Joku pesee meidän talossa jouluaattona pyykkiä!!!!
Juuri nyt pauhaa linkous oikein jyminällä... varsinaista joulurauhaa!
Kommentit (54)
Ja ajatella että joku käy av palstalla jouluaattona. :D
Aatella, että ihan pyykkiä pesee..
Olen juossut juoksumatolla 1,5 tuntia, pessyt pyykkiä, silittänyt jne. Elänyt normaalia elämää. Eihän Erkkikään jaksa vaan olla :)
Ja hyvät tavat voisi ainakin muistaa ja kunnioittaa toisten joulun viettoa!
En ole ap.
Ei kaikki vietä joulua. ;)
Voihan siellä perheessä olla vaikka oksennustautia ja lasten lakanat likaisina?! Eikä kait kenenkään joulu tuohon kaadu jos koneellisen parin joku pesee pyykkiä naapurissa. Kunhan nyt ei koko joulua kone pauhaa. Pahempaakin meteliä voi olla, riitelyä tms.
Tulevat muuten pillit vinkuen teille päin kun joku kehtaa pyykkiä pestä aattona.
Eikä todellakaan haittais jos naapuri pesis pyykkiä. Ei se niin paljon kuulu.
kaikkien uskontokuntien mahdollisina pyhinä ja juhlapäivinä?
Mua ainakin joulua viettämättömänä ärsyttää tämä joulun läpitunkema tekopyhä yhteiskunta.
viettämään joulua ja
mahdatkohan asua meidän naapurissa, meillä kun on lapsi mahataudissa niin eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin pestä pyykkiä (ja jatkuvasti...)?!
miten ihmeessä järjestyssäännöt liittyi tähän aiheeseen? Meidän talossa ainakaan ei ole pyykinpesu kiellettyä kesken päivän ;)
meillä ainakin on kone päällä mutta onneksi on niin hiljanen että ei haittaa kyllä mitään, niin ja ei meillä ainakaan lue järjestyssäännöissä että jouluaattona pyykinpesu kielletty..
Olen lähdössa matkalle- tarvitsen puhtaita lastenvaatteita joulukassiin
Olen kuule pyykännyt koko päivän, pesutupaan kun ei oo yhtään varausta tälle päivälle. Mikään järjestyssääntö ei kiellä, ihan arkiaikataululla menee tänään, huomenna auki sunnuntain mukaan. Tuu tänne pesee, jos sullakin on pyykkiä:-)
ei se silti estä pesemästä pyykkiä. Vaihdettiin aamupäivällä kaikille ennen joulusaunaa lakanat, joten oli kätevintä lyödä ne samantien pesukoneeseen. Onneksi asutaan omakotitalossa...
Pistin heti uudet lakanat ja pyyhkeet pesuun, sillä huomenna työpäivä. No onneksi mekin asustellaan omakotitalossa joten ei naapureita häiritse.
Saahan sitä pestä normisunnuntaisinkin, ja erilaisina pyhäpäivinä. Jouluaatto ei edes ole pyhäpäivä.
Ap:lle toki ikävää että asuu niin ohutseinäisessä talossa että naapurin normaali elämäkin kuuluu heidän puolelleen, mutta minkäs teet. Huonosti rakennettu talo ei ole naapurisi vika.
Onneksi asutaan kuitenki omakotitalossa =D
Tänään pesin 3 koneellista, yhden aamuaikaisella ja kaks pyöri lasten päiväuniaikaan 12-15 välillä.
mutta tästä näkee hyvin suomalaisen käsityksen joulurauhasta. "HYSSSSSS!! Kaikki hiljaa!!!! Ei saa iloita, ei nauraa, ei puhua ettei naapurit kuule!" Oih, tulee kauhea ikävä maailmalla vietettyjä jouluja, joissa ihmiset ovat iloisia,vaikka elämä voi olla rankkaakin. Kaduilla, ravintoloissa paljon ihmisiä lapsineen, öisiä joulukirkkoja jne.. Kaikin puolin onnellista ja iloista tunnelmaa, ei mitään kännirähinää, jota varmasti tähän aikaa monessa kodissa täällä on.
Niin ja itse en siis vietä joulua...ja pesin pyykkiä ihan äsken, varmasti naapurit kuuli ainakin linkouksen, huh, ei näy poliiseja!
entäs sinä?