Huhtikuun helmet 2009 -elokuu
Kommentit (300)
meil on ollut ihana ilta tänään - ei oo huudettu. Tai no niin pikkasen ettei sitä ees viitsi mainita. En muistanutkaan miten kivalta se voi tuntua. Saa nautittua lapsestakin ihan eri lailla.
Nyt pitää mennä nukkumaan että jaksaa taas. Parempia unia pikkuäidille.
Että liikaa juotu kahvia. Tässä oli pari päivää päänsärkyä johon söin panadolia joka ei auttanut joten saatoin kahvitella tavallista enemmän minkä ei pitäisi enää olla mahdollistakaan. Tänään on ollut sen verran kiirettä ettei ole ehtinyt kahvia juomaan tosin eilenkin vöyhötin tukka putkella (se on aika harvaa jo) että saattoi yöllinen huono-olo johtua siitäkin osittain.
Tänään mietin sitä millaista on kun pojat rupeaa tappelemaan keskenään. Tuutilla siitä havaintoja ehkä ainakin. mä lähinnä miertin miten mun hermot kestää. Tomppaa tässä imetän äskön leikattiin varpaankynnet pienet.
jotakin plussia ja miinuksia
+ nukahtaa itsekseen tutti suussa sekä päivä, että yöunille yleensä
+ terve iloinen vauva ei usein huuda
+ nukahti juuri mun syliin jees!
+ nukkuu pitkiä päiväunia ulkona vaunuissa
+ toisen lapsen kanssa rennommin kuin ekan
+ kakkahommat ok
+ imetys sujuu aika hyvin
- kestovaippojen käyttämättömyys
- äidin kipeät hartiat
-isovejen komentelu kun kovin ottein hoivaa velipoikaansa
Jatkoi onneksi unia sängyssään Tomppa. Hiukan ärisi kun etsi oikeaa asentoa. Taidan juoda teetä vähän. (huom!) Hyvää yötä ja kiitos kaikille sympatiasta. Nyt ihan huoleton olo. Käsi vaan kramppaa kun pidin tuota varmaan jo 9kilon punnusta.. tulee kauheasti kirjoitusvirheitäkin.
siihen perunasoseesen laitoin minä. Miksei äidinmaitoakin jos saa tulemaan. Olenpa kuullut jutun perheenäidistä joka teki pullaa omaan maitoonsa liekö totta, vieraat olivat kehuneet hyvää pullaa.. nyt meen lopultakin
Näin viime yönä unta että odotin uutta vauvaa viimeisilläni. Voi apua! Meinas tulla jo tuskan hiki. Etenkin kun tuo pillereiden napsiminen ajallaan ei ole oikein mun juttu :-O. Nyt on pakko saada se kierukka. Mulle sanottiin ettei ennenkuin on 6 kk kulunut ja papakin pitäisi ottaa. Taidanpa soittaa sinne ja vinkua sen papa ajan nyt heti.
Tässä meidän plussat ja miinukset
+ nukahtaa helposti yöunille (kop kop)
+ syö sujuvasti pullosta (sujuvasti menee myös tutti ja sormet)
+ ruoka-aika rytmi mahdollistaa liikkumisen vapaammin kun tietää koska seuraavan kerran syödään (aikaisintaan)
+ muutkin kelpaavat hoitajaksi ja nukuttamaan kun vain äiti (eikä vierasta, ainakaan vielä)
+ ottaa kontaktia (myös vieraisiin) ja kova poika naureskelemaan
+ viihtyy vaunuissa ja on kelpo poika esim. kaupassa
+ tykkää automatkailusta ja nukahtaa sinne helposti
- kova kitisemään
- ei viihdy lattialla kuin hetken (tai missään itsekseen)
- iltahuudot vieläkin turhan usein arkea
- paras paikka liikkuva syli (äidillä haittana kahden käden rajoite)
- lyhyt pinna, hermo menee nopsasti
- inhoaa vaatteiden ja vaipan vaihtoa (hermarit)
- puklaaminen, yökkiminen ja vatsavaivat
Päkkänä
Me ollaan todella aikaisin Joonan kanssa ylhäällä, huh. Noustiin tuossa seiskan jälkeen jo.. Ihme ja kumma, mutta voisi jopa väsyttää enemmän. Nyt Joona istuu tuossa sitterissä kirjahyllyä ihaillen (ja äiskä surffaa netissä aamukahvia nautiskellen). Täytyy nyt pitää sitä hetki tuossa, kun sattuu viihtymään. Ei tosiaan ole sitteri enää niin kiva juttu, paljon hauskempaa on istua jonkun sylissä. :) Emmisellä taisi olla sama juttu naperonsa kanssa..
Shinon: Mua kävi naurattamaan, kun kommentoit että teidän pallero käyttää jo 80cm vaatteita, että kyllä näillä vauvoilla on kokoeroja ja ainakin kolmen kuukauden vanhana meidän Joona oli pikkuisen isompi. Käytänköhän mä Joona-rukalla jotain makkarankuoria, kun mun mielestä meille sopii ihan hyvin noi 74cm. :D Ensi tiistaina meillä on 4 kk neuvola ja veikkailisin Joonan olevan lähemmäs 8,5 kiloa ja pituutta on varmasti tullut aika paljon (ainakin tuo näyttää niin pitkältä!). Tiedä sitten, mä olen toosi huono aina arvioimaan näitä juttuja.. Mutta niin, kai se sitten on jostain vartalonmallista niin kiinni, että minkä kokoiset vaatteet näille palleroille menee! Kun siis uskoisin Shinon meidän vauvojen olevan aika samankokoisia, ainakin listoilla ollaan tähän mennessä samanlaista tahtia kasvettu. Tai ehkä teillä on kasvettu kuukaudessa toosi hurjan paljon. :) Tai sitten mä puen Joonan oikeesti liian pieniin vaatteisiin!! =O
Mutta siis joo, olenpa mä ollut typerä taas.. Luin tuota omaa juttua siitä syyshaalarin ostosta ja tajusin, että jos meidän jätkä käyttää nyt 74cm vaatteita, niin ei kai sille samankokoista haalaria kannata nyt syksyksi ostaa! :D Eli siis mietinkin, että ostaisinko sen 80 vai 86.. Koska tosiaan olen suunnitellut käyttäväni sitä Joonalla tän vuoden loppuun, joten kai se 86 on parempi vaikka nyt alkuun varmasti aika iso. Mutta toisaalta oon miettinyt, että luulisi sen kasvun joskus alkavan tasaantumaan (piakkoin?), kun se tähän mennessä on ollut aika hurjaa.
Muistanko mä oikein, että joku mainitsi sen äitiyspakkauksen haalarin olevan 80cm? (Tämähän olisi taas niin vaikea käydä tarkastamassa tuolta kaapista =p) Hmm.. Tosi surku jos se jää sitten käyttämättä, se olisi kuitenkin ollut niin kätsy talvella eikä olisi tarvinnut ostaa mitään toppahaalaria kaupasta. Noh, jos se kuitenkin mahtuis. :D
Voisinpa mäkin laittaa vähän plussaa ja miinusta meiltä:
+ Kaikinpuolin terve lapsi
+ Viihtyy pitkiäkin aikoja yksinään esim. lattialla
+ Nukkuu pitkät, ehjät yöunet ja nukahtaa helposti unille
+ Tyytyväinen ja kiltti poika, ei itke/kitise turhia koskaan
- Päiväunet voisi kestoltaan olla pidemmät(kin)
- Ei hirveitä osoita kiinnostusta liikkumista kohtaan
- Tykkää pitää päätä hieman toispuoleisessa asennossa, tätä toimintatapaa yritetään karsia
Olisihan noita vaikka kuinka paljon, etenkin plussia, mutta tuossa kai suurimmat ilot ja murheet.
Hauskaa viikonloppua kaikille, toivottelee Tiituska ja Joona 4kk 4 päivää
aamuimetyksellä. Viimeyö meni hienosti joka suhteessa. En ole kuullut miehen herätyskelloakaan jossain vaiheessa huomasin vaan tuon lähteneen töihin. (voi rassukkaa viideltä lähtee)
Vaatteista piti tulla nopeasti jotain kirjoittamaan. Shinonille ja Tiituskalle oikeastaan kysymys, että ootteko huomanneet miksi pienemmät vaatteet ei mahdu? Meillä Tompalla iso pää, isot kädet (myös isot jalat)ja pulleutta löytyy jaloista ja käsistä. Joissain vaatteissa on liian pienet pääaukot, hihansuut ja ne on ihan liian kapeita vaikka pituutta sitten riittääkin. Emmisen Saara ainakin oli pidempi kuin Tomppa vaikka taisi tuon listan mukaan olla hoikempi. Mahtuuko Saaralle minkäkokoiset? Eli pienempi kokoiset vaatteetkin mahtuu jos niissä on reilu avattava pääaukko, löysät hihat ja leveyttä. Meillä esim. yksi 62/68 body joka mahtuu koska täyttää ym.kriteerit. Talvipukuun kannattaa miettiä välipuku mikä mahtuu alle, mutta luulen että 86 koko mahtaisi olla liian suuri, mutta riippuu ehkä mallista 86 taitaa olla niinkuin vuodenvanhan koko. Mulla on sellainen käsitys, että ulkomailla on välikokojakin olemassa (84,78) Suomessahan ne on yhdistelmä kokoja. Mutta kannattaa vertailla muutamaa eri mallia niin huomaa eron. Meilläkin oli talvella syntyneelle esikoiselle kaksi talvipukua toinen 62cm oli isompi kuin 68cm!
Mutta pakko hehkuttaa sain kaverilta pussillisen talvipukuja! Täytyy vielä penkoa mitä sieltä löytyy. Suosittelen muillekin kysymään rohkeasti jos joltakulta löytyisi, koska puvut kalliita ostella ja käyttöikä kuitenkin niin pieni. Meillä tuo äitiyspakkauksen 2005 mintunvihreä talvipuku jota ei ole käytetty yhtään kun se oli ensin liian suuri ja sitten seuraavana talvena jo ihan liian pieni. Se taitaa olla sen 80cm. Mintunvihreä vaan joo no se on mintunvihreä. Meidän Tompalle käy mielestäni vähän reippaammat värit kun se on vähän sellainen reipaamman oloinen ukkeli. Taisin päästä lempiaiheeseen. Nyt meen kahtomaan poikiani.
Ihana kuva pikkuäiti! Taisi sen lähettäminen vaan hukata mun pitkän viestin, kun yhtä aikaa lähetettiin. Nopeasti tiituskalle, suosittelen kans sitä 80 cm kokoa, ja verkkoklinikan kasvukäyrää
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/
Nyt pukemaan
tuuti
tuli taas vaan se huoltotöitä ilmoitus ja itselle sitten yllätys tuliko kuva.toivottavasti saat vielä kirjoitettua jossain vaiheessa uudestaan.
Nyt on talvivaatetta ja syysvaatetta ja kevätvaatetta joka kokoa. Kävin eilen hyvän kaverin luona penkomassa. Hällä on 2 ja 3 vuotiaat pojat. Koko illan on pesukone surrannu kun vaatteet haiskahti hiukan ullakolle, mut nyt on kaikkee. Tosi hyvä ei tarvii varmaan ostaa talveks mitään jos en ihan välttämättä halua. Ja mun ja tän ystävän vaatemakukin on aika samanlainen jotes monet noista on aivan ihania:)
ja saatiin kantoreppu. Tähän asti ollaan vaan liinassa kiikuttu. Viihtyy kyllä siinäkin, mutta tossa kantorepussa voi olla nenä menosuuntaan ja tykkää ihan hulluna. Aamusti käytiin hakemassa kahvimaitoa lähikaupasta ja koko matkan oli ihan onnessaan. KIvahyvä. Ehkä kokeilen mennä oikeen lenkille joku päivä noin.
Meitin poika on alkanu olemaan jotenkin levoton öisin. Nukahtaa vasta 12 maissa, tosin ei huudakkaan vaan illalla ollaan oikein hyväntuulisia ja naureskelevia. Öisin herää ainakin neljä kertaa, kerran tai kaks syömään ja pari kertaa tutiteltavaks. Toivottavasti lopettaa tommosen heti alkuunsa, kun nukku jo pitkän aikaa kahdella heräämisellä.
plussia ja miinuksia
+ hyväntuulinen poika, naureskelee paljon
+ viihtyy yksikseen sitterissä ja leikkimatolla
+ imetys sujuu
+ kestovaippailu sujuu (öisinkin ollaan siirrytty kestoihin, löysin hyvän systeemin)
+ suostuu syömään pullosta
+/- unille meno vaihtelee hirveästi, joskus monta päivää putkeen nukahtaa ihan enkelinä ja joskus se on hirveetä taistelua
- yöunille mennään liian myöhään
- päikkärit aika lyhyitä yleensä
- ei viihdy vaunuissa (nukkuu tosin siellä jos vaan nukahtaminen onnistuu.)
Siinä tärkeimpiä. Mä tutkin et meidän lähellä järjestetään aamuisin tanssitan vauvaa kurssi, se on 3kk-1v vauvat+ äidit. ajattelin ilmoittautuu, vois olla hauska tanssahdella ja lihaskuntoakin siellä on vissiin jonkin verran, joten tulis treenailutua. Toivottavasti sinne vielä mahtuu.
Päivänjatkoja kaikille.
Jadeade
Pikkuäiti, sivustolle mä vaan tarkotin kiukutella, en sulle :-) Mulle tuli ilmoitus, ettei samaa viestiä voi kahdesti lähettää ja mä hölmö luulin sen tarkoittaneen, että eka oli mennyt perille...
taas kiire,
tuuti
Voit kiukutella minullekin jos se auttaa. (heh) Olen tottunut tuon kiukkuttelevan 3veen kanssa kiukutteluun. Mutta vakavasti puhuen harmittaa kyllä sun puolesta ja kiukuttelen täällä sivustolle itsekin. (ärrmur)
Esikoinen pääsi nyt mummolaan yöksi. Ja Tomppa nukahti jo ehkä yöunille?(!)Meillä onkin sitten miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa. Jeps mut nyt täytyy mennä asioille otan lehden mukaan ja laitan oven lukkoon. Ihanaa rauhassa vessaan!
sellainen on olotila tänään. Jos eilen oli kiva ilta ja oikein auvoisaa on se tänään ollut vain etäinen muisto. Meillä on huudettu suoraa kurkkua kuin silloin ennen vanhaan kun se huuto oli luokkaa 24/7. Ääni muuttui oikein käheäksi jo ennen huutamista ja nyt vasta onkin karmean kuuloista kun käheä poika huutaa. Iskä kyllä kiitti kun tinnitus jää nyt vähemmälle kun ääni on vähän vaimeampi eikä niin kimeä.
Kättärillä olivat sitten nyt yllättäen sitä mieltä, että jos kuitenkin olisi refluksi kun ääni menee käheäksi tällä maito viikolla ja oksennuksetkin on limaista. Voi jee, nyt sitten kokeillaan velliä viikonloppuna jos se näyttäisi hillitsevät puklaamista ja käheyttä ja limasuutta. Jos ei niin ensi viikolla aloitetaan taas maidoton kokeilu ja kahden viikon päästä siitä maitoaltistus.
Keittiö on kurjassa kunnossa kun on vaan kanneltu huutavaa poikaa, joka muuten veti laakista 2 dl peruna-porkkana velliä ennenkuin nukahti noin tunti sitten. Tekis mieli siivota mutten jaksa. Taidan mennä sänkyyn katsomaan miten laihduttajat onnistuvat. Vai onkohan ne keihäsmihet jo heittäneet sen kesken jääneen kisan.
Huomenna mennään minun mummin 85 vuotis päiville. Siellä onkin sitten melkein koko suku koolla.
Päkkänä
Mut ei voi mennä nukkumaan, kun on tuo korkeuskisa vielä kesken.
Voi Päkkänä, ei kuulosta kivalta teidän touhu. Ihme rumppaamista tuon maitoa/ei maitoa -homman kanssa. Kyllä olis aika saada selville, mikä oikeasti mättää. Toivottavasti kiinteämpi sapuska auttaa.
Meillä on laps jotenkin räkänen. Toinen puhkeava hammas kiukuttaa ja nenä on tukossa. Viime yönä heräili ihan normimäärän (jesh, korkeushyppy ratkes, kohta saa mennä nukkumaan!), mutta ei nukahtanut niistä yhtä helposti. Valvottiin pidempiä pätkiä, kun rassulla on nenä ihan tukossa, eikä siks saanu sit unta ja VIHAA sitä, kun yritän Fridalla imeskellä röörejä tyhjiks. Tänään illalla oli lämpökin 37,9 eli karvan verran vaille kuume. Annoin Panadolia, nukkumaan meno oli yhtä taistelua, katsotaan miten yö menee.
Niistä Hesatreffeistä, että onko niihin sovittu joku vakioaikakin? Pitäskö sopia? Että vaikka klo 13 kuun toka torstai?
Hirvee paine kerääntyy, kun ens vk olis vauvauintiin ilmoittautumiset, että miten sinne ehtii ilmoittautumaan. Kun luulen, että aika nopsaan paikat täyttyy. Ootteks muut ajatellu jtn harrastuksia?
Ai niin ja mun piti jo kauan aikaa sitten kompata Tiuhtia, että kuukuppi on ihan mahtava.
Pää on ihan pehmeä. Sellainen suloinen väsymysturtumus. Pitäs vissiin tehdä sille jotain. Öitä siis.
Lyyti
tsemppiä teille kovasti. Voimahali!
Ihana kuva, Pikkuäiti!
Klo 13.00 ok Hesatreffeille mun puolesta.
Mies on taas viikonlopun poissa, ollaan Urhon kanssa kotimiehinä.
Tehtiin tarjous asunnosta. Saa nähdä, meneekö läpi, kun oli muitakin kiinnostuneita. Mutta uskon kohtaloon, jos ei saada, niin se oli tarkoitus.
Vastasyntynyt tyttö oli nii-in suloinen, ihme vauvafani mustakin on tullut :)
Oltiin Urhon kanssa taiteilemassa yössä. Vedettiin kevyt setti Töölönlahdella ja Suvilahdessa, keskustan ruuhka ahdisti "hiukan". Huomenna punk-piknikille. Täytyy muistaa ottaa kuulosuojaimet lapselle mukaan. Harmitti hurjasti, kun en huomannu vauva-kinoa torstaina. Ensi kerralla sitten. Vokotellaan joku teistä seuraksi ;)
Taitaa tuo Urkki olla minimies-töpöjalka. Meillä menee vielä Name Itin 56-kokoiset housut! Ja täytyy laittaa säädettävä vyötärö melkein tiukimmalle. Housut muuten 62 cm, bodyt on 62-68 cm, 74 lököttää...
Mulla on kaks talvihaalaria Uulle. Toinen Legon 68 cm, toinen Lassien 74 cm. Toisaalta saadaan varmaan serkuilta sitten isompia lainaksi, jos tarvitaan. Ja annetaan niille sitten noita pienempiä. Muutenkin kierrätys toimii. Jotain paitoja jouduin laittamaan melkein uutena pois, kun on pojalle liian leveitä.
Urholla on muuten jo 11 serkkua! Eikä olla edes lestadiolaisia. Meillä miehen kanssa 9 kummilasta ja lisäksi 6 (muuta) sisarusten lasta, joita muistetaan jouluna ja synttäreitä. Ikäjaukauma 2 kk - 13 v. Näitä "myöhäisheränneiden ikisinkkujen" iloja. Eli aina kun shoppailee, voi ostella valmiiksi jotain pieniä juttuja jollekin joksikuksi lahjaksi. Ja juhlia tuskin tullaan täällä meidän nykyisessä kaksiossa kovinkaan usein järjestämään. Toisaalta ollaan saatu hirveästi tavaraa mm. hyppykeinua ja matkasänkyä kavereilta.
Munkin pitäs mennä nukkumaan. Mutta ehkä ensin Kova laki.
Sande + Urho unten mailla
Sande, hassua ajatella, että joku oikeesti pääsee vielä taiteiden yöhön. Mies heitti eilen illalla vitsillä, että jospa hän tästä lähtee ja mä sanoin vaan että 21.15, kun isot pojat on rauhoittuneen sänkyyn, niin saat mennä. Oli ihan että mitä mä siellä yksin tekisin?
Munkin mielestä housujen koot on jotenkin hämäriä, meillä käytetään lähes poikkeuksetta kokoa isompaa paitaa kuin housuja. Koskee siis kaikkia poikia, tosin isoimmalla menee myös oman kokoiset housut.
Päkkänälle voimia Sakun vatsavaivojen kanssa! Toivottavasti maito ym asiat pian selviää. Mun on pitänyt tentata sua siitä tyräleikkauksesta, millainen se leikkaushaava oli ja millainen sen jälkihoito oli?
Nyt täällä vaatii kaksi miestä maitoa (toiselle kelpaa jo jääkaapista kevytmaito)
tuuti
Pitkästä aikaa täällä taas!
Meillä tuo vanha kone sano itsensä irti ja tässä meni jokunen viikko kokonaan ilman konetta, viekkareita siitä kyllä tuli kun ei päässyt tänne eikä naamakirjaan.
Olen pari päivää lukenut teidän viestejä enkä enää muista mitä olen lukenut:)
Ihania kuvia ainakin oli paljon, lisää:
Lyyti mietti mitä pistää perunan joukkoon, pistä omaa maitoasi niin minä olen tehnyt meidän tyttöjen kanssa.
Olavi ei vielä ole soseita saanut ja ajattelin kokeilla täysimetystä 6kk asti, katsotaan kuinka käy.
Maissinaksuista oltiin täällä montaa mieltä, meillä on annettu heti kun on itse sormilla saatu siitä ote n.4-5kk. Se sulaa suuhun joten en ole tukehtumista pelännyt.
Tuuti tuskaili kun vanhemmat lapset keksii kaikkee älytöntä.
Niin tiedän tuon tunteen, meillä tytöt katseli valokuvia ja samalla olivat napsineet valokuvia albumeista pois n.6albumista ja ehkä n.100kuvaa, menee taas pari iltaa rattoisasti kun koittaa saada niitä takas paikoilleen.
Ja pari päivää sitten oli 3-vuotias poika hoidossa täällä ja hän sekä meidän keskimmäinen olivat päättäneet tehdä munakasta!jep jep, 8munaa rikottuna ja melkein kaikki lattialla.
Vaatteita sain eräältä ystävältäni 2muovikassillista, ihania ihmisiä mun ympärillä:)
Säästyi pitkä penni kun ei tarvii varmaan useampaan kuukauteen ostaa Olaville vaatteita, tosin jotain herkkuja ehkä kaupassa jää käteen:)
Me kokeiltiin äitiyspakkauksen haalareita ja ne oli vielä liian isot meidän jätkälle joten kyllä niille varmaan syksyllä käyttöä on.
Verticia ja oliko se Jadejade ketkä olivat tavanneet? Mulla kun ei sitä konetta ollut niin en tiennyt että olisi ollut treffit, kiva että niitä on ruvettu järkkäämään niin täällä kuin helsingissäkin.
Ja tulen toki mukaan turkulaisten tapaamisiin, ei täältä naantalista niin pitkä matka ole ettenkö sinne pääsisi.
Mutta ongelma on nämä vanhemmat tytöt, toista pitää odottaa kun taksi tuo eskarista yhden aikaan ja toisen haen tarhasta puoleltapäivin.
Touhua riittää siis mutta olisiko ihan mahdoton ajatus tavata hoplopissa? Siellä tytöt antaa mun istua rauhassa ja pianhan nämä pienet rupee jo liikkumaan ja siellähän on vaaveille sellainen oma pikku alue?
3kk:neuvolassa kaikki hyvin, paino 6870 ja pituus 64.5, pipo 42.
Verticialle kiitokset kun laitoit minut tuonne listaan.
Olavista vielä, kääntyilee kovasti ja nostaa pyllyä lattialla ja näyttää äitilleen kieltä kun olen aina sanonut että poja ovat hitaampia kuin tytöt!
En tiedä kuinka monta kertaa heräillään yöllä kun unessa taidan tissin suuhun työntää, täytyy ensi yönä yrittää laskea.
Sympatiat kaikille jotka eivät yöllä saa nukkua.
Meillä ei nukuta aamuisin kun keskimmäinen herättää kuten tänään 05.30!:) mukavaa kun saa viikonloppuna nukkua0=
Nyt täytyy mennä tekemään lihavartaita, kaverilla tänään häät:)
Hyvää päivän jatkoa kaikille:)
Sailori ja Olavi3,5kk
Nukahdin jo aikaisin, sellainen taiteiden yö täällä untakin taisin nähdä.
Päkkänälle piti ainakin sanoa, että ei ne sotkut mihinkään karkaa testattu on. Huilatakin täytyy välillä. Rankalta kuulostaa Sakun elämä nyt. Tompppa sylissäni jokeltelee terveisiä ikätoverilleen.
Sandelle onnea asunnon etsintään ja ostoon. Vaikken itse kohtaloon sanan varsinaisessa merkityksessä uskokaan ajattelen niin, että joskus joku ovi menee kiinni voi aueta kymmenen uutta jne. jos ymmärrätte. Tää valuu mun sylistä pois apua.
Viime yönä nimittäin olin asuntokaupoilla Johnny Deppin kanssa. Ihan pimeetä. Unet on niin hauskoja!
Tais meidän lapsen räkänokkaisuus olla hammasvaiva. Tänään on jo parempi. Mies tosin on tänään valitellut tosi huonoa oloa, kurkkua kivistää ja nenä valuu. Itselläkin vähän meinas päätä särkeä, mutta ei sit kuitenkaan. Toivottavasti ei tauti iske pahemmin.
Mul oli joku juttukin miks tähän kävin kirjottamaan, mutta en mä nyt muista. Äh.
Lyyti
Kisoja katselen samalla. Mahtavaa! Mä rakastan yleisurheilua, siis näin katsojana. :D 37,519km/h oli Boltin nopeus, mies oikein laski, kun oltiin niin ihmeissään maailmanennätyksestä. :D
Me käytiin taas mummolassa. Miehellä on loma, niin päästiin koko porukka. Oli kivaa. Siis mun äidillä. Olisin haaveillut myös yöstä Tallinnassa näin miehen loman aikaan, mutta tajusin eilen, ettei tytöllä oo passia, eikä ehdi enää saada. Höh, se siis siitä.
Muskariin ilmoittauduin. Ajattelin, että pitää mennä opettelemaan lastenlauluja, kun en mä enää muista mitään. Alkaa ens viikolla. On tosin klo 17.15, joten en oikein tiedä miten toimii lapsen päikkäreiden suhteen.. No, sit näkee.
Emminenkös se kyseli matolla viihtymistä. Meillä ei viihdytä. Ihan hetkiä ehkä, sen että äiti ehtii vessaan, mutta eipä juuri muuta.
Maanantaina tulis 4kk täyteen. Vois alkaa miettiä niitä kiinteitä... Mitä te sotkette nesteeksi siihen muussattuun pottuun? Vettä? Korviketta? Muussattu pottu ja vesi ei kuulosta herkulta.. :/
Meillä kävi sit tänään niin, että pullo ei maistunutkaan, vaikka tähän mennessä on mennyt kiltisti sekin. Olin kokoustelemassa ja mies oli lapsen kanssa kotona. Ei suostunut syömään mitään sinä aikana. Ei vissiin ollu tarpeeks nälkä! Ei tuo kyllä ollut mitenkään huonotuulinenkaan, kun tulin kotiin 5h myöhemmin.
Josta mieleen tulikin ne plussat ja miinukset
+ imetys sujuu (täysillä mennään edelleen)
+ alun sairastelu on ollutta ja mennyttä
+ iloinen ja nauravainen lapsi
+ yöt nukkuu hyvin omassa sängyssä
+ pussattavat posket, varpaat, niska, kainalot, otsa, nenä, maha ja kaula.
- päiväunissa vielä opettelemista. Ei aina vieläkään ilman äitiä vieressä.
- nukahtaa vain tissiin
- ei syö tuttia (ks. yllä, ei oo aina kivaa olla huvituttina...)
- ei viihdy vaunuissa, eikä nuku siellä
- vaatii koko ajan hereillä ollessa viihdytystä, vessastakin pitää koko ajan huudella että täällä äiti on ja silti saattaa tulla itku.
Tuossa päällimmäiset ajatukset. Plussia tietty olis vaikka missä määrin.
Mitä vaatteita muuten tuollainen pikkuvauva tarttee syksyksi / talveksi? Tarvii siis vissiin jonkun syyshaalarin ja tietty toppahaalarin? Mitäs muuta? Oon ihan ulkona näistä kuvioista.. Pitäs hommata 74-kokoisia sisävaatteitakin. Nyt on käytössä enimmäkseen kuuskakkoset ja -kasit Lindexin vaateista. Lindexit on jotenkin lyhyempiä kuin muut.
Nyt ei jaksa enää muuta. Pikkuäidille parempia unia kuin viime yönä. Ja muillekin hyvää yötä.
Lyyti