Anoppi piti UNIKOULUN ILMAN LUPAA!!
Kävimme mieheni kanssa yhdessä ulkona ja isovanhemmat lupasivat hoitaa 8kk vanhaa vauvaamme. Olimme noin puoli viideltä kotona ja ANOPPI ISTUI SOHVALLA KATSOMASSA TELKKARIA, kun oma lapsemme itki makuuhuoneessa.
Ylpeänä anoppi kertoi huudattaneensa lasta koko yön, sillä me emme unikoulua kuitenkaan saa pidettyä ja hän on sen jo kolmelle lapselleen aikanaan tehnyt. Aikaisemmin olimme puhuneet, ettemme ikimaailmassa huudattaisi lastamme, vaikka kuinka nukkuisi huonosti.
En voi käsittää anoppini typeryyttä. En halua nähdä koko ihmistä enää ikinä!
Kommentit (32)
Varmaan vauva ihan kauhuissaan! Tuo ei sitä paitsi edes ollut mitään unikoulua, vaan pelkkää huudattamista vailla järkeä. Ei ihme ettet halua nähdä tyyppiä enää. Kurjaa vauvalle :(
aiemmin et ollut kysynyt miten menee? Olitko itse tuolloin kunnossa hoitamaan vauvaa?
eiköhän 8kk olis jo aika oppii nukkuu yöt.. parin kuukauden päästä sä voisit olla menos jo töihin ja aika tuskaa herää klo 7 töihin jos lapsi vinkuu koko yön. Anoppisi ehkä toimi vähän typerästi koska ei yhden yön unikoulusta kyllä mitään hyötyä ole.. meillä on mennyt noin 3 yötä molempien lapsien kanssa. Ne kävi unikoulun 6kk iässä molemmat. Siitä lähtien nukkuneet kaikki yöt heräämättä. Toki kävimme unikoulunkin aikana antamassa tuttia ja peittoa (mutta ei sitä maitoa). Olis se anoppisi voinut käydä lasta vähän lohduttamassa kyllä...
vaikka pidin itse unikoulun kummallekin lapselle. Ei sitä kuitenkaan voi noin vain tehdä, ja koko jutun pointti on saada lapsi tuntemaan olonsa turvalliseksi, vaikka nukahtaakin itsekseen!
mitään unikoulua ole, jos tuosta noin vaan kylmiltään huudatetaan koko yö. Tuskin lapsi siitä mitään traumoja sai, mutta ymmärrän ajatuksesi täydellisesti.
puhumattakaan siitä että traumatisoi lastasi. Ihan KAUHEA tyyppi, itse en haluaisi enää nähdä.
ettei anoppi ollut kiinnostunut lapsen hoitamisesta vaan huudatti tahallaan. Eikö unikoulutukseen kuulu se tassuhoito? Itse en unikouluista vielä tiedä, kun meidän lapsi on (toistaiseksi) nukkunut oikein mukavasti. Ikää 6 kk.
Luultavasti olette hänelle valittaneet aivan riittävästi huonosti nukuituista öistä ja anoppi päätti auttaa, kun ette itse siihen pysty.
Ok, yhden yön unikoulusta tuskin on mitään apua, mutta toisaalta 8kk:n on jo aika nukkua yönsä eli ehkä teidän olisi itse syytä tehdä jotain....
Jos vauva ei nuku öitään, ei ole anopin asia päättää miten pitää tehdä. Mun 1 v ei nuku öitään, ja koska mä kestän sen ja jaksan sylitellä, ei tarvitsekaan nukkua vielä. Ja kun menee yöksi mummolle, muistutan aina että ota sitten viereen kun herää, ei nukahda omaan sänkyyn. Jos ei kiinnosta sylitellä, ei tarvitse ottaa yöhoitoon.
Miten joku täällä kehtasi syyllistää ap:ta??
anopilta. Itse en kyllä tykkäisi lainkaan, jos asiasta ei ole puhuttu etukäteen. Se on kuitenkin teidän valintanne, pidättekö lapselle unikoulua vai ette.
Ja meillä ei ole lapset 8 kk iässä nukkuneet todellakaan hyvin, mutta enpä ole vielä silloin unikoulua miettinyt (enkä myöhemminkään). Onpa nuo myöhemmin "oppineet" nukkumaan paremmin, eikä siihen opettamisella ole itsellä ollut kiire, vaikka väsymys välillä olisikin vaivannut.
..kotiin ja pieni vauva kotona...
Kyllä muakin vähän ihmetyttää, että jätetään 8kk vauva jonkun sellaisen ihmisen kanssa, joka pitää unikouut omalla luvalla, eikä soiteta ja kysytä koko illan aikana miten menee????
8-kuisen vauvan vanhemmat ei saa olla viihteellä aamuun asti, kun kotona on hoitaja. Kuka voisi odottaa noin typerää käytöstä anopilta. Ja anopilla kai on puhelin, jolla soittaa jos on hätä?
on jos ap käväisi miehen kanssa ulkona? Ja varsinkin jos on pidetty hoitajaakin luotettavana, ei siinä tarvitse soitella miten menee. En itsekään soitellut kotiin kun ensimmäisen kerran kävin miehen kanssa ulkona pojan ollessa 6kk. Oli luotettava hoitaja lapsella kotona ja tiedän että olisi soittanut jos hätä tulisi.
Ja on ollut muuten ajattelematon anoppi! Kyllä tuollaisissa tapauksissa yleensä keskustellaan ja sovitaan niiden vanhempien kanssa eikä tehdä oman pään mukaan.
.. olevan viihteellä puoli viiteen. Millaisia nämä nykyvanhemmat ovat? Itse olin poissa kotoa yön, kun lapseni oli 1 v 4 kk ja silloinkin lapsen isä hoiti häntä.
Ei mekään ole tohon aikaan kotiin toikkaroitu jos lapset kotona nukkumassa/huutamassa!
koska luotin siihen, että anoppi soittaa jos jotakin sattuu (näin oli sovittu). Hoitovuoro oli miehelläni, koska itse en ole päässyt ulos raskauden ja pikkulapsiajan takia juuri ollenkaan.
aiemmin et ollut kysynyt miten menee? Olitko itse tuolloin kunnossa hoitamaan vauvaa?
ap
jos oltiin poissa aamuun asti. Voisitteko vaihteeksi haukkua miestäni myös? Hän on JOKA ARKIPÄIVÄ 8h töissä, pari kertaa viikossa harrastuksissaan ja käy vetämässä kännitkin muutaman kerran vuodessa. Ja vaikka lapsi on näin pieni!
ap
hyvää, noita huudatusunikouluja kun on joskus suositeltu. Mutta olisin minäkin raivoissani, jos noin joku tekisi lapselleni. Tuntisin varmaan ihan samalla tavalla kuin sinä. Ahdistava ajatuskin.