Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkeijujen elokuu

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona jällen reissun jälkeen. Vähän tuntuu ankealta tämä arkeen paluu kun oli niin kivaa matkalla. Kierreltiin eteläisessä suomessa as-autolla viikko miehen työmatkan ohessa. Poika viihty loistavasti autossa, nukku paljon ja katseli tyytyväisenä lopun matkaa maisemia;)Noin pienen kanssa matkustaminen tuntu kyllä yllättävänkin helpolta!

Oli itsellekin aivan mahtavaa kun ehdittiin olla kolmistaan rauhassa ekaa kertaa sitten pojan syntymän. Tänään tulee taas isot pojat meille ja talo on täynnä hulinaa...

Aamu on ollut täällä kotona yhtä kitinää, ei vissiin meinaa tottua kun ei koko aikaa taustalla moottori hurise... Tai sitten reissuväsy painaa pientä.

D-vitamiinit unohtuu täälläkin välillä.Olen sitten ajatellu että ei kai se koko maailmaa kaada jollei ihan joka päivä niitä muistakaan. Turhaa kai siitä ottaa stressiä...

Taidan ottaa itsekin vähän lepoa vielä kun sain pojan unille.

Aurinkoista ja helteistä vkonloppua kesäkeijuille!

emppuli ja Lenni 5vk3päivää

Vierailija
22/121 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohimennen tulin kysymään, että mikä ero noilla easy up -vaipoilla on näihin new baby vaippoihin? Kun noita easy up vaippoja on 4kg eteenpäin ja niitä tossa meidän lähikaupassa olis isoissa 66kpl säkeissä.. Anteeks tyhmyyteni.. :D Nyt jatkan poitsun kaa seurustelua! :)

-Meevi ja Juniori 6vko 4pv-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

easy up taitaa olla housuvaippa jos oikein muistan.

dtippoja ei meilläkään nyt ole käytössä. Ajattelin lopettaa ne antibioottikuurin ajaksi. Eipä ole kyllä pahemmin vatsaansa poika valittanutkaan.

Viime yönä tehtiin meillä historiaa. Elia nukkui klo 21:stä aamu viiteen putkeen siis ja sittenkin pyöri vähän sängyssä joten ajattelin syöttää sen ennenkuin huuto alkaa. Siitä jatkoi unia ja herättiin kaikki suol kymmenen. Seitsemältä tosin piti vaihtaa vaippa kun kakat oli tullut niskaan asti. kumpa tämä olisi pysyvää..mutta tuskin. Ensi yönä varmasti palataan vanhaan takaisin.

Nyt katsomaan suurinta pudottajaa jos vaikka saisi vinkkejä omien kilojen pudottamiseen.

t. tr02 ja Eltsu

Vierailija
24/121 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ero housuvaipalla sit on? Onko se isompi..? Anteeks tyhmyyteni, ei vaan ole kokemusta noista.. :D

Meillä mennään vieläkin samalla unirytmillä, eli seiskalta illal aletaan nukkuu ja 3-4h välein syödään ja aamu kasilta herätään ja sit parin tunnin seurustelun jälkeen nukutaan viel abaut tunti kaks. Ihan kiva et poitsu otti ton rytmin melko nopsaa. Välillä on tietty öitä et nukutaan enemmän tai vähemmän putkeen.

Ristiäiset on 30. päivä, ja jo kuumottaa aika huolella et miten sitä jaksaa, kun oma vointi on melko väsynyttä ja selkä todella huonossa kunnossa noista imettämisistä.. :/ Tähän tietoon 12 vierasta tulossa, plus me kolme. Ja pappi tietty. Nimeäkään ei olla vielä päätetty.. :P

Kauhee stressi päällä jostain syystä. Poitsukin on ollut tosi kova kitisemään näillä helteillä. Hikoaa todella paljon! Tänään oltiin tunti vaunuilemassa, pojalla pelkkä vaippa päällä ja harso auringolta suojana ja viimeiset puoli tuntia kotiin kitistiin. Se siitä keleistä nauttimisesta.. :/

Nyt kyllä painun pehkuihin, tai ainaki menen makoilemaan ja katsomaan telkkaria, ollut melko rankka päivä tänään.

Hyvää viikonloppua kaikille äideille ja vaaveille! :)

-Meevi ja Juniori 7vko 4pv-

Vierailija
25/121 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi tuo housuvaippa on vähän kuin kalsareita vauvalle pukisi jalkaan eli on sivuilta kiinni. Ihan pienelle vauvalle ne saattaa olla hankala pukea mutta sitten kun vauva lähtee liikkumaan ja on jo jämäkämpi niin sitten ne on mukava jo pukea vauvalle. Niissä on myös se ero kun ovat kiinteitä että niitähän ei voi kiristää tai löysentää vyötäröstä. seitsemän vuoden takaiseen kokemukseen nojautuen voin sanoa että pampersit on tarkoitettu hoikille vauvoille ja liberot pullukammille.

Ostin muuten Elialle ihan teippivaippoja siis pamperssin 4+ eli 9 kg eteenpäin vaikka poika on vasta n.6kg. Silti vaipat istuivat hyvin...mutta pampperssit ei meinaa riittää Elian pissoille yön ajaksi. vanhat esikoiselta käyttämättä jääneet pampperssit kyllä piti hyvin vaikka oli 3 numeroa mutta niissä oli täytettäkin hieman enemmän. Tylsää kun ovat täytettä vähentäneet ..nyt ei ainakaan meidän poitsulle riitä.

Meilläkin Elia nukkuu päivät tosi huonosti näin helteillä. Mutta yöt sitäkin paremmin eli toisaalta hyvä näin.

Mun piti käydä gynellä täs yks päivä kun musta suolla alakerrassa tuntui jokin napukka. No selvisi että kohdunnapukka oli ja kohtu todennäköisesti hieman laskeutunut kun tunsin sen. Ennen synnytystä en tuntenut sitä. No nyt olen lantionpohjalihaksi jumpannut niin huomattavasti parempi jo oli näköjään ne auttavat.

Meevi mulla on kas selkä ihan hajalla. Tuo mustikka metsässä hyppely ei ole auttanut yhtään asiaan. Kävin hieroojallakin mutta tuntui että tilanne vain paheni. pitäisi käydä tosi usein jotta auttaisi.Mutta money money money..

Nyt pitäis leipoo kakkua kun on esikoisen synttärit. Tää on jo kolmas päivä kun niitä juhlitaan ja kaksi päivää vielä edessä..siis ensi viikonloppuna. No on mukavaa kun vieraita käy.

t. tr02 ja Elia

Vierailija
26/121 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terppa kaikille ja sori kun oon ollu melko hiljaisena täällä! kaikenlaista post-muutto-hässäkkää ja ristiäisvalmistelua on ollu...

lapsi sai siis tänään nimen ja kuten otsikosta voi päätellä, niin vilja on etunimi, toinen nimi Aurora. mukavat juhlat, 18 vierasta oli, ja neiti nukkui nätisti koko toimituksen ajan. pappi oli sama kuin meidän häissä vuosi sitten.

mistäs täällä on ollu puhetta...ainakin d-tipoista: mäkin unohdan ne noin joka kolmas ilta, ja taas oisin unohtanu jos en olisi ruvennut niitä miettimään:)

unista: vilja teki toissayönä uniennätyksen, 8h yhteen putkeen. normaalisti yö menee noin 5-6 tunnin putkessa, jonka jälkeen parin tunnin pätkissä. mutta päivällä...ei edelleenkään kuin ihan pikku torkkuja, max. 15 min, ellei olla liikenteessä, jolloin saattaa hurahtaa neljäkin tuntia unilla...eli päivärytmi melko hukassa edelleen. mutta öistä olen kiitollinen.

joku kyseli myös lemmikeistä: meillä koira suhtautnut vauvaan hyvin, ja vauva onkin saanut jo melko monet hellät naamanpesut. mutta vähän pelottaa kun vauva lähtee liikkeelle, tajuaako koira varoa vai härkkiikö esim. tassuillaan... ollaan nyt suunniteltu sellaista porttia keittiö-olkkarin ja muun talon välille et voi pitää ne tarvittaessa erillään.

kuinka paljon te olette muuten pitäneet vauvaanne vatsallaan? meille aina neuvolassa jankutettu et joka päivä pitäis vähän aikaa vatsailla. mutta kun unohtuu sekin. damn. ja ei tää sit kamalan pitkään siinä aina viihdy, huuto tulee kunhan voimat loppuu ja naama on lattiassa...

jeps mutta nyt väsyy vasen käsi ja vauvakin taisi nukahtaa syliin. palaamme taas,

AnumaamunA ja Vilja 2,5kk

27/121 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän tulla kirjottelee, kun taas on viime kerrasta aikaa...Nyt tuo pikkusälli makoilee tossa sohvalla toistaiseksi tyytyväisesti hymyillen;) Viime yö oli taas tuskien taival kun hän päätti toisen yön putkeen valvoa sellaset reilut 2 h putkeen, huoh! Onneks mies auttoi ja oli välillä hereillä, vaikkakin mua säälitti kovasti kun sen piti lähteä aamulla töihin.(siis itse halusi olla pojan kanssa, kun ei saanut nukuttua, muuten olisin toki itse valvonut!!)

Vähän ihmetyttää nyt nuo huonot yöt, kun poika normisti nukkuu tosi hyvin yöt, herää maks. sen pari kertaa syömään! No mut ehkä mun ei pitäs valittaa kun niin hyvin muuten yöt pärjäillään!

Hei kertokaahan ystäväiseni...onko teillä vielä paljon mielialojen vaihteluja?! Kauan baby blues kesti?!

Mä oon nyt miettin oikeesti et joku mulla mättää...vauvassa ei ole mitään vikaa ja jaksan hyvin hoitaa häntä. Mutta musta tuntuu et mä vaadin iteltäni muuten liikaa...kodin pitäisi olla tiptop, pyykit pesty ja silitetty siinä ohella, ruoka valmiina kun mies tulee kotiin ja sit jos joku ei ole niin kuin haluan niin tulee romahdus. Eli teen siis loppupeleissä kai itse itselleni sen olon, että olen riittämätön...väsyneenä olen sitä mieltä, että olen myös maailman huonoin äiti jne... Herne menee helposti nenään jos mies sanoo yhenkin väärän sanan... Itken tosi herkästi...!! Siis kertookaa, onko tuo normaalia reilu 5vkoa synnytyksen jälkeen...?!!

Seksistä sen verran, että koska te olette aloittaneet seksin synnytyksen jälkeen?! Mä ajattelin ekaksi et pitää odottaa jälkitarkastukseen, mutta reilu 4 vkoa synnytyksestä harrastettiin ekan kerran...

Joo siis vähän ristiriitaisia nää mun tuntemukset olleet viime aikoina...huoh...toivottavasti ne kaikki siis kuuluu asiaan!!:)

Vauva on edelleen rauhallinen ja ihana tapaus, enkä voisi enää ollenkaan kuvitella elämääni ilman tätä pikku prinssiä!!!

Hippiainen: En kyllä ihan joka päivä muista deetippoja antaa, mutta tuskin se näin kesällä ainakaan nökö nuukaa on, saahan auringosta d-vitamiinia:))

AnumaamunA: Ihana nimi sun tytöllä:) Me ollaan pidetty poikaa kohtuu vähän mahallaan vielä...vähitellen yritän totuttaa...Muutenkin on vielä toistaiseksi ollut huono viihtymään lattialla (varsinkaan yksin;)...

No joo tässä taas kerrakseen juttua...

Aurinkoisin terkuin,

Anneh ja prinssi 5vkoa ja 3pvää:)

Vierailija
28/121 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa,

Täällähän on niin paljon kirjoituksia, että toivottavasti nyt muistan mitä kaikkea olikaan tarkoitus kommentoida.

Annehille mielialoista: Mulla oli selkeä baby blues, joka kesti ekat viikot ja alkoi sitten kuukauden paikkeilla pikkuhiljaa helpottaa. Mutta varmasti on normaalia, että kestää pidempääkin. Luuletko, että nuo sun mielialavaihtelut vois johtua siitä, että kun käy jotenkin ylikierroksilla, niin ei "uskalla" hellittää missään asiassa? (keittiöpsykologi täällä...) Tunnistan vaan nimittäin vähän omaa käytöstäkin tuosta - mä nimittäin olen aika rasittunut vauvan hoidosta ja silti usein on pakkomielle puunata kotia ihan hulluna, vaikka sen järjellä tietää aika turhaksi. Omalla kohdalla olen ajatellut että se johtuu siitä että on joku adrenaliini- tai muu hormoonipiikki siitä että ylipäätään selviää noista valvomisista ja muista.

Mutta tuosta baby bluesista muuten, mulla oli parit ekat viikon ihan tosi ahdistunutkin olo, mutta onneksi se on mennyt ohi.

D-tippoja täälläkin annetaan kun muistetaan, useimmiten kai kuitenkin joka päivä. Cuplatonien kanssa sen sijaan meni hermot. Ohjeen mukaan niitä pitäisi antaa ennen joka ateriaa, mutta kuka sellaista jaksaa... Nyt lopetin ne kolme päivää sitten ja katson tapahtuuko mitään muutosta. Itse asiassa kitinä on vähän ehkä lisäänytnyt, joten ehkä ne on kohta aloitettava uudelleen.

Tr02 mainitsi kilojen pudottamisen ja siitä tuli mieleen tiedustella, että miten te kaikki olette toipuneet synnytyksestä. Painon puolesta tai muuten? Mulle tuli kaikkiaan 16kg - siitä 10kg lähti helposti pois, mutta nyt tilanne on jämähtänyt siihen että viisi/kuusi kiloa on edelleen jäljellä eikä paino ole laskenut enää pariin viikkoon... Ei sen puoleen, kyllähän olo on kevyt raskauteen verrattuna näinkin mutta ottaa päähän kun vanhat vaatteet ei lähellekään mahdu päälle. Mutta ei kai kukaan ole vielä ehtinyt lähtötilanteeseen, vai onko..?

Ja vielä Hippiäiselle aamuyön heräämisestä. Meillä myös säännöllisesti herätään 1-2h ensimmäisen syötön jälkeen kitisemään ja itkemään. Sitä kestää sitten pari tuntia ja vasta aamulla tulee seuraavat kunnon unet.

Tässähän jo tulikin tarinaa... Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

t. WilmaL & poika 6,5 vkoa

Vierailija
29/121 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lukea taas tätä "vertaistukipalstaa" ja huomata että muut painivat samojen ongelmien parissa:)

Meillä poika on kans alkanut valvoa öisin. Nukku pitkään 2tunnin pätkissä ja aamuyöstä alkoi sit vähitellen herään tunnin välein. No nyt on pari yötä menny varmaan yhteensä 4tunnin unilla... Ähisee, kitisee, paukuttelee tai napittaa väsynyttä äitiä virkeänä silmiin että herää jo! Poika nukkuu sitten päivisin pitkiä unia mutta ei auta mua kun ollaan ens la muuttamassa ja päivät menee pakatessa aina kun vauvalta ehtii. Muutenkin on ollut sukujuhlia yms. joten huomaa kyllä että tahtia täytyis rauhottaa koska muuten väsyy liikaa..

Ehkä nämä helteetki rasittaa sekä vauvaa että äitiä kun hiki valuu jatkuvasti.Odotan syksyä ja raikkaita kelejä innolla!

Anneh; sun mielialat ja itkuisuus on varmaan ihan asiaan kuuluuvaa. Tai ainakin mulla on välillä ihan samanlaista!

En malta olla puunaamatta kotona ja pesemättä pyykkiä vaikka välillä tajuan itsekin ettei kaikkea tarvis yrittää pitää yhtä tiptop ku ennen. Ja sitten huomaan etten aina edes saa sanottua miehelle että olen ihan puhki. Lähes marttyrinä yritän jaksaa itku kurkussa missä ei ole mitään järkeä! Jotain täydellisyyden tavoittelua kai sekin on...

Mua on auttanu aina kamalasti lukea muita samassa tilanteessa olevien juttuja kun tajuaa etten ole yksin näitten fiilisten kanssa! Joten yritetään vähän höllätä vauhtia ja antaa villakoirien juosta...

Vauva-aika on niin lyhyt ja ihana että turhaa sitä käyttää kodin jynssäämiseen tai muuhun ei niin tärkeään ja oleelliseen. Ja yritän muistaa että pitää puhua ja itkeä ihan vapaasti kun siltä tuntuu, se helpottaa aina!;)

Nyt on näköjään tällanen oman navan valituspäivä, mutta huomenna uuteen nousuun...

Lähdetään kaverin lapsen 0,5-vuotispäiville, siellä onneksi piristyy varmasti!

Aurinkoa ja jaksamista kaikille!

emppuli ja Lenni 6vk

30/121 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

WilmaL ja Emppuli: Kiitos kommenteista! Joo WilmaL, sellaselta just tuntuu, ettei edes uskalla höllätä, kun sit ei ainakaan jaksa tehdä kaikkea viittä miljoonaa asiaa, mitkä odottaa tekijäänsä! Ja jotenkin tuntuu kamalalta edes myöntää tai sanoa miehelle, et mä olen ihan väsynyt, mähän "vaan olen kotona"...niin ja päikkäreille jos menen niin poden huonoa omaatuntoa, kun sinä aikanahan pystyisin tekemään jo monta rästi-juttua...!!! On tämäkin ongelma, mutta hyvä et täällä ainakin pystyy siitä puhua ja saada siihen tukea! Se voi olla pienestä kiinni ja luulen vähän et täältä saa sitä parasta apua!!Kiitos siitä!!!

Poika on ollut tosi kränä koko aamun ja nyt vasta nukahti ekoille päikkäreille...huoh!! Meil ois illal lähtö synttäreille ja vähän jänskättää kun tuo pieni on tuossa kuosissa tänään, mutta eipä siinä mitään, sillä mennään!!

Mutta nyt tää mamma lähtee syömään ja sitten järkkää kämpän!

Halit kaikille ihanille mammoille!!!=)

-Anneh

Vierailija
31/121 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoinpas ensin teidän juttuja.

Tuosta miljoonan jutun tekemisestä.. Mulla oli kans ensimmäiset viikot tosi tärkeää että kaikki on tiptop. Silloin kun vauva nukkui oli mukamas tärkeämpää järjestellä kotia, täyttää astianpesukonetta, pyykätä jne kuin mennä itse unille. Sitten kun iltaisin olin ihan poikki niin että nukkumaan mennessä ihan itketti ja yösyötöt alkoivat väsyneenä rasittaa, tajusin että ihan pöljää hommaa. Mielummin pidän itsestä huolta niin että jaksan pitää vauvasta huolta. Muutaman päivän kun nukuin aina kun vauvakin sain univelkoja hieman vähennettyä ja kummasti se mielikin oli pirteämpi! :) Suosittelen kunnon unia ihan kaikille!!

Pari päivää sitten luin Ilta-Sanomia anoppilassa. Sattui silmään juttu jossa oli tutkittu raskauskilojen vähentymistä äideillä, ja todettiin että ne äidit jotka saivat nukuttua vähintään 7 tuntia/yö olivat laihtuneet nopeimmin alkupainoon. Eli siltäkin kannalta katsottuna uni on paras lääke!

Ei meillä nytkään sotkuista varsinaisesti ole, vaikkakin muutama astia odottaa keittiön pöydällä koneeseen laittamista ja pyykkiäkin voisi jälleen pestä. Uskon etttä typykin tykkää enemmän äidin seurasta kuin tiptop-kodista.

Olen kyllä mieheltä nyt vaatinut enemmän osallistumista kodin kunnossa pitämiseen kuin ennen vauvaa. Olen sanonutkin että jaetaan näitä hommia ihan kuin ennen. Toinen tekee tuon, ja toinen jonkun muun jutun. Nyt minä ruokin meidän lasta (eli imetän) ja mies viikkaa vaatteet kaappeihin jne. Ja kun ei hommien vaihtaminen nyt oikein onnistu niin näin mennään. :)

Käytiin tänään ostamassa sitteri typylle ja voin kyllä suositella BabyBjörnin keinuvaa sitteriä. Ensimmäinen kerta kun molemmat vanhemmat päästiin syömään pöydän ääreen yhtä aikaa vauvan hereillä ollessa! Typy on viihtynyt yksikseenkin. Näyttää siltä että panostus kalliimpaan tuotteeseen kannatti! Mies kun joutuu töittensä takia olemaan 2-7 vuorokautta pois kotoa on mulla ollut välillä turhan kiireistä kun typykkä ei ole antanut äitinsä käydä aina edes suihkussa ja syömisetkin on menneet siihen ettei aina ole saanut lämmintä ruokaa tehtyä. Jospa tyttö nyt viihtyisi pieniä hetkiä yksikseenkin. :)

Jotenkin nyt kun typy on vähän isompi on saanut puuhailtua enemmän kun ei syö enää niin tiheään. Eilen oli upeaa olla pihalla koko perhe. Tyttö nukkui vaunuissa ja minä kävin syömässä punaviinimarjoja, mustaherukoita ja vadelmia oman pihan pensaista. :) Laiturin edessä uiskenteli sorsaperhe. Aurinko paistoi ja oli lämmintä. Ihanaa! Kyllä siinä sielu lepäsi ja sydämen täytti rakkaus niin tyttöä kuin sen isää kohtaan. Elämä on niin mallillaan! Näillä pienillä hetkillä jaksaa taas pitkään.

Lämpöä ja rakkautta muillekin kesämammoille! :)

Vierailija
32/121 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan pakko taas viestiä pikaisesti...Kiitos kaikille ihanille mammoille jotka ovat kirjottaneet, näillä jutuilla selviää taas pitkälle eteenpäin!

Käytiin miehen ja Lennin kanssa ajelemassa rannassa. Vauva nukkui kaukalossaan kun me hengailtiin miehen kanssa hetki vesirajassa ja ihasteltiin näitä elokuun iltoja. Elämä taas kääntyi mallilleen aamun tuskailujen jälkeen:)

Pojan hymy herätessään herkistää ja pienet hetket ulkona täs pakkusmyllyn keskellä tekee todella terää...

Ja kukas muistuttikaan unen merkityksestä, se on niin totta!

Tsemiä ja aurinkoisia hetkiä kesäkeijut!

emmppuli ja Lenni

Vierailija
33/121 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollutkaan easy up -vaippa mitä saa näin pienelle, vaan active fit ja baby dry pampersilta. Pitää kyl kokeilla tota baby drytä, koska meillä vaippoja menee yli10 päivässä.. :o Jos yöllä ainaki olis parempi.

Mä oon ihme kyllä muistanu nuo D-vitamiinit aina, nyt siirsin vaan päivemmälle niiden antoa, kun illalla vääntää poitsun mahaa just ku pitäis nukkumaan alkaa. Meidän pojalla mahakipuun auttaa hyvin tuo cuplaton ja se et pitää sitä puoli-istuma-asennossa, jolloin sen suoli alkaa toimimaan.. :D Monesti sen takia nukahtaakin, kuten tälläkin hetkellä.

Huomenna ehkä lähdetään ekalle reissulle mummolaan yökkylään,saas nähdä miten siellä menee. Varmaan ihan hienosti, jos vaikka sais itsekin levättyä paremmin. Mulla kans hirvee stressi päällä pitää kämppää tiptop (vaikka tää on ihan kaatopaikka tälläkin hetkellä ja kaikenmaailman rempat kesken..) ja sen takia miehellekin tulee sit valitettua kaikesta. Mä viel haluan tehdä kaiken itse, oon sen verran perfektionisti noissa siivous ja järjestely asioissa.. :P Pitäis yrittää opetella elämään kaaoksen keskellä, sellasta se lapsiperheen elämä kai onkin usein.

Nyt pitää mennä pakkailemaan ja varmaan siivoilemaankin.. :D

-Meevi ja Juniori 8vko 1pv-

Vierailija
34/121 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnumaamunA meillä Elia on ollut ihan muutaman päivän ikäisestä vatsallaan. Itseasiassa on Elian favourite asento joten siinä yleensä leikkiikin. Pakko tunnustaa että poika nukkuu välillä päiväuniakin vatsallaan..tiedän ei saisi mutta päivällä pystyn itse vahtimaan häntä.

Anneh mielialat vaihtelee vielä minullakin vaikka synnytyksestä on jo yli 10 viikkoa. Toki ei enää niin rajusti kuin aiemmin mutta ainakin huonosti nukuttujen öiden jälkeen itku on tosi herkässä.

Seksistäkin kysyit niin meillä harrasteltiin vasta jälkitarkastuksen jälkeen jolloin huomasin tuon napukan sisälläni..sitä ei siis aiemmin ollut tuntunut. Täytyy tunnustaa mutta meillä on ollut hiljaista kammarin puolella..saldo 2kertaa koko kesän aikana. No nyt se alkaa tuntumaan jo paremmalle. Eka kerta oli ihan hirvee kun ei ollut lantiopohjalihaksetkaan kunnossa niin ei siinä oikee mitää nautintoakaan ollut.

WilmaL tuosta painosta vielä että minä pääsin tuohon lähtöpainooni pariviikkoa synnytyksen jälkeen..mutta kasvain kun nuo keksi paketit ja karkki pussit nostivat muutamassa viikossa pari kiloa jo takaisin. nyt täytyy ryhdistäytyä.

Siivoilustakin oli puhetta eli meillä olen joutunut relaamaan siivouksen suhteen. Joskus 7v esikoinen auttaa joten jälki ei todellakaan ole sama kuin itsellä mutta silti täytyy olla kiitollinen että auttaa.

Tänään on siis esikoisen synttäripäivä. Eilen käytiin ostamassa uusi polkupyörä ja silla on nyt poljettu jo parisenkymmentä kilsaa. Jopa minullekin on tullut nuo samat kilsat kun hänen kanssaan on lenkillä käyty. kohta täällä alkaa olemaan timmiä pakaraa..in my dreams.

Mukavaa viimeistä helle päivää kaikille.

Mekin olemme juhlistaneet sitä pelaamalla perheenvoimin krokettia.

t. tr02 ja Elia

Vierailija
35/121 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin itkettää pikkuasiat aina toisinaan ja toisinaan en edes tiedä miksi itken. Ja välillä nauran ja itken samaa aikaa. Hormonien syy, sanoisin.

Meille tuli tänään kans postissa Baby björnin sitteri, air. Tossa se odottaa istujaa, Jaakko kun nukahti tissille ja siitä sitten kippasin äitiyspakkaukseen. Siellä hän nukkuukin yleensä päivällä, en jaksa kuljettaa omaan petiin yläkertaan, kun koskaan ei tiedä kauanko unta riittää. Mutta on se sitteri vaan hyvännäköinen!

Oltiin taas reissussa, (me reissataan kyllä paljon)käytiin ajelemassa rannikkoa pitkin itään päin. Meidän kaverit ovat Antibesissä lomalla, niin käytiin heidän kanssa syömässä. Ihana oli syödä pitkän kaavan mukaan kun ruoka ja seura oli hyvää, ilma lämmin ja pimeä ja ravintola rantahietikossa. Jaakkokin tavoilleen uskollisena tankkasi 21-22.30 välisen ajan maitoa (ranskalaiset ei juuri imetä, joten mahdoin olla ihmetyksen kohde, varsinkin kun pöytämme oli sekä muille asiakkaille että ohikulkuliikenteelle avoin :) ja nukkui loppu illan vaunuissa. Oli ihana matka, mutta ilmeisen väsyttävä, sillä yleensä Jaakko ei päiväunia näin kauaa nuku.

Seksiä ollaan harrastettu muutaman kerran ja ilman ehkäisyä. Mulla on kyllä pillerit odottamassa, mutten tiedä miksi en niitä ole aloittanut. Hyviä syitä olen perustellut seuraavasti: ne lihottavat. Enkä yhtään tahdo lihota enempää. Tyhmää tiedän. Pian kyllä aloitan.

Eli kiloista sitten seuraavaksi.. Mulle tuli 18 kg raskausaikana ja sairaalaan jäi 11. Sitten kaks kuukautta vaan syötiin herkkuja JOKA PÄIVÄ eikä liikuttu ollenkaan (myös miehelle siis on tullut vauvamahaa :) vaikka oikeesti se on brie-juustoa ja punaviiniä) niin eihän tuo loppu ole voinutkaan lähteä, lisääntyä pikemminkin. Vaakaa meillä ei ole, mutta mullekaan ei mee mitkään vanhat vaatteet. Kiva juttu. Nyt sitten yritän käydä vaunukävelyllä ja syödä vähemmän herkkuja. Mutta kun täällä on niin älyttömän kuuma koko ajan, ettei pysty vaunuttelemaankaan kun vasta kasin maissa, saati että tekis mieli vaikka jumpata. Pitäis nimittäin saada vatsalihaksia vahvemmaksi, selkään sattuu pojan kantaminen kun lihaksista ei oo apuja.

Tulipahan taas pitkä viesti, toivottavasti jaksatte lukea.

Haleja takaisin Annehille ja kaikille muillekin kesämammoille!

maitoparta ja Jaakko 2,5kk

Vierailija
36/121 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liekö vauvakiireitä?

Ite oon ollu myös taustalla kun en oo oikein keksiny mitä kirjottelis...tää ihmismieli on siitä ihmeellinen että sit annetaan kuulua kun on asiat huonosti -hyvistä asioista on työlästä kirjoitella :o) joten rakkaat palstalaiset: kun tonttiksesta ei kuulu mitään niin voitte päätellä että vauva nukkuu hyvin, isommat lapset terveitä ja ukon sairauskin ihan stabiili-tilassa :o))

terkkuja kuitenkin, . itekseen hihittelevä tonttis (joka kyllä päivittäin lukee muiden kuulumiset ja tarttuu mielellään kysymyksiin) johan oli seko-viesti :o)

37/121 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuuluu ihmeellisempää..ajattelin vaan nostella meidän pinoa, heh!!

Murunen nukku viime yön ihan hyvin, VIERESSÄ!;) Jostain syystä ähis ja puhis omassa sängyssä ja mukavuudenhalusena (lue:väsyneenä) otin pojan viekkuun ja siihen rauhoittu hyvin ja nukuttiin molemmat...minä tosin paikat puutuneina, mutta oli se sen arvoista, et sai kuitenkin nukuttua! Oltiin tää päivä pitkälti liikenteessä kun pojan isovanhemmat oli kylässä:) Oli hyvää vaihtelua myös itselle lähteä vähän shoppailee... =)

Nyt poitsu nukkuu isin kanssa...

Meillä on huomenna neuvolalääkäri klo.8 aamulla, auts...voi olla sekä äidille et pojalle työtä olla siihen aikaan jo neuvolas...no kai se siitä!!

Poika tuntuu kasvavan hirveesti ja painaa varmasti jo yli 5kg...No huomenna sitten ollaan fiksumpia!!

Eipä mulla siis ihmeempiä, tulin vaan pikaseen moikkaan teitä!;)

Aurinkoa sateen jälkeen...

Illan jatkoja toivottelee anneh prinssin kanssa!!:)

Vierailija
38/121 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kerinnyt kirjoittelemaan, pitää kiirettä Lilian kanssa + sosiaalisten suhteiden hoitamisen kanssa. :) Mulla on joku ihme pakkomielle nyt kun en ole töissä, järjestää koko ajan jotain ohjelmaa mulle ja Lilialle. Ollaan koko ajan jossain menossa, tapaamassa kavereita tms. Tai sitten olen kutsumassa meille porukkaa kylään. Just äsken lähti pari ystäväpariskuntaa meiltä kylästä, ja eilen olin yhden toisen kaverini kanssa kaupungilla. Viime viikolla olin Madonnan konsertissa erään kaverini kanssa (Lilia oli sen aikaa mieheni hoivissa, tulivat Helsinkiin kanssani ja olivat sen aikaa tämän kaverini luona ja ajettiin sitten yöllä vielä sieltä takaisin kotiin). Viikonloppuna puolestaan ollaan menossa Lieksaan Pielisen rannalla sijaitsevalla mökille kyläilemään ukkini luo. Ajattelin lisäksi ilmoittaa Lilian ja mut nyt muskariin, joka alkaa nyt heti tässä syksyllä. Ei ihme ettei Lilialla ole mitään rytmiä, kun äiti koko ajan järjestää kaikkea ohjelmaa ja koko ajan ollaan jossain menossa. Mutta, minkäs teet, kun töissä sai aiemmin päivän aikana niin paljon sosiaalisia kontakteja, että nyt niitä pitää sitten kehitellä muilla tavoin. Toivottavasti Lilia pian tottuu tähän meidän elämänrytmiin. Aamulla nukutaan pitkään ja sen jälkeen mennään. ;) Onneksi neiti sentään nukkuu hyvin yöunet.

Pari kommenttia ->

WilmaL: En ole myöskään päässyt omiin mittoihini. Mulla tuli painoa raskausaikana yli 20 kiloa (joista suurin osa lapsivettä). Nyt on kuitenkin jäänyt kiloja 6 ylimääräistä verrattuna ennen raskautta olevaan tilanteeseeni. Eli lempparifarkut ei mahdu enää päälleni, eikä mitkään hameet jne. Kova yritys on saada laihdutettua nuo 5-6 kiloa vielä pois, jotta mahtuisi kaikki vaatteet taas normaalisti päälle. Aion aloittaa kuntoilun kuntoklubilla jälleen syyskuussa, klubikorttini on ollut jäähyllä siitä asti, kun en enää pystynyt käymään bodybalancessa talvella, kun maha alkoi ottaa liikaa vastaan. Ehkä ne kilot sitten lähtee viimeistään syksyllä siis. ;)

Anneh: Annan saman neuvon, kuin pari muutakin, eli yritä nukkua niinä hetkinä, kun tulee "vapaata", äläkä käytä sitä aikaa pelkästään kotitöihin. Vaikka ymmärrän kyllä, että se voi tuntua välillä vaikealta. Tsemppiä, kyllä se siitä helpottaa! :)

Meillä on nyt löytynyt hyvä vaippa (aiempiin vaippakeskusteluihin liittyen), eli nyt ollaan käytetty Pampersin 4-9 kiloisille tarkoitettuja Active fit-vaippoja, ja ne on ainakin toistaiseksi pitäneet hyvin.

Vatsallaan pitämisestä; Ollaan joka päivä pidetty Liliaa vatsallaan vähän aikaa noin 1 kuukauden iästä lähtien. Neuvolasta suositeltiin, ja sanottiin myös, että se saattaisi auttaa hieman ilmavaivoihin, kun ilmaa tulee pois. Nyt Lilia haluaisi kovasti liikkua eteenpäin. Innolla odotetaan, koska hän tajuaa itse kääntyä selältä vatsalleen.Kaverini vauva, joka on Liliaa 2 viikkoa vanhempi, oppi tällä viikolla kääntymään vatsalleen ja nyt ei enää suostu lainkaan olemaan selällään.

Kyssäri muuten kaikille liittyen meidän tulevaan viikonloppureissuun Pieliselle: Uskaltaako mennä uimaan kylmään järveen, vai vaaniiko tällöin rintatulehduksen vaara? Oletteko muut mökillä tänä kesänä käyneet käyneet uimassa kylmässä järvessä tai meressä?

Nyt en ehdi kommentoimaan muiden kirjoituksia, pakko lopettaa,Lilia itkee...

Fanny81 + Lilia 11vkoa ja 1pvä (ensi viikolla tulee 3 kuukautta täyteen, jes!)

Vierailija
39/121 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki! Tulin vähän lukemaan viestejänne, vaikken ole itse ollenkaan tän toisen kanssa jaksanut palstailla. Poika syntyi 18.5, 5 vkoa etuajassa, ja siskonsa täytti juuri 2 vuotta.

Fanny81: Mä kävin viime vkonloppuna meressä (n. 22c) uimassa. Mä oon aika varma siitä, että jotkut vaan saavat sen rintatulehduksen helpommin ku toiset. Jo esikoisenkin kanssa (joka syntyi siis heinäkuussa) liikuin aina hiattomissa paidoissa niinkun nytkin, enkä ikinä saanu tulehduksia. Enkä siis ikinö oo varonu mitään. Kyl jos esim on tosi kylmä niin tunnen "kipua" rinnoissa, samanlaista ku sillon kun rinnat alkaa olemaan tosi täys, mutta ei se mitään tulehdusta oo ollu koska on aina ohimenevää.

Kuntoilusta sen verran, että mä laihdutin viime kesänä noin 5 kg ja jatkoin treeniä raskauden ajan vkolle 22 jonka jälkeen aloin laiskaks ja sit loppujen lopuks sain liikuntakiellon etisen istukan vuoks. No kiloja tuli kuitenkin vaan n 14 yhteensä ja niistä n 10 lähti itestään, mut jäi siis muutama. Nyt siis pitäs taas laihduttaa se sama 5 kiloa, mutta nyt on varmasti enemmän kiloja kun heti synnytyksen jälkeen...syön vaan ihan törkeesti enkä liiku ollenkaan. Mut ens viikolla alkaa treeni taas kunnolla kun salikortti jatkaa toimintaansa, toivon todella et mies pärjää kummankin kanssa...pakko vaan pärjätä. Ahdistaa katsoa peiliin ku kroppa vaan levii...raskaana vartalo on NIIIIN ihana:)

Babybluesista: Mä oon ehdottomasti sitä mieltä et jos tuntuu ollenkaan siltä et on "liian" väsyny tai "surullinen", niin ehdottomasti puhuu neuvolassa ja ainakin ystäville. Väsymys tietty on ihan normaalia. Mut siis hakee apua ettei mee masennuksen puolelle!!!!

Mä oon kyl samanlainen, etten nuku päivällä vaikka pitäis. Mut harvoin kyl teen kotitöitäkään, vaan istun koneella tai makaan sohvalla..oon vaan. Ja sit miestä ärsyttää ku kotona näyttää siltä ku näyttää. Mun mielestä vaan mullakin on oikeus omaan aikaan, muuten oon lasten kanssa yksin aamu 7:stä ilta 21 asti. Ja tyttö nukkuu 2 h päivällä ja poika usein kans, mut yleensä mun päällä. Yöllä nukutaan max 3 h kerrallaan ja siihen oon tyytyväinen, koska meil on kans olu niitä 1,5 h unta kerrallaan...blaaah!!

Mun mielestä vauvan kanssa reissaaminen on paljon helpompaa ku vähän isomman kanssa!! Mä raahasin lapset mukaan mökille veneellä heti eka vkonloppuna ku poika oli 10 pvä, tietty mulla mökki kotoa 2 km ja kaikki mukavuudet ja aurinko paistoi. Oman äitini luona ollaan yötä kerran viikossa/parissa, se asuu 100 km päässä. Nyt ollaan ruotsissa lomalla (mies pitää tän 4 päivää taas kesälomaa) ja kaikki on menny hyvin, kotona tyttö nukkuu isänsä kanssa omassa huoneessaan ja mä vauvan kanssa alakerrassa vierashuoneessa mut nyt reissussa ollaan nukuttu kaikki vierekkäin ja ihme kyllä ollaan nukuttu suht hyvin. Onhan se aika ihanaa;) Vauva on nukkunu kaikki yöt kotiin tulosta lähtien mun vieressä, alussa nukkui mieluiten mun päällä. Ei siis tulis mieleenkään laittaa omaan sänkyyn nukkumaan koska en usko että onnistuis. Siskonsa sen sijaan nukkunut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aina omassa sängyssä. Mä nousen lähes aina istumaan öisin ku imetän, musta on vaikeeta imettää makuulleen, mut esim viime aamuyön ku poika nukkui levottomasti niin tungin tissiä suuhun makuulteenkin. Oon muuten tosi tarkka siitä et imetän vuorotellen rinnat. Mut kyl odotan niitä öitä että nukutaan edes 6 h putkeen:)

Vauva sai siskonsa flunssan ja oli viikon verran aivan poikki, lämpöä ja paha yskä, mut on taas terve. Onneks tiesin et sisko ihan vilustui synttärinään ja et poika sai saman taudin, ni ei tarvinnu miettiä pahemmin sikatauteja.

Onko kellään muuten tiedossa etelän reissuja syksyllä? Meillä maksettu varausmaksu Kyprokselle lokakuussa enkä ollenkaan nyt tiedä jos lähetään tai ei. Itseni takia en huolehdi, muta olis se kauheeta jos on siellä ja tulee edes jotain oireita...tyttö varsinkin ku kähmii kaikkea kokoajan. Ja mä en oo mikään hygieniahullu niin vauvakin sais pöpöjä...en tiedä tosiaan mitä tehään!!

Nytkni oon ihan nuija ku istun tässä ja kirjotan huvikseni, muut nukahti kaikki pari tuntia sit ja aamulla on taas kasin aikaa herätys varmaan. Nyt alkais vähän väsyttää, ja sit just ku nukahdan ni kundi herää varmaanki syömään. Huomasin tossa etä ku kyljelleen laitan aina nukkumaan ni yleensä kellahtaa selälleen...nyt on kellahtanu mahalleen. Annan kyl aina jäädä mahalleen nukkumaan, koska yleensä nukkuu niin tosi hyvin. Meil on ollu sellasta selkeetä kipuitkua jonkun verran, ja luulin eka et se johtuu raudasta jota poika sai, mut nyt uskonkin et se on jekovit ku tekee sen. Annoin sitä taas tossa parina päivänä ja tuli sellasta huutoa ettei edes rinta kelvannu. Mut maksimissaan 30 min ja sit nukahtaa. Ei kuitenkaan ollenkaan normaalia tolle pienelle. Ja nyt on nollu ilman eikä itkua. Kakka tulee nykyään liian harvoin mun mielestä...sekin ehkä vaivaa:(

Mut jos nyt lähtisin nukkumaan niin ehin nukkua ehkä muutaman minuutin ;)

Meill ikää nyt runsaat 12 vkoa ja kokoa oli viime viikolla 4,8 kg ja 58,5 cm...mut tosissaan ikä la:sta olis nyt vajaa 8 vkoa. Poika on sellanen pitkä ja laiha ainakin vielä, tyttö samassa pituudessa oli n 400g painavampi (se syntyi 6 vkoa etuajassa ja oli kans kuitenkin pitkään hoikahko). Ne on siis ihan eri mallisia..aika hassua :)

Jaksamisia kaikille, Katza :)

Vierailija
40/121 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katza: kiitti kommentista, pitääkin mitata paljonko Pielisessä on lämpötila ja jos on tota samaa luokkaa, niin uskallan sitten myös mennä uimaan.

Ajattelin vain nopeasti käydä täällä kirjoittamassa, että meinataan ensi viikolla aloittaa musiikkiopiston järjestämä muskari, ilmoittauduttiin tänään lukuvuodelle 2009-2010. Saas kattoo, mitä Lilia tuumaa muskarista. Ainakin kotona tykkää kovasti musiikista ja tanssittamisesta. 3 kuukautta oli minimiraja muskarin aloittamiselle ja meillä Lilia täyttää tuon 3 kuukautta tiistaina. Maanantaina onkin sitten heti eka muskaritunti. Äitiä taitaa jännittää paljon enemmän kuin Liliaa... ;)

Fanny81 + Lilia runsaat 11vkoa