Kesäkeijujen elokuu
Kommentit (121)
Myös mulla tuota hiustenlähtöä. On sellasia tupsuja pää täynnä kun on katkeillut ihan kunnolla hiuksia. Mulla ei nuo vitskut imeydy kans kunnolla ton mun perussairauden takia, siksi kai sitä lähtee. :/
Varsinkin kun hiustenkuivaajalla vetää, niin seinätkin on täynnä karvoja. Mies on onnellinen, sillä valitan aina sen partakarvoista lavuaarissa...
Mutta tuo on ilmeisen tavallista kun imettää. Ei kai me kaljuiksi tulla.
Mä yritin syödä sitä multitabsin raskaus juttua, mutta musta tuntuu, ettei Jaakon maha tykännyt siitä raudasta. Koetan vielä uudelleen vähän ajan päästä. Saisin sen kalliin purkin tyhjäksi..
Kaikki me tunnutaan tumpeloilta sen yahoon suhteen :D mutta harjoitus tuo mestarin!
Joku viisas kertoi mulle joskus että raskaana ollessa hiuksia lähtee vähemmän kuin normaalisti ja sen vuoksi sulkasato iskee kun vauva on syntyny ja hormoonitaso muuttuu. Mä kyllä uskon tuohon kaikkien neljän lapsen kokemuksella -hiuksia lähtee ja sit niitä taas kasvaa ja ne kasvavat hiukset on vallan verrattomia kun ne sojottaa ohimoilta pystyssä kuin huuhkaajan sarvet :o)) mulla hiukset on pitkät, liki peffan päälle eikä ne mun mielestä raskauksista ja imetyksistä ole suunnattomasti kärsineet. Hiuksia tulee ja hiuksia menee....
Mullakin on jo yahoon kutsu olemassa muttei oo vielä ollu niin paljoo koneen ääressä istuskeluaikaa että olisin sinne asti ehtiny ja meiliä sinne perustanu jne.... lupaan kunnostautua, kyl te vielä saatte mutkin sinne riesaksenne jorisemaan ;o)
Meirän vauva on edelleen aivan ihana. Nukkuu nykyään yöt omassa sängyssä, herää kerran tai pari syömään ja jatkaa uniaan. Huvittavan kuulloista kun vauva yöllä alkaa ährätä nälän vuoksi: alkaa kuulua kauhea lussutus kun se imee nyrkkiään ja jos ei mamma siihen vielä reagoi niin päälle terävä vinkaisu :o) kaikkiin äherryksiin en reagoi, kuulostelen kyllä kun tyty sängyssään vääntyilee mutta nukahtaa uudelleen mikäli ei tosiaan hiuko ole...maanantaina ois neuvola ja eka rokotus...kääk....
Leppoisaa viikonloppua t. tonttis
Mun pitää kyllä nyt pyytää anteeksi tätä todellista palstahiljaisuuttani viimeisen kuukauden aikana. Oltiin miehen kesäloman aikaan 2vkoa reissussa ja sen jälkeen en ole juurikaan tänne sivuille ehtinyt..tai kun olen ehtinyt niin kaikki aika on mennyt muiden viestien lukemiseen eikä omia kuulumisia ole ehtinyt kirjoitella. Ehkä ensikuun pinoon on taas helpompi päästä kärryille kun ei ole niin paljon muiden juttuja lukematta :-)
Päiväunirytmeistä täällä ainakin on ollut juttua..meillä normaalisti nukutaan yhdet n.3h päikkärit, jotka joskus venyvät jopa yli neljätuntisiksi. Nyt kun viimeinen kuukausi ollaan oltu reissun päällä niin nuo päikkärit on kyllä ajoittain jääneet lyhyemmiksikin. Pitkien päikkäreiden jälkeen Lenni nukkuu vielä kahdet n. tunnin torkut ennenkuin yöunille suunataan joskus noin puolikymmenen aikoihin.
Meillä ei 6vkoisena olllut neuvolaa, mutta nyt 2kk mitat olivat 5610g ja 59cm, pipo 40,2. Hyvin on siis kasvettu myös täällä pelkällä rintamaidolla. Olen ollut uskossa, että Lennikin on suhteellisen isokokoinen, mutta nyt kun olen lueskellut teidän juttuja, niin melkoisen pieneltähän tuo vaikuttaa :-) tai oikestaan taitaa mennä tällähetkellä juurikin sitä keskikäyrää pitkin.
Mahakitinää on ollut meilläkin, hieman päivittäin vaihtelee..mutta joka ilta kyllä mongertaa niin, että itkeskelyt iltaisin ovat yksi syy miksi en ole tänne ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta tuo maaginen 3kk rajahan jo kolkuttelee ihan lähellä..jospa nuo masuvaivat sitten helpottaisi :-) (Kyllä aika menee järkyttävän nopeasti!)
Muuten poika on kyllä kovin sosiaalinen ja hymyilevä. Juttuakin tulee jo niin pirskutin paljon. Ihana kyllä seurata tuota kehityksen vauhtia!
Mutta nyt pitää mennä ruoanlaittoon että kerkee saada valmiiksi ennekuin Lenni heräilee päikkäreiltä.
Terkuin Helmi
Pääsin viesteihin asti, joissa puhuttiin "julkistamisesta"..Joko te jossain kirjoittelette?!! Mä kannattaisin tuota Facebookia kun sinne sellaisen suljetun oman ryhmän saa perustettua..ja ainakin mä notkun siellä tosipaljon päivisin :-) käytännössä se on auki aina kun kotona ollaan. Mutta toki muutkin vaihtoehdot käy!
onpas nyt ollut aikaa..ollaan nimittäin mummulassa ja on saanut mennä valmiseen ruokapöytään ja LEnni on avustanut äitiä 3,5h päikkäreillä. Nyt kun loppuun asti viestien lueskelussa pääsin,löysin ohjeet keskusteluryhmään liittymisestä ja laitoin Anneh:lle sähköpostia. Katsotaan koska sitten saan aikaiseksi tutustua tuohon yahoon systeemiin :-)
Helmi
Yahooseen on perustettu kesäkeijujen ryhmä, laita sähköpostia hensku84@yahoo.com niin saat sinäkin kutsun sinne. :)
Helmi miten tuonne facebookiin saa perustettua sen suljetun keskusteluryhmän. yks päivä sitä tuossa yritin "taistella ja en kyl saanyt toimimaan.
nyt tuli tällainen pika viesti mutta kohta saunaan. Tänään meillä Elia sai vähän pottua. Saas nähdä kuinka ensi yö menee..
t. tr ja eltsu
Heippa,
tr02: onnistuin luomaan ryhmän facebookiin, nyt sinne vain pitäisi jotenkin oppia lisäämään ihmisiä...saan tietysti tuolta yahoon keskusteluryhmästä tiedot ja voisin koittaa etsiä meitä kesäkeijulaisia..miltä kuulostaa?
Facebookista, eli minkä nimisen ryhmän perustit? Käsittääkseni sinne voisi liittyä niin, että etsii sen ryhmän ja "pyrkii kaveriksi" ja sitten joko hylkäät/hyväksyt...
Aatu kitisee, joten pitää rientää...
Fay
Facebook-ryhmästä: kannatan sitä suljettua facebook ryhmää, sillä itse en ole vieläkään päässyt yahooseen kirjautumaan, vaikka olen useasti yrittänyt. Olen yrittänyt rekisteröityä sinne, jotta saisin sen sähköpostitunnarin, mutta joka kerta herjaa jotain, eikä rekisteröityminen onnistu. Joten mä en ainakaan pääse mukaan tuohon yahoo-ryhmään millään vaikka haluasinkin. Siksi kannatan tuota facebook-juttua, se kuulostaisi paljon paremmalta ja helpommalta käyttää, kun sitä muutenkin käyttää päivittäin. Pystyttäis samalla kommunikoimaan siellä näitä vauva juttuja "suljetusti". Eli Tro2, pistä tosiaan se luomasi ryhmän nimi tänne meille tiedoksi niin kokeillaan liittää itseämme sitten siihen ryhmään?
Lilia nauroi taas tänään ääneen kun oltiin muskarissa! Tykkää siitä hirveästi!
Hu0menna olis 3-kk neuvola, vähän jännittää jo miten on kasvu kehittynyt jne. ja jos huomenna saadaan se rokote siellä myös...
Hiustenlähdöstä: Just miehelleni oon valittanut, että mikä ihme on kun hiukset irtoo koko ajan päästä, mutta olipa hyvä kun joku otti asian puheeksi, etten olekaan ainut, vaan samaa ongelmaa näyttää muillakin olevan. Ehdin jo vähän huolestua asiasta... ;)
Fanny81 ja Lilia 3kk2vkoa
Itseasiassa helmi79 perusti ryhmän facebookiin ja kävin äsken siellä ja huomasin tekstin että ainoastaa ryhmän perustaja voi kutsua kavereita ryhmään. Jos siis nyt oikein ymmärsin. Minäpä viestittelen Helmille että ilmoittaisi sähköpostia tms jotta saisitte yhteystietoja vaihdettua.
t. tr02
Moikka,
Mä perustin tosiaan facebookiin ryhmän nimellä kesäkeijut 2009. Olin alunperin laittanut sinne tiukat rajat niin että saisin vain itse kutsuttua sinne ihmisiä. Muutin ne nyt niin, että käsittääkseni hakemalla kesäkeijut 2009 ryhmää, pitäisi pystyä ilmoittautumaan mukaan ja mun sit pitää vain vahvistaa tuo. Jos laittaisitte viestiin nimimerkkinne kun ilmottaudutte, niin tietäisin että sinne ei ulkopuolisia ole tulossa :-)
Terkuin Helmi
Eli "anoin" pääsyä ryhmään, mutta en huomannut mitään viesti kohtaa. Eli minun nimikirjaimet ovat J.K-M. "Yahuuseen" en ole edes yrittänyt liittyä, sillä tuntuu, ettei koskaan ole sellaista rauhaa istua koneella...
Ja sitten meidän kuulumisia. Eli meillä Aatu alkoi nauramaan ääneen eilen. On jotain pientä yritelmää ollut ennekin, mutta nyt siis ihan selvästi. Yöt nukkuu ihan kohtuudella, joten tämä mamma jakselee ihan hyvin. Nyt aloitin laskemaan kylpyveden lämpötilaa, sillä pitää totuuttaa viileämpään veteen ennen vauvauintiin menoa. Ja suihkussakin käyntiä pitäisi alkaa treenaamaan ;).
Fay ja Aatu 3 kk + 6 pv
Sorry, helmihän se tosiaan olikin...
Nyt en kyllä kässää, pistin äsken facebookiin hae-kohtaan "kesäkeijut 2009" ja mulle tuli tulokseksi 0 osumaa... ?? Missä vika? Alan tosiaan epäilemään omia atk-taitojani, kun en edes tuota kyseistä ryhmää näköjään sieltä löydä ja käytän kuitenkin tietokonetta päivittäin. ;) Please help! Fay -> sä olit sen ryhmän vissiin löytänyt, miten onnistuit?
Muuten, eikö olis kiva, että kaikki siirryttäisiin sinne facebook-ryhmään (jos se nyt siis onnistuu), eikä niin että osa kirjoittelee täällä vauva-sivustolla, osa yahoossa ja osa facebookissa?
Fanny81 + Lilia
ja muillekkin, eli kesäkeijut2009 ilman välilyöntiä;). Näin ainakin itse sen löysin...
Fay
Kiitti Fay vinkistä! :) Nythän se löytyi sieltä Facebookista!
Helmi: Pistin tänään pyynnön liittyä siihen ryhmään, nimikirjaimet J.W.
Fanny81
fanny että löysit fb:iin. Olen fay samaa mieltä että meidän varmaan pitäisi nyt sopia missä kirjoitellaan. Itsekkään en välillä muista missä jo kirjoitin ja sitten tulee samaa juttua niin ei sitä ole varmaan kiva lukea. yahooseen on kyllä kivasti jo porukkaa liittynyt mutta minusta tuo fb:n helppous on mukavaa. Tämä siis minun mielipiteeni et laitelkaa muutkin niin sovitaan miten edetään...
Mä en kyl tee tiliä sinne facebookiin, mutta toki te muut voitte siellä jutella. Kirjottelen tänne, jos tääl viel käy sit ketään, jos siirrytte sinne...
Meillä poitsu on hieman yrittänyt naureskella, ei viel kunnolla oo nauranut. Hampaitakin varmaan pukkaa, ku se puree kaikkea ja työntää kaiken suuhun ja itkee monesti sellaista ihme kitinä itkua. Ja kuolaakin erittyy ihan kiitettävästi... :P
Nyt makoilemaan, kamalan heikko ja huono olo ollut nyt monta päivää. Toivottavasti en oo kipeeks tulossa.. :/
-Meevi ja Jani-
lähteekö teillä muilla hiukset päästä. Mä olen tässä sulkasato tilanteessa ollut nyt noin pariviikkoo ja ihan järkyttävää. Matot meillä on päälystetty mun hiuksilla ja sänky???!
Viemärit on aina kans tukossa. Mitäs droppia tähän pitää ottaa. Aloitin B-vitamiinin syönnin...auttaakohan se?