Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet 2009 -elokuu

Kommentit (300)

Vierailija
241/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen. Onneksi ei jokailtaista ole. Tomppa rauhoittui vasta isin syliin nukahti yö unilleen siihen. Ei yllätys ettei äidin syliin nukahtanut kun äiti valitti, että selkä katkeaa. Useinhan Tomppa rauhoittunut omaan sänkyynsä tutin kanssa, mutta eilen oli jotain ilmavaivoja tai hammasvaivaa. Lämmitin juuri maissivelliä liian kuumaksi kun jätin sen jäähtyyn samalla kun imetän niin nukahti pikkuherra. Olisi lämmintä maissivelliä, pitäsköhän juoda itse?

Rohkeita äitejä täällä kun reissaatte vauvan kanssa. Eläydyin tuohon satuilijan kertomukseen ja kuvittelin äidin juoksemassa sydän tykyttäen laivaan vaunujen ja kassien kanssa..Sailorin lapsetko oli sitä munakasta tehneet sitäkin mietin tuliko itku vai nauru? Vaikkei meillä ole isompia muita kuin tuo yksi 3vee niin välillä tuntuu, että onkohan meillä jossain piilossa lisää pieniä poikia jotka levittää tavaroita ympäri huushollia ja huutaa. Satuilijakin käynyt hierojalla arvon tässä koko ajan soitanko myös ajan hierojalle. Odottaisko vielä, että on ihan kumarassa.

Tarviis kantaa tämä nukkuva syllistä pois. Maissinaksuista vielä kun taisin itse aloittaakin aiheen. Joku mietti sitäkin, että jos niiden avulla oppii syömään sipsejä yms. Me ei itse kotiin sipsejä osteta oikeestaan koskaan poikkeuksena jos on jotkut kekkerit. Makeita juttuja enemmänkin menee eikä maissinaksut varmaankaan niihin ole vaikuttanut. Niiden naksujen avulla 3vee oppi syömään sormin ja otin kyllä aina kun oli pienempi se loppujämän pois käsistä. Naksuja ei enää ostettu kun oppi kaapille menemään ja levitti niitä lattialle ja teki jauhoa.. Mutta en muista sitä minkäikäinen oli kun niitä ensi kerran söi.

Television katselusta, meillä televisio auki melkein koko ajan kun mies on kotona. Välillä sammutetaan kun ei kukaan edes katso sitä, eli hyvin oppii Tomppakin töllöttämään. 3vee katsoo digipoksiin tallennettuja lastenohjelmia niin äiti saa tehdä jotain sillä aikaa. Kyllä meillä ulkoillaankin silti ja leikitään jopa luetaan kirjoja. Nykyisin tulee kuitenkin ihania lastenohjelmia mistä oppii kaikenlaista hyödyllistä.Esim.poika innostunut puristamaan appelsiinista mehua ja juomaan sitä kun Kaapokin teki mehua.

puutuu käsi rupeen nyt järjestelemään tätä kodiksikin kutsuttua paikkaa

Vierailija
242/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepuuti vaan luomiaan. Joi tuota velliä kuitenkin ettei tarvinnut ite latkia.. Päkkänälle vielä nyt tiedän miksi saku nuorempi kuin tomppa. Meidän isi täytti sen 40 jo viime kuussa! Minäkin näin unta pari kuukautta sitten, että olin viimeisilläni raskaana, mietin siinä unessa vain, että hyvin mahtuu syntymään, kun vasta edellinen sieltä tullut. huh. Olen saattanut tosin jo kertoakin tämän. En muista enää kelle mitäkin kerron. Haaveilee ajasta siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Saga-neitikin on nyt muutamana iltana ottanut oikein kunnon keuhkojenvahvistussession yöunille nukahtaessaan.. Eilen taisi huutaa puolitoista tuntia, huh huh. Tulkitsen sen johtuvan siitä kun nukkuu niin päykissä noita päikkäreitä niin illalla on niin poikki väsynyt että itkuksi menee. Itse en millään jaksaisi noita iltaitkuja kun on tästä päivän sirkuksesta niin väsy... Onneksi mies jaksaa paremmin joten jaettu siten että mä hoidan pojat ja iskä tytön. Meillä on vielä siten että on opetettu tyttö nukkuun olkkariin iltaisin ja otetaan sitä mukaan kun lähdetään yläkertaan ite nukkuun. Tänä iltana olen päättänyt, alkaa Saga pian 5kk nukahtaa ihan omaan pikku sänkyseensä,, Katotaan miten onnistuu.

Olen ihan väsynyt nyt. Me ollaan oltu nuhassa (ei possutaudissa) ja oma aika jäänyt ottamatta kun ei ole lenkille eikä jumppaan päässy. Ja sen huomaa kyllä pinnasta ja koko olemisen vaikeudesta.. Mulle on kyllä todella tärkeää että edes tuon tunnin illassa saan olla ihan ilman yhtäkään lasta ympärillä, ihan vain itelle.

2 vee on alkanu kovasti hoitaa Sagaa ja tuo leluja ja hoivaa. Paha vaan kun otteet on hiukka liika ronskit ja yrittää nostaa syliin ja tarjoaa leipää jne.. Hyvä suunta kuitenkin , lyömisen vaihe on nyt ohi.

Sagakin on alkanu viihtyä lattialla ja selkeästi on yritystä tullut tuohon kääntymispuoleen joten eiköhän tyttö siitä ennenpitkää liikkeelle ole pyrkimässä.

Illalla ois sirkus ja arvon tässä lähtisinkö Sagan kanssa mukaan vai meniskö pojat ja iskä vain. Katotaan nyt.

Mulla on jotenkin kaksijakoinen olo kun tooisaalta kaipaisin välillä jo töihin ja keikalle ja toisaalta on kiva kun voi olla tässä kotona. Aika menee nimittäin niin siivillä että ei ole paljon aikaa kun pitäis töihin ilmotella onko menossa sinne vai jatkaako hoitovapaalla vai pitäiskö iskä isäkuukauden ja kävis ite vähän töissä.. voisi taas sen jälkeen kotonaolokin alkaa maistua.. Välillä ihan pelottaa että tämä monen vuoden kotielämä tekee ihan aivottomaksi.. Keskustelut on nimittäin 95% lapsista ja tutut ja kaverit 95% lapsiperheitä ja samassa veneessä. Uutisia ei pahemmin ehdi seurata, koko ympäröivä maailma tuntuu välillä kutistuvan niin pieneksi piiriksi että ihana alkaa ahistaa. Vielä kun tuo 4,5 vee kyselee noita kasvien nimiä ja maailman syntyä ja yön ja päivän eroja jne,,, hitostako mä muistan nuo kuut ja auringot, mikä siellä mitäkin kiertää;). Kuvastaa varmaan tämän äidin älyllistä elämää kun jopa 2 vee sanoo: "Kytytään itiltä!" Isi on meidän perheen aivot!

Mutta nyt hesarin kanssa itseään sivistämään ja sohvalle. Heips taas, kylläpä mieli parani kun alko naputella teille.

t.orvokki ja Saga ihan pian 5kk

Vierailija
244/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan reissu sujui hyvin. Pikkuinen oli sekä koneessa että kentällä iisisti. Esikoinen meni mukavasti tuttavaperheen mukana sekä altaalle että rannalle ja on nyt ruskea kuin papu. Minä ja Pikkuinen olimme enemmän kotimiehinä. Olo olikin varsin mukava kun olimme ilmastoidussa kämpässä ja ulkona oli iltapäivällä koko ajan varjossa rapiat 30 astetta... Pari kertaa käytin altaalla, minä uin ja Pikuinen köllötteli varjossa. illalla grillailtiin kotona tai käytiin ravintolassa. Ihan kivasti siellä suhtauduttiin julkiseen imettämiseen, tai ainakaan kukaan ei mielestäni katsonut pahasti. Eli kaikin puolin ihan onnistunut reissu.

Esikoisella sitten alkoikin koulu ja se osin selittää kirjoittamattomuuteni. On ollut pikkuisen hommaa saada taas rutiinit sujumaan. Naapurin ekaluokkalainen poika on meillä hoidossa koulun jälkeen, joten täällä on aikamoinen vilinä ja vilske.

Meillä on nyt kokeiltu erilaisia soseita: perunaa, porkkanaa ja luumua sekä maissivelliä. Käytin ensin löysentämiseen tuttelia, mutta perunasose ei tuntunut uppoavan ja seurauksena oli vain huutoa ja punoittava suun ympärys ja kaula. Punoitus laski noin 10-15 min syönnin jälkeen. Sama juttu maissivellin kanssa. Maidottomat porkkanat ja luumu maistuivat mainiosti eikä naama punoittanut. Lopulta Pikkuiselle tuli naaman punotuksen lisäksi valtava määrä todella ärhäkän näköisiä rakkulamaisia näppyjä taipeisiin. Sen jälkeen en ole antanut mitään maitopohjaista ja iho alkaa olla nyt viikon jälkeen ok. Ajattelin kohta kokeilla oliko syy varmasti maidossa, eli palaavatko oireet kuin Pikkuinen syö maitopohjista velliä tai korviketta.

Harrastuksista: Ilmoittauduimme musiikkiliikuntaan. Olin suunnitellut kaikenlaista, kunnes tulin järkiini japäätin valita yhden harrastuksen, niin voipi olla että siellä tulee oiekasti käytyä. Lisäksi ovat tietysti Esikoisen harrastukset.

Orvokki: Minäkin osin kaipailen töihin, varsinkin kun en täältä tunne oikeastaan ketään kotiäitejä - joskus tuppaa ottamaan päähän aikuiskontaktien puute. olen kuitenkin koettanut pysyä ajan hermoilla ja mieleltäni virkeänä. Luen joka päivä hesarin ja kauppalehden ja lisäksi viikoittain Economistin.

Ja sitten meidän plussat ja miinukset:

+ Iloinen ja hyväntuulinen vauva

+ Tähän saakka varsin terve

+ Imetys sujuu

+ Soseet maistuvat (jos ei ole korviketta seassa)

+ Viihtyy jonkin verran myös itsekseen

- Ei nuku vaunuissa kuin satunnaisesti

- nukahtaa vain joko rinnalle tai hirveän huutokonsertin kanssa

- Päiväunet lyhyitä ja epäsäännöllisiä

- Maitoallergia ????, ei myöskään juo korviketta pullosta - äiti ei pääse vapaalle

- Epäsäännöllinen kakkaaminen - enkka 6 kakatonta päivää, tosin ei kauheasti tuntunut poikaa vaivaavan

Juliaana ja Pikkuinen (muutamaa päivää vajaa 5kk)

Vierailija
245/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvi on nyt virallisesti kääntynyt itse selältä mahalleen ja vieläpä kaksi kertaa! Iso kestovaippapylly on ilmeisesti vähän hankala kääntää, nämä käännökset tuli ilman vaippaa. Sagalle tsemppiä, kyllä se käännös sielläkin kohta sujuu!

Vatkaan tässä samalla sitteriä jalalla, se on ainoa keino pidentää päikkäreitä, eikä aina onnistu tämäkään. Vielä tuli jäätelöauto tuohon kilkuttamaan, toivottavasti ei herää... Yritin karata sohvalle ottamaan itse päikkäreitä ja heti tuli käsky takaisin heiluttamaan. Jos vaikka ilta olis helpompi kun tulee yhdet pidemmät päikkärit. Eikä tarvi mennä heti seiskalta nukkumaan, eli ei tarvi herätä aamukuudelta höpöttämään, kuten tänään.

Juliaanan plussat ja miinukset kuulostaa niin kovasti meidän elämältä. Huojentavaa että samoista ongelmista kärsii muutkin. Ja kiva kuulla, että reissu meni hyvin, nyt mäkin uskallan lähteä matkalle vähän luottavaisemmin mielin. Tänään saatiin tytön passi.

Ootko Juliaana kokeillut pumpata omaa maitoa ja sekoittaa sitä perunaan? Olisinko jostain lukenut, että jos näin pienellä on maitoallergiaa, niin se voi hyvinkin mennä myöhemmin ohi.

Mieli tekis jo kovasti antaa muutakin kuin luumua, mut täytyy malttaa vielä muutama viikko ihan tuon meidän matkan vuoksi kun en siellä viitsi alkaa sotkemaan soseilla. Tänään meni lähes puoli purkillista luumumössöä ja kakkaa on nyt tullut parin päivän välein. Hyvin toimii!

Mun on pitänyt jo aikoja sitten kehua tän porukan kirjoitusintoa! Onneksi en ikinä siirtynyt maaliskuisiin (sori maaliskuiset jos luette tätä). Enkä yhtään huomaa et ikäero tekisi mitään eroa, täällä on paljon isompia ja osaavampia vauvoja kuin meidän, kaikki kun kehittyy omassa tahdissa. Hyvässä porukassa ollaan, kiitos teille! =)

t. Tsili & Sylvi 5kk 1vko

Vierailija
246/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse tästä mihinkään kun heti aukeaa silmät jos lopetan heiluttamisen. Pitää siis keksiä vielä jotain höpinää.

Epäsäännöllisistä päikkäreistä kärsivät, oletteko kokeilleet kirjata päivän tapahtumia ylös vaikka viikon ajan. Siitä huomaa helposti jos onkin jonkinlainen rytmi. Meillä mennään nykyään ekalle päikkypuoltuntiselle tasan 2 tuntia heräämisestä. Toiset päikyt vedetään puolen päivän jälkeen ja vikat neljän jälkeen. Heti kun joku noista ajoista lähestyy ja kitinä alkaa laitan heti nukkumaan. Tällä meiningillä ollaan säästytty isoilta päiväkonserteilta. Paitsi vaunuissa... Ja mä luulin, ettei meillä oo mitään rytmiä, epämääräistä kitinää vaan.

Nyt on pakko keittää kahvia jos en saa itse vetää päikkäreitä, heippa!

Vierailija
247/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupeen ihan oikeasti järkkäämään joka päivä synttäreitä jos Saku viihtyy aina näin hyvin. Kyllä oli pojalla katottavaa kun oli pikku kämppä täynnä porukkaa. Unohtu kaikki itkut ja porut. Iltahuudot on ollut nyt pannassa jo kaksi peräkkäistä iltaa. Ihmeiden aika ei ole siis ohi!

Nyt meillä on vaan käynnyt verticiat. Kakkuu ois tarjolla iltapalaksi, aamupalaksi ja päiväruuaksi. Ja vielä kahta sorttia. Hyvästi siis linjat!

Meillä muuten mies kirjaa orjallisesti päivän tapahtumat ylös. Hyvä se! Kun kotia tuun niin tiedän paljonko ja koska poika on nukkunut. Miksiköhän mä en saanut koskaan aikaiseksi. Hmm.

Töihin kaipuusta en voi sanoa muuta kuin että kai se on vaan niin, että kun on kotona kaipaa vähän töihin. Kun on töissä niin kaipaa kotiin. Mulla kyllä kaikesta kaipuusta huolimatta on tosi tärkeää että saan niitä aikuiskontakteja ja jotain ajatusta vaativaa hommaa (en tarkoita sitä, että kotona saisi olla aivot narikassa). Jaksan erilailla kotona kun on päivän tehnyt muuta. Tosin täytyy kyllä sanoa, että vähän on raskaaksi käynnyt. Mutta ei kai pitäne valittaa kun olen itse tieni valinnut.

Kiva että Juliaanan matka oli mennyt mukavasti. Jospa mekin joskus. Täytyy varmaan se passi ensin hankkia. Vähän alkaa menojalkaa vipattamaan kun viimeisestä työmatkastakin on aikaa (tammikuussa viimeksi möhömahasena).

Tässä kaikki mitä taas muistan tähän aikaan "yöstä" kommentoida. Vähän käyn ylikierroksilla kun normaalisti jo nukun tähän aikaan.

Ei muuta kuin hus hus kaalepit, menkää muualle räyhäämään. Hyviä unia kaikille.

Päkkänä ja reippas juhlija

Vierailija
248/300 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen että ipod latautuu niin muistu vielä mieleeni kysästä noista hampaista.

Saku on ruvennut hankaamaan noita ikeniään okein kunnolla ja käyttää tuttiaankin siihen. Mutta sitä vaan ihmettelin, että se hankaa tuolta alhaalta vasemmalta. Tänäänkin pureskeli mun sormea siellä ja se on kuin vuoren harja. Hangataanko teillä muillakin myös takahampaita? Mä jotenkin kuvittelin, että kun ne eteen tulee ekaks ne hampaat että ne kutiaisin ensin?!

Esikoisella tuli eka hammas 6 kk iässä.

Eipä sit muuta ihmeempää!

Vierailija
249/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että tästä kirjoituksesta tulee melkoinen valitusvirsi, mutta pakko saada purkaa oloa.

Väsyttää, mutta en halua nukkumaan, koska tahdon tosiaan purkaa mieltäni. Mielestäni rakastuin mieheen, joka on talousihminen. Ja niinhän se varmaan olikin, mutta ei ole enää. Meillä ei ennen koskaan ollut ”miesten ja naisten töitä”, nyt tuntuu olevan. Tiituska oli noin viikko sitten kirjoittanut hieman samaan suuntaan. Minäkin olen välillä poitsun kanssa 24/7, vaikka mies olisikin kotona. Poitsu on vielä melko vaativa, eikä oikein anna edes vessassa rauhassa käydä. Kaikki kotityöt jää kuitenkin minun harteille. Paitsi ruoka, jonka mies kyllä valmistaa välimiten. Mutta kuten sanottua, olen pojan kanssa lähes koko ajan. Mulla ei ole ollenkaan omaa aikaa. Aamuisin alkaa jo heti suututtaa, kun mies herää kahvin juontiin ja lukee lehden, sitten lähtee omille töilleen. Minä teen pojan kanssa aamurutiinit ja sitten koitan saada jotain omaan suuhuni. Lehdestä saan luettua ehkä juuri ja juuri sarjakuvat.

Eilen mulla paloi pinna – pyysin vapaata vauvasta. Vastauksena sain, että ehkä sinun pitäisi mennä töihin jos vauvan hoito on noin vastenmielistä :( Ensin tuli kyyneleet ja heti sen jälkeen huono äiti -olotila. Illemmasta keskusteltiin vielä asiasta ja mies lupasi koittaa ottaa paremmin huomioon, mutta tänäänkin olin ensin klo 8-20 välisen ajan pojan kanssa (välissä poika miehellä n.10min, että sain maitoa lämmitettyä), sitten klo 20 jälkeen poika miehellä n.10 min. Jonka jälkeen vein pojan nukkumaan. Rauhoittelemassa piti käydä muutaman kerran niin patistin sitten miehenkin kahteen kertaan. Ja kun poitsu nukahtaa, mulla alkaa tekemättömät kotityöt miehen katsellessa sohvalla televisiota. Kysymys kuuluu, tuollaisen kanssako halusin viettää loppuelämäni?! ---Kyllä, tuohon mieheen rakastuin, vaikkakaan en tuollaisena. Tällaista täällä.

Ai niin.. Kerroin aikasemmin että me tjottaillaan. Pientä tuhrua oli yhtenä päivänä, niin laskeskelin että ajallisesti voisi olla kiinnittymisvuotoa. Toivottavasti ei ja toisaalta kyllä!

Muutamia vastauksia teidän kirjoituksiin:

Emminen: Meilläkin omat varpaat on parhaat :) Niitä on mukava seurailla katseella ja kas kummaa tänään sattui ukkovarvas nyrkkiin kiinni :) Jalat steppaa muutenkin hillittömästi :) Sitterissä ei viihdytä kuin syöttöaikoina.

Tsili kyseli naisten kondomista. Meillä ei sitä käytetty, enemmän naureskeltiin sille. Ja jotenkin kammotti ajatus, kuinka ihmeessä sen saa laitettua paikalleen. Kaikki kunnia niille, jotka sitä ovat käyttäneet.

Nyt rupesin syöttää kiinteitä suht samoihin aikoihin. Aamulla puuro, päivällä hedelmäsosetta, iltapäivällä kasvissose ja illalla velli. Ja tänään huomasinkin, että meillä on taas jotain rytmiä havaittavissa. Päiväunet olivat tänään 3x n.30- 75 min, eli paremmin kuin pitkään aikaan. Mutta se puoli tuntia on melko lyhyt aika tehdä kotitöitä ja muuta tarpeellista.

Shinonin +/- lista oli suureksi osaksi samanlainen kuin minulla tai siis löytyi paljon, mikä voisi olla minun kirjoittamaa. Kantoliina käytössä myös meillä. Päiväunille ei oikein tahdo nukahtaa muualle kuin kantoliinaan. Joten meilläkään ei vaunuja oikein nukuttamiseen käytetä. Se ero kuitenkin Shinonin listaan, että vaunuissa suostuu nukkuu, kun siirtää sinne nukkuvana.

Lyytillä sama ongelma kuin mulla, vessaankaan ei meinaa päästä, ellei huutele ovi auki äitin olevan aivan tässä lähellä ja tulevan juuri kohta takaisin ;)

Soseisiin olen laittanut korviketta tai oma lypsämää maitoa.

Kiitokset tuutille nettilinkistä kasvukäyräsivustolle :) Tuollaista en tiennyt olevankaan netissä.

Samaa kyselisin Jadeadelta kuin Tsilikin, että mitä kestovaippasysteemiä käytät öisin? Tajusin tuossa että täytyis nuo S-koon vaipat laittaa naftaliiniin, pieniä ovat jo. Eli eikun uusia ostelemaan.

Päkkänä kertoi, että kolme ihmistä oli vaihtamassa vaippaa :D.. Meilläkin luumu auttoi, että kaksi ihmistä piti olla vaihtamasa. Sen verran sain myös miestä apuun, että tuli pitelee pojan käsiä, kun kaikkialla oli kakkaa, etten olis saanu pesulle vietyä ilman pojan käsien sotkemista.

Niih, lista:

2kk

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

3kk:

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Paik 3kk 60cm 5465g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Sailori 3kk 64,5cm 6870g

4kk:

Emminen 4kk 68cm 7600g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g

Verticia 4kk 64cm 6600g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

mikumamma 4kk 67cm 8450g

Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g

Prinsessa65 4kk 66cm 6800g

5kk

Tsili 5kk 61cm 6280g

Pikkuäiti kyseli Nan2 – meillä nan2 on jo käytössä. Oon kyllä miettinyt, et mikähän siinä on että tutteli1+ on 6kk saakka ja nan1 vain 4kk.

Tällasilla asioilla...Hyviä öitä!

"Huono äiti" Prinsessa65

Vierailija
250/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut herätti ne kaksi iloista kärpästä. 3vee veti vaan peiton korvilleen. Pojat nukkuu vielä kummatkin ja sain juoda rauhassa aamukahvit. Kärpästen leikkejä seuratessani mietin, että pitäisi aina herätä seitsemän aikaan, niin ehtisi rauhassa tehdä aamuaskareet. Tämä kun ihme, että herään ennen kuin 3vee. Laitoin Paulin tallennukseen saa herättyään katsella. Ne kärpäset vein haavilla ulos, että sellaista aamupuuhaa.

Prinsesa65 et sinä ole huono äiti. Kyllä noitten vauvojen kanssa väsyy välillä. Miehesikö tekee ruokaa? Tekisipä meidänkin mies. No tekee se joskus ja ruokkii lapsiaankin. Viime viikollakin jäi Tompan kanssa kotia kun lähdin 3veen kanssa kaupunkiin. Tomppa heräsi..haen hänet. Mä otan vauvan joskus vessaan kaukalossa mukaan kun ei voi jättää kahden isoveikan kanssa. Tomppa tietysti aika helppo vauva, mutta on sitä toisen lapsen kanssa paljon rennommin en oikein osaa sanoa mikä muuttuu, jokin vaan naksahtaa kohdalleen. (kuulostaa todella järkevältä) Mekin siirryttiin nan2. Loppui kaapista nan1.

Loppukevennykseksi voisin laittaa kirjaston poistossa olleesta vauvanhoito-opuksesta (vm1974) tuoreinta tietoa, mutta se on hukassa ja Tomppa oksensi nyt mun päälle. Joten vähän myöhemmin.

Vierailija
251/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikohan sitä nytten kirjoitettua? Niin monesti aina aloitan ja kummasti tuo poikanen päättää juuri silloin herätä päikyiltä, tai kaivata muuten vaan huomiota. Nyt ajattelin heti aamusta kirjoittaa, niin pitäisi onnistua vaikka poikakin hereillä. Laitan sen aina aamuisin noin tunniksi ruokailun jälkeen tuohon lattialle leikkimään, että äiti saa juoda aamukahvit rauhassa. MUTTA tänään, meidän kahvinkeitin on mennyt mystisesti yön aikana rikki! Se ei vaan tee yhtikäs mitään, vaikka virrat on päällä. Argh! Hirveää jäädä ilman aamukahvia, ja tietty noita vieraitakin on tulossa kylään tänään päivällä. =S Täytyy laittaa mies tutkimaan sitä, jos vaikka saisi korjattua. Onhan meillä tuolla häkkivarastossa toinen kahvinkeitin, mutta se on rumempi kuin tää ihana punainen.. :D Ja miehellä on se avain sinne.. Pöh, höh mikä aloitus aamulle.

Eilen käytiin neuvolassa; kaikki ihan kunnossa. Eipä noilla neuvolakäynneillä juuri mitään ikinä tapahdu. Oli nyt samalla se lääkäri, ihan kiva tietää että kaikki kunnossa. Hampaanhoidosta yritin kysellä, mutta eihän ne minulle mitään taas kertoneet. Käskivät vaan mennä johonkin yhteistilaisuuteen kuuntelemaan hammashoitajaa. No, en ollut menossa. Tietääkös joku täällä, milloin tuota hammasta/ hampaita aletaan harjailemaan? Ihan nyt hetikö, kun se on puhjennut? Ja niin, lääkäri on sellainen venäläinen nainen ja hän kovasti ihmetteli meidän Joonan kokoa. Väitti että meidän vauva vastaa kooltaan melkein 9-kuista! =o Enpä kyllä usko, ei tuo nyt niin iso ole. Ihme täti. Ja siis ne mitathan olivat 4kk neuvolassa seuraavat: Pituus 68,5 cm ja paino 8585g, pipo oli 43jotain cm.

Juu, meillä on vaatteiden kanssa vähän sama kuin pikkuäidillä. Eli pulleat reidet ja käsivarret sekä iso pää. :D Niiden takia pitää käyttää pääsääntöisesti noita 74 koon vaatteita, vaikka muuten saattaisi mennä vielä 68, mutta kiristää sitten inhottavat jäljet reisiin ja käsiin. Siis jos ne yleensä saa edes päälle. :D Ja onhan hieman löysemmät vaatteet vauvalla mukavammat päälle, ettei kiristä ja purista. Ja joo, teidän viisaita neuvoja kuuntelen ja ostan sen 80cm syyshaalarin. :) Ja niin, meillä menee noissa vaatteissa niin, että alaosan pitää olla kokoa isompi kuin yläosan. Joonalla on oikeasti niin paksut reidet ja iso peppu. Ettei vaan olisi ressukka äitiinsä tullut.. :D

Meillä menee Joona perjantaina yökylään mun äidille. Ihanaa, vaikka tiedän että ikävä tulee olemaan ihan hirmuinen. :) Mun kaveri tulee sitten meille miehensä kanssa istumaan iltaa. Enpä malta odottaa, on se hauskaa päästä välillä rentoutumaan pelkässä aikuisseurassa ja kyllä musta on kiva päästä nauttimaan vähän oluttakin. :D

Ainiin, pakko vielä sanoa, että meidän Joona on nyt niin ihanan näköinen. Siis kun se hymyilee koko suu auki ja sieltä pilkistää alhaalta se yksi hampaan nökö. Niin veikeän näköistä. :) Täytyisi saada aikaiseksi ottaa sellainen valokuva, missä tuo hammas näkyy.Niin ja sitten vielä pakko kertoa, että meillä opittiin vihdoin viime viikolla kääntymään selältä mahalle. Tulihan se sieltä siis viimein.. Isälleen ei vain suostu tätä taitoa jostain syystä näyttämään. Heittäytyy ihan avuttomaksi, yrittää kyllä päästä mahalleen ja sitten viime hetkellä kellahtaa takaisin selälleen ja on niin reppanaa. Heti kun isi kääntää selkänsä, niin poika on salamana mahallaan. :D

Vitsit, mäkin tahtoisin alkaa laihduttamaan, mutta kun en jaksa! :( Siis joku neljä kiloa on täällä ylimääräistä, ei oikeastaan niin kauheasti noi kilot mua stressaa, mutta se kiinteytys! En tahtoisi olla näin pehmeä mahasta ja reisistä.. Ehkä mä jotain joskus alan tekemään. Kotonahan sitä voisi alkaa jumppailemaan, se voisi olla mulle sopiva juttu. Mä en ole kauhean liikunnallinen. :( Mutta ennen raskautta on ollut hyvä, kun en ole koskaan ollut kauhean helposti lihovaa sorttia. Noh, raskausaikana sitten korjasin asian ottamalla sen 24 kiloa. :D

Pakko mainita erikseen, että Pikkuäidin laittama kuva oli ihana. :)

Nyt täytyy lopettaa keskenkaiken, kun tuo pikkuinen ihan hermostuu kohta tuossa lattialla. En kerennyt edes kaikkia juttujanne lukea, että tuli nyt vähän tällainen tynkä tuon kommentoinnin suhteen, mutta palaan taas. Hauskaa päivänjatkoa kaikille isoille ja pienille.

Vierailija
252/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jupe on vihainen. ja sen tietää lähimmät 100 naapuria. luulin että meillä on helppo vauva, mutta se olikin vaan tyytyväinen.odotan innolla possuflunssaa...

prinsessa65 on oikein hyvä äiti. istupas iltaisin sen miehen viereen katsomaan telkkaa ja anna kämpän räjähtää. tai ehdota että viikkaa sä pyykit niin mä täytän tiskikoneen. sit mies sanoo että ehtii sen aamullakin ja sä vastaat ettei ehtinyt tänäkään aamuna. ihminen on laiska otus, mäkin vaan surffaan netissä vaikka on tiskikone tyhjentämättä. meillä mies raivaa keittiön aamuisin ennen töihin lähtöä, koska mä vaan katon iltaisin telkkaa tai menen nukkumaan. vaati muuten pari vuotta koulutusta... ;-)

tuuti, ja jupe joka nukkuu tissi suussa

Vierailija
253/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat: esikoisen aikaan neuvottiin, että aamuin illoin harjaaminen pienellä pehmeällä harjalla pitää aloittaa heti ensimmäisen hampaan tultua. tahna otetaan kuvioihin mukaan, kun tulee ensimmäinen poskihammas. Näin siis 7v sitten...

Prinsessa65: Meillä oli esikoisen aikaan samoja keskusteluja. Lopulta auttoi kotitöiden listaus (listattiin kaikki, sekä perinteiset naisten että miesten hommat), tekemisen tiheyden ja ajankohdan sopiminen ja sitten niiden jakaminen siten että menivät suunnilleen tasan. Valkeni miehellekin kuinka paljon niitä kotihommia onkaan!

Vierailija
254/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki mieli jo aamulla lohduttaa prinsessaa, mutta nukuin Saku kainalossa melkein kasiin aamulla ja sitten tulikin jo tosi kiire töihin.

Nyt hus hus pois mielestä tollaiset ajatukset että olisi muka huono äiti. Höh kun viitsit edes tuollaista ajatella. Miehille ei ole aina tuota hoksaamisen lahjaa jaettu niin, että ne huomaisivat auttaa arkisissa asioissa jne. Se koulutus kestää kauan....voin kertoa 13 vuoden avioliittokokemuksella. Ole sitkeä ja niinkuin tuutiko se sanoi, että kyllä se oppii kun jättää hommia tekemättä ja palvelu ei pelaa jos itse ei tee mitään.

Meillä mies on kiitettävästi kehittynyt kun on nyt itse kotona. Ennen ei koskaan ymmärtänyt sitä, miksi keittiö olisi pitänyt siivota ennen nukkumaan menoa. Nyt kyllä ymmärtää kun joutuu itse sekasotkuun aamulla herätä :-).

Lohdutukseksi kaikille voisin tässä tunnustaa syntini jos jotakuta helpottaa huomata ettei ole yksin tai ajatella että ei meillä vaan noin huonosti asiat ole :-).

- Otan Sakun usein vessaan mukaan, jotta saan asiani hoidettua (poika viihtyy vessassa ja kraanan kun laittaa päälle niin viihtyy vielä paremmin)

- TV:n lastenohjelmat kiinnostaa poikaa sen verran että saattaa ehtiä kahvikupin juomaan. Muutenkin TV meillä usein auki.

- Kun ei äidin keittämä peruna kiinnostanut, niin meillä syödään nyt sitten purkkiruokaa. Ja kestovaippoja poika ei ole edes nähnyt.

- Iltasyötön ja yöunille nukahtamisen aikaan makuuhuoneessa on TV päällä äidin viihdykkeeksi

- D-tipat unohtu multa aina antaa

- Pinniksen toinen pääty kerää kaikkea mielenkiintoista roinaa (lähinnä vaatetta)

- Saku ulkolenkkeilyt jää nykyään vähälle kun iskä ei tykkää vaunuja lykkäillä (poika nukkuu onneksi usein ulkona)

- Meillä nukutaan ikkunat auki kylmässä

- Siiderin avaan heti jos saan vähän omaa aikaa

"syntinen" Päkkänä

255/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen hevonen, että olen ollut huonolla tuulella viime päivät. Fiilis ollut lähinnä "eniten vituttaa kaikki". Toki niitä hyviäkin hetkiä sitten. Oon ollut pikkaisen punaisella väsymyksen takia, niin että mieskin yks aamu sano, että lähtee mua pakoon töihin. Väliin oon ollu ihan itkuatihrusteleva zombie, mutta tällasta tää pikkuvauva-aika lienee on. Tänään jo joku puliveikko huusi "Vau!" mun perään, kun lykin pyhän raivon vallassa rattaita ;) Kalliossa ollaan niin joviaaleja, tietävät varmaan, että äitejä täytyy tsempata. Lisäks mulla on ollu todella etova olo jo muutama viikko, eilen luulin oksentavani kauppaan. Raskaana en ole, joten kai tämä väsymyksestä johtuu. Viime yönä Urho onneksi nukkui 2 x 3 tuntia, joten ehkä ollaan menossa parempaan päin.

Mullakin on usein huono äiti -fiiliksiä. Milloin mistäkin. Oon kyllä Urholle sanonut, että tässä vanhempilotossa sulle tuli tälläset arvat - ja sen kanssa täytyy nyt vaan elää.

Hyvä Sylvi!!!Ja muut kääntyilijät! Kyllä ne kaikki kasvaa ja kehittyy ;) toinen on edellä toisessa asiassa, toinen toisessa. Mitä sitä hätäilemään.

Kiva oli kuulla Sailoristakin ja Juliaanan matkakuulumiset. Ja toki kaikkien muidenkin tarinointia. On tehnyt mieli allekirjoittaa melkein kaikki. :D

Täällä 8 kiloa löllyvää. Nyt meinaan yrittää antaa niille kyytiä, pikkuhiljaa ja sillä mentaliteetilla, että kaikki naiset on kauniita - varsinkin äidit :D Mä kun en enää imetäkään, niin tarvii syödä ravintoa vain yhden edestä.

Meillä menee ruokakaupaan varmaan 800 e/kk (arviolta). 2 aikuista ja Urho. Siinä on mukana myös herkkuja, limsaa, tupakkaa ja olutta sekä runsaasti eineksiä. Kauppalaskua ei suinkaan vähennä se, että mies ei kato yhtään, mikä mitäkin maksaa ja jos kuukaudessa erehtyy parikin kertaa kauppahalliin, sinne menee jo pari sataa.

Hauska oli lukea myös Tiuhtin tekstiä. Mainioita sutkauksia, mullekin tuli ihan uutta ilmaisuvoimaa, vaikka ite oonkin ihan yesterdays news.

Meillä on melkein koko ajan tietokone, radio ja tv päällä, koska ollaan mekkalaperhe. Urhokin vänisee vähemmän, jos melua on enemmän.

256/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksistä. Musta Valtterissa on viikonloppuna usein paljon lastenvaatemyyjiä. Käyn siellä melkein joka viikonloppua Urho kantorepussa. Vähän ryysishän siellä on, mutta ollaan usein vasta iltapäivästä liikkeellä. Myrtsin kirppikset on taas Vantaalla nyt viikonloppuisin, siellä on myös hyvin lastenvaatteita ja tavaroita. Mun viimeiset hankinnat on ollu matkarattaat (35 e) ja kova kantopussi rähjiin (10 e).

Ei me siellä taiteiden yössä niitä tursaita ollu kattelemassa, muutenkin välttelen jo itsekseni hirmusia ruuhkia. Jäi traumat nuoruudesta, kun kaaduin Ne Luumäet -keikalla Lepakossa ja mun päälle kaatui 4 ihmistä, luulin vähintään kuolevani. Eikä se ryysiskammo parantunut Roskildessa vuonna 200x, kun niitä nuoria survoitui toisten jalkoihin.

Nan2:sta meilläkin, osa purkeissa, osa jauheena. Lisäksi hedelmäsoseita ja bataattia.

Asuntoasia on vielä auki. Luulen, ettei me saada sitä, mutta jotain toivoa on. Kyseessä on hitas-kämppä ja 4 perhettä on tarjonnut sen maksimihinnan. Myyjillä ei ole kiirettä, joten täytyy vaan odotella. Olis 4 h + k alle 5 km keskustasta. Urho saisi siis oman huoneen ja äiti oman. Mun haveena olis nimittäin hankkiutua sellaisiin hommiin, että voisin osan tehdä kotona etänä, ettei Urhon tarhapäivät myöhemmin venyisi kymmentuntisiksi.

Kiitos Päkkänälle tunnustuksista, samantyyppistä meilläkin on.

Just juttelin kaverin kanssa sen sotkuisista miessuhteista ja sovittiin, että sillä on positive thinking -week. Tarkoittaa suomeksi sitä, että yrittää nähdä kolikon valoisan puolen eikä ota vastaan mitään negatiivisia höpinöitä miehiltä. Pitäs vissiin otta itsekin käyttöön omat neuvot. Vois kai niille huomauttelijoillekin sanoa: anteeksi, mutta mulla on positiivinen viikko menossa, enkä aio kuunnella tollasta shittiä.

Mitähän vielä. Urho edelleen harjoittelee konttaamista. Taaksepäin jo mennään (vahingossa), mutta eteenpäin mennessä konttausasento löytyy ja siinä sitten ihmetellään, miten se käden ja jalan koordinaatio toimii...Ostin sille myös ensimukin kahvoilla. Nyt se voi välillä pitää tuttipullon kahvoista kiinni ja juoda itse J kätevää! Hauskin leikki on jaloista roikottaminen - irrottaa varmat naurut.

Mä käyn kyllä joka aamu suihkussa ja vessassa yksin (ovi auki). Alan olla turtunut äninään, joten jos huuto ei äidy kovin voimakkaaksi, puuhastelen rauhassa. Urho usein leikkii itsekseen.

Mies...hmmm. Vesa ei tajuu. Meillä kanssa vähän hankausta kotitöistä. Mies on vähän parantanut tapojaan. Vie joka aamu roskat, tekee välillä ruokaa, tyhjentää/täyttää tiskikonetta, pesee pyykkejä ja siirtää välillä kuivumaan. Sille olen nakittanut myös imuroinnin (meillä ei olekaan imuroitu kahteen viikkoon) ja ikkunanpesun (tapahtuu sitten, kun kadulle ei enää näe). Nyt joku mies tietysti ihmettelee, mitä sä sitten teet kaikki päivät. Hänelle tiedoksi, että tekemistä kyllä riittää mullekin. Mies on aika paljon omilla reissuillansa ja treeneissä. Vaadin, että raivaa kiireisestä kalenteristaan 2-3 x 1,5 h/vko "vaimo uimassa" sekä 1 x vko "perheilta". Suostui ;) Sitä paitsi, aivan mahtavaa, että miehen kaksossisko ja äiti muistuttelee miestä, että sen pitää olla ja auttaa kotona ja mua, että mun pitää ottaa omaa aikaa. Eikä mun mies mikään nössykkä ole, siksi pitääkin laittaa kova kovaa vastaan ;)

Omituista. Urho nukahti rattaisiin. Oon järjestänyt sille viihdekeskuksen sinne. Kuomussa roikkuu Libero-kukka ja Tukaani, joskus myös reissututti, mukana Ihaa-unilelu ja joku kuolarätti, sivussa roikkuu pehmokirja ja edessä seitkyt-luvun kanilelu. Ohessa todistusaineistoa nimimerkeiltä Tyyli se on tyylittömyyskin.

Nyt halit teille ja kiitoksia vertaistuesta taasen

T: Nipovaimo-laiskamamma-Sande ja ihan ihana Urho

ps. Jumppaaville tiedoksi, että Fitness-muropaketissa oli Les Mills Body pump -jumppalevy ja mitä siitä n. 20 minuutin jumpasta näin, näytti ainakin mulle olevan riittävän haastavat liikkeet. Eli käden ja jalan kooordinaatiota tarvitsee itsekin harjoitella. Mihin katosivat haara-perushypyt, miettii hän.

257/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama pää...

Vierailija
258/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat nukkuvat jo yöuniaan (?!!). Tämä outo päivä kertakaikkiaan. Tuosta poikien kuvasta sen verran, että muuten ovat ihan samannäköisiä veljekset paitsi toisella on tukkaa ja sitä on ja on. Mun tukka taas leviää joka paikkaan. Tää on jo ihan kauheaa. Jossain siivotaan koirankarvoja meillä siivotaan äidinkarvoja.

Prinsessa65 kirjoitusta vielä mietin. En varmaan ole kovin väärässä jos luulen, että aika monessa perheessä johon tulee vauva läpikäydään samantyyppisiä keskusteluja ja tilanteita? Ellei ihan kaikissa. Ja sitten se huonoäiti ajatus. Jos joku tulisi leuhkimaan olevansa tosihyväsuperäiti epäilisin, ettei lääkitys ole ihan kohdallaan. Eihän täydellisiä äitejä olekaan mutta hullu se ken luulee olevansa; eli prinsessa65 olet varmasti ihan normaali terve aikuinen ihminen ja ihan tarpeeksi hyvä äiti. Ja kaikki muutkin (jollette rupea nyt itseänne täydelliseksi äidiksi kehumaan)äidit. Tässä samalla itseänikin lohduttelen. Meilläkin esikoisen vauva-aikaan keskusteltiin, että pitikö meidän lapsi hankkia kun ei pärjätä. (oli korvatulehduksia yms.)Aika tyhmää keskustelua. No hankittiinpa sitten toinenkin lapsi. Minä luulen, että isän rakkaus lapseensa syttyy hitaammin ja sen tajuaminen, että hän on nyt isä jolla on vastuita ja velvollisuuksia kestää kauemmin kuin äidillä, jolta sitä odotetaan heti oli hän valmis tai ei. Olipas syvällistä pohdintaa vaihteeksi..

Ompa Urholla komea hattu! Olen jotenkin mielistynyt eläinaiheisiin vaatteisiin (siis lapsilla). Hattuja näille myös ostelen kun eihän pojille oikein muutakaan kivaa ole.

Vierailija
259/300 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ainakin tykkää, että nainen näyttää naiselta eikä mieheltä, mikä tarkoittaa sitä että pehmeää kohtaa saa löytyä. Ei tarvitse selvittää sukupuoltaan niin kuin sen jonkun juoksijan. Vaikka tulisi sitä tietysti itselle hyvä mieli jos jotkut farkut menisi joskus vielä kiinni ilman, että henki loppuu. Ainakin 5kiloa liikaa jotain omistava pikkuäiti silmät ristissä.

Vierailija
260/300 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisiköhän sitä kirjoittelee viimein jo tännekin.. Ollut niin paljon kaikkea. Ensin oltiin siellä laivalla viime viikon keskiviikkona ja tultiin to aamulla kotio. Se reissu meni ihan hyvin taas jälleen kerran. Nea nukkui hyvin ja me saatiin syödä rauhassa jne. Sitten perjantai aamuna lähdettiin ajaa helsinkiin. Pääsin bake and party liikkeeseen, vähänkö olin onneni kukkuloilla ja sainkin sitten migreenin sen takia. Sieltä sitten mäntsälään missä yövyttiin viikonloppu. Lauantaina mentiin lintsille ja olin taas niin onnessani kun pääsin rakettiin ja muihin laitteisiin, että sain taas migreenin, voi jee! Sunnuntaina sain aamul jo herätessä migreenin mut se meni onneksi ohi aika pian. Mut sitten ku ajeltiin takaisin kotiin niin oli kissat pistänyt kämpän siihen kuntoon et siivottiin 2h tätä lattiasta kattoon, kirjaimellisesti! Ja sain sitten sen takia migreenin.. Että jee!

Maanantai oli ihan hullunmylly päivä. Ekan aamusyötön jälkeen mentiin ikeaan shoppailee Nean huoneeseen punaista.. Ja kotona piipahdettii vaan 12 aikaan syömässä ja mentiin mammakeitaalle mikä avattiin ihan meidän lähelle. Sieltä ku tultiin niin tulikin vieraita sitten :). Tiistai meni sisutaessa ja rampatessa siellä sun täällä.

Eilinen meni aamupäivä lekurireissulla. Selkä kuvataan ens viikolla, hirvee määrä labroja ja 600:sta buranaa vaan naamaan. Pitääkin pian mennä ottamaan yksi tabu. Ja päivällä sitten koristelin täytekakkua ja kuningatarjuustokakkua. Ja illalla olikin miehen kaveri tekemässä meillä sähkötöitä Nean huoneeseen huoneeseen joten sekin päivä meni siinä..

Et jos sitä nyt sit ehtisi hetken hengähtämään. Paitti et pitäis korttei askarrella, etenkin miehelle synttärikortti.

Se on jännä ku on tuollaisia hullunmyllyn päiviä niin niihin tottuu ja nyt kun saa vaan olla niin nyt on levottomat kädet ja jalat ja tarttis koko ajan tehdä jotain..

Juu ja Nealla tosiaan oli pituutta tullut viimeksi se sentti mut painoa ei lainkaan ja aloin sit miettii et tuleekohan maitoa tarpeeks ja sitten tarkkailtuani tilannetta, hah, :D niin totesin että maidon tulo on kyllä vähentynyt. Ja aloin antamaan aina syöttöjen jälkeen korviketta lisäksi ja hyvin uppoo ja neiti on tyytyväinen. Yhtenä päivänä tein kirjaa paljon menee lisämaitoo ja soseit ja paljonko mahtuu unta päivään. Niin lisämaitoo meni neljällä kertaa yhteensä 2,5dl.

Ja pinnikseen sain verhotangon ja verhon viimein ja alkoi kokeilu päikkäreiden nukkumisesta pinnikses niin on tapahtunut jo kaksi kertaa se ihme, että nea on ihan itse nukahtanut unillensa pinnikseen! Eilen ja tänään. Ja kummallakin kertaa unta ihan kiitettävän paljon putkeen!! Wau!!

Pitää ostaa vielä nojatuoli Nean huoneeseen, että voin imettää yöllä niin sitten neiti siirtyy yöksikin sinne.

Jaha ja yllättäin vauva sivut ei toimi, eli jatkan kirjoittamista myöhemmin. Oli tarkoitus nyt lukea kommentit..

Oli muuten eilen ihan järkky ukonilma turus. Kerran pamahti ihan päällä niin kovasti etten ole ennen moista nähnykkää ja ihan pelästyin ja Neakin pelästyi mikä ei yleensä ukkosesta paljoa välitä.

Soseista, herkuista kysyttiin.. Meillä Nea syö kyl ihan mitä vaan suolaista, mutta makeet on vähän että ei tahdo upota. Meillä on nyt vasta tuo mango menossa. Pitäis lisätä sen kanssa jotain makua pian taas varmaan.. Nii ja kellonajoista niin meillä syödään soseet aina samaan aikaan, kello 12 on suolanen ja 15 makea..

Vaatteista. Eilen laitoin taas pieniä pois, pienet oli 62cm.. Nyt on 68cm päällä ja 70cm jo käytetään kanssa paljon. Jotkut housut menee vielä 62cm.

Ja hei turkulaiset ja naantalilaiset ym täältäpäin niin koskas seuraava miittinki?? Ehdotuksia? Mites olisi vaikka 14.9?

Plus miinus listaa..

+ Tuttipullo kelpaa jälleen

+ Suolaset soseet maittaa hyvin

+ Viihtyy lattialla lelujensa parissa

+ Vatsa toimii nykyisin taas normaalisti

+ Kestovaipat päivisin

+ Terve lapsonen

- Maidon tulo vähentynyt ja äippää taas imettäminen kyllä kiinnostaisi edes

- Yöherätyksiä edelleen 2kpl

- Maltti puuttuu neidiltä totaalisesti ja pinna ja hermot..

- Päikkäreitä mahtuu päivään pienissä pätkissä vaan jotain tunti pari

Äitiyspakkauksen haalarista, mulla se ainakin oli 68cm.. Myin pois..

Mites Sanden asuntotarjous?

Kuukausiruokamenot.. ..en tahdo edes laskea.. :(

Korvikkeista niin nan2 meillä ollut käytössä jo öö 2vko vajaa 4kk:sta..

Kiva kuulla, että Juliaanan espanja reissu on mennyt hyvin.

Prinsessa65:n vuodatus kuulostaa mun vuodatukselta joten ei tarvii sitä enää tähän perään kirjoittaa. Jaksuja sinne! Täällä perheriita jatkuu.

Joo pitää nyt lopettaa ku nea syö nälkäänsä koneen virtajohtoa..

Verticia