Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monesta olisi ryhtymään pph?

Vierailija
10.08.2009 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun oman lapsen saan, siitä lähtien aloitan. En tietty heti syntymästä, mutta vaikka kun oma on vuoden tai pari. Haluan antaa lapsilleni saman, minkä ite oon saanu. Mun äiti on pph ja oli ihanaa tulla kotiin koulusta kun tiesi että oli seuraa saatavilla. Monet kaverit halusivat tulla meille kun ei tarvinnut olla yksin ja sai hyvää terveellistä välipalaa. Ei tarvinnut olla avainlapsi, sain ekan oman kotiavaimen kun olin 17v ja muutin kotoa pois.

Olen lastenohjaaja ammatiltani joten pätevyyskin on. En ole mikään uraihminen, tärkeintä on saada kasvattaa itse omat lapseni kouluikään asti kotona ja olla läsnä.

Vierailija
2/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona kolmen alle nelivuotiaan kanssa ja jossain vaiheessa mietinkin, saisiko siitä lisäansioita, kun ottaisi vieraan lapsen lisäksi. Mutta ei, en jaksaisi... Ja oma äiti oli pph.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas, alipalkattu työ, mutta löytyy paljon hyvääkin, kuten se, että saan hoitaa omanikin tässä.

Vierailija
4/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalla on tylsä vakityö odottamassa töihinpaluuta.

Lapsia on pian 4 alle 6- vuotiasta joten odottelen heidän kasvamista.

Lisäksi meillä on liian paljon perhettä suojeleva koira niin sekin on yksi mutta matkassa lisää.

Suvussa ei ole kukaan pph. Mutta minustakin olisi ihana ottaa koitti toisten lapsia ja olla kotona kun omat pääsee koulusta.

Vierailija
5/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas, alipalkattu työ, mutta löytyy paljon hyvääkin, kuten se, että saan hoitaa omanikin tässä.

Huonoja puolia:

Pph työ on todella surkeasti palkattu. Työpäivät saattavat olla pitkiä (esim. 7-17). Työajan ulkopuolella hoidat vielä kaupassa käynnit, siivouksen ja kaiken suunnittelun (eli mitä ruokaa teet, mitä muuta teette, askarteletteko, tarvikkeet siihen jne jne). Jos on paljon pieniä lapsia, työ on fyysisesti raskasta. Kun minulla oli kaks vaippaikäistä, joita piti nostella ja kannella, jouduin käymään säännöllisesti hierojalla, kun hartiat oli jumissa - ja minä todella vältin turhaa kanniskelua! Entä jos olisi ollut lapsi, joka vaatii olla sylissä koko ajan...

Isompienkin kanssa työ on psyykkisesti raskasta. On PALJON raskaampaa hoitaa toisen lapsia kuin omia! Älkää ihan oikeasti kuvitelko, että hoitolapsi menisi "siinä sivussa", kun on oman kanssa kotona. Todellisuudessa omat jää siihen sivuun. Se vastuu vieraasta lapsesta on valtava. Oman henkisen vaativuutensa työhön tuo hankalat vanhemmat. Lasten kanssa aina pärjää, mutta ne vanhemmat...

Koti pitää olla aina suht siisti. Koskaan ei voi aamulla jättää kaaosta oven taakse ja päättää siivota sitten illalla töitten jälkeen. Tip top nyt ei tarvi olla, mutta minä esim. joudun imuroimaan keittiön ja eteisen joka ikinen päivä. Ja kyllä noin vaikutelman vuoksi on tärkeää, että paikat on siistit sekä sisällä että ulkona.

Työssä on hyviäkin puolia, totta kai. Mutta minulla alkaa vaakakupissa painaa enemmän nämä huonot.

T: pian entinen pph

Vierailija
6/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä niitä huonoja päiviä ittellä ja sitten jos siihen tulee muutama mukula möykkäämään niin pää varmaan räjähtäisi. :)

Vierailija
7/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa äiti pph...

Vierailija
8/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihania kun ne on omia mutta en jaksa/pysty kasvattaa muiden kakaroita,mielenterveyshän siitä menisi.

Vierailija
9/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä enää ryhtyis vaikka olis maailman viimenen ammatti.. Ihan vanhempien orja saa olla.

Vierailija
10/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkka on teistä huono? Eikös kuntakin maksa. Ja lapsen hoito maksaa ainakin 200 kipale? Yksityisenä enempikin?

Ja miten hoitaja on vanhempien orja?

Vierailija
11/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoaika oli sovittu vaikka klo 8-17 niin käytännössä monesti lapsi tuotiin jo ennen 7 ja haettiin jopa 18.30. kun oltiin haluttu käydä vähän kaupassa " mutta eihän se haittaa" niin no HAITTAA. mullakin olis ollut menoa kauppaan jne.

Katsos pph:lla ei ole omaa elämää ollenkaan.... he elävät hoitolapsilleen... niin ja palkka.

En minä ainakaan saanut palkaa esim ylityötunneista.. ja päivät tosiaan näinden "eihän se haittaa" tapausten takia saattoi venyä aamu 6 ilta 20.. että silleen. Ja jos sopimuksessa luki vaikka aamupala lounas välipala. niin monasti joutui vielä antamaan iltaruoankin sekä iltapalan... katsos kun tulee soitton " meillä menee hiukan myöhempään voitko antaa iltapalan..."

Joo ei ikuna enää...

Vierailija
12/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuat tyrkkii eteen ja ulos sitten 15 minuuttia ennen vanhempien tuloa.

Näin ainakin tuttuni toimii

Vierailija
13/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaus ap:n kysymykseen; Olen ollut pphoitajana 3x 6kk pätkän. Tykkään työstä ja aion jatkaa sitä tulevan ä-lomani jälkeen, mikäli saan vaki viran. Pätkiä en suostu enää tekemään.

Vierailija
14/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkka on teistä huono? Eikös kuntakin maksa. Ja lapsen hoito maksaa ainakin 200 kipale? Yksityisenä enempikin?

Kun päivät on helpostikin 10-tuntisia (7-17) ja omalla vapaa-ajalla joutuu hoitamaan kauppa-asiat, petivaatteiden pyykkäyksen jne, niin en edes viitsi laskea, paljonko jää tuntipalkaksi. Ihan oikeasti varmaan KUKAAN muu ei tee niin surkealla tuntipalkalla töitä.

Vierailija
15/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkkaa hanurista. Olin lasten perheissä hoitamassa ns. kolmiperhepäivähoitaja. Liian raskasta kun työmatkoihin kului n.20min yhteensuuntaan ja siitä pikkupalkasta piti maksaa se kulkeminen.

Nyt olen siistissä toimistotyössä, normaali työaika, ei niin paljon vastuuta ja palkka 2 kertaa enemmän.

En ikinä enää ala pph jos ei ole aivan pakko, ennemmin teen siivoojan töitä.

Vierailija
16/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesyksyn olin pph:na, kun kuopus oli 3 ja ½ v, ja vähän tarvi lisäansiota. Mutta ei, ei oo mun juttuni ollenkaan.. Rääkyviä kersoja talo täyteen tulee vaan herättämään omat lapset aamulla kuuden jälkeen, ja kun viimeset lähti siinä neljän maissa, ni tuli aika pitkiä päiviä. Hermot niiden kanssa vaan meni, ehkä mulle vaan sattu kaikkein rääkyvimmät kersat. Ja palkkakin aivan mitätön, huh heijjaa. Nostan kyllä tosiaan hattua niille jotka 30 vuotta tätä duunia tekee!

Vierailija
17/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopivan työ, aion jatkaa :)

Vierailija
18/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Raskas ja vastuullinen työ, huono palkka

-pitkät päivät

mielummin teen sairaanhoitajan työtä, raskasta sekin, mutta työpäivä on YLEENSÄ sen 8h.

Vierailija
19/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopparissa lukee lapsen päivä loppuu klo 17 ja haetaan 1,5 h myöhemmin niin se on heitteillejättö.

Kehtaako joku tuoda lapsen hoitoon tunnin aikasemmin VAI onko kuitenkin KYSYNYT luvan?

Eikö muka ylityöstä saa palkkaa???

Vierailija
20/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ oli paljon raskaampaa kuin olin ikinä osannut kuvitella. (Siis nimenomaan henkisesti, ei fyysisesti niinkään).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi