Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet 2009 -elokuu

Kommentit (300)

Vierailija
161/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ne on ilot :-)! Nyt jos kitinä ja ärhentely jatkuu niin sit epäilen hampaita tai sit sitä maitoa. Järkyttävää tää tällänen arpominen.

Voi noita Luukaksen korvia. Hyvä että pääsitte näytille. Koskas teillä se korvapoli on?

Tomppa näyttää iloselta tuttiritarilta. Ei teil oo rusinanttea näkynyt?

Huomen alkaa koulu täällä ja esikoinen on innoissaan. Täytyis käydä siile farkut ja kengät ostamassa. Sakulle ostin just joku aika sitten 68 housut niin nehän on vatsasta jo liian kireet. plääh!

Päkkänältä terkkuja pumppaamisen lomasta

162/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Onnittelut Sylvin ja Sakun kakkapyllyille! Hyvä, että vihdoin tuli.

Päkkänä kuvaili hyvin: "kiihtyi nollasta sataan kuin mikäkin Ferrari". Tommonen on meidän Urhomuskin, kun käy äitiä komentamaan.

Hep, Lyyti. Täällä toinen huono äiti, epäekologinen itsekäs maailmantuhoajamoukka.

Hesamiitti. Pitäskö sopia, että kerran kuussa, vaikka joku tietty päivä?

Sitten on ihan pakko hehkuttaa, kun meillä menee vaihteeksi ihan hurjan hyvin.

Yöllä toki herättiin 4 kertaa, mutta aamulla köllittiin Urhon kanssa pari tuntia sängyllä: Urho harjoitteli konttaamista ja sitten välillä halittiin ja hassuteltiin. Sitten noustiin ylös ja kylvetin Urhon. Ekan kerran se todella näytti olevan riemuissaan kylpemisestä. Meillä on sellainen kylpytuki. Urho istu siinä kylvyssä, leikki kylpyleluilla ja loiskutteli riemuissan vettä, äiti hörppi aamukahvia. Sitten syötin sille mangososetta, josta se oli ihan innoissaan. Pikkuriita tuli, kun en antanut enempää, mutta äiti on pomo. Sitten joi vielä vähän maitoa ja nostin sen partsille nukkumaan. Itkeskeli väsymystään ja mangososetta 3 minuuttia. Kävin antamassa pusun nenänpäähän ja nukahti. Nyt on nukkunut tunnin ja eiköhän tossa vielä toinen mokoma mene.

Lisäksi mies vei automaattisesti roskat ja täytti tiskikoneen ja laittoi päälle. Meillä on vähän noista kotitöistä keskusteltu, kun mies sanoo, ettei huomaa aina, että olis jotain tekemistä. Laitoin sille duunimeiliin Marttojen siivousohjeen, josta voi tsekata, jos jotain pientä järjesteltävää täällä kaaoksessa olisi ;)

Siis ihan mahtavaa. Aiemmin Urhoa on ollu pakko lykkiä tuolla ulkona, mutta nyt on jo 4 kertaa nukkunu partsilla! Mulla vois siis olla 2 tuntia omaa aikaa joka päivä, yippee! Ja tosta konttaamisesta, koitan jossain välissä laittaa kuvaa pikku harjoittelijasta. Nousee suorille käsille ja suorille jaloilla, pystyy vetämään itsensä konttausasentoon, mutta vielä ei pääse liikkeelle. MUTTA mihin ihmeeseen sillä on kiire? Äidille sopis rauhallisempikin tahti. Oon kaverilta tilannu jo leikkikehän ja nyt tässä "vapaa-aikana" pitäs alkaa käydä kaikki kaapit taas läpi ja siirtää vaaralliset jutut pois ulottuvilta.

Soseista. Me aloitettiin mangolla. Kokeilin ensin maissi- ja peruna-porkkanavelliä, mutta ne ei uppoa pikkumieheen. Aloitettiin makealla, mutta mitäs siitä. Mun tietämät taaperot himoitsevat kaikki makeaa, vaikka olis perunalla aloitettu. Sitä paitsi, etsin sisäistä Bree van der Kampiani ja käyn kohta ostamassa bataattia. Meinasin keittää vähässä vedessä, soseuttaa ja pakastaa sitten annospaloina vaikka jääpalamuotissa. Siitä sitten sopiva satsi sulamaan ja mukaan hiukan nannia. Toivottavasti kelpaa. Bataatti on vissiin siitä hyvä, että kelpaa paremmin penskoille ja kestää pakastusta (toisin kuin peruna).

Mutta sitä ennen, taidan heittäytyä haaveilemaan sohvalle, illalla sitten tapastelemaan ystävättärien kanssa....:)

Ällön positiivisena

Sande ja Urho (4,5 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläki olis sitä kakkua.. ..roskikselle annamme loput..

Jaksaisinkohan mä keskittyä tänne kirjoittamiseen nyt hetkeksi.. Tuli postissa verhot keittiöön ja Nean huoneeseen. Ja Nean verhot pitäisi ommella enkä malttaisi mitenkään odottaa :D ..Ja sitten pitäisi vielä joulukortteja tehdä ja HotShotti vai mikä se on niin katsoa ja ja ja..

Mutta joo miiteistä. Koskas seuraava turku miittinki?? Puisto vai nyytti miitit? Aadan äiti, magda, sailori, jadeade.. Ja se yksi jonka nimimerkin nyt sitten prkl unohdin.. No tunnistat varmaan itsesi, kun puutut listastani.. Jee.. :(

Meillä on kyl kans kakka nyt oikein väännön takana. On nyt kaks päivää sitä vääntänyt pää punasena.. Ehkä se sieltä pian tulee..

Nealla on meno päällä. Ei se pysy enää matollakaa metri x metri säteellä vaan möngertäen menee kyl jo kovaa vauhtia. Konttausasento on hallussa, mutta liikkeelle ei vielä osaa siitä mennä, mut silti se vaan liikkuu kovaa vauhtia. Ja viihtyy kyl nyt tosi paljon lattialla opetellen.

Ja yks mitä on opittu niin pärisyttely, suulla siis.. Ja tekee sitä koko ajan. Soseita syödessäki on pakko pärisytellä. Hassu tyttöseni rakkaani.

On se vaan niin suloista, kun oppii kaikkea uutta ja ei malttaisi millään itse malttaa oottaa et oppii lisää ja lisää.. Ku niin jo odottaa et pian se konttaa, mut silti yrittää aatel et ei nyt ihan viel et ja yrittää nauttia täysil tästä vauva-ajasta..

Me varattiin taas laivamatka.. Lähdetään keskiviikko aamuna taas galaxilla menemään kohti tukholmaa. Jee!! Huomenna on lekurineuvola ja perjantaina lähetään helsinkiin ja lauantaina iss:n päiville lintsille jaja.. On siinä taas ohjelmaa miehen viimeiselle lomaviikolle.

Soseista.. Meil on jotenkin lakannut maittamasta nyt soseet. Ennen on vetässy sen n.1,5dl tuossa 12 syönnillä niin nyt ei mene kuin ehkä puolet siitä. Ja olen kokeillut et laitan vähemmän perunaa tai enemmän porkkanaa tai kukkakaalia vähemmän jne.. Täytyy nyt koklat et jos aloittais hedelmäsoseet tuossa 12 aikaan ja 15 aikaan perunat.. Ja jos perunan vaihtaisi bataattiin.. Meillä kanssa käytetään tuota jääpalamuotti juttua. Siitä on jotenkin niin hyvä tehdä noita annoksia ja sekoituksia.. Ja puheessakin ne tulee niin et laitan 3 jääpalaa sitä ja 2 tota..

Päkkänällä ollut ihan paremman kuuloinen yö tuossa!! Toivottavasti noita nyt olisi enemmän kuin yksi!!

Ifolor.. Vaihtelee sitten näemmä.. Tilasin viimeksi 250 kuvaa ja sitä edellisel kerral 10 ja 50 ja jotakin niin aina on kestänyt ihan hiton kauan niiden tulo! Uaargh..

Ihan ihmeelliset tulehduspesät nuo Luukaksen korvat.. Eikö niille pikkuhiljaa jo tehtäis jotain, eikös putkittaminen pitäis auttaa tuollaiseen jatkuvaan korvatulehuskierteeseen..?

Joo, mutta nyt voisin farmii kasvatel facebookis ja sitten syöttö ja leffa ja syöttö ja verhot.. Jeps..

Hyvää alkanutta viikkoa

Verticia & Nea 2pvä vajaa 4kk

Vierailija
164/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni ihmeen hyvin, vaika Luukas aika kiukkuinen olikin eilisen päivän.Nukahti noin 22 yöunille, sairaalasta kun päästiin ja seuraavan kerran heräs 5 syömään!! Luulin et mä en oo herännyt ja mies varmaan syöttänyt Luukaksen, mut ei kyl se oli nukkunut siihen saakka.Supolla on ihmeellinen vaikutus!!

Soitin korvapolille tänään ja sain ajan jo ens viikolle (olis ollut vasta 3vk kuluttua)

Eikö oo ihmeellistä kun koko ajan sama korva tulehtunut, ei varmaan ees pääse parantumaan kokonaan ku taas iskee uus...Tai sit ab ei auta!!

No ens viikolla ollaan toivon mukaan viisaampia!!

Varmaan putkitus edessä!!

Nyt olis edessä viinimarjojen keruu, kun sais vain innostuksen, onneksi vain 3 puskaa...Mehua, nam!!

Isommat muksut jäi mumman työ hetkeksi leikkimään ja me tultiin Luukaksen kanssa kotiin...Iskä hakee muksut sitten töistä tullessaan!!

165/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan vielä kuvan pikkutreenaajasta

Vierailija
166/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Mitään ei taas osaa kommentoida kun ei ole kirjoittanut taas aikoihin. Lukenut oon kyllä lähes joka viestin...

Meidän 3kk mitat

Paik 60cm 5465g 39cm

Emminen

Kiva kun tulit taas linjoille, tässä taannoin olisko ollut edellis viikolla mietein pääni puhki sun nimimerkkiä, kun oot kans täältä samalta suunnalta. No nyt sit sain lukea sun kuulumisia. Great!

Orvokkiko se kirjoitti että samaistuu Tuutiin?

Mä jotenkin luulen tuntevani Pikkuäidin tosihyvin kun on yhdistäviä tekijöitä. Jännä juttu. ihan kun mun kynästä kun kirjoitit yks päivä esikoisen ja Tompan nukutusmetodeista.

Kuka sanoi laihtuneensa 8kg? Ei pysty muistaa. Mahtava suoritus!!Jostain pitäis kehittää joku "ruokavalio" kun 5kg pitää saada pois, mut syödä tarvii kun haluan vielä täysimettää, jos vaan mahdollista. Onko hyviä ideoita tähän??Imettämällä ei oo lähtenyt yhtään mitään. Muistaakseni laitokselta tullessa olin 3kg kevyempi kuin nyt.On tainnu olla hyvä kesäruokavalio? Taitaa olla itselläkin joku idea esim karkkihyllyn kiertäminen kaukaa...

Kasvisruoka-vauva-/purkkiruuat-itsetehdyt Nausikaan äitikö se oli vege?

Mä olin esikoisen aikaan vielä lakto-ovo-vege, mut esikko sai alusta alkaen kaikkea mahdollista. Sittemmin oon lisännyt ruokavalioon kalan ja kanan. Joten aika kasvis-KANA-kala painotteisesti meillä syödään. Nautaa esikko saa lähinnä jauhelihan muodossa. Possua meillä ei juuri näy. Mut tokkopa kovin tarpeellinenkaan?

Mä komppaan myös että hedelmäsoseet purkissa kaupan hyllyltä- edullisempaa ja ajattelisin että niissä jopa olis vitamiinit hyvin tallella? Marjasoseet- vuodenaikaa ajatellen vois aatella et tekis ite. "suolaiset" ruuat on aika kalliita kaupanhyllyltä ne aattelin tälläkin kertaa vääntää pääasiassa itse. Mut senverran pitää purkkiruuan makuun oppia, että reissussa ja hätävarana menee hyvin alas.

Ihania kuvia ootte taas laittaneet.

Mukavaa kuulla, että monilla sujuu arki taas välillä mukavammin.

Terkkuja Paik ja Lahja 5päivän päästä 4kk

Vierailija
167/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emminen 4kk 68cm 7600g

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Paik 3kk 60cm 5465g

PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Tsili 4kk 59cm 5705g

Verticia 3,5kk 63cm 6600g

Äitsykkä3 3kk 64cm 6570g

Vierailija
168/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pieni iloinen tuttiritarimme taisi tänään vaihtua siihen surullisen kuuluisaan kaaleppiin tai sen sukulaiseen. Päiväunet pätki ja väsyneenä huusi kuin hyeena. Lopulta vanha rusinante (eli äiti) päätti lähteä auto ajelulle. Se oli oikea päätös Tomppa rauhottui nukkumaan ja äitikin pääsi ihmisten ilmoille virkistäytymään.

Nukkuvat äidin kullannuput nyt molemmat. Isi luki 3veelle ja Tomppa nukahti uupuneena äidin sykkyyn imetykselle (mitä ei yleensä siis tee). Valmistaudun tässä sekä henkisesti, että fyysisesti (mihin kuuluu kahvin juontia) siihen, että äitiä pian tarvitaan rusinanten hommiin. Epäilen puhkeavaa hammasta siihen tyyliin on kuola tänään valunut ja ikeniä hangattu.

Vähän nyt ehkä tajuun millaista joillakin on.

Vierailija
169/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk neuvolassa otettiin tänään seuraavat mitat: 6280g, 61cm ja pipo 41cm. Kysyin siitä vaunuihin istuttamisesta, niin kuulemma voi pikkuhiljaa harjoitella pystympää asentoa jos selkä pysyy suorassa silloin kun nostaa vauvan istumaan ja tukee alhaalta. Jos iso pää vetää selkää pyöreäksi ja asentoa lyttyyn, niin sitten ei vielä. Sylvi on sen verran jäntevä, et vaunuistumatreenit saa alkaa!

Hyvä Urho! On se sitten menevä mies!

Äitsykkä3:lle erityisjaksuja Luukaksen tulehduskierteeseen! Oletko kokeillut homeopatiaa? Pari ystävää on saanut lapsensa tulehdukset sillä kuriin ja mä allergiani. Vaikuttaa vähän hippitouhulta, mut toimii kummasti. Jos teillä on vakuutus, niin sen pitäisi kattaa homeopaatilla käyntikin, joten kannattaa kokeilla!

Ihan viimeks unohtu, kiva kun Paik muistutit! Tiuhtille vegeilystä: mä olen kalaa syövä lakto-ovo-vege ja Sylvi menee varmaan aika paljon samoilla linjoilla. Mies syö kaikkea, joten tyttö saa maistella ja syödä sen kokkauksia sitten myöhemmin. En kuitenkaan aio ostaa eläintä purkissa. Naapurin 1v poika on lakto-vege ja sen äiti sai ravitsemusterapeutilta ohjeita pojan syömisiin. Ja silloin kun itse kokeilin maidotonta ja munatonta eli olin kala-vegaani sain lähetteen samaiselle ravitsemustädille, mutta puhelinsoitto riitti. Kysäisepä neuvolasta jos tuntuu et tarvitset vinkkejä. Hyvin oli sillä tädillä hivenaineet hallussa!

Ootteko te kuorineet, keittäneet, muussanneet ja pakastaneet perunasoseet itse? Kaupan pakastealtaasta nimittäin löytyy semmosta perunahilettä (pelkkää perunaa), josta voi ottaa tarvittavan määrän hileitä ja lisätä maitoa ja sose on siinä! Kun tuon kekkasin, niin oon tehnyt itse syömäni muussit tuosta kun on niin helppoa. Eikä maksa älyttömästi.

Varasin just ajan kunto-ohjelman tekoon, tavoite on mahtua vuoden takaisiin vaatteisiin ehkä ens kesänä... Mua on huijattu kun jostain joskus luin et täysimetys vie kilot 3-4kk jälkeen, hei yöllä tulee 5kk tissittelyä täyteen ja pari kolme kiloa on jäljellä. Ne on sopivasti tuossa persiissä ettei vanhat housut mahdu millään ja tissit on tietty sen verran isot, ettei paidatkaan oikein istu. Sillä välin aion pistää kelakorvauksia postimyyntiin!

t. Tsili & Sylppy neljän tunnin päästä 5kk

Vierailija
170/300 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsili, hyvä että Sylvin masu toimi :)

Päkkänä: kuulostaa tutulta tuo tissin vaatiminen. Samoin myös äidin hyvä ruokahalu xD

Paik: Onnea hääpäivän johdosta! Kiva kuulla myös sinun ja Lahjan kuulumisia :)

Pikkuäiti: Myös täällä kanniskelu ja väsyneet hartiat tuttuja. Varsinkin silloin, kun on saaruskalla vatsakipuja.

Lyyti: osus ja uppos! :) Myös meillä kertikset (Pampersit) käytössä.

Äitsykkä3:lle suuret tsempit, voimia ja jaksamista teille, toivottavasti pikkuinen paranee pian!

Verticia on hurahtanut risteilyihin :)

Nauratti Sanden marttameili xD Kuulosti niin tutulta!

Hmm.. Muistinkohan kommata kaikkea mitä piti.

Mulla vähän haikea olo, kun paras ystävä lähti vuodeksi vaihtoon USAan. Ollaan oltu Bestiksiä jotain 10 vuotta. Liityin naamakirjan et voidaan pitää yhteyttä, oon jo aika koukussa.. Onneks on myös skype ni voidaan jutskailla ilman hurjia puhelinlaskuja.

Oltiin Saaruskan ja miehen kanssa eilen Skanssissa ostoksilla. Saara sai vähän vaatteita ja välikausihaalarin. Hui, on jo iso tyttö vaatteet kokoa 74 ja 80cm. Välikausihaalarin löysin Jesper Juniorista, reima-merkkinen, tosin viime kevään mallistoa. ;) Sain puoleen hintaan (25€).

Meillä on miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa iltaisin, kun Saara nukahtanu yöunille. Tuntuu, että suhteesta on tullut vahvempi lapsen myötä, mutta toisaalta olo on kuin vasta rakastuneella. Jotenkin kaikki on nyt kokonaista :)

Emminen ja saaruska 4,5kk

Vierailija
171/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa jumppaa leikkimatollaan, esikoinen nukkuu vaikka telkkarista tulee Pauli. Illalla heräsi uudestaan Tomppamme, mutta onneksi nukahti nopeasti uudelleen sänkyynsä ilman suurempia kommervenkkejä.

Kävin vielä yöllä saunassa kun piti pyykin kuivumisen vuoksi lämmittää ja siellä taas mietin syvällisiä. Tuumin, että on jännä lukea tällä palstalla ensikertaa äidiksi tulleiden kirjoituksia ja muistella omia reilun kolmen vuoden takaisia tunteitaan toisaalta ehkä myös itse samaistun eniten niihin äiteihin joilla toinen lapsi tämä huhtikuun helmi on. Mielenkiinnolla luen myös poikien äitien kirjoituksia kuten tuutin, vähän esimakua millaista meillä voi olla parin vuoden kuluttua... itsellä vain siskoja joten tämä poikien maailma ihan uutta minulle.

Yksi ei enää jumppaakaan rupesi avaamaan ääntään. Tomppa ruvennut laulamaan:lallaalallaa tulee toisinaan ihan selvästi. Niin yöllä saunan jälkeen kun kaikki meidän pojat nukkua tohisivat vuoteissaan tuli myös tuo Emmisen kokonaisuuden tunne, perhe on koossa ja turvassa nukkumassa. (ja kaikki ihan hiljaa)

Vierailija
172/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä puuttui siitä mun miittinki listasta, tuosta skanssista ku päättelin et asut turus tai lähiseudul..

Mut siis tässä päivitetty lista ja me lähetää nyt 4kk lekurineuvolaan, sitten kuulumisia..

Emminen 4kk 68cm 7600g

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Paik 3kk 60cm 5465g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tsili 5kk 61cm 6280g

Verticia 3,5kk 63cm 6600g

Vierailija
173/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa. Mie täällä koitan vähän jälkijunassa lueskellä näitä juttuja. Pyryn korvatulehdus tuntuu onneksi olevan ohi! Kunpa ei tulisi uudestaan.

Meillä oli eilen 4 kk synttärit :)) Neuvola on vasta ensi viikolla, kuulee uudet mitat.

Mukava kun Verticia on kerännyt tuota "kokolistaa", kiva seurailla minkä kokoisia taaperoita on :)

Tänään kun vaavi imeskeli minun kättä, ihan kuin olisin siellä alaikenessä jo tuntenut jotakin terävää :-o Mutta eihän meidän pikku-vaavilla voi vielä hampaita olla tulossa :))

Shinon ja Pyry 4 kk ja 1 pv :)

Vierailija
174/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin eilen hyvällä tuulella kun kakka oli tullut. Illalla tosin tuli taas tutut kilarit ja se sitten kait johtui väsymyksestä. Mitenköhän noi pikkusankarit sais nukkumaan tarpeeksi?

Mun oli jotenkin pitkään vaikea kuvitella, että lapsia olisi useampi kun esikoinen oli niin kauan ainoa lapsi. Nyt jotenkin tuntuu sellaiselta, että Sakua vailla se meidän perhe vielä oli ja nyt on niinkuin viimeinen pala paikallaan. Se on aika hassu tunne. Jotenkin vielä huomaan, että musta on tullut sellainen leijona emo joka suojelee ja puolustaa omaa perhettään ja seisoo sen vieressä rinta rottingilla.

Mullakin on alkanut niskat kivistää. Pitkälle pääsinkin ilman vaivoja. Kaipa tuo 8 kilon käsijumppa alkaa näyttää merkkejään. Pitäisi varmaan mennä pikkuäidin tavoin saunaan. Se on vaan aina pyykkejä täynnä ja sitten ei enää illalla jaksa niitä tyhjentää.

Mä olen varmaan oikein maapallon vihollinen kun käytän kestoja, tuhlaan sähköä, rakastan kuumassa suihkussa lotraamista ja parasta ruokaa on paksut pihvit. Pitäisi varmaan ruveta ryhdistymään tuon suhteen. Tietyissä asioissa olen kyllä nuuka ja säästäväinen, mutta monessa olisi opittavaa.

Päivät jatkot kaikille.

Päkkänä

Vierailija
175/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei..

Oltiin 4kk neuvolassa.. Ei ollut neiti sitten kasvanut muuta kuin sentin pituutta.. 64cm, 6600g edelleen ja pipo edelleen 42. Lekuri sanoi, ettei tarvii huolestua, mutta kyllä mä olen ihan hiton huolestunut! Seurataan vaan kuulemma.. Mä oon nyt ihan lukossa.. Nii pitäs jatkaa edelleen rintamaidol ja kerta per päivä soseel vissiin tai niin se lekuri sano..

Ei täst tuu ny mittää.. Tuun kirjottelee myöhemmin..

Emminen 4kk 68cm 7600g

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Paik 3kk 60cm 5465g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tsili 5kk 61cm 6280g

Verticia 4kk 64cm 6600g

Vierailija
176/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä turussa. Tylsä sisäpäivä tiedossa siis. Toisaalta vois käpertyä viltin alle lukemaaan jos Niilas vaikka toistais eilisen unet, nukkui kolme tuntia päikkyjä tähän aikaan,vau! Sitten olikin monta tuntia hyväntuulinen.

Meilläkin on kasvispainotteinen ruokavalio, syödään kyllä maitotuotteita ja munia ja oon yrittänyt kalaa opetella syömään, välillä maistuu jo hyvin. Pikkumiehelle ajattelin sellasta että kotona sais olla samoilla safkoilla kun me. Paitsi et purkkuruokia voisin ostaa sellasiakin mis on lihaa. Ite tehtynä saa varmaan vaan kasvista kun lihan käsittely ei houkuttele mua kauheesti. Enkä usko et miestäkään, hänkin on siis vege. Mut sitten ajattelin et mummolassa, tarhassa ja kylässä jne. saa isompana sit syödä mitä huvittaa.

Päätin et tänään alkaa taas urheilu. Laihduin ihan kivasti synnytyksen jälkeen, olin jo kilon päässä ajasta ennen raskaaksi tuloa mut nyt on tullu taas kilo lisää. Oon tottunut syömään paljon herkkuja ja nyt kun on vaan täällä kotona ne varmaan alkaa lihottaa..Ennen vauvaa urheilin säännöllisesti monta kertaa viikossa. Joten nyt on joko aloitettava taas treenailu tai vähennettävä herkkuja. Varmaan molemmat oikeestaan kunnei kuitenkaan ehi niin paljoa liikkua kuin ennen vauvaa.

Kanniskelusta. Kyllä meilläkin toinen on koko ajan viihdytystehtävissä varsinkin iltaisin. Aamut on Niilaksen parasta aikaa, silloin juttelee ja jumppailee yksikseen yli puolikin tuntia yhteen menoon tyytyväisenä. Mullakin alkanut kipeytyä hartiat. Joko toi kundi painaa jo niin paljon tai sitten nukun hassuissa asennoissa, meilläkun on 120 levee sänky ja nukutaan siel melkeen poikkeuksetta puolesta välistä yötä kolmisin kunnen enää jaksa nostaa omaan sänkyyn.

Mä oon mietiskelly sellasta et koskakohan jotain rytmiä pitäs alkaa löytymään noihin syömisiin ja nukkumisiin. Musta tuntuu et Niilas nukkuu ja syö ihan miten sattuu. Joskus syöpöttelyväli on kolme neljä tuntia ja joskus on jo tunnin päästä nälkä. Sama unien kanssa, Joskus nukkuu 2-3 tuntia ja joskus vaan 20 min.ja ihan mihin aikaan päivästä sattuu..Apua monien lapsien äiteet! niin ja sitten semmostakin et minkä ikäisenä alkaa suunnilleen nukkumaan vaan yhet päikkärit päivässä?vai onko nää niin yksilöllisiä ettei pysty yhtään ennustamaan?

Nyt Nirppu heräs. Päivänjatkoja kaikille1

Jadeade

Vierailija
177/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhetta Helsinki-miitin säännönmukaistamisesta. Mites olisi kuukauden toinen torstai, niin kuin oli tuo 13.8. Tällasta hassua ehdotan, vaik tiedän et syyskuussa en sit itse pääse edes. Kuitenkin musta olisi selvempi jos tapaaminen on X.s viikonpäivä kuin vaikka aina 13. päivä. Tai itse ainakin priorisoin tapaamisia arkipäivisin. Torstai tapaamiset olisivat ehdotukseni mukaan siis 10.9 8.10 12.11 ja 10.12. Miltä kuulostaa?

Mukavaa, että ummetuksella olleet vaavat ovat saaneet paskan aikaiseksi. Meillä tulee pian viikko ripuloimista täyteen. Kuitenkin sitä on vain kerran päivässä tai joka toinen päivä, niin en usko vielä kuivuttavan. Tarkkailen nouseeko lämpö tai alkaako elämänilolaantumaan.

Ihania ihania kuvia. Joku kysyi kehtaako laittaa taas kuvan. Kehdatkaa vaan!

Joo ei oo mullakaan imetys vienyt kiloja--painan suunnilleen nyt saman kuin ennen raskautta, mutta noh on noi paikat levähtäneet. Tsili olit minusta kyllä kovin sutjakassa kunnossa, joten toivottavasti et ota raskaasti sitä, ettei kaikki vanha mene nyt päälle. Kaipaat ehkä sitä mitä sinulla vuosi sitten oli, mutta toivottavasti osaat silti arvostaa kehoasi myös tällaisena...sillä paljon huonomminkin voisi olla.

Täytyypä tosiaan ruinata aikaa ravintoterapeutilta.

Ja hei pliis älkää tunteko syyllisyyttä, jos ette kestovaippaile ja kuormitatte ympäristöä. Kestovaippailu ei ole ainut tapa olla ympäristöystävällinen niitä on monta muutakin, ja jokainen varmaan löytää omansa. Kestoilu voi olla työlästä, mutta yksi mikä on maailman helponta on kuukupittelu. Joten sitä suositan kaikille sitten kun alkaa taas se verenvalutus.

En haluisi olla hirvee tiukkapipo, mut oon aatellut etten anna maissinaksuja jälkikasvulle, koska en pidä niitä terveellisinä. Ok maissinaksut ei ehkä sisällä rasvaa tai suolaa, mutta ne stimuloivat syömään myöhemmällä iällä niitä naksuja joissa rasvaa ja suolaa on. Saa nähdäpitääkö mulla linjaukseni noiden naksujen kanssa. Toisaalta tuon periaatteen mukaan pitäs jättää kaikki omatkin mässyt kaupanhyllylle näyttääkseen hyvää esimerkkiä ruokavalion suhteen.

Meillä mennään jo eteenpäin...en tiedä onko tuo ryömimistä kun mun mielestä kyse on enempikin itsensä hilaamisesta, jolloin käsillä tehdään työtä enempi kuin jaloilla.

Miehelle on jo muutamaan otteeseen tullu tuntemattomia heittämään läppää ja muistaneet mainita kuinka lapsi on isänsä näköinen. Mä oon kai vähän mustis mut ei mulle kukaan tuu tollaista jutteleen. Onkohan niin, että mies lapsen kanssa on jotenkin niin hellyyttävä ja normaalistapoikkeava näky vai oonkohan mä vaan vaikeasti lähestyttävä. Ja jos mulle joku tulee jutteleen niin ne kysyy missä synnytin ja että he ovat synnyttäneet Tammisaaressa. On sellainen olo et Tammisaari on ihan ykkös mesta, et sinne kannattaa ajaa monta kymmentä kilometriä.

Oih, päiväunilta herättiin

Vierailija
178/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

greit! huomasin, et on liivinsuojukset kotona. Onneksi on sentään musta pusero päällä. Mä en ole ihan miss wet t-shirt ainesta näine pyöreine muotoineni. Vähän meinaan falskaa kun pumppaa. Nyt on rinnus märkänä.

Oli ihan pakko tulla kommentoimaan pikku-tiuhtille, että meidän mies se kanssa kerää kyl kommentteja niin tutuilta kun tuntemattomilta. Tutut on niin kiinnostuneita kun se on kotona hoitamassa lasta ja tuntemattomatkin (viimeksi eilen kaupassa) lirukuttelevat sekä pienemmälle että isommalle miehelle. hmpf!

Vierailija
179/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän täältä meiltä päin. Suomi pitkä maa ja monenlaista säätä mahtuu mukaan. Tomppa veti tänään hyvät päiväunet ja itsekin kävelin muutaman kilometrin. 3veekin käveli kanssani mummolaan asti.

Verticia huolestunut kasvusta. Meillä ainakin neuvolassa on hoitotunti jolle voi mennä ilman ajanvarausta ja luulen, että punitsevat tarvittaessa jos äiti asiaa huolehtii. Meillähän tuon kasvun kanssa vähän toisinpäin varsin pään kasvun.

Voi miten täydellinen on vauvan käsi! Tomppa sylissä kahtoo kun äiti kirjoittaa. Palaan paremmalla ajalla kun oli vielä muutakin. Nyt mennään vaihtamaan vaippeli.

Vierailija
180/300 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadeadelle tiedoksi että vuoden ikäiset nukkuu suunnilleen kahdet päikkärit päivässä ja siinä vaiheessa siirrytään pikkuhiljaa yksiin. Ja puolen vuoden iässä neuvolan ruokavalion noudattaminen ajaa väkisin säännölliseen ruokailurytmiin, kun muuten sitä kaikkea ei ehdi päivässä lapselle lappaa ;-)

pikku-tiuhti ei aio antaa lapsille maissinaksuja. meillä mies kans vastustaa niitä ja kaks ensimmäistä on eläneet lähes ilman mutta tästä kolmannesta en tiedä. Voipi olla, että tarvii aina välillä lykätä naksu käteen, kun ei muuten raajat riitä... Mut tärkeintä musta on että syödään vaan ruoka-aikana eikä silloinkaan joka kerta herkkuja edes jälkkäriksi vaan ihan perusruokia. Ja mielellään samaa kaikille, mikä meillä on suurin ongelma, kun mies ei pahemmin makaroonilaatikosta perusta...

Pikkuäidillä samoja ajatuksia kuin minulla, hauska kuunnella millaisia ajatuksia on ensikertalaisilla, vaikka samaistuukin enemmän "konkareihin". Ja kiva kuulla, että maalla ja kaupungissa puhutaan kuitenkin samoista asioista, syö, kakkaa, nukkuu... Sitähän se pienen ihmisen elämä on. Mun jutut taitaa olla niin täynnä tätä meidän härdelliä,että välillä meinaa unohtua, että olihan se vauvakin.

Niin, Jupe: Ei tule hampaita eikä nukuta. Nyt muistan miksi meidän isoveljet päätyi meidän sänkyyn tissi suussa nukkumaan. Ruumis on heikko, varsinkin 4:30 yöllä kun on nukkunut pari tunnin pätkää ja kävellyt vauvan kanssa muut välit. Tissi suussa saa meinaan ihanasti torkkua. Joka ilta päätän, että ens yö menee paremmin, mutta ei. Jospa se syy olis sit kuitenkin se tyrä? Ei Jupe kipeä ole, mutta jos se vaikka on epämukava?

Päkkänä, mä en muuten voi sietää liivinsuojia, en käytä niitä kuin pakon edessä (töissä olis kyllä pakko). Mutta siis tiedän tunteen, kun falskaa!

Nyt katsomaan makaroonilaatikkoa uunissa

tuuti