3 pv välein.
uskomatonta, ovat kyllä muutenkin lahjakkaita, kyykkypainot ~80-100 kg pienellä naisella.