Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkä-ja rintarankavaivaiset

Vierailija
04.08.2009 |

Kävin tänään jäsenkorjaajalla niksauttamassa jumiutuneen rintarankani. Kehui, että ylläpitävänä hoitona olisi hyvä makoilla sellaisen puolipallon muotoisen pallon päällä (hauska määritelmä..) Onko kellään sellaista ja mistä hankittu. Toimii kai vastaliikkeenä esim. konttorirotille tyypilliselle eteenpäin kyhjöttävälle asennolle. Tai tiedäätekö täsmäjumppaliikkeitä, joilla rangan saa pysymään "auki"?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä samanlaista apua jumeihin kuin tuolla rullalla?

Vierailija
2/18 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vika selässä, nikamat ihan jumissa ja usein nikamalukkojakin joita säännöllisesti pitääkin käydä avaamassa. Itselläni on suoraselkä ja skolioosi. Osteopaatti suositteli ehdottomasti jumppapalloa ja täytyy myöntää että on tehonnut. Aluksi teki kipeää ja hengityksessäkin tuntui alkukerrat mutta jokapäiväisellä harjottelulla tekee kutaa. Yöt saa nukuttua nykyään paremmin kun ei tarvi herätä siihen kun ei saa happea. Ja astmälääkityksenkin tarve on vähentynyt.

Toinen näppärä apu on käsipyyhe. Käärii sen rullalle selän alle. Sen päällä tekee niitä vattalihasliikkeitä mutta vain sen verran pään nostoja ettei jännitä vattaa. Silloin menee liikkeestä teho selän puolelta jos liikaa nostaa. Pikkuhiljaa siirtyy ylös tai alas päin muutaman kerran jälkeen ja menee nikamat läpi. Sen oikein tuntee kun nikamat pääsee liikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran hierojalla, joka lopuksi tykkäsi niksautella niveliä, veti päästä ja raajoista ja nykäisi. Mun mielestä se oli pelottavaa ja sattui joten lakkasin käymästä hänellä.

Vierailija
4/18 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita se aiheuttaa? Suositteliko lääkäri sinulle ko hoitoa vai menitkö itsenäisesti?

Vierailija
5/18 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kuukkelilla.

Vierailija
6/18 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aivan "koukussa" piikkimattoon.

Vierailija
7/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sai alkunsa kun minulla alettiin epäillä astmaa hengitysvaikeuksien takia. Hengitys tosi tiukassa, haukoin happea kuin kala kuivalla maalla. Lopulta lääkäri kekkasi kokeilla rintarankaani ja sanoi, että se on aivan jumissa. Suositteöi sitten tuota jäsenkorjaajaa. Jos rintaranka jumissa, eivät kylkiluut pääse avautumuaan ja antamaan tilaa keuhkoille. Oloni helpottui heti ekan käsittelyn jälkeen.

Vierailija
8/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ravannut hierojalla ja kahdella fysioterapeutilla vaikean jännitysniskan takia. Myös minulla on silloin tällöin ollut vähän astmantyyppisiä oireita ja joskus tuntuu, että happea ei saa kunnolla. Toinen fysioterapeutti, jonka luona kävin oli löytö ja hän kertoi, että olen ihan jumissa keskiselästä alkaen ja keuhkot eivät pääse tarpeeksi laajenemaan.

Hän kehotti kotona harjoittelemaan kahdella tennispallolla. Mene selinmakuulle lattialle ja laita pallot selän alle (Ei niin väliä mihin kohtaa, liikkuvat siellä kuitenkin.), jalat koukkuun, kädet niskan taakse ja nosta päätä ja selkää ylös lattiasta niin kuin vatsalihasliikkeessä.

Vierailija
9/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin kokeilla heti kotona. Onko sinulla koskaan niksautettu noita selän lukkoja auki? Suosittelen sitäkin.

ap

Vierailija
10/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toinen fysioterapeutti on niksautellut ja on tuntunut auttavan. Kamalan kuuloista se rusahtelu... Hieronnasta saa vain hetkellisen helpotuksen ja ensimmäinen fysioterapeutti antoi vain lämpö- ja ultrahoitoa ja niistä ei tuntunut apua olevan. Pitäisi nyt vaan jaksaa itse aktiivisesti tehdä fysioterapeutin antamia liikkeitä.

Vierailija
11/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin et mitä ihmettä, onks jollain naisella selkä- ja rintakarvoja.. :D :D :D

Vierailija
12/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintakarvaiset.

ajattelinkin sanoa samaa mitä edellinen että onko jollakin naisella rintakarvoja:DD

juu, mun miehellä ei ole kehossa juurikaan sellasta paikka missä ei kasvaisi karvoja.

Vierailija
13/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kuin kala kuivalla maalla! Se on kamala tunne.. Olen juossut kiropraktikolla ja fysioterapiassa, mutta en kyllä vielä ole saanut apua vaivaan. Olinkin juuri aikeissa soittaa lääkärille, jos sittenkin pitäisi päästä keuhkokuvaan ja astmatutkimuksiin, mutta ehkä sun viestin rohkaisemana jatkan tätä fysioterapiaa. Olen kyllä saanut paljonkin liikeharjoituksia, mutta valitettavasti niitä on liian hankala näin sanallisesti selittää.. Ehkä sun kannattaisi varata neuvonta-aika fysioterapeutille ja pyytää ohjeita juuri tähän ongelmaan?

Vierailija
14/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun tosiaan kannattaa tuo rintaranka tutkituttaa ensin. Jos se on auki ja kunnossa, niin mennä sitten astmatutkimuksiin. Näemmä sekin vaikuttaa niin moneen ihmisessä.

Vierailija
15/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teikin oikein toimivan kapineen eli täytin ison (juliste)pahviputken riisillä (raa'alla toki:) ja teippasin päät kiinni sekä rullasin päälle muutaman kerroksen sellaista pehmeää pakkausmattoa tms. Tuli oikein hyvä systeemi sinne selän taakse; saan tällä jopa niksauteltua sitä itse hieman kun siis makaan se rulla selän alla ja venyttelen käsiä pään yli.

Se pikkimatto on myös jees:)

Vierailija
16/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukkoihin vaiko muuten vain hieroo selkää? :-) Kiitos myös pötkylävinkistä. AV on tosi oiva paikka, kun saa paljon hyviä neuvoja.

ap

Vierailija
17/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne pysyy yhdessä ja ruoto jää mukavasti pallojen väliin.

Vierailija
18/18 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halkaisijaltaan 10-25 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän