Oletko tunnistanut itsesi AV:n viestistä?
Ihmettelen, kuinka rohkeasti tänne kirjoitellaan kokemuksista, ystävistä ja sukulaisista. Luulen, että tarinoita vähän muutellaan, mutta kyllä kai niistä myös itsensä voi tunnistaa.
Tämä ystäväpariskunnan herran pientä pippeliä ihmetellyt tenava - tämän tapahtuman varmasti tunnistaa.
Itse pahoitin mieleni häävieraan allergia-aloituksesta. Juhlat eivät olleet ihan tässä taannoin, mutta ei niin kauan aikaa sitten. Yksi vieraista oli allerginen ilmoituksensa mukaan IHAN KAIKELLE. Emme voineet tarjoilua sen varaan suunnitella. Pitopalvelun väki kuitenkin sanoi, että kun nyppii esim. salaatista tomaatit pois niin tämäkin vieras voi sitä syödä. Mausteetkin olivat vain erikseen tarjottavissa kastikkeissa. Jälkiruokaan oli myös toinen vaihtoehto, sellainen kaikille sopiva.
Tuntui niin kurjalta lukea, että oli sitten järkännyt ihan pxxkat juhlat. Ihan tarkka tuo viesti ei kuvauksiltaan ollut, esim. perheen koko ja allergiat olivat hiukan liioiteltuja. Mutta kuitenkin.
Sanoisitte hyvät ihmiset suoraan. Minä muistan nyt lopunikäni, että juhlat oli mutta eivät ollenkaan niin kivat kuin toivoin ja halusin tarjota.
Kommentit (35)
vaikka tuossa välissä on jotain muuta jankutusta...
Ei, en ole tunnistanut täältä itseäni.
Sen sijaan kerran kerroin hauskan jutun sukulaisen lapsesta (ei ollut mikään herja, vaan vilpitön hauska juttu). Joku kommentoi siihen, että onkohan hänen lapsensa. Kysyin, alkaako lapsen nimi X-kirjaimella. Kommentoija vastasi, että ei, ja totesimme, että parikin lasta siis on tehnyt saman jutun. Eli tässäkään ei lopulta tunnistettu ketään.
Omiin häihini tuli yksi ekstrasuperallergikko, joka ilmoitti, että on tottunut kyllä tuomaan omat eväät, koska ruokailunsa ovat niin hankalia. NO, jotain syötävää hänelle järjestyi pitopalvelunkin kautta, mutta pointtina on se, että ruokavammaset voisivat lopettaa sen vinkumisen ja vaatimisen prrrkele.
on joillekin noin iso juttu. aletaan valittamaan jostain ruoasta, jos ei löydy syötävää! Mä en vaan tajua sitä. Mulle on ainakin ihan sama löytyykö syötävää vai ei, en mä juhliin mene syömään vaan ihan muista syistä! Ruoka on joillekin kyllä epänormaalin tärkeä asia. Jos pelkää ettei syömistä löydy eikä muutamaa tuntia pärjää syömättä niin ottakoon omat eväät sit mukaan. Mun äiti on just sellainen, että ensimmäisenä aina joidenkin juhlien jälkeen alkaa selittämään että mitä siellä tarjottiin. En tajua, en. Mitä ihmeen väliä sillä on??
Ylivilkas lapseni aiheuttaa toisinaan tilanteita, joista olen vuosien saatossa ainakin pari kertaa lukenut täältä.
Täältä luettuna tilanne kuulosti pahemmalta kuin oikeasti oli.
Mutta tiedän aiheuttavani lapseni kanssa liikkuessa useinkin ihmetystä, mutta kaikkeen näköjään tottuu. Enää en jaksa välittää katseista ja supinoista.
Ja pakko kyllä myöntää, että ennen tätä omaa ylivilkasta lasta kauhistelin itsekin vastaavia tilanteita. Eipä sitä voi täysin ymmärtää ennenkuin osuu omalle kohdalle.
Kauhisteltiin et hirvee kohde. Musta ihan jees, en ois muuten laittanu myyntiin.
Älä anna yhden kärttyilijän pilata mielikuviasi, jooko.
aloittaja lukee tämän aiheen, saa toivon mukaan miettimistä.
Luulen kanssa, että teidän juhlat olivat oikein mainiot! Juttujensa perusteella toisen ketjun ap oli aikas hmm mitenhän sen nyt kauniisti sanoisi - värikäs - ainakin mitä tulee kielenkäyttöön. Aika noloa sille ap:lle kaikenkaikkiaan.
niin aika ammattitaidoton pitopalvelu teillä on ollut. Moniallergisille olisi pitänyt tehdä lautasannokset.
ruoat muualla valmiiksi ja paikan päälle ne sitten tuodaan astioissa.
kirjoitan kyllä itsestäni tosi rohkeasti,että mut olis varmasti helppo tunnistaa, mutta ei taida mun tuttuja täällä olla... =)
Enkä ketään tunnistanut. Mutta itse olen yhdestä perheestä kirjoittanut aika avoimesti. Olen sen voinut tehdä koska siinä perheessä ei ole tietokonetta eikä sen perheen jäsenet sitä pahemmin vieraissakaan käytä, tai jos käyttää niin tuskin tänne palstalle eksyy.
Älä anna yhden kärttyilijän pilata mielikuviasi, jooko.
Ehkä jonain päivänä voin tälle asialle nauraa. Nyt kyllä harmittaa. En tietenkään varmaksi voi sanoa oliko alkuperäinen viesti meidän juhlista. Mutta paljon on yhteneväisyyksiä.
Oli miten oli, harmittaa ja vielä kerran harmittaa.
Mutta kiitos ystävällisyydestäsi. Meillä oli ihan hyvät aikomukset ja maksoimmekin juhlista sen verran, kun meillä kohtuullisuuden nimissä oli varaa.
Ollaan lapsiperhe ja joskus desibelit nousee... Tai sit jollain muulla on just samanlaiset naapurit kuin me.
Enkä ketään tunnistanut. Mutta itse olen yhdestä perheestä kirjoittanut aika avoimesti. Olen sen voinut tehdä koska siinä perheessä ei ole tietokonetta eikä sen perheen jäsenet sitä pahemmin vieraissakaan käytä, tai jos käyttää niin tuskin tänne palstalle eksyy.
Tai jos vaikka koulussa/töissä/kirjastossa istuvat koneella?
niin aika ammattitaidoton pitopalvelu teillä on ollut. Moniallergisille olisi pitänyt tehdä lautasannokset. Muulla väellä voi olla mitä ruokaa vaan, sitä ei tarvitse sitten rajoittaa, moniallergiselle oma lautanen. Ketjussa oli myös perusteltu, että tomaattien nyppiminen salatista pois ei riitä, jos tomaattien mehua kumminkin on imeytynyt muihin aineksiin. Pitopalvelu olisi hyvin helposti voinut tehdä pikkuannoksen tomaatitonta salaattia ja lisätä tomaatit muun väen salaattiin. Kannattaa vaatia laatua paikasta, josta tarjoilun ostaa.
Ainoa mikä oli alkuperäisen valittajan listalla oli tomaatit - tosin aurinkokuivatut. Tiedä sitten kuinka paljon olisivat allergista reaktiota aiheuttaneet. Näin siis meidän juhlissa. En ole vieläkään 100% varma, että meidän juhlista puhuttiin toisessa ketjussa.
on mainittu esimerkkinä kauniista nimistä.
En kyllä hämmästyisi, vaikka joku sen pistäisi sen nimihirvityksiinkin.