Kesäkeijujen elokuu
Kommentit (121)
hahaa, oonkohan taa jäänyt koukkuun, kun olen jo toistamiseen täällä kirjottaas tänään, vaikka tänään on "omaa" aikaa vähemmän kuin normisti!
No mut anyway...Meillä poika jatko siis sit unta vastaan taistelua, kävin kävelyllä niin et poika oli manducassa-->NUKKUI ja kun siirsin vaunuihin heräs...huoh! Päivän oli hereil, välil kitisi, pari kertaa itki 10-15min putkeen...ja sit rauhoittu...puoli viideltä vasta tajus poika oman parhaansa ja nukahti, eli nyt unta takana n. 1,5tuntia! Katsellaan kauan unta riittää;) No mä ehdin tehdä ruoan valmiiksi ja kohta pitäs mennä jatkaa siivoilua...
sasa: Kivan nimen sai teidän poika:)ONNEA! Ja tsemppiä kipeän vauvan hoitoon ja pikaisia paranemisia..
WilmaL: Okei, eli ei meidän poika mikään jättiläinen sitten ole, vaikka niin oon saanut ymmärtää muiden puheista!! Luulenpa et on ihan sopusuhtainen!!=) Ja meilläkin terkkari on ollut tyytyväinen kasvuun...
Niin niistä menkoista kun kyselin, niin mä luulen et mulla sitten alko jo menkat, koska reilu 2viikkoa jälkivuodon loppumisesta oli 3päivää vuotoa...no katsellaan et tuleeko menkat sitten noin kuukauden päästä....hmmm...ei ois kyllä tarvinnut vielä alkaa...
Mut joo, nyt ruoan kimppuun ja siivoilemaan!!
Halit, Anneh ja poitsu
En nyt muista, mitä piti kommentoida, mutta raapustanpa jotakin. Eli hengissä ollaan täälläkin, vaikka harvakseltaan kirjoittelenkin. Poika kasvaa hyvin rintamaidolla. Neuvola on noin kuukauden välein, seuraava vasta ensi viikolla, joten uusia mittoja ei ole nyt antaa. Tutan 56 vaatteet menee vielä päälle, muuten käytetään jo 60 cm vaatteita, eli kyllä jätkä kasvaa...
Anneh meinaili, että olisi menkat jo alkanut. Muistelisin, että minulla oli kaksi vuotta sitten sama homma, eli noin 2 kk synnytyksestä tuli jälleen jotain vuotoa, joka oli jälkivuotoa. Eli menkat eivät kerenneet alkamaan ennen uutta raskautta (imetin esikoista 1 v 3 kk ja sen jälkeen tulin toivotusti uudelleen raskaaksi). Toivottavasti kuukautiset pysyvät nytkin poissa imetysajan.
T:Fay ja Aatu
Anteeksi heti alkuun palstahiljaisuuteni! Tämä arki on vain ollut niin haipakkaa että ne hetket kun helpottaa niin käytän lepäilyyn..
Tää meidän arki on ollut aika raskasta, koska pojalla on ollut niin paljon noita masuvaivoja, kaikki päivät on menny itkiessä.. kunnes kuuden viikon huudon jälkeen kävimme viime torstaina vyöhyketerapiassa ja kas kummaa sinne ne huudot jäivät! Uskomatonta! Kyllä nyt on taas ihanaa tämä elämä =) Poika on alkanut sen jälkeen hymyileen ja jutusteleen ja viihtyy jo ajoittain sitterissä/lattilaala eikä aina tarvii olla kantamassa. Nyt saa sitten isovelikin enemmän huomiota.
6-viikkoisen mitat: Yläkäyrillä mennään tääläkin; 6280g, 60cm ja pipo 40,5. Melkoista täysmaitoa siis ravintona ;)
Unista: Päiväunia nukutaan n. 3tuntia ja sen jälkeen torkutellaan pitkin päivää 15-30min. Yöunilla eka pätkä on 3-4 tuntia ja sen jälkeen 1-2tunnin pätkiä aamuun. Yöunet alkaa yleensä 22-23 ja aamulla heräilee 7-9 aikoihin. Toivottavasti noi yöunet alkaa pikkuhiljaa piteneen!
Laihdutus: Mulla on lähteny tähän mennessä 14kiloo, mut vielä olis lähtöpainoon 6kg matkaa, mut haluisin sen lisäksi saada vielä 10 pois.. toivottavasti onnistun! Yritän välttää stressiä siinä suhteessa, hitaasti mutta varmasti liikuntaa lisäten ja herkkuja vähentäen.
Muitakin juttuja piti kommentoimani, mutta jätän sen myöhemmäksi koska nyt on aika mennä laittamaan poju untenmaille, palaillaan!
-Rainy ja Bobby-
...eikä sitten muuta tällä erää :o)
ompa kiva kuulla teistä muistakin. Fayforina sa-sa ja rainy kiva kun jaksoitte tulla taas rupattelemaan. Ymmärrän kyllä täysin et jos vauva kitisee kokoajan niin ei siinä paljon tietokoneet tule mieleen.
Meilläkin on nyt joku hassu ajankohta menossa kun ei Elialle tunnut päikkärit maistuvan. Pieniä pätkiä nukkuu ja that's it. Mulla on ikävä niitä 4h päikkäreitä. kerkes itsekin oikeesti tekemään jotain. lisäksi Eltsu on taas ruvennu huutamaan kaikille unille mentäessä. Just kun sain sen niin nätistä nukkumaan. No isänsähän on ihan vauhkona et syliin se täytyy varmaa nyt nukuttaa mun itse yritän pysyä kovana ja käydä vaan laittamassa tuttia ja silittämässä välillä otsaa jotta uni tulis helpommin.
Olikos se nyt Rainy joka oli käyttänyt vaavin vyöhyketerapiassa (sori jos muistin vääri). Mut on sillä terapialla ihmeellinen voima. Meilläkin auttoi heti. Kolmannen kerran jälkeen oli muutama päivä aika huonoa mutta sen jälkeen ei ole ollut juur mitää. Poika on kyl kova paukuttelemaan et hyvin ilmanvaihto toimii.
No nyt täytyy valmistautuu kaupungille lähtöön.
Hauskaa viikonloppua!
t. tr ja Eltsu
Olipas kiva kuulla tosissaan teistä muistakin!!:)
Mä tulin vaan pikaseen kertomaan, et meillä poika nukkui illalla melkeen 4 tunnin päikkärit ja oli sen jälkeen hereillä n. 2,5 tuntia ja sit kävi yhentoist mais yöunille. Kakskyt vaille 1 herättii syömää ja seuraavan kerran puoli kuusi:) Ylös noustiin puoli kasi. Mul on tullu vähä tapa, et otan pojan aamusin viereen nukkuu, kun mies on jo noussut...
Nyt poitsu muutes nukahti päikkäreillekin...nukkunut "jo" 20min....saa nähdä kuinka tänään nukkuu noita päikkyjä!!
Mutta nyt tarvii lähtee siivoilee, et saa jotain tehty pojan nukkuessa!!
Aurinkoista viikonloppua kaikille:))
-Anneh ja Prinssi 7vkoa:)
Moi, tulin vaan kertomaan et mukana ollaan edelleen:) Kamalasti on vaan ollut menoa, ja ei ole ehtinyt kirjoittamaan asti missään vaiheessa.
Mulla on kans sellainen pakkomielle tullu tässä, että kun oon kerran "lomalla", järjestän joka päivälle kaikkea menoa ja treffejä ihmisten kanssa. Toisaalta nyt on vielä melko helppo mennä ja kulkea, kun vauva istuu tyytyväisenä menopelissään eikä vaadi päästä liikkumaan itse. Joten ajattelin vielä nauttia tästä:)
Pakko kommentoida tota seksi-asiaa, Annehko siitä kyseli... Meitillä on kyllä kohta varmaan alakerta ummessa tai ainakin hämähäkinseitin peitossa, sen verran vähällä käytöllä on ollut. Synnytyksestä meni melkein 2kk ennen kuin uskalsi kokeilla koko seksiä, eikä senkään jälkeen ole kovin aktiivista sillä saralla ollut. Toivottavasti se tästä vähän normalisoituu, ettei ala ihan jännittää koko touhua...
Nyt alkaa vieressä taas pikku pörinä ja ähinä, eli vaipan vaihtoon. Sitten lähdetään isomummon luokse kylään. Mies on karhujahdissa joten tällaisetkin treffit tuli sovittua:)
Halit kaikille ja mukavaa elokuuta,
AnumaamunA ja Vilja kohta 3kk, joka juttelee hurjasti ja on kovin ihana:)
Oon niin onnellinen ku meidänkin poitsu on oppinut nukkumaan päikkäreitä! :) Suunnilleen aamu kymmeneltä noustaan, klo 12 puolen tunnin unet ja viiden maissa kans puolen tunnin unet ja ysiltä nukkumaan yöunille. Eihän noi kyl pitkiä päikkäreitä ole, mutta edistystä siihen ei-ollenkaan-päikkäreitä aikaan.. :D
Menkkoja ei täälläkään vielä kuulu, 2kk kylläkin vasta synnytyksestä.
Meillä on melko hoikka poika, 2kk neuvolassa paino 5130g ja pituus 57cm. Reissu Jyväskylässä mun vanhempien luona meni hyvin. Oli ihana käydä rauhassa saunassa ja sai syödä rauhassa kun mummi katsoi poitsua. Kova poika on jokeltelemaan jo ja hymyilee myös kaikille! :D Kunnon Casanova siis.. ;)
Nyt pitäis käydä vaunuilee. Täällä on itkeskelty nyt iltaisin, sitten kun kakka tulee niin äijä nukahtaa. Eli jotain suolistovaivoja.
Hyvät viikonloput kaikille taasen! :)
-Meevi ja Juniori 2kk 6pv-
Pikaisesti vain käväisen lukemassa uudet kirjoitukset täältä ja pari kommenttia...
Sa-sa: Onnittelut pojalle! Kivan nimen annoitte! Toivottavasti paranee pian!
Meillä flunssa alkaa olla Lilialla selätetty. Nukuttiin nimittäin viime yönä tosi hyvin: Nukahdettiin klo 00.00 ja Lilia heräsi syömään ekan kerran klo 05.00 (oli itselläni jo tuolloin tosi virkeä olo kun sai nukkua putkeen 5 h) ja syömisen jälkeen jatkettiin Liltsun kanssa unia klo 11.00 asti, jolloin syötin ja Lilia päätti jatkaa unia vielä 12.00 asti. Itse nousin tuolloin 11.00 keittämään kahvia ja lukemaan rauhassa lehteä. Ihanaa, 11 tunnin yöunet ja vain yksi yösyöttö siinä välissä! :) I love u Liltsu! On kyllä mennyt nukkumisopit niin hyvin perille, että äippä on oikein ylpeä. ;)
Fanny81 + Lilia 3kk 4pvää
mulla on YRITYS saada poika yöunille sänkyyn, mutta vaikuttaa huonolle...vähän väliin itkua ja ähinää...no katsellaan kuinka meijän käy...Voi kyllä olla et joudun vielä tissille pojan ottaa!
Me käytiin tulevien kummien luona kyläilemässä ja ulkoilemassa heidän perheen kanssa:) Olipas mukavaa olla vähän poissa kotoonta, kun tää päivä ollaan muuten oltu vaan kotosalla...Poitsu oli tosi kiltti ja rauhallinen!!:)
Pieni hyssyttelytauko...
AnumaamunA: Kiva kuulla teistä myöskin pitkästä aikaa:) Ja että teillä sujuu hyvin:)
Meevi: Pitkästä aikaa suakin "näkee" täällä, kiva:)Mukava et teidän reissu mummilaan sujui hienosti!!:)
fanny81: VAU MITKÄ UNET!!!!! =)
Poitsu tuolla pikkasen ähisee, mutta vaikuttais siltä et nukahtaa itse omaan sänkyyn, jee=)
Mulla ois vielä pyykit odottamassa ripustajaansa, joten kai se on siirryttävä ne ripustamaan, jotta voi sitten viettää laatuaikaa miehen kanssa, kun se kohta palailee pelireissulta:))
Poitsu nukkuu omassa sängyssä ja nukahti sinne, joten ERÄVOITTO ÄITILLE=))
Hyvää yötä keijut:)
Anneh ja unilla oleva prinssi:)
Mukana siis ollaan edelleen. Oon käynyt aina välissä lueskelemassa, mutta sitten kun oon muutaman päivän pois, tännehän on tullut kokonainen uusi sivu!
Mulla oli jotain kommentoitavaakin, mutta ne pitäis laittaa paperille ylös että muistais... sori siis kun vaan omaa napaa.. koko pää tuntuu muutenkin olevan täynnä maitoa, aivot hävinneet kokonaan.
Jaakko nukkuu edelleen tosi hyvin. (ja heti avas silmänsä :) Koko yön kahdella syötöllä ja päivisinkin kymmenestä minuutista tunteihin. Aina kun tuntuu olevan joku rytmi löytymässä, seuraavana päivänä se on muuttunut.
Ennen kovana kakkaajana ollut Jaakko on lopettanut kakkauksen miltei kokonaan, nyt kakkaa vaan kerran pari viikossa (kun ennen siis viiskin kertaa päivässä). Ja sitten ähisee ja inisee kun maha on kipeä. Paukuttelee valtavasti. Oon sitten iltaisin hieronut ennen suihkua tai kylpyä, jos se yhtään helpottais.
Täällä on edelleen valtavan kuuma, sisällä 28 (ei ilmastointia) ja ulkona 32. Mutta onneksi se tuntuu häiritsevän vain meitä aikuisia. Musta tuntuu, että nää hormoonit vaikuttaa siihenkin, sillä istuessani sohvalla, hiki valuu käsistä ja jaloista!! Hullua. Mutta niin vaan käydään illalla vaunulenkkeilemässä, että niitä kiloja joskus karisis, kymmenen kun olis jäljellä.
Mekin ollaan kumeiltu, pillerit edelleen odottamassa. Harmittaa, kun otin niitä mukaan sen koko vuoden mitä reseptillä oli, ja nyt oon miettinyt, etten ehkä niitä tahdokaan.. Seuraavan haluaisin pian, mutten ihan vuoden ikäerolla. Kun tämä ensimmäinenkin odotutti itseään aika kauan, ei tiedä kuinka kauan sitä "uskaltaa" pitää väliä..
Mitä mieltä olisitte te facebookkaajat, oliskos kiinnostusta "julkistaa" itsenne ja alkaa kavereiksi siellä?
maitoparta ja J 3kk ja 1pvä (pituutta 65 ja painoa 6,6 kun viikko sitten mittailtiin)
Näyttää taas pino pudonneen kauas kärjestä :o)
hyvin nukutun yön jälkeen taas jaksaa mutta jotenkin on veto pois kun lenkkeily ei oikein houkuttele...sinne kun pitäis lähtee heti aamuseiskalta ja sänky houkuttelee enemmän...
Meidän vauva on valtava: eilen tuli kotiin miehen veljen tuore poikavauva ja siihen verrattuna Pinja on jättiläinen :o)) miten sitä huomasikin kuinka paljon se on jo oppinut vaikka tuollainen pieni pallero onkin!
Auringonpaistetta, t. tonttis
Kohta se kuu taas vaihtuu ja kesä lopuillaan nyyh. Olen toisaalta kade maitoparta sinulle kun viel voitte Jaakkon kanssa oleskella kesä hepenissä ja shortsiasuissa. Mut toisaalta siinä on omat varjo puolensakin.
minä ainakin voisin julkistaa itseni siis että voi jutskailla tuolla facebookissa. Mietinkin tässä kerran että pitäisikö meidän avata johonkin ns suljettuun keskusteluun oma ketju kun tuntuu et tääl ei aina voi kertoa niitä arimpia juttuja. Sillä jos joku minun tuttuni tänne erehtyy lueskelemaan niin minut tunnistaa ihan varmasti.
Meillä Elia taitaa kasvaa kovasti kun on ollut kovin uninen. Meillä on nyt tullut kiusaksi maitorupi todennäköisesti. Ensin alkoi normi karstana mut nyt päänahasta lähtevä lastu koko on noin puolikkaan kymmen senttisen kokoisia. on kyl tosi järkyttävän näköinen päänahka. Nyt on öljytty paljon ja kävin ostamassa helokkiöljyä. Itse psoriaatikkona olen kanssa joskus tuota öljyä käyttänyt.
Anneh sinä olet todellakin tainnut jäädä koukkuun. Ei vaan on mukava kuulla teidänkin arjesta kun odotuspuolella taisit olla meistä kaikista se aktiivisin.
Nyt mun täytyy rupee kirjoittelee lapsien vakuutushakupapereita.
t. tr ja eltsu
Täällä sitä ollaan taas...
maitoparta: Kiva kuulla teistä:) Teillä siellä kesä vaan jatkuu...tuntuu et täällä alkaa syksy tulla jo kovaa vauhtia...
tonttis: Meilläkin huomaa et poitsu on iso kun vertaa kavereiden vähä nuorempiin...tosin ovat syntyneet etuajassa...
tr02: Olen myöskin miettinyt jonkin suljetun yhteisön avaamista, koska ois kiva jutskata ehkä välil vähä avoimemmin, mut sit tasan varmasti tunnistaa....facebookkia vois myös mietiä, saahan siellä privana kirjoteltua...:)
Täällä poitsu heräil just ja oleilee sylissä. Meillä on menny viikonloppu oikeestaan kotona ollessa ja ulkona käppäillessä...
Teki poika tossa pe-la välisen yönä ennätyksen nukkui 13h 3syötöllä, joista 2 aamulla..:)
Mukavaa viikonalkua toivottelee
Anneh ja pikkuprinssi
hehee..mä uteliaana tyttönä avasin "tilin" yahooseen ja perustin sinne keijutgroupin, mutta nyt en tiedä kuinka teitä sinne lisäilisin, kun en hiffaa, et onks sinne joku salasana...mut ainakin sähköpostilla teitä saisin lisäiltyä...joten laittakaa mulle mailia osotteeseen:hensku84@yahoo.com, ni laitan teille kutsun...voidaan kokeilla, et onnistuuko se juttelu siellä ja ainakin voidaa privana vaihtaa nimiä, jos halutaan esim. facebookiin sit siirtyä!! Toivotaan, et tää onnistuu:)
-Anneh
Ainakin toukokuiset ovat ruvenneet kirjoittelemaan facebookissa. Eli käsittääkseni sinne voi perustaa suljetun ryhmän. Itse vasta äskettäin liityin koko naamakirjaan, joten minä kannattaisin sitä, että tehtäisiin mekin joku juttu sinne...
Jätkä juttelee sen verran vaativaan sävyyn petillä, joten pitää mennä...
Fay
Meilläkin on alettu nukkumaan hirmu paljon. Nyt monet yöt on mennyt näin; puol kasi nukkumaan, klo 00 syöttö, sit seuraava syöttö 04 ja sit seuraava puol kasi aamulla. Sitten seurustellaan tunti, jonka jälkeen aletaan taas nukkumaan ja nukutaan klo 11.30 asti! :) Ja päivän aikana nukutaan kahdet tunnin päikkärit. Eli taidetaan täälläkin kasvaa.. :) Mikä oliskin hyvä, koska neuvolassa sanottiin että painoa kyllä piisaa poitsulla, mutta pituutta pitäis kasvaa lisää. Tai siis jos käyrillä haluaa mennä. Ja toi käyrä laskettiin jotenkin mun ja isän pituudesta, kun molemmat ollaan yli 170cm, niin ehkä pojalta odotetaan pituutta enemmän.. :P
Mä en ole facebookissa, enkä tuskin sinne tiliä teekään, en jotenkin tykkää enää noista seurustelupalstoista. Mutta voinhan mä täällä käydä aina avautumassa.. :D
Meillä ei oo sairasteltu vielä ollenkaan (kopkop), eikä mitään rokkojakaan tai ihottumia ole ollut. Iho poitsulla on pysynyt tosi hyvänä! :) Ensi sunnuntaina onkin sitten ristiäiset, tulen sitten paljastamaan nimen sen jälkeen tännekin.. :)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
-Meevi ja Juniori (kohta nimellinen.. :)) 2kk 9pv-
Anneh: siel yahoossa pitää vissiin olla jäsenenä? Ainakin se tarjoaa rekisteröitymistä..
Meevi: jännittää teidän nimivalinta! On niin mukava kuulla mitä nimiä kukakin on antanut.
Eilen illalla oli kaveri meillä syömässä ja tavoistamme poiketen oli terassin ovi auki koko illan. Jaakko nukkui kopassa ikkunan vieressä ja kun menin sitä sieltä hakemaan sänkyyn nukkumaan, oli leuassa hyttynen. Ja tänä aamuna sen naamasta löytyi 8 ja jalasta 3 punaista täplää.. Hemmetin hyttyset! Mutta onneksi ne ei tunnu yhtään vaivaavan. Mies oli jo sitä mieltä, että sillä on joku tauti, mutta en usko, muutenhan niitä olis myös vartalossa. Ja kun oli pitkähihainen ja -lahkeinen yöpuku, näppylöitä on vaan naamassa ja toisessa jalassa. No, nyt ainakin on todettu, ettei se kovin herkkä lapsi taida olla (ainakaan vielä!)
Sellanen on pitänyt kertoa, kun parjataan suomalaista ruokaa.. Täällä ensimmäinen ruoka, velli, mitä vauvoille on tarjolla, on ilmeisestikin riisipohjainen (en oo tarkistanut, voi olla kauraakin) juoma, jossa on joku maku: vaihtoehtoina suklaa, vanilja, caramel tai mansikka. Voitte arvata meinaanko kokeilla?! :) En.
maitoparta ja J 3kk3pvä
Laita mulle tohon mailiosotteeseen hensku84@yahoo.com sun mailiosote, niin lähetän sulle "kutsun" siihen ryhmään...niin sen pitäisi toimia!!=))
-Anneh
Ekaksikin Sa-sa79:lle tsemppiä pojan hoitoon. Pikaista paranemista sinne!
Annehille vielä tuosta 6vko koosta, eli meilläkin oli tuossa kohtaa painoa 5,7kg (lähtöpaino 3,4kg). Itse vähän ihmettelin, että onkohan ihan normaalia kasvaa tuollaista vauhtia, mutta terkkari ainakin piti vaan hyvänä asiana.
Päiväunista oli puhetta myös. Meillä pääsääntöisesti ollaan hereillä 1-1,5h kerrallaan ja sitten nukutaan 30min-1,5h päikkärit. Näitä tulee ehkä kolmet ennen kuin sitten alkaa olla yöunet kyseessä. Tosin tänään esim. on nukuttu tähän mennessä vain 3 x 40min. Yleensä pisimmät valveillaolot on aamulla 6-9 ja illalla oikeastaan samoihin kelloaikoihin.
Enpäs muista, pitiköhän kommentoida muuta. Ai joo, siitä toisen lapsen teosta... Periaatteessa haluaisin että ikäero olisi pieni, mutta oma mukavuudenhalu taitaa nyt voittaa. En usko että kykenen edes ajatella asiaa pitkään aikaan.
Ääh, nyt täytyy lopettaa...
wilma