Ihan järkyttävä olo henkisesti
Mitä teen? Tosi paha olo eikä ole ketään kelle puhua!
Kommentit (26)
Ei mulla auta kaakao, olo on järkyttävä kun pahat muistot on pinnan alla käsittelemättä!
Mulle on aina helpottanut, että kirjoitan päiväkirjaan tarkalleen ottaen että miltä just nyt tuntuu ja keskityn siihen olotilaan ja ymmärtämään, että MIKSI mulla on sellainen olo
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aina helpottanut, että kirjoitan päiväkirjaan tarkalleen ottaen että miltä just nyt tuntuu ja keskityn siihen olotilaan ja ymmärtämään, että MIKSI mulla on sellainen olo
No sekään ei kyllä nyt täysin auta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä jatkunut pidempään?
Vuosikausia.
Ulos kävelemään 12 km metsään tai missä näkee puita. Ei päästä muistoja pintaan, ruotiminen ei auta vaan vahvistaa muistijälkiä; aktiivinen unohtaminen. Hyvät elokuvat. Pallopelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, että sinä itse kontrolloit omia ajatuksiasi ja oloasi. Kukaan muu ei voi muuttaa tilannettasi, kuin sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään tietenkään auta, kun keskityt vain kirjoittamaan tänne miten mikään ei auta.
Mikä on pahan olon taustalla? Eikö kannattaisi tyhtyä purkamaan pahan olon taustasyitä, eikä vain lääkitä niitä?
Auttaisiko ensiavuksi "huolinukke", jolle puhuisit? Tai Huolipäiväkirja? Tai "Huolilaatikko", johon kirjoitat pikkulapuilla murheet ja sujautat sisään? ( päiväkirjaa ja laatikkoa voi sitten myöhemmin käsitellä tai analysoida tai sitten vain hävittää).
Pakene tästä maailmasta meditaatioon, luo oma utopiamaailmasi jossa sulla on koti jossain tähdellä ja siellä rakkaita ihmisiä. (jos olet pettynyt ihmisiin) Tai vain tyhjennä ajatukset tällä toimivalla meditaatiolla jossa leijutaan tähtien välissä... avaruus suhisee kun matkaat, miellyttävä mies puhuu...
Kallonkutistaja kirjoitti:
Mikä on pahan olon taustalla? Eikö kannattaisi tyhtyä purkamaan pahan olon taustasyitä, eikä vain lääkitä niitä?
Tappoyritykset, väkivalta ym.
Vierailija kirjoitti:
Ulos kävelemään 12 km metsään tai missä näkee puita. Ei päästä muistoja pintaan, ruotiminen ei auta vaan vahvistaa muistijälkiä; aktiivinen unohtaminen. Hyvät elokuvat. Pallopelit.
Aktiivinen unohtaminen ei auta koska sitähän oon tehnyt elämäni.
Ne asiat ja tunteet tulevat väkisin esiin ja ne tunteet pitäisi päästää ulos, muutoin en kestä.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko ensiavuksi "huolinukke", jolle puhuisit? Tai Huolipäiväkirja? Tai "Huolilaatikko", johon kirjoitat pikkulapuilla murheet ja sujautat sisään? ( päiväkirjaa ja laatikkoa voi sitten myöhemmin käsitellä tai analysoida tai sitten vain hävittää).
Voi kun kyseessä olisikin vain huoli!
Mulla on järkyttävä olo henkisesti ja se tuntuu myös fyysisesti, ihan kuin kuolisin kohta.
Vierailija kirjoitti:
Yritettiinko ap tappaa? Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritettiinko ap tappaa? Miten?
Kyllä, eri tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään tietenkään auta, kun keskityt vain kirjoittamaan tänne miten mikään ei auta.
Se on nopein keino ilmaista asiaa.
En lääkitse itseäni.
Riippuu miten paha olo.
Jos akuutisti sietämätön, etkä kestä yhtään -> päivystykseen, saat ensiavuksi todennäköisesti jotain rauhoittavaa, sitten täytyy katsoa jatko esim. mielialalääkitys, terapia yms.
Jos pärjäät, mutta paska olo... Jos taloudellisesti mahdollista, terapeuttikäynti/käyntejä itse maksaen voisi olla paikallaan. Mä oon käynyt ja ollut iso apu. 100 euroa se on kyllä maksanut kerta, mutta olen käynyt sellaisilla ratkaisukeskeisellä, jolla ei tarvi käydä välttämättä pitkää terapiaa. Mä kävin 6-8 kertaa ja sain apua.
Muussa tapauksessa se terapia varmaan olisi myös hyvä, mutta julkiselta puolelta sitä ei ole niin kovin helppo valitettavasti saada. Voi joutua ottamaan ensin lääkkeet ja vasta jos ne yksin ei tarpeeksi auta, ja työkyky on uhattuna sitten voi saada tuettua terapiaa.
Kaikenlaisia itseapuja voi toki myös lievissä tapauksissa kokeilla. Terveellisiä elämäntapoja ja liikuntaa, mindfulnessia, ilmaisia auttavia puhelimia.
Mulla oloa helpottaa puhelin kiinni, lämmin suihku, lämmintä kaakaota ja joku mukava sarja pyörimään ja sänkyyn. Ei ole sama kuin se että pääsisi purkamaan tuntojaan jollekulle, mutta se vie pahimman terän pahalta ololta ja rauhoittaa.
Mutta jos olo ehdottomasti vaatii puhumista niin kriisipuhelin.